'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Lieve dames, ik heb t op me genomen om een gourmet afscheids etentje / bijeenkomst te organiseren voor onee Lieve suusje84. In t weekend van 14 / 15 januari bij mij thuis in capelle aan den ijssel.( naast rotterdam ) Wie wil komen is van harte welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd he. Laat me even weten als je wilt komengroetjes ruby

Hallo ik ben nieuw op dit forum, misschien wel leuk om met jullie mijn verhaal te delen…
Vorig jaar december 2010 kwam ik mijn huidige vriend tegen, in het begin was ik heel voorzichtig en ook niet gelijk verliefd. Ik was 14 jaar getrouwd geweest zat midden in een scheiding en dacht waarom kom ik deze man uit Egypte tegen, je hoort altijd zoveel wildde verhalen, en ook al ben ik niet het type om al die verhalen serieus te nemen voorzichtig was ik zeker. Toch heb ik hem de kans gegeven om mij te leren kennen en in enkele weken tijd ik ben heel veel van hem gaan houden, hij woonde al 7 jaar in Nederland maar verteldde wel gelijk dat zijn verblijfsvergunning over enkele maanden afliep, dat vond ik wel heel moeilijk, maar hij was er wel gelijk eerlijk over. We hebben een hele fijne tijd samen gehad in Nederland, toch waren we allebei bang dat er een dag zou komen dat we uit elkaar gehaald zouden worden ivm verblijfsvergunning. In oktober zijn we verhuisd naar Belgie en we hebben het anderhalve maand zo fijn gehad in ons huis in Belgie, tot de vreselijke dag een woensdag in november, we gingen s middags naar ons werk, ik werk in de zorg en had late dienst, mijn vriend werkt ook s middags en s avonds en ik zou hem bij een collega afzetten…maar bij de grens Belgie/Nederland staat de Marechaussee en ze houden ons aan en vragen ons paspoort en zijn verblijfsvergunning. Na minuten wachten kregen we te horen dat mijn vriend gelijk mee moest omdat zijn verblijfsvergunning sinds september verlopen was…het was afschuwelijk in enkele minuten werden we uit elkaar gehaald. Ik heb gelijk zijn broer gebeld die advocaat is en hij heeft geregeld dat hij de andere dag al terug kon naar Egypte anders moest hij misschien nog weken bij politie blijven. Mijn vriend mocht niet bellen, helemaal niets…ik was bang dat we niet eens afscheid konden nemen. Gelukkig heeft mijn vriend het voor elkaar gekregen dat ik de andere dag voordat hij naar Schiphol ging nog afscheid van hem mocht nemen bij politie. Ik zag mijn vriend daar zitten toen ik daar aankwam en hij was helemaal verslagen, ik wildde sterk blijven voor hem, maar van binnen deed het zoveel verdriet…we hadden het zo fijn altijd, ook al waren er soms moeilijke momenten, maar we zijn zo zeker van onze liefde dat dit afscheid vreselijk was. Nu is het bijna anderhalve maand later, ik kom net terug uit Egypte, ik ben week met hem samen geweest, dat was heel fijn. Het is een mooi land, we zijn in Alexandrie geweest en hebben erg genoten, ook zijn we nog bij zijn zus geweest in zijn drop daar hebben we de laatste nacht geslapen. De tijd dat ik daar was heeft hij mij veel gevraagd wanneer hij terug kon naar mij, maar ik kon hem geen antwoord geven omdat ik nog steeds niet gescheiden ben na anderhalf jaar. Gisteren kreeg ik van mijn advocaat het positieve bericht, de rechter had gebeld en ik ben officieel gescheiden…mijn vriend en ik zijn zo blij…want we zijn zeker van elkaar en kunnen nu alles in het werk gaan zetten om te gaan trouwen. Gelukkig heb ik een huis hier in Belgie en een baan in Nederland, nu gaan we de procedure starten om te trouwen, het zal veel geregel worden met papieren enz, maar ik hoop dat hij over 2,3 maanden weer hier is. Een buitenlandse liefde is soms heel moeilijk, maar als er echte liefde is dan maakt dat je sterk ook in moeilijke situaties…het is ook fijn om het te delen met andere die in dezelfde of soortgelijke situatie zitten…liefs Elsbeth

2 likes

hoi…het gemis is heel erg moeilijk…maar als ik jou verhaal lees, merk ik dat jullie veel van elkaar houden en hij zal er altijd voor jou zijn en als je zoveel liefde voor elkaar voelt dan komt er zeker een dag dat jullie samen zijn…daar moeten jullie allebei voor vechten…en je gemis delen met andere die ook in het zelfde schuitje zitten, neemt het gemis niet weg, maar kan soms wel heel fijn zijn…liefs Els

Hi allemaal,

Allereerst fijne feestdagen natuurlijk! :slight_smile: Ik ben nieuw hier dus zal eerst kort iets over mezelf vertellen… Ik heb sinds een jaar een Egyptisch vriendje (Sharm el Sheikh). Ik denk dat een visum voor NL er voorlopig niet inzit en omdat het banenperspectief voor mij/ons niet heel gunstig is in Egypte overwegen we de Belgie route. Ik ben al een aantal keer in Sharm op vakantie geweest en heb er ook een poosje gewoond en gewerkt. In principe ga ik er komende week weer naartoe voor een paar maandjes en dan willen we ook gaan trouwen.

Nou vroeg ik me af, ik wil wat aanpassingen in het huwelijkscontract doen om mezelf een wat betere rechtspositie te geven… Iemand idee hoe je dat aanpakt en wat de kosten van een advocaat in Cairo zijn? En hoe zit het met de tolk die de ambassade aanraadt mee te nemen?

Ten tweede vroeg ik me af of er nog meer Nederlandse meisjes voor langere tijd naar Sharm gaan/ al zijn? Ik kom er bijna alleen maar Russische residents tegen dus vraag me af waar alle Nederlanders verstopt zitten? :slight_smile:

Welkom allemaal leuk ook wat mensen die in Belgie wonen ik heb zelf ook de begie-route gedaan maar het bevalt ons prima dat we zijn blijven hangen in Belgie.

In sharm heb je ook heel veel nederlandse meiden die daar wonen kijk indd op het egypte-forum of facebook.

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen gehad heeft.
Ruby, ik kan helaas niet in het weekend van 14/15 januari om afscheid te nemen van Susanne.
Ik ben dan in Egypte, een heerlijk vooruitzicht.

Welkom voor alle nieuwelingen, succes met alles.

Verder is het rustig hier…

Dalfien, ga je naar je vriend toe? Wat heerlijk, wanneer vertrek je?

Ja, ik ga heerlijk naar mijn vriend toe. Ik ga samen met mijn ouders dus dat vind ik wel spannend. Gaan ze hem eindelijk ontmoeten.
Ik ben benieuwd wat ze van mijn vriend gaan vinden en omgekeerd natuurlijk.

Voor jou begint het snel te gaan hƩ Suus, ik vind het jammer dat ik je niet meer zie in Nederland. Maar wie weet, een keertje een Hurghada. Zou leuk zijn.

Voor jullie allemaal in ieder geval de beste wensen, ik wens iedereen een mooi, gelukkig en gezond 2012 toe.

Iedereen een goed jaar gewenst, met vele goede ervaringen.
Suusje, ik wens je veel geluk toe in Egypte en lekker genieten van elkaar.
Dalfien, fijn voor je dat je eindelijk weer naar hem toe kunt.

Iedereen de beste wensen!
Ik ga begin februari voor minimaal 8 dagen naar Hurgada, is er iemand die dan ook mee wil gaan?:cheer: Samen hotelkamer delen is goedkoper en ik vind t fook fijner/leuker. En verder ben ik totaal niet moeilijk, want ik weet dat je n vriend daar heb zitten, die je gaat zien en voor wie je uiteindelijk de vakantie hebt geboekt!

Hallo allemaal!

Leuk om al die verhalen te lezen.
Ik ben zelf namelijk ook nieuw hier en heb sinds afgelopen november een vriend in Egypte nog niet zo lang dus.
We hebben elkaar ontmoet in het hotel waar ik op vakantie was met mijn nu dus ex vriend.
Het was gelijk liefde op het eerste gezicht, hebt bestaat dus echt dacht ik nog.
Ik heb hem niets laten merken maar merkte wel dat hij ook geintreseerd in mij was omdat hij vaak ā€˜ā€˜toevallig’’ even langs liep.
3 dagen voordat ik weg ging vertelde hij me hoe leuk hij me vond en dat hij hoopte dat ik niet boos zou worden dat hij het vertelde, nou in tegendeel natuurlijk!
In NL hebben we heel veel contact gezocht en kreeg ik geen verliefd gevoel maar meer een houden van gevoel, hier schok ik heel erg van.
Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen en alles aan mijn vriend verteld en besloten om te stoppen.
Het was wel een klap voor hem omdat hij niets door heeft gehad, daar niet maar thuis ook niet.
Eind januari ga ik terug om hem weer te zien!
En toevallig heb ik net vorige week zo’n ticket naar Hurghada geboekt met de aanbieding van seat only!
Ik ga van 28 januari t/m 4 februari naar hem toe.
Ohhh ik kijk er zo naar uit.

Groetjes Ilse

Heej Ilse!

Welkom hier op het forum. Lijkt me een moeilijke keuze zijn geweest om je huidige relatie op te geven voor een buitenlandse vriend. Toch klink je goed zeker, dat is mooi! Fijn dat je zo snel al weer die kant op kunt gaan, zo kunnen jullie elkaar beter leren kennen. Werkte je ā€œvriendā€ in het hotel daar?

Apart verhaal. Hopelijk heb je een leuke tijd van 28 januari m 4 februari. Zie je m dan na werktijd ofzo? Hebben jullie nu dagelijks contact?

Hallo allemaal. Hebben jullie ook problemen met het verzenden van sms’ jes naar Egypte. Ik kan wel bellen, maar sinds een paar dagen komen mijn berichtjes niet aan, krijg ook geen delivery rapport. Andere telefoon geprobeerd, hetzelfde probleem. Ben benieuwd. Ik bel met lebara.

Ergens in oktober 2011 zijn de telefoonnummers gewijzigd:
(Oude nummers bleven nog 4 maanden in tact, nu moet je de gewijzigde nummers gebruiken)

Mobinil (old -> new)
012 XXX XXXX -> 0122 XXX XXXX
017 XXX XXXX -> 0127 XXX XXXX
018 XXX XXXX -> 0128 XXX XXXX
0150 XXX XXXX -> 0120 XXX XXXX
Etisalat
011 XXX XXXX -> 0111 XXX XXXX
014 XXX XXXX -> 0114 XXX XXXX
0152 XXX XXXX -> 0112 XXX XXXX
Vodafone
010 XXX XXXX -> 0100 XXX XXXX
016 XXX XXXX -> 0106 XXX XXXX
019 XXX XXXX -> 0109 XXX XXXX
0151 XXX XXXX -> 0101 XXX XXXX

Er is een nieuwe blacklist van Egyptische mannen op de markt. Het kan nooit geen kwaad om even te checken of je habibi erbij hoort:
http://www.bad-boys.name/

2 likes

Ik heb zo goed als volledig (nog een weekje wachten) mijn geld terug van M. en hoor al iets minder van hem. Weet niet wat ik daar van moet denken…
Tot voor kort geloofde hij dat hij mijn vertrouwen zou terug krijgen zodra het geld is gestort.
Ik ben gestopt met reageren op zijn smsjes/mails. ā€œIk kan alleen gelukkig worden met jouā€ in die aard dus.

Ik heb wel gehoord dat hij binnenkort wordt uitgenodigd naar Nederland door vrienden van hem. En dan maak ik me wel wat zorgen. Hij heeft vrienden op 15 kilometer van mijn buurt wonen. Hij heeft mijn adres, mijn werkadres, het orfi contract, kopie ID-kaart, alles …

1 like

Neem contact op met de ambassade, wellicht krijgt hij dan geen visum voor de Schengen landen. Probeer het, niet geschoten is altijd mis!

Hij kent die vrienden in Nederland al een lange tijd. Ze hebben hem meermaals willen uitnodigen. Ze hebben hem telkens de documenten bezorgd maar dan was hij steeds te laat om dit binnen te brengen bij de ambassade. Of er liep zogezegd altijd wel iets mis. Toen hij mij leerde kennen, vond hij het beter dat ik hem zou uitnodigen en wou hij dus wel komen… Toen kon het niet snel genoeg gaan…

Ik wil hem ook niet tegenhouden om zijn vriend (Egyptenaar getrouwd met Nederlandse) te bezoeken maar ze wonen toevallig erg dichtbij.

De meeste zeggen tegen me van ā€œja, wat kan hij doen of wat gaat doen?ā€
Pfff, weet niet wat ik er achter moet zoeken. Maar ik maak me wel zorgen.

Hoi meiden,

Ik lees eigenlijk al een paar maanden mee op het forum en vond het nu eens tijd worden om mijn verhaal te vertellen.

Ik heb afgelopen zomer voor 5 mnd in Hurghada gewerkt en daar mijn vriend leren kennen. In het begin was ik erg terughoudend aangezien ik de verhalen ken van het internet. In eerste instantie dacht ik ook, leuk voor die paar maanden dat ik hier nog ben en dan zet ik er een punt achter. Maar dat verliep natuurlijk anders, een week of 3 voordat ik naar huis ging bleek dat ik meer voor hem voelde dan ik daadwerkelijk wou toegeven.

Daarna ben ik nog 2 keer terug geweest. Eerst lekker een weekje met een vriendin waarbij ik hem in de avond zeg en in November 10 dagen full time doorgebracht. Nu ga ik half maart weer… En hopelijk April weer voor 5 mnd!

(Een van de meiden heb ik in de zomer op old vic ontmoet, volgens mij Suusje84!)