Lastige vraag, sommige houden t vele jaren vol. T net alsof doen, zelfs trouwen. Water ik al zei, voor hun is al een paar euro best wat geld. En zo kan hij ook meerdere vriendinnetjes hebben, waar de 1 goed is voor 1 ding en de ander voor iets anders. Ik weet van mijn ex dat hij heel veel houdt van mij en van ons zoontje maar daar kwam de cultuur de hoek om kijken en alles verpesten. T is heel moeilijk om zoiets zeker te weten. En tja hij kan beter een beetje gekwetst zijn door iets dat Jew hem vraagt dan dat jij wordt opgelicht⦠Zei weten ontzettend goed wat ere daar speelt, hebben vrienden die t doen enz, dus zo gek is t niet dat Jew hem vragen stelt. Alleen moet je hem niet beschuldigen, tenzij je ergens zeker van bent. Maar wat ik zeg, gave hem eens verrassen, praat met gasten ( niet met egyptenaren want zeker zullen nooit een ander verraden, tenzij ze zelf wat van je willen ), vraag om naar zijn familie toe te gaan samen ( wil ook niet alles zeggen overigens )wachtwoorden vragen, telefoon controleren ( ik weet t t klinkt verschrikkelijk maar op die manier kom je wel te weten of je hem een beetje kunt vertrouwen ). Je hoeft dit niet te doen maar dan blijf je altijd met die vertrouwens kwestie zitten
Dag allen!!
Zo heee ik had weer wat bij te lezen⦠Hier alles goed! Ben heel druk en heel erg gesloopt eigenlijK! Maar ach tussen mij en H. gaat alles nog goed gelukkig!!
Kerst komt eraan en dat merk ik nu wel hoor⦠het gemis wordt erger!
Ik woon nu samen met een vriendin, dat scheelt welā¦! We hebben alle 2 aanspraak en dat is wel erg fijn. Kan mijn hart tenminste luchten!
Maar dames hoe is het verder? Suusje84 druk bezig met alles om te gaan verkassen?
Liefs Liset
hey,
LB goed om te lezen. Ook hier gaat alles goed, weer hard aan het werk, dus het gaat voelt alsof ik weer helemaal in het nederlandse leven zit. Ondertussen wel bezig met alles regelen. 10 feb. zal mijn laatste werkdag in nederland zijn, dus dat gaat best wel opschieten!
Gaan we de meeting nog houden 14 of 15 januari? Wat er is 4 januari ook een meeting van facebook, waar ik niet bij kan zijn omdat ik moet werken ![]()
over geld vragen, het is eigenlijk niet de bedoeling dat een man geld vraagt aan een vrouw, het is eigenlijk gewoon heel erg fout als hij dat zou doen (in hun cultuur dan) want een man mag dit volgens hen helemaal niet vragen aan een vrouw. Een man kan in Egypte wel altijd geld vragen aan een man, ze hebben altijd wel vrienden of familie die voor ze klaar staan.
Ik geef M. ook wel eens wat, had vorige week nog wat ponden over, dat laat ik dan gewoon daar achter en ik heb zijn internet betaald. Op het moment gaat het nog steeds helemaal niet goed in egypte wat betreft inkomen, M. krijgt bijvoorbeeld geen salaris op het moment, hij moet het doen van de commissie die hij krijgt en ook dat is minimaal want de mensen die nu in egypte komen, die komen heel goedkoop all inclusief en geven ook daar niet veel geld uit⦠daarom had ik hem aangeboden wat geld daar te laten voor de huur ofsoiets, maar dit wilde hij echt niet. Als het even kan dan betaald hij alles zelf.
Merkte afgelopen keer wel dat zijn oudste zus even probeert of er bij mij wat te halen valt, zo heeft ze een bloedsuikermeetapp. nodig en omdat ik verpleegkundige ben dacht ze dat ik die wel even mee kon nemen de volgende keer⦠M. had haar al gezegd dat ze het er niet meer over moest hebben en was boos geworden op haar toen ze er over begon, want hij wilt niet dat ik het mee neem, want hij zegt ook als je eenmaal begint ermee blijft zij vragen! Maar zodra M. de kamer uit was begon ze toch weer en omdat ik bijna niks versta van wat ze zegt omdat ze geen Engels spreekt riep ik M. er bij, maar toen begon ze snel van, nee laat maarā¦
Zij is er dus wel 1 die ik in de gaten hou, maar M. zelf wordt ook gek van haar, want ze wil ook altijd geld van M. hebben en heeft nooit genoeg. Kan me vreselijk irriteren aan haar, nu heeft ze dan diabetes maar ondertussen is ze erg dik en snoept ze vreselijk. Ik heb al gezegd dat ze moet afvallen, dan gaat de diabetes misschien wel over en zo niet blijft die waarschijnlijk wel stabieler, maar luisteren ho maar!
Ahh ik mis M. zo, J. mist haar pappa ook, als ik zeg waar is pappa, kijkjt ze hoopvol naar de deur alsof ze verwacht dat die elk moment binnen kan stappen. En zodra hij gister online kwam begon ze pappa pappa pappaā¦haaaaiā¦en het spelletje te spelen dat ze altijd met hem doet, dan gaat hij achter haar aan en klimt ze bijna in mij en volgens mij dacht ze dat hij door de laptop zou komen want ze ging telkens richting de laptop om daarna zo snel mogelijk richting mij te vliegen! het was zo schattig om te zien!
Het is net of het veel erger wordt met dat hele bezness gedoe!! Of er wordt nu meer bekendheid aan gegeven, dames informeer jezelf voordat je een relatie aangaat.
Zoek de naam van je habibi op facebook, soms wacht je een onaangename verrassing ![]()
@Eshtaā¦wowā¦weer nieuwe verhalenā¦bizar!!!
@suusjeā¦4 januari ikke weet nietā¦14 of 15 januari??? Gaat ie door?
4 januari is indd een meeting van facebook ik ga daar naar toe gezellig maar ik kan ook 14/15 januari dan plannen we toch nog een meeting gezellig ik ben dat weekend vrij dus stappen???
Erg he suus met dat diabetes gedoe ik ken er ook vele maar die vreten maar door en weet ik veel hoeveel suiker ze gebruiken in de thee ga vooral zo door (niet luisteren naar adviezen van een ander).
Wat schattig dat J zo lekker aan het spelen was met M op de laptop acch nog 2 maandjes en dan ben je klaar met werken.
Is er geen recente lijst van de blacklist
Een vraagje kennen jullie ook foute mannen die in AB (zeven rovers)Hurghada werken of gewerkt hebben
Een vriendin van mij heeft ook een relatie met een egyptenaar
Zij hebben dagelijks contact en vertellen elkaar veel
Nu wil het geval dat ze een PB heeft gehad op haar Facebook van een egyptische vrouw dat haar vriend van deze egyptische vrouw houdt en binnenkort zullen trouwen
Mijn vriendin heeft haar vriend hier mee geconfronteerd maar hij wist absoluut niet wie deze vrouw was en zeker niet ging trouwen
Haar vriend heeft iets gezegd wat ze terug moest mailen naar deze vrouw
Als haar vriend idd te vertrouwen is wat moest mijn vriendin dan van haar vriend terug schrijven
Blacklist die op facebook stond is inmiddels verwijderd! Er zaten mollen in die groep en ook āfouteā Egyptenaren. Die foute Egyptenaren zagen hun hele āreputatieā naar de verdoemenis gaan, dus hebben massaal geklaagd bij facebook om die pagina verwijderd te krijgen. Jammer maar helaas ![]()
Dat is erg jammer
hallo dames,
ben een beetje een leek nog maar over wat voor meetings hebben jullie het?
groetjes merel
@ Mahmoud Dianne
Blijkbaar is er op facebook wel nog een blacklist te vinden.
Je moet op facebook intypen: black list in Egypt. Maar hier staat niet zo veel op.
Verder heb je dan nog:
http://www.dezy-house.ru/forum_rus/viewforum.php?f=34
in het Engels:
http://www.topix.com/forum/world/egypt/TSF4SAR3CICBFVV5S
http://kunstkamera.net/forum23.html
En nog een interessant artikel, met verwijzing naar sites en verhalen, ook in het Engels:
Warning to female tourists thinking of marrying Egyptians:
En de site van Noor: http://www.beznessalert.com/
Duitse site: http://www.1001geschichte.de/ m.n. de āWahe Geschichtenā zijn schrijnend!!
Hey Mahmoud Dianne,
Ik heb zelf in AB gewerkt/gewoond, maar heb niet zo intiem contact gehad met de werknemers. alleen m drinken te krijgen of iets van de receptie te regelen. Maarja dit was in 2008. Er was toen trouwens wel een leuk uitziende barman haha! Maarja verder durf ik er weinig over te zeggen.
Over het verhaal dat een egyptische dame contact heb gezocht via Facebook vind ik heel vreemd. was het een arabisch berichtje dat jouw vriendin terug moest sturen? kijk dan even op google translate, kan je er achter komen wat het wasā¦
toch in die cultuur mogen mannen met 4 vrouwen trouwen, dus het zou altijd kunnen dat hij met haar gaat trouwen en ondertussen ook met jouw vriendin wil trouwen. het is tegenwoordig allemaal mogelijk.
Wat ik pas heb gehoord over iets wat in Turkije gebeurde: De familie die de man verplichten om met een bepaalde vrouw te trouwen.
jeetje ze zijn weer flink bezig he die egyptenaren.
Hoorde van de week ook een verhaal van een vriendin, zij had contact met een egyptenaar, was verder niks (meer) tussen hun. Was een beetje vakantie liefde van haar⦠Maar ze hielde wel contact en van de week vertelde hij dat hij ineens getrouwd was en zijn vrouw gelijk zwanger. Hij moest trouwen van zijn moeder, had het ook voor haar gedaan omdat moeder ziek was. Dus het blijkt wel weer dat moeders veeeel invloed hebben. Die jongen was er helemaal niet blij mee zei hij, maar ja nu zit hij er aan vast en ik vraag me ook af of die er wel echt niet blij mee isā¦want hij heeft haar tenslotte zelf zwanger gemaakt.
Terwijl hij tegen die vriendin van mij altijd geroepen heeft nooit met iemand te trouwen omdat zijn ouders het wilde en dat hij altijd zijn eigen keus hierin zou makenā¦niet dus! Het is een hele moderne egyptenaar, die gestudeerd heeft, meerdere talen spreekt, maar dat zegt dus allemaal niks!
Denk dat het goed is dat dit soort verhalen ook hier verteld worden, zodat iedereen zich bewust blijft van de āgevarenā die een relatie met een egyptenaar met zich mee kan brengen.
Hallo allemaal
Ik heb gewoon zijn wachtwoorden gekregen en kon alles gewoon checken
heb niets bijzonders gevonden en er stonden allemaal PB van 1-2 jaar terug
En alles wat hij mij verteld heeft klopte allemaal
Mijn vriendin moest gewoon zeggen tegen die vrouw in het engels dat haar vriend met haar getrouwd was en dat zij samen nooit wat gehad hebben
Zij mocht gewoon zijn facebook gebruiken om het haar te vertellen
Groetjes Mahmoud dianne
in Cairo, ja daar zullen vast grote demonstraties zijn, maar in Hurghada zal je daar zeker geen last van hebben.
@Irm, ja, ik heb die uitzending ook gezien⦠heel interessant. Ze kon het heel goed uitleggen, begrijp het nu veel beter, ook vanuit de geschiedenis gezien ā¦
Ik was afgelopen januari/februari in Hurghada, behalve een paar kleine demonstraties was het gewoon erg rustig. Wij waren juist van Cairo naar Hurghada gegaan, op de ochtend na de nacht waarop het internet en mobiele telefoonverkeer was afgesloten.