'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Voor de dames die in een goede relatie zitten: Hoe is deze relatie bij jullie tot stand gekomen?
Ik lees zoveel verhalen van bezness en bedrog waarbij steeds het begin en verloop van de relatie zo erg op elkaar lijken. Ik vraag me dan af of je aan de hand van herkenningspunten al vanaf het begin zou kunnen ‘weten’ dat het fout zit of dat alle begin sowieso hetzelfde is en pas later blijkt dat het de mist in gaat.(volgens mij hele rare zin, hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :slight_smile: )

Hey hey,
Ik zit niet meer in een relatie en deze is toen ook niet geeindigd vanwege bezness(naar mijn idee), maar meer omdat ik het idee kreeg dat ik mezelf niet meer was.
ik had mijn vriend ontmoet tijdens mijn werk/stage als reisleidster, de 10e dag van mijn 6 maand lange stage. Vanaf toen ongeveer al onafscheidelijk en na 2,5 maand hadden we samen een appartment. de gehele dag door lieten we de telefoon naar elkaar over gaan om te laten weten dat we aan elkaar dachten.
Toen ik in NL was, om mijn studie af te maken deden we het telefonisch overgaan nosteeds en skypde we ongeveer elke dag min. n uur.
Uiteindelijk was ik in 2010 daarheen gegaan om voor onbepaalde tijd te wonen. de relatie eindigde begin oktober, ben toen nog gebelven tot november, om mijn collegas te helpen met de herfstvakantie.
xxx suus

Dankjewel voor je verhaal, Suus. Dapper dat je voor jezelf gekozen hebt.
Klinkt ook alsof het heel erg snel gegaan was voor je, dan verlies je jezelf als snel denk ik. Ik vraag me af in hoeverre het überhaupt mogelijk is om écht jezelf te blijven in zo’n ver land dat zo vreselijk anders is dan NL…

1 like

Hi,
mijn relatie is inmiddels ook klaar. Maar naar mijn idee is er geen sprake van Bezness geweest. Ik heb hem leren kennen toen ik daar op vakantie was, hij was mijn duikgids. Toen ik vertrok hebben we nrs uitgewisseld maar verder was er weinig gebeurd, pas toen ik terug was in NL is er echt contact ontstaan.
Hij heeft mij nooit om geld gevraagd, ik heb het wel eens aangeboden om te ‘testen’ maar hij nam het nooit aan. Hij was ook er ook niet in geïnteresseerd om Egypte te verlaten en evt naar NL te komen. Wat dat betreft vertrouwde ik hem. Bij ons is het uiteindelijk over gegaan omdat ik het vertrouwen kwijt was na een aantal bijzondere gebeurtenissen…

Wel is het cultuurverschil lastig, ik geloof nog steeds dat je met veel praten heel ver kunt komen… maar het is van vele factoren afhankelijk.
Egypte en NL verschillen gewoon écht heel erg, niet alleen religie speelt een rol, ook familie, achtergrond, normen en waarden…
Ik kan alleen maar adviseren dat wanneer je aan een relatie met een Egyptenaar begint je je ogen en oren goed open moet houden, je af en toe best je vraagtekens mag zetten bij bepaalde dingen en bepaalde zaken rustig mag checken… Voel je niet schuldig als je soms wantrouwend bent.
Geniet van alle leuke en mooie dingen maar volg niet blindelings je (Egyptische) partner…

Een relatie op afstand kan denk ik best werken. Zolang je beiden investeert.

Oh en ik denk dat een grote rol ook speelt hoe ‘wereldwijs’ je beiden bent…

2 likes

zo ik ben weer back in town heerlijk in een schoon huisje lekker hoor ik heb niet veel in Egypte kunnen doen wegens de demonstraties maar weer iedereen gezien en lekker gerelaxt volgende keer gaan we wel weer wat leuke dingen doen.

ppfff hoe kan je weten of je een goede heb ja goede vraag hem gewoon controleren ga zijn familie bezoeken geef geen geld of waarom zal hij geld vragen? en verder weet je het volgens mij nooit toch???

Helemaal mee eens in Nederland kan je ook een man treffen die heel leuk lijkt en achteraf heel anders is. Daar hoef je niet voor naar Egypte.

Dreetje wat jij zegt over culturen en dat het niet erg is dat je wantrouwig bent ben ik helemaal met je eens. Je moet je niet laten verblinden maar bij jezelf blijven.

Ik vraag me dan af he, jullie exen van Egyptenaren hebben jullie eraan gedacht om een hoofddoek te gaan dragen of had je ex of vriend het daar wel eens over?
Want dat gaat mij persoonlijk echt te ver. Misschien bij een familie bezoek dat je het uit respect opdoet. Maar nee, dat vind ik een hele lastige…

Ik draag geen hoofddoek ook niet bij mijn schoonfamilie mijn partner laat mij daar vrij in hij zegt het wel leuk te vinden als ik dat doe maar verplicht mij tot niets. Ik doe wat ik wil en hij laat mijn daar vrij in zo ook laat ik hem vrij in het geen wat hij wil. Communiceren is heel belangrijk. Ik vind dat je beide moet aanpassen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Wij accepteren ook hun gewoontes.
Mijn vriend zal dit ook niet van mij gaan verlangen denk ik.
Maar je ziet vele vrouwen die het wel doen.

bedankt voor je reactie :wink:

Ja… sowieso zul je je beiden aan moeten passen… Je opvoeding, achtergrond kun je nou eenmaal niet wegvagen dus zul je een middenweg moeten vinden die misschien meer naar de een of de ander hangt…
Ik denk dat je omgeving daar op een gegeven moment ook een rol in speelt (wonen jullie in NL of Egypte, enz).

Merelhof, helaas is mijn wantrouwen wel enigszins blijven hangen, merk dat ik nu meer waakzaam ben dan voorheen. Soms best jammer en ook niet altijd eerlijk (naar een evt nieuwe partner toe).
Beetje wantrouwen vind ik wel goed maar je moet er ook weer niet in doorslaan :wink:
Lastig lastig…

Bedankt voor ook jouw verhaal Dreetje :slight_smile: Wereldwijsheid lijkt mij ook erg belangrijk om een relatie te laten slagen. Dat zit denk ik bij mij wel goed, aan zijn kant twijfel ik daar nu over…moet nog blijken.

En tja, ik zoek ook geen antwoord of ik een ‘goed exemplaar’ te pakken heb, dat kan je nooit weten en ook in NL niet. Ik denk wel dat ervaringsverhalen helpen om een open mind te houden voor alle mogelijke toekomstbeelden.

Mijn ex heeft me nooit gevraagd of ik een hoofddoek wil dragen of iets dergelijks.
wel zei hij zo nu en dan dat hij een ‘‘westers’’ meisje met hoofddoek had gezien en dat hij hun dan zo respectvol vond… Hij zei duidelijk: het geloof zit in je hart, dat kan niemand je dwingen. Ookal zien sommige liever wel dat je uiteindelijk moslima word, zullen ze het zelden/nooit letterlijk tegen je zeggen.
Natuurlijk heb ik er wel eens gewoon over gehad met hem, en daarbij zei hij zelf dat het hem niets uitmaakte, hij hield van me zoals ik was/ben.

ik ken er wel een paar die een hoofddoek dragen omdat ze het zelf willen maar er zijn ook genoeg meiden die gedwongen worden en ja dan moet je al vraagtekens krijgen toch?

bedankt Camilla,

Het gebeurt genoeg. Ik zou er echt niet voor kiezen, en ook mijn vriend zegt ik houd van je zoals je bent. Je bent een Hollander er respecteer dat. Jullie zijn als vrouw vrijheid gewend en eigen keuzes.
Maar toch je weet dat ze het leuk zouden vinden als je het doet. Maar iedereen heeft zijn eigen normen en waarden. En als je er niks mee heb als niet moslima, dan kun je er wel voor kiezen, alleen ik kies er niet voor. Echt respect voor de vrouwen die het kunnen en gedaan hebben.

En als je gedwongen wordt, respecteert je vriend je dan wel voor wie je als Hollander bent…?

Ik ben blij dat mijn vriend het niet verlangt.

hey hey,

nog even een berichtje vanuit het heerlijke hurghada, de tijd gaat snel en donderdag komen we alweer naar huis :frowning: zie weer vreselijk tegen het afscheid op, maar hopelijk is het voorlopig de laatste keer! Alles gaat verder goed hier, wel wat gedoe gehad maar het lijkt er nu op dat ook dat weer goed uitgepakt heeft!

Merelhof, misschien leuk als je jezelf even voorstelt, de meeste kennen elkaar redelijk hier op een forum, dus ik ben nieuwsgierig, wie ben je? hoe lang heb je een relatie? waar ken je hem van? Als je het wilt vertellen natuurlijk!

Iemand tips voor een goedkope vlucht in januari naar hurghada?

Moet je wel even zeggen van welke luchthaven je vertrekt!!
Conder.de heeft leuke prijzen tot € 300, vertrek vanuit Düsseldorf.

Jetairfly.be met vertrek vanuit Brussel (Zaventem) Voorbeeld: vertrek 8 januari - retour 24 januari 2012 -> € 200 (zonder de adm.kosten die zijn € 15)

Succes!

Inderdaad leuk als de nieuwe zich even kort voorstellen en hun verhaal kunnen geven. Dan weet je wat beter wie je voor je hebt.

Suusje, fijn dat jullie het goed hebben, het afscheid zal inderdaad lastig zijn, sterkte alvast.

Weten of je een goede hebt??? dat doe je eigenlijk nooit. Ik ken mijn vriend in ieder geval al een hele tijd, en we hebben het fijn samen. Je moet je verdiepen in elkaar en inderdaad vragen kunnen stellen over van alles en nog wat. Ik accepteer (bijna altijd, ha ha ha) hem en hij accepteert mij en mijn buien etc.

Thnx.
Niet geheel onverstandig idd. vertrek vanaf amsterdam. Datum is; 14 t/m 31 jan. Zit nu bij Neckermann op de 340,=

Hihihi sorry deze nieuweling zal zich even voorstellen :slywink:

Hallo allemaal,

Ik ben Merel 22 jaar oud. Ik heb mijn vriend 3 jaar geleden leren kennen in Hurghada. Elk half jaar daar op vakantie geweest. In het begin had ik helemaal niet door dat hij mij leuk vond. Ook was ik altijd met een grote groep waar je dan rekening mee houd. Elke keer dat ik kwam begonnen we elkaar steeds leuker te vinden en zagen we elkaar steeds meer, gewoon lekker leuke dingen doen samen. Het afscheid was dan ook elke keer weer zwaar. Ook in NL hielden we dagelijks contact.
Afgelopen november ben ik heen geweest. Toen ben ik er echt achter gekomen dat ik mezelf niet langer voor de gek kon houden, we waren smoorverliefd en ik durfde daar eindelijk nu pas geheel aan toe te geven. Bij dit afscheid moest ik voor het eerst niet huilen waarschijnlijk omdat ik nu wist wat ik echt voelde en wilde, dat gaf rust.
Aan het eind van mijn vakantie zei hij, als we elkaar dan echt zo leuk vinden waarom doen we er dan niks mee. En na 3 jaar word het dan wel tijd op knopen door te hakken.
Het plan is dat ik 3 maanden heen ga om te kijken hoe dat gaat. Alleen voordat dat kan zijn we weer een flinke tijd verder.
Ik mis hem elke dag heel erg maar we hebben veel contact.

Dit is even in het kort, ik hoop dat jullie zo een kleine indruk hebben. Natuurlijk kan ik nog veel meer vertellen maar dan word het zo’n lang bericht.

Vragen mag altijd. Ik hoop hier op het forum wat leuke contacten te kunnen opdoen en ben erg gedesinteresseerd in ervaringen van anderen.

Liefs, Merel

1 like

Leuk Merel!
Vooral als jullie elkaar al 3 jaar kennen, zonder eerst echt door te hebben wat je voor hem voelt.
Wat voor 'n werk doet hij? En heo leerde je hem kennen?

Wanneer wil je voor 3 maanden daar heen?