'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

girls!!! Hoe is het met iedereen? En met de egypteganger? Al terug of nog een paar daagjes te gaan?

Hier gaat alles zijn gangetje, vanmiddag vieren we de eerste verjaardag van onze kleine meid, helaas zonder papa, maar haar echte verjaardag (over 2 weekjes) vieren we wel bij papa!!
Nog een weekje en dan zitten we eindelijk weer in het vliegtuig, hopelijk de laatste keer dat we ook weer terug moeten na 3,5 week want zoals het er nu naar uit ziet gaan we begin februari emigreren!!! Spannend dus allemaal…

Dag allen!

Ik ben weer thuis na een te geweldige, heerlijke vakantie met mijn lief :slight_smile: Het afscheid was ook aardig zwaar dit x… Elkaar echt goed leren kennen! Het vertrouwen is er nu wel… Hebben gehuild en gelachen samen…! Ben al bezig met mijn volgende trip naar Hurghada haha wordt eind januari…! Kan nu al niet wachten totdat ik hem weer zie!
Jeetje wat kan ik slecht afscheid nemen zeg pfff bijna me vlucht gemist gisteren haha!

Hoe is het verder hier?

Liefs Lisette

Gewoon even ter informatie:

1 like

Heej Suus,

Wat leuk dat je steeds dichterbij het emigregren komt. Heb je al een baan gevonden in Hurghada? En weet jij al wat je doet met je bestaande middelen hier zoals verzekeringen, je huis enz enz?

L.B. welkom terug!

Wendy, ik heb besloten alles in nederland op te zeggen, misschien niet het handigste ivm terug keer maar wel de enige optie voor mij, dus tja dan maar zo! En als we terug komen schrijven we ons gewoon weer in en starten opnieuw, moet lukken, tenslotte houden we gewoon ons nederlandse paspoort!

1 like

Dag meiden,
ten eerste: wat een fijn forum hier. Het lijkt erop dat hier een goede balans tussen positieve en negatieve verhalen te vinden is en wat fijn om de ontwikkelingen ook zo goed te kunnen volgen.

Ik ben zelf net een week terug uit Egypte, waar ik een week op een bootje op de Rode Zee gedobberd heb. Ennn… waar ik onvermijdelijk ā€˜ingepakt’ ben door de schattige duikinstructeur… Ik weet zelf nog niet wat ik voel (zeker niet tot over mijn oren verliefd ofzo) en wat ik van al zijn telefoontjes moet denken. Ik speel zeker met de gedachte om nog eens terug te gaan en alles nader te onderzoeken. Met mijn kleine loontje valt me materieel niet veel afhandig te maken, maar uiteraard wil ik mezelf ook behoeden voor emotionele schade.
Ik geloof normaal erg in ā€˜vertrouw op je gevoel’, maar ik begrijp totaal niet wat ik voel en of dat gevoel ook echt te vertrouwen is…

Ik ben in ieder geval blij dat ik online wat meer kennis kan verzamelen en ervaringen kan lezen, voordat ik een besluit neem over hoe verder te gaan.

Suus:

Wat dapper, zeker met een kleine! Hoe reageert je familie erop? heb je hier een koophuis of een huurhuis?
Je helemaal uitschrijven is neit heel slim, maar vaak wel de goedkoopste manier. Anders blijf je hier kosten houden. En je nederlandse paspoort zeker altijd houden. Hoe vind je man/vriend het dat jullie daaar komen? Heb je nog een bepaalde tijd dat je wilt gaan of gewoon ā€œonbeperkt?ā€

Algemeen:
Weet iemand of er ook speciale kinderziekenhuizen zijn in (de buurt van) Hurghada? Of gehandicapten huizen o.i.d.? Heb ze in Cairo wel eens gezien, maar niet in Hurghada

Ik heb een huurhuis, die nu ook al te klein is, dus maakt niet uit dat ik die op moet geven en tja de rest, ik heb vanwege de financieen geen keus…dat is ook de reden dat ik me uitschrijf, maar nederland is niet heel moeilijk om weer terug te komen, vergt even een weekje tijd en papier werk, maar dan ben je ook weer ingeschreven. En 1 ding weet ik zeker, ik wil samen zijn ondanks alles!

Kinderziekenhuizen weet ik niks van, nog niet van gehoord in hurghada…dus kan je geen antwoord geven!

Jo, ben jij al terug? Ben zo benieuwd hoe het geweest is als gezinnetje!

nee Irm, heb niks meer gehoord…Ik ga er idd echt voor, we moeten er wat voor over hebben om samen te zijn, maar nu het dichterbij komt kijk ik er ook steeds meer naar uit al ga ik denk ik wel de zekerheid van nederland missen maar ik ben ook toe aan het samen zijn en om te verhuizen.
Ga woensdag ontslag nemen op mijn werk, dat vind ik wel heel eng hoor, en dan vliegen we zondag voor 3,5 week naar hurghada! En per 1 feb. loopt mijn contract dan af, dus eigenlijk nog maar zo’n 7 weken werken in totaal.

FF een vraagje tussendoor:

Voor het kopen van een visum is niks veranderd? Je kan het nog steeds op de airport kopen?

Hai Muchacha,

Je kunt je visum nog steeds op ieder vliegveld kopen, geen probleem.

Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Kingfisher Tours voor individuele rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!
Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=ā€œegypt@kingfishertours.comā€]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt

1 like

Hey meiden!

Ik ben alweer terug helaas het is heel snel gegaan maar het was helemaal top echt!
meer dan dat ik verwacht had, mijn kleine vriend heeft het heel goed gedaan in het vliegtuig het is allemaal vlot verlopen, aleen weer balen dat we terug zijn wat is dat afscheid nog moeilijker dan ervoor:(

Heb nog wel een vraagje toen jullie een advocaat inschakelde moesten jullie toen ook langs om het door te bespreken??

Dag meiden,

Ik heb wel een leuk nieuwtje! Ik heb een baan in Hurghada gevonden en ga per 1 mei voor minimaal 8 maanden werken daar… Ik krijg me eigen appartement en me verzekeringen worden gedekt. Ik wil eigenlijk hier me huisje aanhouden maar dat is best lastig omdat ik via woningbouw een huisje heb… Mag een loge erin maar dat word nog moeilijk zoeken… Ga van het weekend met mij moeder zitten of ik tijdelijk bij haar kan wonen voor een aantal maandjes zodat ik kan sparen…

JO welkom terug!!

Liefs Lisette

Zucht… ik kan echt niet wachten tot ik weer naar Egypte ga… mis het zo erg :frowning: Voel me gewoon niet thuis hier in NL

Hoi L.B.

Gefeliciteerd!!! Waar ga je werken< if i may ask…

@Masr…ff volhouden totdat je weer terug kan…

THANKS!!! :smiley:
Ik ga in het Three Corners Resort werken. Heb een tijdje contact gehad met dit resort en daar ook een gesprek gehad toen ik bij me mannetje was! Nu alleen nog hopen dat er met de verkiezingen niet teveel problemen komen! Kan ik het eindelijk ook echt testen met me mannetje…! :slight_smile:

maar wat is wijsheid? huis opzeggen of aanhouden? Ik wil het eigenlijk aanhouden maar het worden dan te hoge kosten!

Liefsssss

@L.B.: Hey wat leuk joh!! Wat ga je doen qua werk in the three corners resort? Ben nou wel heeeel nieuwsgierig, haha. :smiley:
En wat verdien je daar dan zoal, als ik vragen mag?

Liefs, Michelle.

L.B. gefeliciteerd! Wat leuk joh, ook ik ben erg benieuwd wat je gaat verdienen en hoeveel uur per week het is. Vind het wel leuk dat je er dus ook bent als wij er zijn…

Ik ga 650 euro verdienen maar dan heb ik onderdak eten en als ik wel langer blijf na 1 jaar krijg ik ook 1 x per jaar een ticket terug naar NL… Ik betaal hier voor me huisje 500 euro dus als ik geen huurder/loge vind moet ik het opzeggen… Ik ga 6 dagen werken doe ik nu ook al dus denk dat ik daar niet veel problemen mee krijg. Ik ga guest relations doen :slight_smile:
had ook al veel dingen voor animatie maar die staan niet best aangeschreven daar :stuck_out_tongue:

Liefs

mooi zeg, L.B., gefeliciteerd!

Ik merkte van de week dat ik me heel erg zat te irriteren aan het slechte Engels van ā€˜mijn’ Egyptenaar en de oppervlakkige communicatie die daardoor voortkabbelt… maar als ik hem dan op de webcam zie, krijg ik ineens zo’n overweldigend blij gevoel vanbinnen en wil ik het liefst op het volgende vliegtuig springen. Zit met de gedachte te spelen om eind januari te gaan. Had eigenlijk een vakantie naar Japan gepland voor komende zomer, maar dat lijkt ineens zo onbelangrijk :o