'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

En anders reis je lekker met hem mee klinkt wel advontuurlijk maar zolang het hier leuk is waarom niet en daarna kan je altijd wel zien.

Hoi,
Ik ben eigenlijk wel blij om zulke verhalen ook eens te horen (en te lezen).
Ik ben namelijk net een paar dagen terug uit Egypte van een fantastische vakantie voor 2 weken samen met M. in Sharm.

In het begin was er ook steeds die twijfel: alleen gaan, durf ik dat als meisje van 25, gaat da wel lukken, cultuurverschil, …

Maar het is voor 100% meegevallen. Veel gebabbeld over cultuur (kinderen moslim, …) en over gewoonten. Op zich vind ik moslim zeker geen slechte godsdienst (hulpverlenend enz.), maar als eerder ‘niet-gelovige’ is het toch wel even wennen aan dergelijke visies.

Het was misschien gemakkelijker geweest als het een beetje was tegengevallen, dan zou ik hem nu niet zo missen, want nu wil ik alleen maar terug naar hem.

Maar als persoon op zich is hij dus super. Ook zijn mindere puntjes (ochtendhumeur ofzo) neem ik er graag bij.

Maar de vragen blijven door m’n hoofd spoken: Is hij echt te vertrouwen? Is hij een van de goeie? Als hij over zijn familie enzo verteld, dan zou je toch denken dat hij goede bedoelingen heeft? Hij heeft een deel voor mij betaald (eten, uitstapjes, supermarktjes, taxi, …), dat doe je toch niet zomaar? En toch steeds nog die twijfel… dat gemis…

Stel dat dit blijft duren, hoe begin je eraan? Naar Egypte op vakantie is super, maar wonen toch liever niet… Voordelen in het thuisland zijn toch groter voor een Westerse vrouw. Stel dat hij naar hier komt, wordt hij dan wel aanvaard? Gaat hij werk vinden? …

Kortom: MOEILIJK!!!

pppfff ben blij dat ik dit niet meer heb maar ik mis die spanning wel een beetje hoor.

Jullie moeten hier zelf achter zien te komen kijk of je zijn familie kan ontmoeten want daar kan je vaak veel van zien,cultuur hoe gaan hun ermee om maar ook hoe is je vriend dan? Hoe is hij samen met jou laat hij jou vrij?

En om hem naar hier te halen is een heel ander verhaal en kan je eigenlijk ook niet van tevoren weten of hij snel werk heeft dat is bij een ieder verschillend en je moet niet te veel verwachten.

Succes dames.

Nu ja, je weet het nooit hé. Het kan goed gaan, het kan niet goed gaan…
Maar het blijft oppassen denk ik zo.
Tussen ons ging het ook een jaar uitstekend … tot de laatste vakantie… toen heb ik hem pas echt leren kennen. En heb het bijna met mijn leven moeten bekopen … Sorry meiden ben er nog steeds niet goed van. Ik wens ieder zijn geluk. En ik hoop dat het voor iedereen goed afloopt. Ik zou het gewoon erg vinden mocht iemand hetzelfde meemaken als mij. Ik zou hem alles gegeven hebben wat ik had, zo diep zat mijn vertrouwen in hem.

1 like

Belangrijkste blijft (denk ik toch): met beide voeten op de grond blijven en niet op de feiten vooruit lopen. Je hoort inderdaad veel goede verhalen, maar spijtig genoeg ook slechte… Heb ook het boek ‘Kus Kus Bezness’ gelezen voor ik ben vertrokken, maar van slechte signalen van hem uit, heb ik niks gemerkt.

Afwachten, ontdekken, vreugde, verdriet, … deze dingen horen er allemaal bij denk ik. Kga in ieder geval wel goed overwegen of ik dit aankan. Maar langs de andere kant: wat als hij die ware toch maar zou zijn?

@Beyonce: Ik kan heel goed begrijpen na wat je hebt meegemaakt dat je daar iedereen voor wilt waarschuwen. Ik vind ook inderdaad, omdat het zo ver weg is, ander land, cultuur en er zitten inderdaad mannen bij met ‘slechte bedoelingen’. Maar ook voor iedereen hun eigen beslissing wil je er mee doorgaan of niet, is het het waard en zo ja, … hou inderdaad je ogen en oren open. Dus in ieder geval zeker dankjewel en respect naar jou toe. :wink:

Ikzelf heb met een gewone nederlandse jongen een slechte relatie achter de rug paar jaar geleden. Vast niet zo heftig als jou, als ik het zo begreep uit jouw verhaal, maar wel met geestelijke mishandeling, om het even zo te omschrijven.

@Camilla: Als ik volgend jaar naar hem toe gaat wilt hij mij heel erg graag aan zijn familie voorstellen en laten kennis maken. Dat vind ik wel een positieve kant en tegelijkertijd wat je zegt … daar kan ik dan al heel veel op uitmaken van hoe hij is in zijn doen en laten. Daarnaast wilt hij mij zijn woonplaats Cairo laten zien en al zijn tijd met mij doorbrengen.
Ik boek en plan nog niks voor nu, kijk hoe het de komende tijd gaat en tot nu toe gaat het echt goed. We hebben ook openhartelijk gesproken, want hij zat te denken van;
‘tja … hoe doen we dat nou? Ik woon nu hier en jij daar, … wat kan hier nu uiteindelijk uit komen van dit soort relatie? Maar hij wilt me niet kwijt, maar ook absoluut geen pijn doen, maar wel realistisch blijven.’ Dus ik stel dat wel op prijs en heb aan hem ook uitgelegd, dat dit voor nu de voorlopige situatie is en blijft. Ik wil dat we elkaar eerst leren kennen, door elkaar op te zoeken en tijd met elkaar door te brengen. Wordt het wat, gaan we praten over hoe en wat, maar voor hetzelfde geld wordt het niks en ergeren we aan elkaar als we bij elkaar zijn, haha.

@inepien: Ik herken het zoooooooo helemaal wat jij beschrijft … en ik moet die eerste stap erheen nog gaan nemen, haha. Maar wel leuk om jouw ervaring in elk geval te lezen! :slight_smile: Ik vind het ook erg spannend, denk precies hetzelfde als jou voordat je alleen naar egypte ging, met dezelfde leeftijd, haha.

Oh ja, las iets in eerdere reactie van iemand over contracten tekenen (orfi) etc. Ik teken helemaal niks! Ik ga geen regelement aan, ik ken hem net, dus qua huwelijksvoorwaarden, contracten e.d. komt niks ter sprake. Ben ik ook heel duidelijk met hem geweest en hij wilt dat voor nu ook niet, hij zou het graag willen voor in de toekomst als alles goed blijft gaan. Maar als die tijd zou gaan komen, gaan we daar is even goed over praten. :wink: Maar komende jaren … nee! Maar wel dankjulliewel voor de heads-up, adviezen en eerdere ervaringen, weet ik in elk geval waar ik op moet blijven letten. :slight_smile:

@recharmi (en de anderen): Ik heb ook altijd gezegd: “ik teken niets”. Tot je daar aankomt en hij zo’n overeenkomst voor je legt en zegt: “Anders kunnen wij niet samen zijn in dit appartement. Het is maar een formaliteit, maar om twee weken samen te zijn, hebben we dit nodig. Een Moslim mag nu eenmaal niet met een meisje samen slapen, samen knuffelen, …”
MAAR: ik heb de originele ondertekende overeenkomst steeds bij mij gehouden en de helft hiervan is gewoon niet ingevuld. Ik heb daar niet om moeten vragen, maar hij heeft dit gewoon aan mij gegeven, zonder meer. Ik heb dit nu ook thuis hier bij mij liggen.

Voor de rest heb ik steeds zijn portefeuille bijgehouden met al het geld, papieren enz. Daar heb ik ook niet om gevraagd, maar hij wou laten zien dat ik hem kon vertrouwen. Als we buiten het appartement gingen, zaten mijn papieren trouwens op een plekje met een slot erop, zodat niemand hieraan kon.
Misschien ook wel een tip: neem een paar kopies van je identiteitskaart of paspoort mee! Als je uitstapjes wilt doen (boot, woestijn, …), vragen ze vaak naar je identiteitskaart of paspoort. Ik heb enkel een kopie gegeven (behalve in de luchthaven dan).

Ergens heb ik het gevoel dat ik hem wel kan vertrouwen, maar je hoort zoveel he en daar blijf ik ook nog wel bij stilstaan.

De makkelijkste weg: loslaten en proberen te vergeten. Ik vind hier in België wel iemand. En is het niet in België, dan is het Nederland, Frankrijk, Spanje, … Maar alles is makkelijker dan Egypte.
Het probleem is dat ik dat niet wil. Ik wil hem (nog) niet loslaten. Het is spannend, eng, romantisch, interessant, … En mijn hart wil hem nog niet loslaten.

Ik wacht af… We skypen bijna dagelijks, want iedere dag kan ik niet, ik moet er vroeg uit om te gaan werken en hij heeft meestal pas later gedaan met werken. Als ik hem blijf missen, dan wil ik februari of maart nog een keertje terug om deze keer ook zijn familie te bezoeken voor een paar dagen.

We zullen zien, maar ik ik denk dat ik de verhalen hier op dit forum wel blijf volgen vanaf nu.

@inepien: Wat voor overeenkomst is dat dan, wat jij hebt moeten tekenen? En wat heb je ingevuld en wat niet? Is het echt zo dat je overeenkomst moet ondertekenen om bij een iemand aanwezig te kunnen zijn?

Liefs, Michelle.

Officieel mag je inderdaad niet bij iemand verblijven zonder deze overeenkomst, stelt niks voor en zolang je zelf het papiertje houdt kan hij er ook niks mee. Is gewoon een zogenoemd ‘neukpapiertje’ ze kunnen er oneindig veel afsluiten en geeft je de mogelijkheid om samen in een appartement te verblijven en te reizen zonder gedoe. Ik raad het je zelfs aan om er 1 te nemen als je van Hurghada naar Cairo gaat, want je kan onderweg aangehouden worden en dan word er om gevraagd, en inderdaad een copie van je paspoort mee nemen.
Sommige appartementen is het niet nodig, waardoor ik het eerste jaar met M. er geen had. Wij hadden er pas 1 bij de 6 keer dat ik daar heen ging.

Het document komt in eerste instantie overweldigend over. Er staat vanalles in: algemene gegevens (naam en voornaam enzo), maar ook ruimte waar de getuigen bij een zogenaamd huwelijk moeten opgenoemd worden, een som die betaald moet worden bij evt. scheiding, … Maar die zaken zijn dus niet ingevuld. En aangezien ik het originele document heb, kan ik er zelf ‘nul’ bij plaatsen of wat dan ook. Ik heb het voor de rest niet nodig gehad hoor, maar het was maar voor ‘als ze er om zouden vragen’.
Ik had eerst bevende handen en wou het niet tekenen, maar hij heeft me gerust gesteld. Het was dat of alleen in Sharm in een appartement, waar je niemand kent, de taal niet beheerst, … Ik ben blij dat ik het wel gedaan heb, raar, maar het gaf me een bijkomende geruststelling.

P.S. Ben terug helemaal gelukkig, want m’n Habibi heeft me net nog even opgebeld. Hij is een paar dagen heel ziek geweest (naar het ziekenhuis, …), maar ik vandaag al wat beter en is toch terug aan het werk. Want ja, in Egypte is niet werken gelijk aan geen geld dat binnenkomt.

Grts,

Hallooooo,
Ik kom hier heel af en toe op kijken maar ik wil met jullie delen dat de visumaamvraag in 1x is gelukt!! In dec komt mijn friend naar NL! Nooit verwacht! Mijn vraag nu is of hij ook op belgie mag vliegen. Heeft n visum voor NL aangevraagd maar is in t hele schengengebied geldig. Iedereen zegt telkens dat hij niet vanaf hurghada mag vliegen en Alleen met egyptair maar daar hoor ik ook verschillende dingen over. Wie weet zeker hoe het zit? Of waar kan ik deze info of regels vinden?

Xxx

1 like

[quote=“Eindhoven86, post:10477, topic:28785”]

Hallooooo,
Ik kom hier heel af en toe op kijken maar ik wil met jullie delen dat de visumaamvraag in 1x is gelukt!! In dec komt mijn friend naar NL! Nooit verwacht! Mijn vraag nu is of hij ook op belgie mag vliegen. Heeft n visum voor NL aangevraagd maar is in t hele schengengebied geldig. Iedereen zegt telkens dat hij niet vanaf hurghada mag vliegen en Alleen met egyptair maar daar hoor ik ook verschillende dingen over. Wie weet zeker hoe het zit? Of waar kan ik deze info of regels vinden?

Xxx[/QUOT

hoi, ik heb mijn ex via jetair op brussel laten vliegen. Geen enkel probleem, werd wel gevraagd waarom hij naar brussel vloog terwijl visum voor nl was maar toen hij uitlegde dat dat was omdat dat veel goedkoper is was het prima.enige is wel dat ze idd niet vanaf hurghada mogen vliegen. Zijn verplicht om via Cairo te vliegen.
Groetjes

wat fantastisch nieuws! en wanneer had je de aanvraag ingediend in de ambassade van cairo? Weet je toevallig ook als je alle papieren mag opsturen of moet dit persoonlijk afgegeven worden? wat fijn met de feestdagen samen! ik wens je van harte een héél fijne tijd samen! blijft hij dan 3 maanden?

Hoi, kent U toevallig mensen uit Nederland of Belgie die appartementen verhuren in El Gouna en waar je zonder orfi kunt verblijven ? Grtj

Hij mag wel vnaaf hurghada vliegen. ik heb een mail gestuurd naar de nederlandse ambassade met dezelfde vraag en ik kreeg terug dat er geen regels zijn. ze mogen gewoon vliegen vanaf waar ze willen.
mijn vriend moet papieren invullen als hij vanaf hurghada wil vliegen, dit is ook geen probleem blijkbaar.
in zijn visum staat niet dat het voor NL is. Er staat Schengenvisum. Wat de ambassade wel terug mailde was dat ze er vanuit gaat dat betrokkene de vlucht neemt zoals ingediend tijdens de aanvraag. ik heb geen data in hoeven vullen op de aanvraag en het reserveringsbewijs van de tickets was maar gewoon even snel tussendoor. dat zou zijn 1-21dec.
Op het visum staat dat hij 25 dagen mag komen tussen 1dec en 10 januari. Dan is het toch geen probleem als hij een andere vlucht neemt dan dat we op de ambassade hebben laten zien…?

@ skyblue, je ex? Ik heb hier een tijd geleden op gekeken…Ik dacht dat alles goed ging, toentertijd… :frowning:
Wie vroegen waarom hij niet via NL vloog? De ambassade? Daar heeft mijn partner nu niets meer mee van doen als hij een ticket wil boeken…

aanvraag hebben we 4okt gedaan.
papieren moet je persoonlijk afgeven op de ambassade omdat je partner het interview moet doen…

xx

Gefeliciteerd eindhoven86! Wat zijn dit toch altijd leuke berichten. Leuke tijd samen hier!

1 like

Eindhoven… Gefeliciteerd!!! en nu wachten totdat hij komt:cheer:

Leuk om te horen dat hij die visum gekregen heeft. Ik ga binnenkort ook eens uitzoeken wat er allemaal moet gebeuren om hem een vakantie hier te kunnen laten genieten. Eerst nog een keertje naar ginder (waarschijnlijk maart, want vroeger lukt me niet - druk druk druk en natuurlijk wat sparen) en dan hopelijk hij een keertje naar hier.
Niet iedereen is tevreden met deze keuze die ik maak, maar ik ga deze keer is gewoon mijn gevoel volgen!

Hoi Met een vakantievisum is het geen probleem maar met MVV wel dan is je eerste inreisland Nederland. Vorig jaar is Mahmoud op Belgie ingevlogen en toen we bij de IND voor VVR waren zeiden ze dat we heel goed weg zijn gekomen want officieel mag het niet.

Weet iemand van jullie of er nog dames van hier vandaag naar Cairo vliegen. Mahmoud is vanmorgen vanaf Brussel gevlogen en zat met 2 Nederlandse dames die naar hun vriend in Egypte gingen.

We hebben deze week nog veel gezeur gehad want zijn achternaam stond niet op zijn 5 jarenkaart en die staat dus op het ticket. Hij heeft nu een inreisvisum voor drie maanden tot zijn nieuwe pas klaar is. Was weer stressen maar hij zit nu in het vliegtuig naar Cairo.

En ik…volgende week weer eens lekker met mijn vriendin naar Sharm.
Ik lekker zonnen hij bij zijn familie in het noorden moet kunnen toch :slight_smile:

Tijd gaat wel erg snel vrijdag ken ik hem al weer drie jaar.

Marmah

Gezocht!

NET 5 zoekt stellen die gaan trouwen in het buitenland! (nov 2011 – feb 2012)
Gaan jullie trouwen in het buitenland vanwege verschillende culturen? Meld je dan nu aan!

‘Buitenlandse Bruiloft’ gaat over stellen die vanwege verschillende culturen op een traditionele manier gaan trouwen in het buitenland. Het programma registreert de hele bruiloft, waardoor jullie na deze speciale dag een mooi document hebben!

Gaan jullie snel trouwen in het buitenland en lijkt het jullie leuk om gevolgd te worden door een cameraploeg? Mail dan snel jullie verhaal (incl. een paar foto’s en telefoonnummer) naar: micheline@haagsebluf.tv of huwelijken@snpmedia.nl

Vriendelijke groeten,

Micheline
Redactie Buitenlandse Bruiloft