Heyyyy,
Eindelijk morgen naar mijn mannetje en voor het eerst als gezin bij elkaar ! we hebben er zoveel zin in kan niet meer wachten:)![]()
Suusje: voor jou komt het nu ook dichtbij…![]()
Heyyyy,
Eindelijk morgen naar mijn mannetje en voor het eerst als gezin bij elkaar ! we hebben er zoveel zin in kan niet meer wachten:)![]()
Suusje: voor jou komt het nu ook dichtbij…![]()
Wat fijn JO eindelijk een gezinnetje zijn fijne vlucht en geniet heel veel van elkaar.
Hallo allemaal, is alweer even geleden dat ik hier ben geweest, wel natuurlijk ondertussen alles gevolgd, haha. ![]()
Maar een vraagje … hoe gaan jullie in godsnaam om met het gemis?
Ik word echt helemaal knettergek ervan en ik ben niet de enige want mijn vriend heeft dat ook vreselijk erg. We willen op het moment zo graag bij elkaar zijn, elkaar zien, knuffelen, etc.
Ik word compleet ongeduldig, misselijk, draaiend gevoel in de buik en tja … gewoonweg gestoord van dat gevoel. We denken ook alleen maar aan elkaar en worden steeds gekker op elkaar, waardoor het gemis natuurlijk nog groter wordt!
Als voorbeeld ook, … als hij een super lief berichtje naar me stuurt (wat elke dag is) of iets liefs door de telefoon tegen me zegt, dan kan ik voor mijn gevoel elk moment in huilen uitbarsten. Maar dat doe en wil ik niet, … wil ik hem niet aandoen want hoor aan de telefoon ook dat hij er erg veel moeite mee heeft. Wel raar, … want ben nooit zo emotioneel geweest, wel een gevoelig persoon maar niet zoals dit.
Heeft iemand tips of iets? Hoe hou ik dit een beetje onder controle qua gevoel? Haha.
Liefs, Michelle.
Recharmi,
Zolang jullie niet bij elkaar zijn blijf je altijd dat gemis houden. Je gevoel kan je niet onder controle hebben was dat maar waar ahahahaha…
Elke dag bellen, skypen. En zo vaak als je kan naar Egypte :cheer: Goodluck
Jaaa denk dat we allemaal dat gevoel hebben… R is geen middel voor maar probeer zoveel mogelijk leuke dingen doen met vrienden en familie, dat hielp mij heel erg in ieder geval en ja nu terug ben probeer dan een datum vst te leggen dat je de volgende keer weer heen gaat. Dan leef je ergens naar toe.!
Succes meid! Liefssss
Dankjulliewel Muchacha an L.B.! ![]()
Ik wil inderdaad begin volgend jaar, … als ik genoeg op mijn bankrekening heb, want dat zit ook nog eens tegen. Daarnaast hebben we het ook over volgend jaar gehad en zei hij ook van, … “waarom kom je niet alleen?” Hij wilt dan vakantie opnemen en alle dagen met mij doorbrengen en hij wil laten zien waar hij woont en zo. Ik vertrouw hem wel op dat gebied, dat is het niet. Maar ben nog nooit, maar dan ook nooit alleen weg geweest naar een ander land. Zelfs niet met vriendinnen, … was eigenlijk altijd wel met familie en ouders.
Dus begrijp me niet verkeerd, … ik zou het dolgraag zo willen doen, vertrouw hem voor 200%, … alleen het stukje … alleen … dat benauwd mij en weet niet waarom, want voordeel is … ik hoef dan alleen vliegtickets te kopen, dus goedkoper als wanneer er ook nog een resort met alles erop en eraan zou zitten. ![]()
Recharmi, neem een vriendin mee en huur een appartment samen, scheelt weer in de kosten… Of ga in een periode wanneer er iemand van het forum ook daar is… Eens zal je toch alleen moeten gaan ![]()
Jajoh daarvoor is dit forum ook
maar ja 3 weken terug had ik een megadip!!! Maar nu ga ik overmorgen heen…
als deze 2 weken goed verlopen ga ik ook weer in januari! Maar ja ooit zal de eerste x zijn om alleen heen te gaan
ik vond het ook dood eng maar toen ik er eenmaal was, voelde ik me weer thuis ![]()
xx
Recharmi, ik snap niet zo goed dat je niet gewoon alleen gaat, als je hem vertrouwd en hij die hele periode vrij neemt dan ben je toch helemaal niet alleen??? Mag ik vragen hoe oud je bent, want kan me wel voorstellen dat dat mee speelt in de overweging. Maar je komt er nooit achter of jullie relatie goed is als je niet terug gaat.
Maar weet waar je aan begint als je terug gaat, want als je hem eenmaal nog een keer gezien hebt en je een super tijd heb gehad is er geen weg meer terug en zit je vast in een vreselijk moeilijke relatie met een egyptenaar… ik raad het nog steeds iedereen af!
Maar als je terug gaat dan moet je gewoon even op het forum informeren wie er ook is in die tijd en dan telefoonnr. uitwisselen, dat heb je tenminste altijd iemand die je kan bellen als er iets is!
En tja hoe je met het gemis om moet gaan, ik weet het nog steeds niet, het doet af en toe vreselijke pijn…en voelt super rot aan, maar het scheelt heel veel als je er naar uit kan kijken dat je weer samen gaat zijn vind ik. En gewoon lekker je eigen ding blijven doen, leuke dingen met vriendinnen. Er is meer in het leven dan alleen je vriend al weet ik heel goed dat het gemis soms best wel heeeeeeeeeeel rot kan voelen!
Heel veel rosé drinken haha nee het gemis blijft ik ging altijd heel veel werken en veel weg met vrienden en indd een datum vastleggen wanneer ik weer zal gaan dan kan je daar na toe werken.
Ja als hij vrij is dan ben je niet alleen en er zijn genoeg Nl mensen die daar wonen dat moet wel goed komen.
Wat suus zegt daar ben ik het mee eens ik raad het je af want nu heb je een gemis maar daar wordt als maar erger en een relatie met een bp-er is heel moeilijk.
Succes.
@suusje84: ik ben 25 jaar, het is zeg maar niet daar in Egypte het alleen, want dan ben ik met hem, maar misschien heel gek … de reis erheen … Ik weet hoe ze op het vliegveld kunnen zijn daar en tja … ik denk gewoon dat het ook komt dat ik nog nooit alleen op reis ben geweest. Misschien moet ik daar idd wat L.B. zegt gewoon door die angst heen gaan. ![]()
Maar het zou idd ook wel prettig zijn als er toevallig misschien iemand in die periode er ook zou zijn, waar ik eventueel in nood contact mee zou kunnen opnemen. Het zal niet nodig zijn dan, maar dat geeft me toch op 1 of andere manier een meer zelfverzekerd gevoel, voor de eerste keer. ![]()
Maar hartstikke bedankt voor jullie tips en ervaringen. Het bleef maar in mijn hoofd spoken en moet zeggen dat het hierdoor wel een stukje minder wordt door erover te praten. Misschien heel stom, maar toch … ik snap en respecteer ook zeker jullie waarschuwingen suusje84 en camilla, dankjulliewel. Maar er is ook inderdaad maar 1 manier om erachter te komen wat het eventueel kan worden en aangezien ik koppig kan zijn van aard, stapelgek en smoorverliefd ben (wat ik soms bewust probeer terug te dringen, want wil het heel rustig aan doen) wil ik toch uitzoeken wat hiervan terecht kan komen.
Liefs, Michelle.
Het is gelukkig maar een vliegreis van een paar uur en wie weet zit je wel met andere meiden in het vliegtuig?
Ik was ook koppig hoor en wij zijn nog steeds gelukkig maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn en nog steeds is het lastig maar als je er dan toch voor wilt gaan dan hoop ik dat het mooi uitpakt voor jullie. En een tip mocht hij ooit hier heen komen begin vast met sparen ![]()
Waar komt je vriend vandaag en waar werkt hij?
Hij komt officieel uit Cairo, maar werkt en woont in bij zijn werk in Marsa Alam.
Hij werkt als DJ voor resorts daar. Maar gaf al aan dat niet altijd te willen.
Waar kan je trouwens het beste kijken voor goedkope tickets … hoe regelen jullie dat? Is het alleen tickets reserveren, visum daar op het vliegveld betalen en klaar? Of moet je nog meer regelen als je bij je egyptische vriend gaat verblijven?
Ben heel benieuwd hoe dat bij jullie allemaal in zijn werk gaat. ![]()
Liefs Michelle.
Recharmi … Ik zat eigenlijk exact in dezelfde situatie vorig jaar … zou ik gaan … zou ik niet gaan … En dan alleen het vliegtuig op … oh my god
Ik heb er nachten van wakker gelegen. Ik alleen in een vliegtuig. Ik alleen? Ik alleen naar zo’n vreemd land, en dan als meisje alleen? Wat als dit … wat als dat …
Maar hij bleef me geruststellen (zie overtuigen) en ja, als je echt iets wilt in het leven … moet je ervoor gaan klonk het dan. Ik heb op zijn aanraden met zijn vriend gechat die een relatie had met een Nederlandse en ook met het meisje zelf … En hun versie gehoord. Hoe zij het beleefden en ermee omgingen enzo, niet alleen de afstand maar ook de godsdienst … En ik zag wel dat het meisje zich volledig aanpaste aan hem, zijn cultuur, zijn taal, zijn godsdienst, zijn gewoonten … Ik zag mezelf dit eigenlijk niet doen…
Maar ik had in het begin al zoiets van, dit ben ik niet. Dit kan ik niet. Alleen het vliegtuig op. Elkaar missen zo lang. Hopen dat je elkaar weer snel ziet. Een onzekere toekomst. Het verschil in godsdienst. Mijn kinderen moslim. Wat met mezelf? Mijn ouders waren er flink op tegen tot ruzies toe. Zoveel dingen die me tegenhielden. En toch ben ik gegaan. Had ik toen maar gewoon naar mezelf geluisterd. Maar ik geraakte steeds meer en meer in zijn macht.
Dus er is maar één goede raad: step away from the situation and the people around you and listen to yourself. LUISTER NAAR JEZELF. Zie je jezelf dit doen? Om de zoveel tijd naar daar reizen? Elkaar voor langere tijd steeds weer missen? Kan je het aan? Wees objectief.
En weet waar je aan begint. Probeer wat te weten te komen over de cultuur, de godsdienst, man/vrouw verhouding.
Als ik dit allemaal weer teruglees komt het spannende gevoel ook bij mij weer op. Ik heb M. drie jaar geleden in november ontmoet en in februari daarna voor de eerste keer alleen afgereisd naar Egypte. Diverse plannen gemaakt met de engste en gevaarlijkse scenario’s maar het was gewoon super. Rondreis met hem gemaakt en is een van mijn spannendste vakanties geweest.
Nu is hij al weer een jaar hier en vandaag zijn vijf jaren kaart gekregen. Net op tijd want hij vertrekt volgende week naar Egypte en de vervaldatum van VVR zat precies in zijn vakantie. Maar weer net gelukt.
Al weer een jaar hier ongelooflijk…Nu gaat hij lekker tien dagen naar zijn familie en ik ga met een vriendin een weekje luxe zonnen in Sharm. Moet kunnen toch :))). En iedereen blij.
Dus voor alle twijfelaars beter spijt van wat je hebt gedaan dan spijt dat je het niet hebt gedaan. Volg je gevoel en blijf gewoon heel kritisch.
Het zijn tropenmaanden als je elkaar niet ziet, iedere dag bellen, hele salarissen gaan op aan het bellen, dan weer op vakantie, weer afscheid, afwijzing visums etc.etc. maar uiteindelijk komt alles goed en waardeer je het des te meer.
Marmah
@ Irm
Nee hoor, ik doe het niet. Jij ook niet he?!
Maar misschien ben ik binnenkort wel op t Brazilie-forum te vinden
hihi… al heb ik eigenlijk helemaal geen zin in weer een heel gedoe… maar goed, we zien wel… ![]()
Ooohh dreetje vertel vertel mijn stiefvader is een Braziliaan zijn ook niet 1 van de makkelijkste ![]()
Wahahaha ja zo ver was ik ook al ![]()
Ach… tis nog niks, kan er dus eigenlijk niet zoveel over zeggen maar het is wel leuk ![]()
Hij komt uit Sao Paulo, is kunstenaar en daarom even in NL voor een project. Weet niet wanneer hij weer vertrekt (kan eind van de week zijn, kan ook over 2 weken zijn, geen idee) hij reist veel en eigenlijk hebben we allebei geen zin in gedoe maar op de een of andere manier zoeken we elkaar wel steeds op en zien we elkaar de laatste weken wel érg veel haha.
Dus we zien wel waar het heen gaat. Misschien wel nergens heen ![]()
Waar komt je stiefvader vandaan?
Wat grappig het voordeel is wel dat hij hier is en makkelijk kan reizen dus al wat minder gedoe. Mijn stiefvader komt van Belo Horizonte dat is wel een stuk van São Paulo af maar Brazil is dan ook wel heel groot. Zo lang het leuk is die 2 weken dat hij hier is why not?
Haha ja op zich minder gedoe alleen reist hij werkelijk overal naartoe. Komende maand waarschijnlijk Frankrijk, Zwitserland en Australie. Daarna nog Argentinie en dan maar weer eens terug naar Brazilie.
Volgend jaar 6 mnd Brazilie, staat in elk geval Tel Aviv op de planning en wil hij graag eens richting Azie… en verder is het maar net waar hij gevraagd wordt…
Dus ja. Echt handig is het niet ![]()
Maar inmiddels hebben we het nu al een paar weken leuk, komen er nog wat nieuwe opdracht in NL binnen en hoop ik stiekem maar dat hij nog even blijft ![]()