'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hebben ze iig weinig last van de Russen hehehhehehehe…:cheer:

Ik vertrek via Transavia op 28 oktober naar Egypte en kom weer terug op 10 november. Ik heb er tot nu toe niets over gehoord.
Nou valt deze datum natuurlijk wel voor de verkiezingen maar op de site van Transavia staat hierover ook niets. Hopen dat het zo blijft want daar zitten wij niet op te wachten maar de Egyptenaren zeker niet.

En ik denk als het gecanceld wordt… Dat je dan een dag later of eerder vertrekt. Denk ik zomaar :slight_smile:
liefs

Nou echt wordt er niet geannuleerd ik ga de 20ste hoe dan ook en of ik terugkom dat zie ik dan wel dan maar wat langer in Eg blijven.
Wel vervelend dat nu iedereen in de stress schiet jammer positief blijven. En volgens mij zijn de verkiezing uitgesteld of niet?

Op zijn egyptisch: we will see

ehhhh Suus lieverd, dat is toch engels ;)?!:biggrin::biggrin:

En toch kennen alle egyptenaren dat zinnetje Haha

1 like

Hoi hoi,

Ik heb ook een Egyptische man, we zijn getrouwd.

We zijn nu al zo vaak afgewezen voor het visum. Maar in Februari ga ik als het goed is zelf daar al heen voor half jaar dus ik wil gewoon graag dat hij begin November komt. Weet niet meer zo goed wat ik moet doen hoor :frowning:

Masr. misschien leuk als je iets meer over jezelf verteld. Waar woont je man? Hoelang ben je samen?

Heb je al bezwaar ingediend via een advocaat? Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar hoor dat het via een advocaat goed werkt.

Oh man… M blijft vol houden…
Of ik eind van het jaar kom. Dan betaalt hij mijn ticket enz enz…
Ongelooflijk toch dat hij nog steeds volhoudt? Heb m n jaar geleden voor t laatst gezien… En sinds maart of zo is t al moeilijk en soort van over…

1 like

Oh sorry niet aan gedacht mijzelf even voor te stellen.
Nou mijn man woont in Alexandrië en we zijn nu uhmmm 3,5 jaar samen en ongeveer 33 maanden getrouwd haha

Nee dat heb ik nog niet gedaan wilde het eigenlijk op de gewone manier proberen maar ze blijven elke keer zeuren dat ze denken dat hij in NL blijft terwijl we school en werk papieren hadden dat ie na nieuwjaar terug moet komen… Dan denk ik van ja het is ook nooit genoeg :mad:

Ter info…

Reisadvies voor Egypte

Datum: 12 oktober 2011
Geldig op 17 oktober 2011

Reizen naar Egypte is mogelijk mits het in acht nemen van bepaalde voorzorgsmaatregelen. Verhoogde waakzaamheid blijft geboden, zeker in de steden, gezien de politieke onzekerheid die nog heerst in het land, de regelmatige betogingen die soms in geweld eindigen en de nakende verkiezingen die tot onlusten aanleiding kunnen geven.

Op 9 oktober eindigde een betoging van Kopten (Egyptische christenen) in een bloedige confrontatie met het leger en de politie, met meer dan 20 doden tot gevolg.

Het blijft in ieder geval raadzaam afstand te houden van demonstraties en samenscholingen. Ook moet men rekening houden met de toenemende spanningen tussen moslims en Koptische christenen die aanleiding kunnen geven tot onlusten, onder meer in de buurt van kerken.

Vermeldenswaard is ook dat, ten gevolge van de recente evenementen, de politie weinig tussenkomt: dit betrekkelijk zwakke optreden brengt een zeker gevoel van onveiligheid met zich mee.

Half augustus zijn de Egyptische autoriteiten gestart met grootscheepse operaties tegen extremistische elementen in de noordelijke Sinaï. De noordelijke en centrale Sinaï moeten vermeden worden.

Midden-Egypte, waar onlusten regelmatig voorkomen, wordt beter vermeden.

Sociale onlusten in Opper-Egypte verstoren soms het trein- en wegverkeer tussen Cairo een Luxor.

Het grensgebied met Libië dient vermeden te worden gezien de problemen in dat land.

Het volledige reisadvies: Reisadviezen | FOD Buitenlandse Zaken - Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking

Thnx Dreetje voor de info…

Wanneer beginnen de verkiezingen??? Of zijn ze uitgesteld zoals Camilla al aangaf…

ik heb geen idee, maar ik zou er niet van opkijken als het weer uitgesteld word, tenslotte kan niks op tijd zijn in Egypte! Al denk ik dat er ook wel weer wat onrust gaat uitbreken als ze het weer verschuiven, vele zullen dat niet accepteren!

Ik heb bijna een sollicitatiebrief verstuurd naar het ziekenhuis in hurghada, El Salam. Hij is vertaald door Skybleu en word nu nog een keer gecheckt door een engelse. Zit op een facebook pagina voor hurghada mums en die meiden helpen elkaar met van alles, dus dacht ach zet gewoon mijn vraag om hem na te kijken daarop en kreeg direct een reactie, dus nog even afwachten tot die gecheckt is en dan versturen en heeeeeeeel hard duimen dat ik uitgenodigd word voor een gesprek!

1 like

Dit is wat de planning tot nu toe is…

Liefs liset

1 like

Liset, wanneer vlieg je eigenlijk??

A.s. zaterdag Suusje :slight_smile: finally…! Lang moeten wachten maar eindelijk is het moment daar :stuck_out_tongue:
Wanneer ga jij ook alweer suusje? Hoop echt voor je dat je op gesprek mag komen! Zal voor je duimen!!

Liefs Liset

ik ga ‘pas’ 13 november…nog 3 weken en 5 dagen :wink: Jij ging 2 weken toch? Dus als jij terug bent gaan wij bijna :smiley:

Ja ik ben daar 2 weken, ik heb er zoveel zin in, heeft alweer veelsss te lang geduurd! ik kom 5 november weer thuis,en jaaaa dan mag jij bijna,lekker hoor!! :slight_smile: Hoelang ga jij ook alweer?

ik ga 3,5 week ongeveer…hangt er nog vanaf het kan 3 weken en 2 dagen worden of 3 weken en 4 dagen, moet even afwachten wanneer ik weer moet werken!