'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Zo ben weer een beetje bijgelezen. Wel vluchtig gedaan en zie dat ook hier de geschiedenis zich herhaalt. Nou zal allemaal best waar zijn! Ik weet niet of ik tot die 5% behoor. Ik leef per dag en zie het wel. Geniet gewoon van het moment. En ja ik ben zo’n veel oudere vrouw met een jonkie. Al drie jaar nu bijna en gaat nog steeds superleuk. Ik denk dat ik kan zeggen dat ik nogal wat levenservaring en mensenkennis heb maar als het nu misgaat dan kan dat ook altijd nog andere redenen hebben dan waar hierr constant voor gewaarschuwd wordt. He dames geniet ervan hoor en we zijn hier nu met zo’n alle al zo lang dat we heyt inmiddels toch wel een beetje kunnen weten of het goed zit of niet.

Groetjes
Marmah

1 like

Rot voor je Beyonce… echt heel moeilijk voor je. Ik hoop dat je een beetje steun vind hier en elders. Je bent niet de enige hoor en ze zijn heel slim hierin.
xxx Liefs van Loes

Hi!
Lang lang lang geleden dat ik hier was :wink:

Over het ORFI wat ik er over weet/gelezen heb, een orfi kan in Egypte omgezet worden naar een officieel huwelijk. Ik ben vergeten hoe dat precies ging maar dat is vast ergens terug te vinden, ik zou alleen niet weten wat hij er (in het geval van Beyonce) mee opschiet…

En ik kwam ergens op het forum de uitspraak tegen: “If you love something, let it go. If it comes back to you, it’s yours forever. If it doesn’t, then it was never meant to be.”
Pfff nou ik heb er de afgelopen tijd een aantal losgelaten en inderdaad komen ze dan terug, maar nog niets ‘forever’ hoor! :slight_smile: But maybe i don’t love it :slight_smile:
En ja, M geeft ook niet op. Maar hij duikt minder frequent op. Wel steeds met dezelfde boodschap. Ik onderneem verder niets meer in zijn richting, laat het maar over me heen komen.

Hoe is het hier met iedereen?

Liefs Dreetje

2 likes

@ suusje84: Dan hebben we een egyptisch prins en prinses:)Het is tog niet dezelfde man he? hahaha;) Vind het ook leuk dat we in de zelfde situatie zitten en vanzelfsprekend hadden we beide gehoopt dat het anders was, maar het is eenmaal zo en zeg eerlijk we hebben er iets moois bijgekregen dat neemt niemand ons af!
Als ik daar november ben zullen we zeker meeten gezellig en anders gewoon in nederland voordat je weggaat in februari. Waarom kan jou man niet deze kant opkomen?

Leuk om weer wat van jullie te lezen Marmah en Dreetje!
Fijn dat het goed met jullie gaat.

Dreeeeeeeeetjeeeeeeeeeeeeee :cheer:

1 like

Muchaaaaaaachaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :zon02:

Dag dames!! Ik moet weer een hoop bij te lezen. Net een weekje mallorca gehad heerlijk!!!
Suusjes; ja je kan me bij inschrijven!! Ik ga nu eerst de lucht in en dan schrijf ik weer als ik thuis ben :slight_smile:

liefs liset

Hallo,

Ik ben net nieuw op deze forum en wilde de ervaringen weten van andere mensen die een relatie hebben met een egyptenaar.
Ik heb sinds kort een relatie en voor nu gaat het echt leuk! Ik heb dit nog nooit meegemaakt (het grenzeloos verliefd) en vindt het tegelijkertijd spannend maar ook eng.
We zijn helemaal gek op elkaar en we hebben ook afgesproken het rustig aan te doen.

Alleen aangezien ik hier niet in thuis ben, hoe kan ik het voordeligst bellen/sms’en met Egypte?
Zou iemand mij hierin een tip kunnen geven? Ik heb geen skype (computer is voor mijn vaders werk thuis), dus heb wel wat rond gebeld en op internet gekeken.
Kwam uiteindelijk uit om via t-mobile een prepaid international kaart in een oudere mobiel te gebruiken, dan zou ik zo €0,19 p/min bellen kwijt zijn en €0,12 per sms.
Kan iemand mij vertellen of dit gunstig is?
Alvast bedankt als iemand mij een tipje zou kunnen geven. :wink:

Groetjes, Michelle.

Ik wens je alvast heel veel succes…in deze lange moeilijke weg…en het goedkoopst blijft skype, t-mobile ander alternatief :wink:

Ik skype, msn en heb een yahoo account aangemaakt. Soms is de verbinding niet zo goed dus dan gaan we over op de ander haha. Wij zitten 4 x per week online…! Voor de rest daarnaast hebben we nog contact over de telefoon… Dag in dag uit…! haha dus mijn telefoon rekening is ook elke maand lekker hoog! Ach ja me eigen stomme schuld maar ik kan het me veroorloven dat scheelt.!

Voor de rest wel een aanrader om online met hem te praten kost niets!

Liefs Liset

Dankjulliewel voor de tips.
Tja die skype daar had Karim (zo heet hij dan:wub:) het ook al over, voordat ik
weer naar huis ging. Als het echt serieus aan blijft gaan dan wil ik er wel over na gaan denken, want koop dan voor mijzelf een laptop met webcam, maar heb daar nu ook geen geld voor, haha.

@Irm: heb wel al wat laten doorschemeren aan mijn moeder en volgens mij begreep ze laatst eindelijk de hints. Mijn ouders zijn niet zo van buitenlanders volgens mij, maar ja, zij voelen natuurlijk niet wat ik voel. Maar mijn pa is erg nuchter in dit soort dingen, haha. Zo van, “het kan niet, gaat toch nooit lukken dus begin er maar niet aan”.

Lebara, ken ik nog niet, wat voor iets is dat dan? :wink:

@Liset: We sturen nu elke dag wel 2 of 3 sms’jes. Karim wilt nog wel eens tussendoor naar me bellen als hij me echt erg mist en even mijn stem wilt horen, moet zeggen dat ik dat dan ook absoluut niet erg vind uiteindelijk, want dat gevoel heb ik dan ook als ik met hem praat. Maar hij begreep het toen ik vertelde van mijn telefoonrekening, die behoorlijk opliep. Dus nu doen we alleen sms’en tot ik alternatief heb en we zitten elke dag wel paar uur per dag op facebook te chatten.
Maar zou gewoon graag tussendoor is een keertje kunnen bellen met hem op een dan iets voordeligere manier dan dat dat nu is geweest want geld kost het zowiezo. :wink:

@Recharmi,

Haal een simkaart van Lebara of Lyca… Hiermee kan je goedkoop naar het buitenland bellen en smsen. Een simkaart kan je bij een belwinkel (Ritell, telfort etc.) kopen. Je moet wel een simlockvrije telefoon hebben…succes…

@Dreetje, hoe is het?

Zoek eens naar Voip. Op de meeste smartphone s kun je dat instaleren. Credit card betalen en bellen maar. Ik belde met rebtel. Dacht voor 5 ct pm en gewone mobile kosten dan. Reuze handig!!

recharmi, welkom, waar heb je hem ontmoet als ik vragen mag?

die facebook pagina ken ik ook nog niet…tell me more!

Bij ons gaat het even niet zo lekker, ik zit er door heen en heb dat zaterdag avond op hem afgereageerd…nu hebben we op mijn verzoek even geen contact, maar ik heb het er erg moeilijk mee en wil hem het liefst bellen, maar ik vind het allemaal zo lastig het is zo moeilijk om een lange afstandsrelatie te hebben :frowning: en hij doet nu niet eens moeite om contact te krijgen :frowning:

Echt super bedankt lieve iedereen voor jullie tips! Zat echt in het begin van, “hoe ga ik dit in
godsnaam doen?!” Haha.

@Irma: nee, die facebook pagina ken ik nog niet, die ga ik dan nog wel even opzoeken, dankje. :wink:
En dankjewel voor je tip, heb inderdaad ook al wat rond zitten snuffelen bij de waarschuwingen.
Heb in 2008 met een Egyptenaar ruzie gehad (was van het animatieteam daar). Die moest
toezicht houden met alle leden van dat animatieteam in een discotheek in Hurghada, als
mensen van het resort nog even daarnaartoe uit wilde gaan. Alleen eindigde het niet zo leuk
als gepland. Toen alle andere leden al weg waren greep hij zijn kans bij mij en mijn vriendin en
kun je wel zo omschrijven dat we waren aangerand door hem, met een groot gebarste bom en confrontatie van mijn kant uit. Gelukkig waren de rest van het team allemaal prima gasten die hem hebben geschorst na dit. Dus ik weet hoe ze kunnen zijn daar en ben ook zeker alert. Karim had dat al in de gaten toen ik hem ontmoette. Hij hield netjes afstand (ook als hij zelfs de kans had). Maar hij was ook erg verlegen, werd ook echt rood als we samen aan het kletsen waren. Maar we hebben ook echt afgesproken om het rustig aan te doen.
Maar er is maar 1 manier om achter te komen hoe Karim werkelijk is, maar ben zeker op mijn hoede.
Maar dankjewel voor je tip, neem het ook echt zeker van harte mee. :wink:

facebook pagina gevonden :smiley:

Weten jullie als het vakantievisum er door komt in welke tijd je dan mag komen? Moet je dan binnen een bepaalde tijd of mag jeZelf weten wanneer je naar nederland gaat??

gereageerd op je pbtje…

geen contact is mijn schuld, ik zit er doorheen, reageer dit op hem af, dus wil even alles en dan met name mezelf op een rijtje krijgen! Alleen neemt M. het zo letterlijk dat hij dus ook niks van zich laat horen, had toch liever gehad dat hij een beetje moeite ging doen… maar hij denkt dan jij wilt een week geen contact, dan laat ik dus ook niks horen

@suusje84: Ik heb hem ontmoet in Marsa Alam. Was toen op vakantie in
Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort. (erg goed resort trouwens, haha)
Eheum sorry, was even non-topic.

Karim werkte daar als DJ Kimo in het animatieteam.
Het begon eigenlijk gewoon als vrienden en elke dag praatje maken. Toen
kwamen ook nog eens de avonden erbij terwijl hij in de Peanutsbar stond te
draaien. Het was eigenlijk constant vriendschappelijk en we zouden als
vrienden contact houden. Alleen de laatste dag dat ik weg zou gaan, hadden
we beidde van, … ik wil geen afscheid nemen. En we hebben beidden eigenlijk
sinds ik thuis ben dat we toch wel gevoelens voor elkaar hebben.

Ik gooi het ook gewoon echt naar hem toe, als ik twijfel of verhalen heb
gehoord of zelf heb meegemaakt in het verleden met egyptische
jongens/mannen. Hij ontkent dan ook absoluut niet dat veel mannen zo doen
en zijn en zegt dat hij ervan walgt en niet zo is en dat wilt hij ook graag
bewijzen aan me. Dus vandaar dat we rustig aan doen en de tijd nemen.
Maar hij begrijpt ook mijn kant van het verhaal, dus we zullen zien.

Maar Suusje84, echt vervelend voor je joh! Ik zit er dan net voor het eerst
in de ervaring van een lange afstandrelatie. Maar kan me wel je gevoel
begrijpen dat het zwaar is. Als ik verliefd ben, dan raak ik echt gehecht aan
iemand en zou ik de hele dag bij hem willen zijn. Dus weet ook niet hoe dit
gaat verlopen, kan me alleen maar voorstellen dat het zwaar is.
En ik zou dat ook hebben, de verwachting dat als hij van me houd, dat hij
moeite gaat nemen om contact te krijgen. Maar misschien omdat het jouw
verzoek is geweest dat hij dat wilt respecteren en daarom ook geen contact
met je opneemt. Ik weet niet hoe hij is, misschien toch als je er klaar voor
bent zelf contact opnemen en erover praten? :wink:
In ieder geval sterkte meid!

Liefs, Michelle.