ow ja…vergeten te reageren, sorry! pfff ben er af en toe niet bij, maar ben nu inderdaad op zoek naar een plek om ingeschreven te blijven, en dan zoals je zei op zoek naar de goedkoopste zorgverzekering.
Ik heb pas gelezen dat we weer een visum moeten gaan aanvragen ipv handig ophalen in het vliegveld v Egypte.
Iemand vroeg me waar ik dat gelezen had…!
Heb ik t eindelijk gevonden … dit heb ik gekopierd …!!van sept 2011.
U bent hier: Startpagina » Egypte » Geen visum bij aankomst in Egypte, zegt de overheid.
gr Loes
@suusje84: dank je wel, alles gaat super goed! Hij heeft hem nog niet in het echt gezien en vind dat egt verschrikkelijk:( het is pittig alleen maar wist dat het ging gebeuren en bij jou?? Ben sinds 2 weken weer aan het werk is wel lekker hoor gedachten ergens anders op:) met jou dochter ook alles goed? is je man wel bij de geboorte geweest
@irm: dat is zeker bijzonder zeg, 5 weken is niet zo lang ik ben alweer bang dat ze het niet ontvangen hebben of ben ik te ongeduldig haha
Suusje je kan bij mij ingeschreven als je wilt… Maar ik ga ff onderzoek doen naar visum over het visum om in egypte te komen…bedankt loesje.
Liefs
L.B. meen je dat? Volgende meeting moet je er sowieso bij zijn hoor, word tijd om kennis te maken!
Jo12, mijn vriend was ook niet bij de geboorte, hij heeft J. voor het eerst gezien toen ze 2 maanden ongeveer was, toen ben ik met een vriendin daar heen gevlogen en daarna nog 3 keer alleen geweest en nu gaan we over 8 weken(pff wat duurt dat nog lang) weer 3 weken die kant op. M. kan sowieso niet naar nederland voorlopig, vandaar dat wij daar heen gaan in (waarschijnlijk) februari of maart, maar hangt er een beetje vanaf of we alles kunnen regelen voor die tijd. Wat vervelend dat je man jullie kindje nog niet heeft gezien, moet heel moeilijk zijn voor hem.
Hebben jullie bewust ervoor gekozen om een kindje te krijgen? Bij ons was het namelijk een uiteindelijk welkom ongepland cadeautje…
J. wordt steeds bewuster van alles, ze vreet de laptop op als papa gekke geluiden maakt en lacht zich een ongeluk. sinds de laatste vakantie kruipt ze, op de een of andere manier leert ze alles als ze in egypte is, zo ook het omrollen toen ze 6 maanden was. En sinds een paar daagjes gaat ze zelf staan bij de tafel, ik weet bijna zeker dat ze de volgende vakantie in november gaat leren lopen, want tenslotte ga ik er vanuit dat ze haar eerste stapjes in egypte gaat zetten. Van de week word ze alweer 10 maanden, de tijd gaat zo vreselijk hard en ik wil heel graag een volgende (als God het wilt)als we samenwonen hahaha maar dat zal nog wel een tijdje duren voor we daar het geld en de tijd voor hebben.
Ik hoor het graag als het de bedoeling gaat worden dat we in nederland een visum aan moeten schaffen, duurt nog 8 weken voor we gaan, maar ben er liever op tijd bij!
Visum verhaal is van de baan!!
http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/20943/Egypt/Politics-/Changes-to-visa-regulations-suspended-due-to-possi.aspx
@suusje84: dan lijken onze verhalen een beetje op elkaar;)) ben bezig met zn visum voor een maand hier had gehoopt dat dat augustus zou zijn maar helaas, wacht nog netjes af. Als dat niks word ga ik ook daarheen over een week of 6. Het is heel moeilijk vior hem maar gelukkig houd hij zich sterk of in ieder geval doet hij alsof;)) leuke ongeplande verassing toch? Wij hebben er bewust voor gekozen! Waar woont jou man?
Hebben jullie er bewust voor gekozen om een kindje te nemen? Ik vind het wel bijzonder omdat jullie niet samen (kunnen) zijn. Zeker voor een Egyptenaar, die zijn dol op hun kinderen en hij mist dan nu de belangrijkste knuffel periode. En jij moet het nu alleen doen, als alleenstaande ouder, zolang hij er niet is.
Hoe kun je hier bewust voor kiezen?
Zou je het opnieuw weer zo doen?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, want als het bij ons niet zo gegaan was had ik er zeker niet voor gekozen om op deze manier samen een kindje te krijgen! Hoe zien jullie de toekomst, want ik begrijp dat hij alleen voor vakantie hier heen komt, dat betekend dat je daarna weer alleen bent met jullie zoontje. Hoelang ken je je man eigenlijk? Ben nieuwsgierig zoals je leest haha…
Het weekend van 8-9 oktober gaan skybleu (en kindje), Muchacha, Camilla en ik (met kindje) een weekendje weg, we hebben een huisje geboekt in Baarlo in Limburg en het lijkt ons gezellig als er mensen van het forum een avondje/middagje langs komen voor een hapje/drankje en lekker kletsen!(jullie kunnen natuurlijk ook een huisje bijboeken, want ons huisje is overvol met zijn 6e)
Dus leuke gelegenheid voor een meeting leek ons! Wie heeft er zin??
Leuke uitnodiging Suusje, ik laat het nog weten of ik kan komen.
Hoi allemaal. Bedankt voor jullie steun. Ik kan niet zeggen dat het goed met me gaat, ik probeer door te gaan maar het lukt niet, ik ben steeds triest en tegelijkertijd kwaad en bang van hem. Ik heb via zijn Nederlandse contacten gehoord dat hij een nieuwe telefoon heeft gekocht. Waar hij dus wel geld voor heeft … of gewoon mijn geld natuurlijk.
Ik heb nog een vraagje. Niet dat het nog uitmaakt maar weet iemand of het btw wel nodig is om 1000 euro op zijn rekening te hebben staan? Voor een visum naar België? Dit heb ik nooit ergens teruggevonden, ook niet op de website van de Belgische ambassade.
@Beyonce: het is misschien zo dat hij de orfi officieel kan maken (als hij jou wil pesten). Je bent dan officieel getrouwd en als je (weer) getrouwd bent, kan dit problemen geven in Egypte (of hij kan die problemen maken). Ik wil je niet bang maken, maar volgens mij heeft hij die mogelijkheid.
Nou Irm, het is natuurlijk wel door hun samen getekend. En een ORFI is natuurlijk ook gewoon een contract. Misschien denken we daar toch allemaal te gemakkelijk over. ALS je het tekent HOU het dan ook gewoon zelf. Dan heb je niks te vrezen en hij ook niet, want in Nederland kun je er niks mee. In Egypte dus wel. Hou daar rekening mee!!
Beyonce, het is voor een Egyptenaar om naar Nederland te komen met een tijdelijk visum niet belangrijk om geld op zijn rekening te hebben staan. Geen idee of dit voor België anders is. Als hij in NL een visum krijgt dan is een garantieverklaring (en diverse andere zaken) voldoende, deze (garant)persoon moet wel financieel aan bepaalde voorwaarden voldoen, maar de Egyptenaar niet.
Het argument wordt wel gebruikt als onderdeel om iemand zijn geld af te nemen. Dit zou wel eens bij jou van toepassing kunnen zijn.
Zoals je al zei, het maakt nu niks meer uit. Die 1000 euro ben je kwijt en het is misschien even hard, maar dat heb je wel zelf veroorzaakt en het was uit vrije wil. Vergeet het geld. Leer ervan. “Move on” en vergeet hem.
@ irm en suusje 84:Wij hebben er niet bewust voor gekozen , ik zie nu dat ik het woordje niet ertussen vergeten ben blond! ik zit op mijn werk en ben dan met 10 dingen tegelijk bezig! Wij zijn 1 jaar en 7 maanden bij elkaar, het gebeurde dus na 8 maanden met elkaar te zijn.
Sorry @ ademloos en suusje 84 gaat lekker haha
Ow vandaar! Haha waren jullie erg geschrokken toen je er achter kwam? Waar woont je vriend? Wanneer ga je weer die kant op of hangt dat van zijn vakantievisum af? Lekker he om weer te werken, even geen moede zijn! Laatste vraag hoe oud ben je eigenlijk?
Nou was zeker een schrikken want het was egt onmogelijk… Maar tog niet;) hij woont het grootste deel van het jaar in hurghada ( ik ben altijd in hurghada geweest)en jou man? Als dt visum niet gaat lukken dan vlieg ik half of eind oktober daarheen voor een maandje! Maar begreep ik goed dat jij daar gaat wonen in februari? Ik ben 28 en jij??
Heb je een meid of een jongen en hoe oud nu?? Nieuwsgierig neeeeee haha!
Bij ons was het ook eigenlijk onmogelijk…die egyptenaren hebben super zaad Haha wij hebben een dochter, ze is vandaag precies 10 maanden! Ook mijn vriend woont in hurghada, half november ga ik weer 3 weken die kant op en dan probeer ik alles te kunnen regelen daar om begin volgend jaar daar voor langere tijd heen te gaan! Het is voor ons nog niet mogelijk om hem hier heen te halen, dus dan maar zo! Dus als je er ook nog bent half november moeten we zeker meeten! Ik vind het stiekem wel leuk dat je in dezelfde situatie zit, misschien verkeert uitgedrukt want ik gun het je uiteraard dat je gewoon samen bent… Maar ken verder niemand in dezelfde situatie! Ik ben trouwens 27
Hoi Hoi allemaal. Wat een tijd geleden al weer dat ik hier was. Ja zo gaat dat. Leven gaat weer door. We hebben de aanvraag verlenging VVR al weer ruinm een maand weg. Jaar is dus bijna voorbij. Mahmoud’s contract wordt verlengd voor een half jaar. Dat gaat dus lekker. Wel heel veel naar school. Hopelijk wordt dat in januari allemaal wat minder. Mahmoud gaat in november eindelijk weer eens naar zijn familie voor een dag of 10. Dat lijkt me wel heerlijk als je al weer zo’n tijd zonder familie en je land bent.