Nu willen ze het weer terug draaien van die visums. Dus pas op.!!!
Echt belachelijk, en nergens goed voor, heeeeeeeeeeeeel jammer.
En voor de mensen die binnenkort gaan lastiggggg.!!
gr Loes
Snapt t helemaal joh… gr Loes
@ Beyonce: Jeetje meid! Dat is heftig zeg… Het opent de ogen wel weer ff! Poehhh… Zoals gezegd is dit is een goede stap, om het van je af te schrijven…!
Hoe zit dat met het visum nu… Ik vertrek 22 oktober richting man-lief voor 2 weken, stel ze zetten door moet ik dan van te voren aanvragen?
Liefs
Waar heb je dit gelezen? Ik heb alleen nog van 13 september dat ze dat weer terug geroepen hebben… Zou je mij dat linkje kunnen sturen? Zal niet zo fijn zijn op dit moment
Meer geregel…
Alvast bedankt!
liefs
Ik kan nergens vinden dat het niet op het vliegveld in Egypte kan.
Ook niet dat het toch gaat veranderen.
Vandaag lees ik nog steeds dat het is afgeblazen om mensen in eigen land hun visum te laten halen. Mocht dit wijzigen zal ik jullie op de hoogte houden.
Allemaal van vandaag:
http://www.visuminfo.nl/cms6/index.php?section=55
@ Beyonce. Jemig wat een Macho. Daar schrok je wel van zeker. Viel hij echt uit zijn rol of had je dat al eerder bij hem gezien? Kan me voorstelen dat je bang werd. Maar, bloed met blaasontsteking, daar schrik ik dan weer van.
Dat daarna weer lief doen is zo herkenbaar in een relatie, toch?
Spijt en compleet medeleven. Maar ja, jij was natuurlijk wel de schuldige van de problemen. Heel herkenbaar. Dus toch niet echt een soulmate after all?
Nou ik zit op zoveel sites te zoeken dat ik t niet precies meer weet, t kan zijn Tripadvisor, egypte forum,of die site travelalert, voor goedkopere vluchten. Het was in iedergeval ook ivm vliegen naar egypte.
Wel van heel recent, ik zou de 9-september gaan maar dan was t nog niet.
Er hadden ook mensen commentaar gegeven dat t wel heel vervelend was zo op korte termijn.
Ik zou gewoon de ambassade bellen voor t laatste nieuws.
Beter vooraf weten dan te laat.
Succes Loes
Ja ik weet t niet precies meer op welke want ik zit er op zoveel. Maar t was wel up to date. Dat er aangekondigd was in Egypte dat ze dit willen veranderen op zeer korte termijn. Bel zeker ff de Ambassade voordat je in de problemen komt.
G Loes
Dit was nu maar één voorbeeld van wat ik heb meegemaakt, wel het ergste. Eigenlijk is hij nooit echt agressief geweest, omdat we nooit echt zo’n situatie hebben meegemaakt. Hij was wel wat ongeduldig en een beetje “hot blood” zoals hij het noemt. En verder was hij erg bezorgd over me (uiteindelijk was dit gewoon macht uitoefenen).
Oké dus, eenmaal thuis zijn mijn ogen open gegaan. Hij zei altijd hoe open minded hij was (maar uiteindelijk was hier niets van waar): dat ik mocht dragen wat ik wou; dat hij me nooit zou willen veranderen; ik ben goed zoals ik ben; het gaat me niet om naar Europa te gaan; I would never hurt you; Wallahi azim wallahi azim; zijn lievelingswoorden. Praten kon hij heel goed.
Toen ik het uitmaakte met hem, kwam zijn ware aard pas naar boven. Alles doet hij om me terug te krijgen en zijn familie ook. (zijn broer heeft met me gepraat net toen ik het had uitgemaakt. Hij zei dat M. een hartaanval heeft gekregen en in een coma is. Ik was zijn hoop van leven. Ik kon alles goed maken, als ik het hem vergaf. Geef M. nog een kans, hij houdt zoveel van je. Je ziet wel, hij zou sterven voor jou. Toen ik ruzie had met mijn vrouw en ik ziek was, heeft zij mij ook vergeven. Aldus zijn broer. En zo werd er 2 uren op me ingepraat. Uiteindelijk kwam ik er achter dat dit leugens waren).
Kreeg M. zijn zin niet of zei ik iets verkeerds voelde hij zich aangevallen en werd hij kwaad. Daarnaast moest ik me geleidelijk aan, aanpassen aan zijn cultuur. Hij zei dit niet maar hij stuurde me wel in die richting: kleding, gedrag, eten en drinken, kinderen die moslim worden. Waarom leer ik eigenlijk geen Arabisch? (Het was trouwens de bedoeling dat we in België zouden gaan wonen). Hij maakte voor mij uit met wie ik best kon omgaan en met wie niet. Wie goed voor me was/wie niet.
En het ergste vond ik: “als je echt van me houdt dan …”. “Als een vrouw van een man houdt …”; Het manipuleren dus. Net als zijn familie. Hij wist mijn diepste angsten/geheimen, kende me door en door. Hij speelde met mijn emoties, kon op me inpraten om zo zijn zin te krijgen. Maakte mij uiteindelijk de schuldige. Zijn fouten werden geminimaliseerd, die van mij werden uitvergroot.
En wat ik ook deed, het was nooit genoeg. De man waar ik zo van hield en die me uit de put heeft gehaald, kon me er meteen weer terug in duwen. Als hij kwaad was kon hij mijn tekortkomingen, mijn zwaktes extra in de verf zetten, zo erg dat het me zo kwetste en ik mezelf iets wou aan doen.
Ik heb een Orfi contract getekend, heb dit exemplaar zelf niet, het was beter dat hij dit bij hield zei hij. Ik vertrouwde hem toch wel? Hij wou trouwens eerst geen Orfi, hij is een goede moslim wat dacht ik wel niet? Even daarna stelde hij het zelf voor.
Weet iemand of zo’n Orfi nog gevolgen kan hebben? Volgens mij niet hé?
Hij is me nog 1000 euro schuldig. Deze had hij nodig voor het visum naar België. Ik heb hem de garantverklaring en alles wat hij nodig had voor het visum gegeven.
En hij laat me tot heden niet met rust. Ooit wou ik alleen maar dichtbij hem zijn, nu ben ik blij dat ik ver van hem ben.
Heeft hij nu nog al die documenten voor een visumaanvraag in zijn bezit? Best dat je dan onmiddellijk de belgische ambassade in egypte verwittigd en ook de dienst vreemdelingenzaken hier bij ons.
Met een orfi ben je hier helemaal niets. Zelfs in Egypte ben je er niet echt iets mee hoor. Laat je dit zeker niet wijsmaken hoor! Sterkte
Jeetje Beyonce wat een heb jij wat meegemaakt zeg… Pfff meid o meid! Ik hoop egt dat je door te schrijven je beter gaat voelen en een last van je schouders is… Het is zo belangrijk om je eigenwaarde te behouden, dit geldt voor elke relatie, al is deze op afstand of met een hollander…! Het opend mijn ogen weer goed en ben erg alert! Hopelijk heb je thuis steun genoeg thuis? Anders is schrijven misschien wel heel goed… Weet wel er ligt een toekomst voor iedereen klaar dus ook voor jou. Dit negatieve kan voor jou alleen maar (hopelijk) positief uitpakken meid…
Liefss
Ik wil toch aan iedereen het advies geven om het ORFI document altijd zelf bij te houden. Er kan niets mee worden gedaan zolang je in NL bent, maar toch voel je je niet lekker als hij het heeft en de relatie is voorbij. Het is een huwelijkscontract en zorgt ervoor dat je samen mag zijn. Ik ken mensen, die al jaren samen zijn op basis van dit document en noemen zich ook gewoon getrouwd. Dus het is niet zomaar een contract voor iedereen.
Als jij het contract zelf hebt voel je je gewoon beter.
@Beyonce: Je hebt hem geld gegeven voor het visum. Hij laat je niet met rust omdat hij wellicht denkt dat er nog meer te halen valt. Hij ziet je als een zwak lammetje, wat wel weer in zijn sluwe spelletje zal trappen. Laat hem gaan, ook in je hoofd, hij is je niet waard. Je bent sterk, hoofd ophoog en schouders eronder. Laat hem langzaam uit je systeem verdwijnen, daar wordt je later heel blij van en sterker door. Veel sterkte!
Hallo allemaal,
Ik zit al een hele tijd stiekem mee te lezen:) Ook ik heb een egyptisch vriend nu 1,5 jaar, en afgelopen 28 juni is ons zoontje geboren! ook ben ik bezig met zn visum om hier heen te komen voor een maand, het was natuurlijk afgewezen, heb nu bezwaarschrift gestuurd en mag nu 12 weken wachten op reactie… en geduld heb ik niet:) er zijn nu 6 weken voorbij en hoop zo dat ik binnenkort wat hoor!
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen!
Groetjes!
Een nare ervaring zo te lezen Beyonce. Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken maar goed dat je er op tijd achter bent gekomen dat het geen man is waar je mee wilt zijn. Sterkte!
Jah ik ken dit gevoel ook…maar ik had het gevoel dat mijn vriend Ahmed met meerdere mensen op chat zat en dat gaf me ook zon onbehaagelijk gevoel…in mijn maag
dan zei hij BRB = be right back… maar dat duurde heel lang
en dan zei hij weer dat er mensen belde voor de moskee
pppppppppppfff lastig hoor die onzekerheid.
Sterkte gr Loes
To whom it may concern:
Irm: dank je wel. Hoop het egt maar duurde dat ook zolang 6 weken? of nog langer?
Had van de week ook al gebeld maar daar schiet je ook niks mee op:(
Beyonce, wat vreselijk vervelend wat je hebt mee gemaakt! Sterkte met alles!
Jo, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Hopelijk gaat alles goed! Heeft je man jullie zoontje al in het echt gezien? want ik begrijp dat jij in nederland woont. Ook ik woon in nederland met onze dochter en hij daar, heel moeilijk! Red je het een beetje alleen? Werk je inmiddels alweer of heb je nog verlof? Welkom op de site trouwens.
Hee Suusje, Heb je mijn berichtje nog gelezen of heb je er wat aan?