'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Heb je t tegen mij? Om Amir hier heen te halen? Hebben we het niet over gehad. Aangezien hij toch daar zijn “bedrijf” heeft en niet weg wil.Als het contact dus blijft dan is voor hem een paar dagen/weken hier ook vast wel een optie. Maar aangezien het voor mij veel makkelijker is om daarheen te reizen, is dat de eerste keuze

Begrijpelijk dan!
Wat voor bedrijf heeft hij?
En het is indd veel makkelijker om daar dan heen te reizen. En waarschijnlijk veel goedkoper ook!

Hij verhuurt paarden (Op de borden & “rekening” blaadjes staat Amir Horseman, Horseman is zijn bijnaam)
Dit doet hij bij het hotel Regency Plaza. Nu nog samen met zijn ooms (2), maar hij heeft een aanbieding gekregen bij een ander hotel om het helemaal alleen te doen, en dat zn ooms dan daar blijven. Maar dat durft hij nog niet. Ik zeg tegen hem dat hij het moet doen, helemaal voor zichzelf, maar hij denkt nog :wink:

Oke, klinkt leuk!
Is indd wel een hele stap om voor jezelf te beginnen!

Hopelijk lukt het voor Amir maar hou er rekening mee dat de meeste Egyptenaren geen geld hebben en dat een lening krijgen ook zeer moeilijk is.
het is indd voor hen véeeeel makkelijker dat wij naar ginder gaan (kost hen dan ook niets) dan dat zij naar hier komen, want dat is pas een lijdensweg kwestie van toelating te krijgen.
pffffffff dit verhaal kost me mijn lijf en mijn leden en ook mijn geest !

Joyce…

Probeer er niet teveel aan te denken…Er is vast een rede dat je even niks van hem hoort…Druk of iets anders…
Al is het moeilijk en ken je gevoel ook maar al te goed…Zoals meedere hier…
Sterkte en koppie op he meid…

het reisje naar Egypte zal ook niets kosten, aangezien Amir dat wil betalen (hoeft van mij niet, maar hij verdient redelijk goed, dus als hij het persé wil, kan het wel)

hehe, ik heb wat gehoord, vannacht. Een smsje, waar ik weinig van snap, maar aangezien het snachts was bel ik hem vandaag nog wel ff
Iets in de trant van: Ik weet niet wat ik met zeggen, heb ik iets verkeerd gedaan bij jou? Ik weet het niet! Ik wil goed nieuws horen over jou.

Kortom, eh, waar heb je t over? :frown: Tijd om te bellen haha, maar hij heeft het sochtends altijd erg druk met de paarden, dus dat komt vandaag wel

Toch even gebelt! haha,
een groot misverstand, hij zei dat hij helemaal niets van mij gehoord had, en dat ik niets van me liet horen. En ik zei dus hetzelfde over hem. Op een 1 of andere manier is er dus iets misgegaan.
Hij was boos en ongerust zei hij. Maar het is nu dus uitgepraat. Weer allerlei lieve woordjes gehoord en hij zong weer voor me (deed hij in Egypte veel).
Ik ben wantrouwig van aard, maar dit geloof ik, hij klonk namelijk echt verbaasd en gepikeerd. Ben blij hem weer gesproken te hebben!

:slight_smile:

hey Joyce,
het zijn zo’n gladde jongens.Dat is een feit. En lieve sms sturen, daar zijn ze supergoed in.
Best niet te snel reageren op zijn sms. Ik weet dat het moeilijk is.
Laat hem ook maar eens wachten.
En lees toch best eens het boek “Grenzeloze liefde” van Hanneke Rozema.Dan zullen je ogen wel opengaan.
Die huwelijken op een papiertje bij een plaatselijke advocaat zijn idd niets waard. Egyptische mannen sluiten er soms 10 af met verschillende vrouwen en dit terwijl ze al officieel getrouwd zijn in Egypte.
Kijk ook eens op de website Blacklist hurghada. Niet te doen.
Hopelijk heb je je mannie al kunnen over laten komen naar Nederland.

Joyce, toch ook eens kijken op Egyptian Blacklist topics.
Daar gaan je ogen van open.
bye

Hallo Egypte-lovers

Wij zijn bezig met een nieuw televisieprogramma voor rtl 4. Het concept bestaat er uit dat we mensen opvangen op buitenlandse vliegvelden en meegaan om te kijken hoe het hen vergaat. Het programma wordt een mix van verhalen, mooie beelden en menselijke emotie en is qua genre te vergelijken met populaire real-life reisprogramma’s als Ik vertrek, Onverwachts bezoek of Hello Goodbye. Het ziet er naar uit dat we rond mei naar Egypte gaan en we zouden het leuk vinden om daar ook zo’n lovestory te filmen. Misschien voelt een van jullie daar iets voor?

Reacties naar: [EMAIL=“bestemming_bereikt@hotmail.com”]bestemming_bereikt@hotmail.com

Je kan geloof ik beter niet kijken op die blacklist. Ze moeten maar eens zo een site in het nederlands publiceren. Wie weet zijn alle egyptische mannen hetzelfde? En komt hun naam wel 100X voor in de lijst. En t zou maar jouw man zijn, echt erg!

Hello,
Kan jij mij misschien zeggen waar ik die “Blacklist Hurghada” kan terugvinden?
Alvast bedankt hoor !

Hallo,

deze site van Hurghada is moeilijk.
Je kan ook eens naar www. dezy-house.com gaan. Maar veel in het Russisch.
Daar kan je op foto’s klikken.
Is allemaal nogal chaotisch die sites.

Hi,
Bedankt voor de info.
Ben al eens een kijkje gaan nemen.

mijn lief zou over twee weken komen, vandaag was hij op het consulaat in cairo voor de aanvraag, alle papieren in orde en nu komt hij niet meer, want hij ging ruzie maken op de chat omdat ik zei dat het illegaal is om in nederland te werken deze 3 maanden, blijkbaar was ie alleen geinteresseerd in mijn geld, heb me kapot gejankt net, getverdemme wat n gladjakker met zijn i love you so much sewety, my habebe kots kots kots, ik zal hem missen, maar hoef m niet meer terug,… brrrrrr…

Ik heb net alle verhalen op dit forum gelezen en kan het toch niet laten om mijn ervaringen te delen. Ik ben een Nederlandse jongen (27) en heb ruim anderhalf jaar in het toerisme in Egypte gewerkt. Vaak had ik Egyptische jongens als collega´s en heb dit soort liefdes van dichtbij zien ontstaan en ook het verhaal van de Egyptische kant meegekregen. Veel van deze jongens zijn er op uit om buitenlandse meiden in te palmen. Lieve woordjes, erg romantisch doen etc. Ze zijn er goed in om meisjes verliefd te laten worden. Maar vaak is het enige doel om een verblijfsvergunning in Europe te krijgen. Als een meisje weer terug is naar eigen land gaan ze verder met nieuwe meisjes inpalmen.
Uiteraard zijn ze niet allemaal zo, ik heb ook koppels zien ontstaan die nu nog steeds gelukkig bij elkaar zijn (en waarvan er enkele zowel in Egypte als NL wonen). Ik wil jullie gewoon waarschuwen dat er heel veel jongens zijn die uit eigenbelang handelen. Kijk vooral uit als ze snel willen trouwen enzo.

Ik denk ook zeker dat niet alle egyptische jongens/mannen het allemaal met de goede bedoeling doen. Maar denk dat je dit ook wel kan merken aan iemand. Ik zelf heb mijn vriendje wel een aantal keren op de proef gesteld door op een niet opvallende manier geld aan te bieden. Ook ben ik van mening als je vriendje een goede baan in egypte heeft, dit echt niet zomaar opzegt, dit omdat in de egyptische cultuur geldt dat de man voor de vrouw moet zorgen en niet andersom. Mijn vriendje zegt gelukkig dan ook dat hij niet in nl wil wonen, omdat hij in egypte een goede baan heeft en in nl mij niet kan onderhouden. Tuurlijk weet je het maar nooit, maar denk ook dat je wel kan merken of die echt nog met andere meiden bezig is. Ik zelf bel de mijne iedere avond voordat we gaan slapen en dan is er echt niemand bij hem en overdag werkt hij 9 van de 10 keer.
Maar inderdaad hou je ogen en oren goed open!!

Goed voor jou Lovers, bij mij gaat dat net zo.
Telefoneren (op mijn kosten uiteraard) iedere avond, maar of er iemand bij hem is, dat weet je echt niet. Al die mooie woordjes, je loopt echt op wolken. Ik kan ervan meespreken.
Maar dat kunnen ze allemaal even goed.
Een groot aantal mannen of jonge mannen die er een Europese op nahouden, zijn wel degelijk getrouwd met een Egyptische vrouw.
Dit is zeer moeilijk na te gaan, om te zeggen, onmogelijk.
De mijne wilde ook niet naar hier verhuizen, want hij houdt teveel van zijn familie! En ze verdienen echt niet veel, zelfs in een goede job.
125 € per maand is echt een peulschil.
Voor hem ware het het gemakkelijkste dat ik naar ginder ga.
Geen poespas met papieren (zééér ingewikkeld en moeilijk), ik naar ginder, zo vlug mogelijk trouwen en dan zit je gevangen en raak je er niet meer weg.
Ze stelen gewoonweg je pasport en je kan het land niet meer uit.
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo maar ga toch maar eens kijken op verschillende sites waar je de meest onwaarschijnlijke verhalen zal zien.