Wij hebben wel genoeg problemen gehad ‘op straat’ maar dat kwam misschien omdat wij vaak in de donkere steegjes liepen, en ja daar loopt veel undercover politie rond. Ook niet zo heel raar als je weet wat voor gajes er rond loopt. Maar ff voor de duidelijkheid, dat papier is verder niet rechtsgeldig in Nederland hoor. En kan in Egypte ook zo weer verbroken worden als men 100 le betaald!
mensen hoi iedereen
echt interessant dit forum
ik heb het ganse voorbije jaar in Hurghada gewoond, waarvan een groot deel met mijn vriend. Ik heb een heel mooie tijd beleefd met hem, maar moest dan wegens omstandigheden enkele maanden het land uit. Binnenkort keer ik terug naar Egypte en de planning is dat we weer gewoon gaan samen wonen zoals voorheen. Tot nu toe heb ik een prachtige tijd achter de rug met een man met wie het super klikt, en hij kent de nederlandse gebruiken en cultuur erg goed. Ook hij spreekt perfect nederlands.
Biancos en de andere mensen die in hurghada wonen of een egyptenaar kennen neem aub contact op met mij, kunnen we gezellig babbelen hierover.
Heel interessant allemaal!
Mensen als jullie met een vraag zitten, ik heb enige ervaring met egyptenaren en het land ![]()
groetjes
klinkt perfect allemaal Rubia!
Hoe ga jij om met de andere cultuur? Nu kent jou man/vriend de NL cultuur echt goed, maar zijn familie?/vrienden?/omgeving?
hoi
mijn vriend werkt in het toerisme en gaat dagelijks om met groepen toeristen van beetje overal, ook hollanders. Zijn vrienden zijn een mix, de meeste best modern, ik kom er ook goed mee overeen. Zijn familie woont niet waar hij woont, die zitten op zo een 8 uur rijden van hem, en volgens wat ik hoor is hij absoluut niet van plan om daar te gaan wonen, daar is de omgeving echt wel heel traditioneel. Ik ben enkele dagen meegeweest zijn familie gaan opzoeken, met normale kledij aan, ok ik heb beetje opgelet, geen décolleté of korte rok… maar ik was mezelf. Zijn familie was heel lief en gastvrij met mij, zijn mama kon bijna niet zwijgen over me, best grappig. Mijn vriend heeft niet gezegd dat we een relatie hadden, dat we goede werkcollegas waren, want dat ligt uiteraard gevoelig in Egypte. Wel weten ze dat we misschien later willen trouwen omdat het goed klikt. Ze hebben er ook niets op tegen dat ik buitenlandse ben, of mijn vriend niet proberen op andere gedachten brengen; tja dat beweert mijn vriend toch.
Sommige van zijn vrienden hebben hem wel al gezegd dat hij moet opletten met een buitenlandse, dat we veel opener met relaties omgaan en ook meer kans hebben onze man te bedriegen dan een egyptisch meisje, dit omdat onze cultuur veel veel toleranter en opener is. Maar daar heeft hij tot nu toe nog niet naar geluisterd; de omgeving waar wij wonen is best wel modern te noemen. Ik zou ook helemaal niet willen wonen in de echt lokale dorpen en steden waar ik de enige buitenlandse ben! brrrr… en bij ook niet trouwens ![]()
hoi,
Even snel een berichtje vanuit Egypte. Het is hier erg goed heerlijk weer en weer goed om me man te zien. IK ben nu bij zijn familie en het is beregezellig.
groetjes
:dag:
Geniet er van! Ik hoorde van Amir ook al dat het super weer is op t moment
Dat is makkelijk dan inderdaad als hij familie in de EU heeft! Ik ben benieuwd hoe hij het hier vindt, is hij hier al wel vaker geweest?
:zon02:.
Ahmed? heb zomaar t gevoel dat hij de neef is van Emam die met zijn broers en neef in hurgada woont. Emam is mijn lief. in welk hotel werkt hij? gr.
Hotel Coral Sea in Hurghada?
nee, … the grand hotel. het zou ook te toevallig zijn, en ze hebben allemaal de zelfde namen natuurlijk!!
Ja zo is het indd! Zijn er nog originele namen dan?
Maar vertel waar werkt jou lief? En issie nou al bij je in Nederland geweest dan?
Ik moet even iets van me afschrijven. maak me een beetje zorgen.
Amir en ik hebben dagelijks contact. Gister hadden we afgesproken op msn, ik was er. En hij stuurde een sms of ik al online was. Terug gesmst dat ik er al was maar hem niet online zag. Heb niets terug gekregen en hij kwam ook niet online. Hem niet gebelt, ik moest ook weg dus ik dacht misschien stuurt hij nog wat…
Vandaag ook de hele dag niets gehoord. Ik heb hem net gebelt, maar hij neemt niet op. Dit gebeurt anders nooit… Maak ik me voor niets zorgen denken jullie? Of is hij gewoon druk? Het kan alles zijn, dat hij me niet wil spreken, dat hij zn telefoon kwijt is? (is hem al eens eerder gebeurt, maar toen zag ik hem op msn en had hij mijn nummer weer, toen hadden we weer dagelijks contact) ik wil het gewoon weten, of ben ik nu te “needy”?
Maak je geen zorgen, dit overkomt mij ook zo af en toe! Waarschijnlijk issie gwn druk! Maar ik weet hoe je je voelt, echt! Niet te lang over nadenken!Misschien kan je m een mailtje sturen, dan weet je zeker dat hij het leest, als hij indd zn tellie kwijt is, dan kan je blijven bellen / smssen maar dan komt er nooit een antw terug!
Succes
het is gewoon een rot gevoel. Omdat ik niet weet waarom, normaal stuurt hij altijd wat terug! Ik wacht inderdaad af. En als ik morgen nog niets gehoord heb mail ik nog wel even.
Balen dan dat iemand zover weg zit!!
Ja zeker balen voor je. Ga je binnenkort weer terug? Om hem op te zoeken?
ja Joyce, ik ken het gevoel maar al te goed !
Vandaag idem, sedert donderdag geen mail meer gekregen, enkel een gisterenavond weer lieve sms en.
pfff ik zie het soms niet meer zitten. Zo ver van hier, en altijd dat rot gevoel van “wat doet hij nu of waar zit hij?”.
Ik laat hem efkes op zijn honger zitten en doe voor het moment niets meer.
Hoor ik zelf niets meer, dan trek ik daar mijn gevolgen uit.
Voor het moment draait mijn maag in mijn lijf ! vreselijk
veel sterkte maar je bent echt niet alleen !
Ik ben in februari geweest (heb hem toen ontmoet) en kan pas van de winter weer (ivm zomer vakantie al geboekt), dus dit is ook lastig. Maar toch wil ik het een kans geven! En hij zegt er ook voor willen te gaan, maar nu ik niets hoor twijfel ik weer…
@ Paulinnekke, fijn om te horen dat ik niet de enige ben die echt op hete kolen zit als ik niets van hem hoor!
Dat is indd lastig!
Gelukkig zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, maar dat schiet voor nu natuurlijk ook niets op!
Hoe ver ben je met je uitnodiging etc gekomen? Om hem hierheen te halen? Ben ff benieuwd…