'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Bedankt voor je reactie Camilla,
Ik vind het ook erg lastig allemaal. Dit omdat ik pas na de zomer bij hem op bezoek kan (heb mijn vakantie voor de zomer al geboekt)
Gister geprobeerd via msn een serieus gesprek te voeren. Of zijn familie al weet over mij. (hij is net weer aan het werk van 10 dagen familie in Cairo) En aangezien hij smste met de telefoon van zijn vader (zijn telefoon was hij verloren tijdens een rit in de woestijn) dacht ik dat ze het wisten.
Niet dus, ik snap dat het lastig is voor hem, maar misschien als hij het niet verteld had daar een reden voor is? Of ben ik dan te wantrouwig? Ik vroeg hem ook wat zijn ouders zouden vinden van mij (geen moslim). In eerste instantie antwoorde hij dat ik wel Moslim kon worden als ik dat wilde.
Hem toen wel gelijk weer duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil worden. Maar dit ook vond hij prima, want ik ben wie ik ben. En dat zijn ouders dat wel zouden respecteren omdat ze willen dat hij gelukkig is.
En hij begon natuurlijk over trouwen
kinderen
 Volgens mij gebeurt het in Egypte allemaal erg snel. Ik heb toen een beetje uitgelegd hoe het hier werkte dat het vaak allemaal wat langer duurt. Ook dit vond hij prima, ik moest beslissen.
Heb hem wat vragen gesteld over samenwonen e.d, hoe dat daar gaat moet je daarvoor getrouwd zijn. Hij antwoordde van niet.
Verder hebben we natuurlijk gewoon lekker gezellig ge"chat" en ook via de webcam.
Is het raar dat ik deze vragen heb? Twijfels? Het moet namelijk zo snel serieus worden, terwijl ik meestal erg rustig aan doe. Maar ik ben wel echt verliefd! Kon ik morgen maar op het vliegtuig stappen en naar hem toe gaan, om te kijken of het zou werken!

Biancos, gaaf hoor! hou ons op de hoogte hoe het gaat!
Camilla, als je naar Sharm gaat, kun je Amir niet even de groeten doen van mij haha. Ga je in een hotel (zoja, welk hotel?) of huren jullie wat?
Paulinekke, lastige situatie! Ben je getrouwd? woon je samen? of een minder serieuze relatie?

Hoi,

Wij hebben een huisje gehuurd in sharm el sheikh, maar als je verteld waar hij werkt dan kan ik wel langs gaan en de groeten doen ik heb toch tijd zat kunnen we gelijk ervaringen uitwisselen.
Ik las bij iemand dat je egyptische man of vriend naar Nederland komt is dat voorgoed of voor vakantie en hoe heb je dat gedaan en hoe lang duurde dat???

groetjes

hey Joyce
ik heb dus echt helemaal precies hetzelfde als jou.
ik heb hem ook gezegt niet met een hoofddoek te gaan lopen enzo echt grappig dit.
Ahmed is zijn naam en hij woont in Hurghada bij zijn neven zijn familie woont in cairo.
Ik zou eens met je willen praten met hoe jij hier mee om gaat. en of je ook bang bent voor de reacties van andere mensen enzo.
laat snel iets van je horen ik ben er benieuwd.
groetjes marina

Hey, Die stap heb ik ook genomen woon onderand alweer bijna 3 jaar in Sharm.

@ Marina, je kunt me toevoegen op msn als je wil, (geld trouwens ook voor anderen hoor) [EMAIL=“LaFunkyJazz@hotmail.com”]LaFunkyJazz@hotmail.com

@ Camilla, Amir zijn paarden staan bij het Regency Resort in Sharks Bay, op het strand. Ik zal zeggen dat er misschien iemand langs kan komen, hihi.

En hoe bevalt het?

Hoi,

Joyce als ik in de buurt ben van het hotel dan zal ik Amir de groetjes doen zal wel leuk zijn.
Misssmayo hoe bevalt het om in Egypte te wonen?? Werk je daar en wat voor werk heb je. En wat doet je vriend of man??? En hebben jullie veel vrije tijd, zien jullie elkaar vaak en wonen er nog anders Nederlanders??
Heel veel vragen maar ben nieuwsgierig. Waar woon je in Sharm???
Ik ga vrijdag naar Egypte sharm el sheikh dus wie weet ben ik in de buurt.

groetjes

p.s. mijn naam is niet Camilla ik heet Christa, ik kon deze naam niet gebruiken was al bezet dit even ter info.

Ik ben ook heel benieuwd MissMayo! Naar ervaringen

Pff ik blijf maar twijfelen, twijfelen, kan gewoon nergens anders meer aan denken! Zijn de verschillen te groot? Maar echte liefde kan dat overwinnen en blabla alles spookt door mijn hoofd.
Pfoe, heb wel vandaag mijn telefoon rekening gekregen, €111,14 !! hihi

ik had trouwens een mailtje gekregen van jullie, maar om een of andere reden was die opeens verdwenen uit mn mailbox! Dus
 als iemand nog eens wil mailen, graag!

hoi joycevg
misschien is lebara ook iets voor jou is prepaid smsen 9ct en bellen dacht 24ct scheelt missschien in de telefoon kosten moet zeggen dat de verbinding niet altijd even goed is naar alle nummers maar wel een stuk goedkoper
groeten marissa

ik heb een abbonnement, als dit zo blijft moet ik die maar eens gaan verhogen denk ik

Hallo Joyce,

naar het schijnt kan je in de nightshops een “challenger” kaart kopen voor 5 euro.
Daar kan je dan meer dan 100 minuten mee bellen. Dit moet wel gebeuren via een vaste telefoonlijn.
Eerst een reeks cijfers intikken, dan wordt je verbonden, dan moet je de code van de kaart intikken en dan kan je zéér lang praten.
Ik zal het volgende week zeker eens uitproberen.
Enfin, hier in België kan je deze kopen, weet niet van Nederland.

Ik zal eens kijken wat je hier kan krijgen om goedkoop te bellen

hoe reageerd jullie omgeving op jullie “relatie met een Egyptenaar”?

mijn ouders positief maar ik heb wereld ouders
en de rest niet zo maar oke daar kan ik mee leven

Lieve mensen!

Ik heb ook een heerlijke man ontmoet in Hurghada tijdens mijn vakantie in Januari 2008, ik ben ook zo verliefd geworden, dan ik 1 maart weer voor een week ben terug gegaan. We hebben toen bij the lawyer in hurghada downtown kunnen regelen dat we op papier getrouwd zijn. Voor 200 Le. Zodat we gerust samen over straat konden en samen konden slapen in hotels. Zonder iedere keer weer de politie op onze nek te hebben.
Nu zijn we bezig om hem hier naar Nederland te halen, maar dit is idd niet zo makkelijk als het soms klinkt. Heb al bij de gemeente een uitnodigingsbrief gehaald, en zelf een geschreven uitnodiging aan toegevoegd in het nederlands en engels. Maar nu wil hij binnenkort tijdens mijn vakantie in april in hurghada enkele dagen naar Cairo om met mij te gaan trouwen daar, ze lopen erg hard van stapel daar. Hij denkt dat het op deze manier sneller werkt om dan naar Nederland te komen??? Ik kan alleen niets terugvinden over de huwelijken in het buitenland en de eventuele rechten en plichten daar. Hoe zit het met de huwelijkse voorwaarden?
Wie kan mij hier mee helpen?
Reacties zijn welkom

Dikke Kus

Poe Sanne, wat snel allemaal! “Moet” je trouwen omdat je anders de politie achter je aan krijgt? Hoezo dat dan?

Niet zo? Wat zeggen ze dan?
Mijn vrienden vinden het raar, ze zien alleen het gedeelte Egypte-Moslim. Maar gelukkig kan ik er wel met ze over praten

is idd wel raar
 ikzelf heb nooit problemen gehad om samen buiten ergens naartoe te gaan

dus of men dat papiertje nodig heeft ?