@eliene…gefeliciteerd! Hoop dat jullie het leuk hebben hier samen. Heb je zelf dan ook al die tijd vrij?
Hallo
@Irm: hij blijft 4 weken. Dus mooi de tijd voor elkaar.
@Clejo: Ik heb helaas geen vrij kunnen krijgen. Ik heb nog 1 week vakantie staan en verder mag ik mijn uren wel een beetje flexibel indelen… We moeten maar zien of hij zich ook een beetje alleen kan redden hier… hahaha
@L.B. gaat vast helemaal goedkomen… ![]()
Maar iemand nog ideeën wat hij echt nog zou moeten zien?
groetjes
Amsterdam natuurlijk haha!! maar ja daar woon je wel wat kilometertjes vandaan…! Misschien leuk om 2 nachtjes een goedkoop hotelletje te boeken en daar dan 3 dagen te blijven… Volendam misschien? Is ook wel een leuke cultuur shock…
haha
voor de rest ook lkkr van elkaar genieten natuurlijk…
maar dat gaat wel goed komen denk ik zomaar…
Liefs liset
Fijn voor je Eliene, geniet ervan.
Ik heb een besluit genomen! Wij gaan naar egypte toe zoals het er nu naar uit ziet!!! Ik kan mijn spullen opslaan bij mijn oom en tante en mijn huis en baan ga ik opzeggen, ik heb het geluk een verpleegkundige diploma te hebben dus als ik terug kom weer makkelijk werk te vinden en een huis komt uiteindelijk ook wel goed, want het huis waar ik nu in woon is toch al te klein!!! Ik wil gaan voor ongeveer 2 jaar, tegen die tijd moet J. ook naar school, dus wil ik weer in nederland zijn en hopen we dat M. ook naar nederland kan komen. Wanneer we precies gaan weet ik nog niet, dat moet ik nog met M. bespreken. Wat mij betreft mag het allemaal snel gaan nu ik de knoop heb doorgehakt…
Zit alleen nog met de vraag of ik me wel of niet zal uitschrijven uit nederland, als ik het niet doe moet ik ziektekostenverz. blijven betalen en dat is veel van een egyptisch inkomen en als ik het wel doe dan is het wat meer gedoe…iemand tips?
Eliene, fijn dat je vriend naar Nederland kan komen!!
dank je wel!!! Ik ben ook onwijs blij dat de kogel door de kerk is! Doordat ik het vanavond aan mijn tante heb verteld is het ineens heel echt geworden!!
Ademloos, als je dit leest, hoe heb jij het gedaan? Je uitgeschreven in nederland of hier nog ingeschreven gebleven?? En hoe met je verzekering?
Nohh wat super suusje!! Goed dat je die beslissing maakt!! Niet geschoten is altijd mis…
Ik wens jullie heeeel veel geluk samen…! als ik mijn vriend kom opzoeken kunnen we wel ff afspreken
Ik weet niet veel van die verzekeringen af… Een meid die ik ken van daar die heeft thuis alles opgezegd en heeft ook geen verzekering meer… Maar ze zegt ik kan altijd weer terug naar huis en mij in NL weer inschrijven want ik ben Nederlandse… Voor de rest ben ik er niet verdiept in…!
In ieder geval houd ons op de hoogte over hoe en wanneer enzovoort, ben benieuwd ![]()
Liefs Liset
Maar als je ingeschreven blijft staan heb je geloof ik wel recht op kinderbijslag? Ik zal buitenlandsepartner en het egypte-forum eens lezen en daar een berichtje op zetten wie weet hebben hun goede tips.
Ik weet dat er wel speciale regelingen zijn voor als je een paar jaar wegga.
Ik vind het super dat je het gaat doen helaas in Hurgada maar wie weet kom ik er nog een keer.
heb inderdaad op egypte forum een topic geopend! Krijg daar goede tips, maar vind sommige wel kattig hoor…maar ja weegt niet op tegen de hulp die ik daar krijg!
Planning is een beetje om in onze vakantie in november daar opzoek te gaan naar werk, en kijken naar opvang voor J. als dat allemaal een beetje wil vlotten ga ik hier mijn baan op zeggen en hoop ik 1 februari weg te kunnen…
Ik wil mijn post boven verwijderen maar kan niet meer???
[edit door Jurjenb] Je bericht is verwijderd [/edit]
Camilla, volgens mij kan je hem niet verwijderen. Misschien kan je de inhoud nog wijzigen?
In ieder geval veel sterkte, het is niet fijn om te weten maar goed dat het jaarlijks in de gaten gehouden wordt.
Suusje, super voor jullie. Ik kan me voorstellen dat het helemaal echt wordt zodra je het gaat vertellen in de omgeving. Ik heb je topic gelezen, en inderdaad sommige reageren niet al te handig maar probeer daar voorbij te lezen en kijk naar informatie waar je wel wat aan hebt. :kus:
Volendam leek mij ook erg leuk! haha. Maar eens even zien, mijn budget is niet heel hoog om dingen te ondernemen, maar misschien een goedkoop treinkaartje en een overnachting van hotelkamerveiling in Amsterdam ofzo. Moet het vast goedkomen.
Ik had mijn zusje nog beloofd naar het Dolfinarium te gaan, is dit ook leuk voor hem denk je?
genieten van elkaar gaan we sowieso doen !!
Hey Irm,
bedankt! ik zal het in mijn achterhoofd houden. Wie weet is dat een idee!!
ai camilla, schrikken zeg. Ik weet er niet veel van af, maar als je twijfels hebt en vragen gewoon een afspraak bij de huisarts maken hoor zodat je alles kan bespreken! Je kan je bericht volgens mij wijzigen.
Dalfien, het word zeker steeds echter, voel me nog wel heel dom op het hele emigratie gebied…en lijkt wel of dat andere irriteerd op egypte forum.
Er is heel veel te vinden op internet, maar ik heb nergens nog een duidelijk antwoord wat nou beter is, wel of niet uitschrijven uit nederland…Ik zie het voordeel van ingeschreven blijven staan niet zo, want dan moet ik de basiszorgverzekering blijven betalen, terwijl ik er geen gebruik van maak en dat zijn hoge kosten met het inkomen in egypte! En ik wil ook geen problemen achteraf omdat ik me niet uitgeschreven heb. Aan de andere kant is het ook wel weer een prettig gevoel nog ingeschreven te staan, dan heb ik toch meer het gevoel een terugvalbasis te hebben! Ik heb sowieso al ongeveer tussen de 100-150 vaste last die ik in nederland hou, vanwege een studieschuld bij de ib-groep (maandbedrag ga ik wel proberen te verlagen) en een tel. abbonement die nog 2 jaar doorloopt.
eliene, er zijn zoveel dingen die je kan doen! Ik denk dat als M. naar ned. zou komen we het vreslijk druk zouden hebben 3 weken lang. Iedereen bezoeken, scheveningen, amsterdam (incl. de wallen, gewoon omdat je het gezien moet hebben), madam tesau (geen idee hoe je het schrijft), madurodam, walibi of de efteling, naar de supermarkt ;), 's avonds een rondje over straat gewoon op te zien hoe stil het hier dan is, natuurlijk nog een avondje oppas regelen en op stap met een groep vrienden, dierentuin, alleen maar over de snelweg rijden of de trein pakken is al een verbazing opzich waarschijnlijk! En gewoon heerlijk samen thuis op een lekkere bank hangen ipv die vervelende houten bankjes die ze daar hebben. (is trouwens 1 van mijn eisen in ons toekomstige egyptische huisje, een goede bank)
Hoi,
Ik heb van mevrouw Ghazal altijd (en verrassend snel) antwoord gekregen op mijn vragen!!
Wellicht kan zij je helpen of verwijzen.
Succes!
[EMAIL=“kai-ca@minbuza.nl”]kai-ca@minbuza.nl
Mevrouw Bianca Ghazal
Consular Assistant
groetjes
Pit:dag:
Je geeft een contactpersoon van de Nederlandse ambassade in Egypte. De vraag gaat over iemand van de EGYPTISCHE ambassade.
het mail adres was goed hoor, heb haar gemaild en heel snel antwoord gekregen op de vragen die ik had. Bedankt!
Super Suus. Dat je t toch doorzet! Ben blij voor jullie:-D