Hallo,
ik heb een jaar geleden ook mijn vriend leren kennen in Egypte, we zijn ondertussen 8 maand samen. Ik ben al enkele keren op bezoek geweest, normaal zou mijn vriend nu ook eens naar hier op bezoek komen, maar na de revolutie heeft hij nog steeds geen werk en is dit momenteel financieel dus niet mogelijk voor hem.
Ik zie mijn vriend graag, maar ik heb toch constant twijfels omdat ik altijd maar negatieve verhalen hoor en ook veel negatieve verhalen lees (gelukkig ook enkele positieve…). Maar hoe kan ik weten dat mijn vriend te vertrouwen is?
Ik heb zijn ouders en zus reeds ontmoet, heb ook al bij hen gelogeerd. Ook heb ik de ramadan gevierd met zijn hele familie (tantes, nonkels, neven, nichten …), en daarna zijn we nog bij enkele van hen uitgenodigd geweest om er te gaan eten. Zijn hele familie is erg vriendelijk tegen mij, zijn ouders hebben mij erg graag en zijn telkens vreselijk blij als ik er terug ben. Ook met zijn zus heb ik een goede band. Ook heel veel vrienden heb ik al ontmoet. Hij is ook erg lief voor mij, probeert overal kortingen te krijgen voor mij (ik duik en kan dan via hem erg goedkoop duiken).
Maar toch… Hoe kan ik ontdekken dat hij voor mij kiest en niet voor mijn geld of een verblijf in Europa? Of dat ik niet één van zijn vele liefjes ben? Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, waarop geen duidelijk antwoord is, maar die blijft maar door mijn hoofd spoken. Hoe gaan jullie daar mee om?
Ik vind het enorm vervelend dat ik daar constant mee moet bezig zijn, maar ik wil ook niet naïef zijn… Ik ben verliefd en we hebben samen al veel meegemaakt - ik heb soms nogal moeite om mij aan te passen aan de Egyptische regels, ik voel mij er absoluut niet vrij en kan daar niet zo goed mee omgaan, wat soms voor spanningen zorgt - maar ik wil niet dat er met mijn voeten gespeeld wordt. ik wil een eerlijke relatie, dit zou ook zo zijn moest ik met een Europese jongen samen zijn, maar dit zou gemakkelijker te ondervinden zijn omdat er dan geen lange afstand is tussen ons…
Soms wou ik dat het allemaal gemakkelijker was, maar je kiest nu éénmaal niet op wie je verliefd wordt hé…