'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hallo,

ik heb een jaar geleden ook mijn vriend leren kennen in Egypte, we zijn ondertussen 8 maand samen. Ik ben al enkele keren op bezoek geweest, normaal zou mijn vriend nu ook eens naar hier op bezoek komen, maar na de revolutie heeft hij nog steeds geen werk en is dit momenteel financieel dus niet mogelijk voor hem.

Ik zie mijn vriend graag, maar ik heb toch constant twijfels omdat ik altijd maar negatieve verhalen hoor en ook veel negatieve verhalen lees (gelukkig ook enkele positieve…). Maar hoe kan ik weten dat mijn vriend te vertrouwen is?
Ik heb zijn ouders en zus reeds ontmoet, heb ook al bij hen gelogeerd. Ook heb ik de ramadan gevierd met zijn hele familie (tantes, nonkels, neven, nichten …), en daarna zijn we nog bij enkele van hen uitgenodigd geweest om er te gaan eten. Zijn hele familie is erg vriendelijk tegen mij, zijn ouders hebben mij erg graag en zijn telkens vreselijk blij als ik er terug ben. Ook met zijn zus heb ik een goede band. Ook heel veel vrienden heb ik al ontmoet. Hij is ook erg lief voor mij, probeert overal kortingen te krijgen voor mij (ik duik en kan dan via hem erg goedkoop duiken).

Maar toch… Hoe kan ik ontdekken dat hij voor mij kiest en niet voor mijn geld of een verblijf in Europa? Of dat ik niet één van zijn vele liefjes ben? Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, waarop geen duidelijk antwoord is, maar die blijft maar door mijn hoofd spoken. Hoe gaan jullie daar mee om?
Ik vind het enorm vervelend dat ik daar constant mee moet bezig zijn, maar ik wil ook niet naïef zijn… Ik ben verliefd en we hebben samen al veel meegemaakt - ik heb soms nogal moeite om mij aan te passen aan de Egyptische regels, ik voel mij er absoluut niet vrij en kan daar niet zo goed mee omgaan, wat soms voor spanningen zorgt - maar ik wil niet dat er met mijn voeten gespeeld wordt. ik wil een eerlijke relatie, dit zou ook zo zijn moest ik met een Europese jongen samen zijn, maar dit zou gemakkelijker te ondervinden zijn omdat er dan geen lange afstand is tussen ons…

Soms wou ik dat het allemaal gemakkelijker was, maar je kiest nu éénmaal niet op wie je verliefd wordt hé…

Hallo Femmie,
Het is inderdaad moeilijk voor een ander om aan te geven of jouw vriend te vertrouwen is. Je moet vooral op je gevoel afgaan. heb je dingen waar je over twijfelt, vraag hem , hou het niet voor jezelf. Een keer iets checken kan ook geen kwaad. Natuurlijk moet je elkaar op den duur kunnen vertrouwen, maar met een lange afstandsrelatie is dit wat complexer. Hij neemt je meer naar zijn ouders, je hebt de ramadan gevierd met zijn familie. Dat klinkt op zich goed. Hebben jullie regelmatig contact, weet je van elkaar waar je bent, wat je doet, zijn allemaal dingen wat wijst op een serieuze relatie. Nogmaals je gevoel is vaak een goede raadgever. En het is heel natuurlijk dat je een keer aan het twijfelen wordt gebracht door de negatieve verhalen. Ik heb een relatie sinds 3 jaar en heb daar zelfs nog wel eens last van. Maar die twijfel is maar van korte duur, omdat ik weet hoe we in het leven staan. En dat kan alleen jij beoordelen. Geniet ervan, maar sluit niet je ogen.

Hoi Femmie, ik kan het me levendig voorstellen dat je moeite hebt om je aan te passen aan de egyptische regeltjes, ik heb daar ook giga moeite mee! Als ik in dat dorp ben voel ik me ondanks dat iedereen lief voor me is een soort van eenzaam. Blij altijd als we weer weg gaan daar naar de beschaafdere wereld ( Hurghada), maar ook dat vind ik niks eigenlijk! Eigenlijk vind ik egypte echt een kl*** land, en ik haat die moslimterreur. In de ramadanmaand stopt het internet gewoon elke dag als de moskee gaat! ( in het dorp van mijn vriend) . Ik kan daar dus niks mee, vind dat te gek voor woorden! Blij dat mijn vriend straks hier komt, ik zou er voor geen goud willen wonen!

Dag dames…

Ik ben weer terug vanuit het overheerlijke Hurghada! Ik heb het nu totaal anders beleefd. Ik heb een week met mijn vriend geleefd dag in dag uit en heb een super tijd gehad! Veel gezien, veel gedaan en ook heel erg relaxed gedaan. Bijna al zijn vrienden ontmoet! Pfff dat was nog al wat van hot naar her lopen of met de taxi… hahaha heb het dag en nacht ritme geheel omgedraaid, de ramadan speelde daarbij ook een grote rol. Wanneer ik de eerste ochtend wakker werd wilde ik hem vasthouden maar ja dat kon natuurlijk niet, :slight_smile: Was wel erg wennen… Voor de rest heb ik veel van zijn aandacht genoten.!
Femmie, Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb dat gevoel ook… Ik heb er moeite mee om hem te vertrouwen en heb dat hem ook verteld toen ik er was. Hij heeft mijn zijn telefoon laten zien. Hij heeft zijn vakantie naar Cairo/familie uitgesteld omdat ik kwam. Ik hoop dat hij ook egt alleen voor mij kiest… Dat denk ik nu wel maar ja ik houd mijn ogen en oren open. hij heeft mij niets laten betalen! Geen stuiver mocht ik uitgeven. We hebben ook wel wat woorden gehad 1 avond, hij werd telkens gebeld door een meid van de guest relations van het hotel… Hij beantwoordde haar niet, dus ik heb er wat van gezegd dat ik hier niet van gediend ben en dat hij gewoon moest opnemen. Hij vertelde dat ze wel eens klanten bracht en dat ze getrouwd is met een egyptische man. Ik heb daarna de telefoon opgenomen en haar alles gevraagd. Ze bood wel 80 x haar excuses aan omdat ze zoveel belde en heeft alles bevestigd. De rest van onze vakantie geen last van gehad! Gelukkig!!! toch zit me het nog wel dwars… Ik weet niet waarom…Ik heb daar gewoon moeite mee… Heb hem ook gevraagd hoe hij het zal vinden als ik de gehele avond gebeld word door een jongen… Nou dat vond hij natuurlijk ook niks!
Meiden, ik heb super genoten! Maar ik stort me er nog niet volledig in… Wil niet nogmaals een gebroken hart hebben.

Liefs L.B.

1 like

Leuk dat je het naar je zin hebt gehad L.B. en zo zie je maar weer, jij noemt Hurghada overheerlijk en ik vind er niks aan, ken het op mijn duimpje. hahaha, smaken verschillen. En zei dat mens ook wat er zoooooo belangrijk was dat ze maar bleef bellen en bellen??? Ik zou dat ook bijzonder verdacht vinden hmm. Verstandig dat jij je hoofd erbij houdt!

Leuk te horen dat je het fijn hebt gehad en jullie veel tijd voor elkaar hadden. Goed dat je hebt laten weten dat je dit veelvuldig contact niet kon waarderen. Dan weet hij ook meteen hoe jij in elkaar zit. Dat confronteren met wat hij er van zou vinden is typisch iets hollands denk ik, maar het opent de ogen wel.

1 like

Dankjewel voor jullie reacties!
@ L.B: ik zou het ook niet appreciëren moest een meisje een hele avond naar mijn vriend bellen… Maar aangezien je haar uitleg ook hebt gehoord en ze alles bevestigde, zal het wel ok zijn hé…

Ik heb ook al gezien dat mijn vriend op FB mailtjes krijgt van vrouwelijke ‘fans’, hij is duikinstructeur en ziet er nogal schattig uit… Ik kan hem maar vertrouwen zeker als hij zegt dat al die meisjes hem niets doen, en hij voor mij kiest. Er was zelfs één meisje die van mij wist en blijkbaar verliefd was op hem, en hem in oktober wou komen bezoeken … ik heb hem gezegd dat ik daar absoluut tegen ben. Hij heeft haar dan ook meegedeeld dat hij liever heeft dat ze niet komt. Ik ben vreselijk jaloers op al die vrouwelijke aandacht die hij krijgt. Hij heeft al gezegd dat ik daar mee moet kunnen omgaan, dat hij in zijn beroep nu éénmaal in contact komt met heel veel personen, en dat ik hem daarin moet vertrouwen.

Checken jullie echt telefoons enzo achter hun rug? Hij geeft zijn gsm gemakkelijk af aan mij (om in mn handtas te steken, of laat hem achter in de kamer bij mij), maar ik heb geen enkel moment gedurft om de berichtjes te bekijken… Ik vind het dan zo vreselijk dat ik hem zo wantrouw.

En idd, in Egypte leven, ik zou het niet kunnen… Chapeau voor de mensen die het wel doen. Ik vind het leuk om er enkele weken te verblijven, maar ben altijd blij dat ik terug naar Belgie kan… Ik voel mij er idd ook soms erg eenzaam, zelfs al zijn we in grote steden (wij verblijven altijd in cairo - sharm en nuweiba). Het voelt gewoon soms niet goed om tussen al die mensen te zitten die je taal niet spreken en totaal andere gewoontes hebben (en ik ben nochtans student arabisch, dus ik weet tamelijk veel over de cultuur en taal). Ik mis mijn familie en vrienden ook zo hard, maar ik weet zeker dat dit bij hem hetzelfde zal zijn als hij ooit eens naar Belgie komt. Ook heb ik regelmatig ruzie met mijn vriend en dit gaat altijd over onze gewoontes die anders zijn (vooral over afspraken maken, het steekt daar precies allemaal niet nauw, is het niet voor vandaag dan doen we het morgen wel… ).
Maar die wegen natuurlijk niet op tegen de leuke momenten die we samen beleven :slight_smile:

ik moet iets zeggen,moeten zij ondersheiden tussen een lang relatie en gewoon vakantie relatie,meisje die plezier zoeken tijdens hun vakantie en meisje die zoeken een man die met haar leven aan hem schinkt,

voor de jonge die werk hebben in het toersime,zij ontmoeten elke week nieuwe gasten ,de kans is grote om elke week een nieuwe vriendin hebben,je kan niets doen ,zio doen zij.

moet je eerst weten wat wil je van hem?gewoon goede vakantie of je zoekt u een goede man

Met mijn vriendelijke groeten
Egyptenaar

@ egyptegids, ik heb even hartelijk gelachen om je stukje. Dus dames, de egyptenaren catagoriseren de dames… Tel daarbij op dat het aardsleugenaars zijn en dan ben je al een eind op route… Dus Femmie… tuurlijk telefoon checken!!!

Goedenavond ladies,

@L.B… Goed om te lezen dat jullie het samen leuk hebben gehad. Hoe is het met je oma?

@Femmie, tis moeilijk, maar luister ook naar je gevoel. Ik vind het al wijs van hem dat hij je over dat meisje heeft verteld en dat zegt dan toch iets over hem, dat hij toch om je geef. Hij kon het ook voor je verbergen…

Een andere vraag: Waarom wilt een egyptenaar zo snel trouwen? Is dat normaal in hun cultuur?

Teruste…

@ muchacha, ja dat is normaal. Daten enzo doen ze niet in hun cultuur. Huwelijk is gericht op voortplanting en het behoud van een grote en sterke familie,( veel huwelijken zijn daarom gearrangeerd.) ook financieel gezien, dus een buitenlandse vrouw kan een economisch voordeel zijn.

en voor degenen die denken dat ik nu iets tegen egyptenaren zou hebben… NEE! Ben dolgelukkig met mijn lief! Maar hun cultuur is nu eenmaal een rare, die moet je niet vergeten als je een relatie hebt of begint met een egyptenaar. Ik gooi altijd heel wat heilige huisjes om hoor, zo verdom ik het ten alle tijden om bij de vrouwen te gaan zitten, als de man visite krijgt van een vriend. maar ik ben in het voordeel dat ik een Nederlandse ben, ik maakte ze snel duidelijk dat ik aan die flauwekul niet meedoe. Dus ik zit altijd als een man tussen de mannen, gezellig shesha’s mee te roken enzo en met de mannen op pad.

1 like

@ Muchaha: Met mijn oma gaat het oke . Ze moet een tijdje wachten voordat ze naar een verzorgingshuis mag. Ze ligt nog veilig in het ziekenhuis. Het gaat al beter maar geheel herstellen zal het niet meer worden. Zelf ben ik terug gekomen met een keelontsteking dus ik ben ziek thuis :frowning:

Ja ik ben misschien ook wel het type dat altijd om me heen kijkt en altijd observeert. Dus heb al snel door als er iets aan de hand is en of er iets niet klopt. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik kan mijn gevoel nog niet geheel geven want ik ben erg voorzichtig. Mijn ex heeft mijn hart zo gebroken dat ik er moeite mee heb om mij weer helemaal te geven.
Om zijn telefoon te kijken vind ik ook niets. Ik heb er wel over nagedacht (heel erg eigenlijk vind ik) om dat te doen maar heb ervoor gekozen om gewoon te genieten van de tijd die ik heb met hem… Gelukkig!!

@ Clejopatra, ja ik ben ook zo’n type die daar dus voor zou kiezen en dat dan ook gewoon te melden. maar dat laat wel zien wie wij zijn en uit wat voor nest wij komen! :slight_smile: Hij neemt me maar zoals ik ben :wink:

Liefs L.B.

LB, goed om te horen dat je het heel leuk hebt gehad in Hurghada.

Het is inderdaad in het begin altijd een beetje wennen om je dagelijkse routine ( zoals een kusje of een knuffel overdag ) in de ramandan aan te passen, vooral omdat we het niet gewend zijn.

Ik denk, dat je in een relatie ( vooral met een bp, maar ook met een Nederlandse partner ) jezelf niet anders moet voordoen dan je bent.
Je kunt je in sommige situaties aanpassen, maar je moet er altijd voor zorgen dat je jezelf niet " verliest ".

Het is inderdaad een heel ander cultuur en ik vindt het geen slechte eigenschap om een beetje wantrouwig te zijn en niet alles klakkeloos aan te nemen wat jouw vriend jou verteld ( ook in het geval, dat hij steeds gebeld werd door een vrouw ).

Sommige Egyptenaren zijn betrouwbaar, maar ook heel veel Egyptenaren niet !! Vooral in de touristische gebieden, zijn ze vaak minder serieus !!
Je komt hier vaak pas veel te laat achter en soms ook nooit.
Nu wil ik niet zeggen dat jouw vriend zo is, ( ik ken hem niet ) maar vindt het nooit slecht om jouw ogen en oren open te houden…
En dat geldt voor iedereen, die net een relatie begint met een Egyptenaar.
Respect moet je verdienen, maar vertrouwen ook ( dat is mijn mening ).

Groetjes Hadiya :zon02:

Hoi Dutchee,

Ik heb jouw berichten pas achteraf gelezen, maar vond ze erg waardevol!!

Persoonlijk heb ik nooit zo iets mee gemaakt ( heb ook geen relatie met een Egyptenaar, maar wel met een praktiserende moslim met een vergelijkbare cultuur ), maar ben er wel van bewust dat dit gebeurt !!

Vind het ook erg dat dit gebeurt, vooral wanneer er ook nog kinderen bij betrokken zijn, dan wordt het nog moeilijker…

Ik denk, dat je iemand nog zo kan waarschuwen voor eventueele gevaren en het grote cultuur/geloofverschil , wanneer je een relatie begint met een Egyptenaar, dat je die persoon pas kan bereiken, wanneer deze persoon er open voor staat !!
En de meeste verliefde vrouwen staan er niet open voor…

De meeste Egyptenaren kunnen mooi praten, zijn zeer charmant en kunnen je een gevoel geven dat jij het belangrijkste bent wat er bestaat !! Jij bent hun alles !!
En dan ben je meestal niet meer zo objectief, kijk je door een " roze " zonnebril en geloof je veel ( zo niet alles ) wat hij jou verteld !!
Op deze manier weten ze hun vriendin/vrouw goed te bespelen.

Ze willen vaak de waarschuwingen/tekens niet zien, dat er iets mis is, want vaak maakt liefde blind !!

Een forum als dit, is prima om informatie te geven, maar wat diegene ermee doet is haar keus !!
Zoals in het geval van Shisha/Hihi/ Levi…

Ik vind het echt vreselijk wat er met haar is gebeurd, maar uiteindelijk is het haar keuze geweest om zich niks van onze waarschuwingen/adviezen aan te trekken en het gevolg daarvan is nu, dat haar zoon in Egypte bij zijn vader is ( een man, die al eerder gewelddadig tegen haar was en niet goed voor haar was , volgens haar eigen woorden )!!

De meeste vrouwen doen iets met de informatie/adviezen, wat hier op dit forum wordt gegeven, maar anderen willen niks negatief/kritisch horen en voelen zich soms aan gevallen en weer anderen doen helemaal niks met de informatie/adviezen ( en zij moeten inderdaad eerst voelen , voordat ze het willen geloven ).

Ik vind jouw bijdragen zeer waardevol en hoop dat je blijft schrijven !!

Ik heb dan ook nog een algemene vraag aan jou, heb jij een idee of de revolutie ook voor de vrouwen daar geld ??
Ik zal graag zien dat zij ook meer vrijheid en inspraak zouden krijgen, want vindt de Egyptische cultuur, wat dat betreft waardeloos !!

Groetjes Hadiya :zon02:

@ Hadiya, ja ik houd zeker mijn oren en ogen open… Wil niet op me hart gestampt worden dus daarom kan ik mezelf niet geheel geven! Ik zie in hem iets heel anders dan in de veel andere mannen daar, ik weet niet wat het is maar de knapste is ie ook niet en toen ik met hem begon te praten was er iets wat me erg aantrok, gewoon zo rustig en normaal, hij zag mij gewoon als een klant en niet als een prooi, dat is wat hij me nu nog verteld, de dag voordat ik weg ging heb we pas gezoend… Hij is totaal niet van de praatjes maar ja je weet het nooit he ze kunnen zich mooier voor doen dan dat ze zijn.
Ik stel het erg op prijs wat je schrijft!! Ik vind dat goed om te lezen.!

Gr, L.B.

Wat is het rustig hier. Ik had net mijn lief aan de telefoon. Hij kan helaas in september geen vrij krijgen. grrrrrrr. Ik word er soms zo moedeloos van.
We zien elkaar echt veel te weinig.

Dat is jammer Dalfien, erg balen zelfs. Je had je er zo op verheugd. En je weet zeker ook niet wanneer het nu wel kan? Ik dacht nog misschien kunnen we samen vliegen eind september. Ik vind de ticketprijzen allemaal nog erg hoog en word daar niet echt vrolijk van.

Ja, de ticketprijzen zijn zeker hoog. Ik was aan het kijken en ik had wat opties gesmst. Toen belde hij dat hij in september zeker geen vrij kon krijgen en dat hij als hij vrij kan krijgen eerst naar zijn familie moet. Hij is al sinds begin dit jaar niet meer thuis geweest. Maar ik baal echt enorm en zie het op het moment even niet meer zitten…

Dalfien, dat is zeker balen. Zeker als je je er helemaal op hebt ingesteld. En jij kan niet mee naar zijn ouders, of heb je die nog niet ontmoet ?. Heeft hij ook gezegd wanneer hij wel vrij kan krijgen?.