'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik denk dat Raks indd erkenning wil mede omdat wij niet rot doen tegen Dutchee. Dat heeft een reden we hebben er van geleerd en hebben zoiets oke dank je en klaar zoals je ziet reageert Dutchee daar heel goed op en doet niet negatief tegen ons terwijl jij dat wel deed Raks.
Het ligt aan de manier waarop je iets zegt en schrijft.

Mijn man behoort ook zeker tot de 5procent haha ik ben hier en daar precies hetzelfde hoor.

Hulp hulp het is zo moeilijk om ze te helpen die vrouwen hebben allemaal een roze bril op.
Zorg ervoor dat ze zich aanmelden op site zoals deze en we ervaringen kunnen uitwisselen. En de andere adviezen heb jij al gegegeven.

Oohh ja goedemorgen trouwens ik ga naar me werk toe doeggggg

Dan moet je naar het chineze forum gaan :zon02:

Ik zit al een tijdje op dit forum ik heb er vele zien komen en gaan echter vele die niet zeggen waarom ze niet meer op het forum komen mede ze geen negatieve reacties willen maar begrip.

Wij zijn hier om elkaar te steunen wij begrijpen elkaar hier zo goed dat het fijn is om steun te krijgen van een ander en een luisterend oor.
Als je dan gelijk hele rotte reacties krijgt dan blijft die persoon natuurlijk weg.

Wij willen hier gewoon dat men alles kan schrijven en als we iets verdachts vinden dan melden wij dit ook zeker maar dan op een goede manier of met een pb-tje

Het grootste ding wat ik vind als je een relatie heb met een Egyptenaar geef geen grote bedragen aan hem. Tuurlijk betaal je weleens het eten of geef je geld zodat hij eten/drinken kan kopen dit moet ook kunnen maar je gaat toch niet zomaar honderden euro’s geven dan moet er toch een lampje gaan branden.
Probeer ook een aantal keer zijn familie te bezoeken want als je hem trouwt dan trouw je ook zijn familie en aan de familie kan je ook veel aflezen.
En bekijk of zijn gedrag dan ook anders wordt als hij daar is dus bv dingen verbieden.
Tuurlijk pas je je aan en ga je niet te bloot naar zijn ouders toe uit respect maar als hij erg opdringer wordt dan moet je hem daar zeker op aanspreken.
Communicatie is heel belangrijk.

Nou ga eens verder met werken!

Nee irm nog 6 dagen :wink:

Maar wat ik moeilijk vind en niet begrijp is waarom ik het berichtje prive van raks krijg! Maar ja ga me er ook niet druk om maken!

Nou ik ga weer verder werken…

Een orfi is nog steeds nodig, het is feitelijk een soort ondertrouw-contract, je belooft elkaar feitelijk hetzelfde als bij een huwelijk hier, en het is ook niet vrijblijvend, er zijn gevallen bekend waardoor vrouwen aan hun orfi-vriendje de spullen die ze hadden gekocht in hun appartement kwijt zijn geraakt.

Voor hotels en huurappartementen zijn orfi-contracten bijna altijd verplicht. Verhuurders eisen het nog steeds, in appartementen waar geen bawab (security) is kun je vaak wel zonder orfi samen zijn. Of er na de revolutie nog op straat wordt gecontroleerd weet ik niet, er is weinig politie dus denk ik van niet, maar het is nog steeds belangrijk om zo’n papier te hebben, dit om problemen te voorkomen.

Vorig jaar waren we met een groep in Marsa Alam en een al jaren getrouwd (Egyptisch) stel was hun trouwboekje vergeten. Zij mochten niet samen op de kamer in het hotel en we moesten als groep met kamers schuiven zodat het leek alsof ze niet op 1 kamer sliepen …

Er was pas een nederlands stel dat samenwoonde in Nederland en hier samen bij een hotel gingen werken. Om in het staff-house samen te mogen slapen moesten ze dus ook een orfi gaan regelen…

Sommige mannen hebben er wel een stuk of 10, voor al hun vriendinnetjes, daar zijn ze nog trots op ook.

Het beste is dat jij als vrouw het orfi-contract zelf houdt, dan kun je het verscheuren als de relatie over is. Een kwaadwillende man kan als je de relatie verbreekt je in problemen brengen als hij het contract heeft. Wanneer je dan bijvoorbeeld een ander vriendje wil, ben je nog steeds aan hem gebonden en hij kan er rechten aan ontlenen. Volgens velen is het vrijblijvend, maar dat is niet zo!

Ik weet niet in hoeverre egyptische stellen ook een orfi gebruiken, naar wat ik weet is het nog altijd zo dat een meisje als maagd het huwelijk ingaat, vandaar ook de maagdenvlieshersteloperaties en de eerwraak (moord) als ze zich ‘zondig’ gedragen.

Vergeet niet dat de mannen die in de toeristengebieden werken vaak komen uit de nogal traditionele dorpen, stadjes. In hun dorpen lopen de vrouwen vaak volledig bedekt en is de eercultuur bijzonder belangrijk. Als zijn ‘bezit’ zal hij voor de familie-eer moeten zorgen dat jij je naar behoren gedraagt. Dit botst met onze gedachten over zaken.
Ook worden in die families nog vaak de meisjes besneden, zelfs terwijl het verboden is.
Er zijn gevallen bekend dat kinderen van westerse vrouwen besneden zijn terwijl ze bij oma waren, ondanks dat de moeder dat beslist niet wilde.
Het grootste gedeelte van de Egyptenaren is arm, er zijn klassen en standen, wat wij niet meer kennen.
In de dorpen en ook de grotere plaatsen leven ze in familie/clan verband, waar ook de gearrangeerde huwelijken plaatsvinden om de familieband- en het familiebezit te waarborgen.
Daar vinden ook nog steeds gevechten plaats als een man overlijdt, omdat onder de kinderen van zijn meerdere vrouwen de bezittingen moeten worden verdeeld.

De meerderheid is nog steeds heel traditioneel en vaak zal een man toch met een familielid moeten trouwen, ook al heeft hij een relatie met een Westerse vrouw, vaak zijn ze zelfs al getrouwd en nemen ze een westerse vrouw om hun gezin beter te kunnen onderhouden.

Camilla, jij spreekt van honderden euro’s, ik heb het over duizenden euro’s die vrouwen geven/lenen.

Ze zijn vaak onder het laagje modernisme in hun hart nog heel traditioneel. Want waarom moet dan de vrouw geld aan de man geven om bijvoorbeeld de rekening te betalen als je samen uit bent geweest. Als ze echt modern waren en zich niks aantrekken van hun omgeving en cultuur dan is het toch ook geen probleem als de vrouw betaalt?

Er is een kleine groep die wel ‘vrijer’ is en denkt, maar dat zijn dan meestal de hoger opgeleiden uit de betere families, die je niet zo vaak tegenkomt in de toeristenoorden, die hebben meestal ook goede banen in de familiebedrijven.
Dat is misschien 15 % tot 30 % van de bevolking… en die trouwen ook meestal weer onderling. Die zie je tijdens vakanties misschien in Port Ghaleb en El Gouna, Marsa Matrouh en dergelijke mondaine plaatsen.
Hier geldt nog steeds, als je een dubbeltje bent, dan word je nooit een kwartje.
Triest, maar wel de situatie zoals hij is.

Lees dit ook maar eens, dit is naar aanleiding van de vele aanrandingen/verkrachtigen die nu plaatsvinden. Deze week was er zelfs een gesluierde vrouw die een groepsverkrachting heeft ondergaan.

http://bikyamasr.com/39219/veiled-egyptian-woman-kidnapped-gang-raped/

A study released by the ECWR in July 2007 found that 62 per cent of Egyptian men admitted to sexually harassing women. Of respondents, 83 per cent of Egyptian women and 98 per cent of foreign women reported being harassed, of which half said harassment was a daily occurrence. Fifty three per cent of the men questioned blamed women for inciting such harassment.

“Harassment is a real issue here, and it has got worse over the last 10 years,” says Abul-Qomsan. “A lot of people say that up until the 1970s there was very little harassment in Egypt. Things are very different now.”

Foreign embassies in Egypt, she points out, are increasingly concerned for the safety of their female nationals, with embassy staff recording increases in the number of complaints they receive. Many embassies now urge women to be extremely cautious in public places, especially when alone.

Sameh Sayed, 29 years old, who works as an assistant hairdresser, typified a widely held attitude when he told Al-Ahram Weekly that “when a woman walks out into the street in tight trousers and tight belts she deserves what she gets”.

“The women here are different from the ones in my village,” he says. Sayed was brought up in a village in Menoufiya. “My female relatives would never be seen swaying in the street like that.”

Nahed Ramzy, a psychologist at the NCSCR, says the state itself taught young men a spectacular lesson in institutionalised patriarchy when security forces and government-hired thugs assaulted women demonstrators during an anti-regime protest in 2005.

Ramzy also believes that in some cases young men are using such incidents to intentionally defy the state, and its authority as represented by the police, because none of their basic needs are fulfilled.

“They feel they are not treated as humans. Events such as the Dweiqa landslide, where hundreds of people were left to die under the rocks, amplify their feelings of alienation. Young men believe the government is helpless, careless and can’t do anything for them.”

The average age at which Egyptians marry has been rising steadily. It is now normal for men in their mid-30s to remain single as they struggle to meet the costs of securing a bride. Boys reach puberty at the age of 13 or 14, meaning that they face a 20-year emotional and physical deficit. As Hanaa El-Gohari, sociologist at Cairo University, stresses, whenever economic, social, cultural or legal systems fail to deliver basic needs nature steps in. “The government is absent, the regime is lax and the police don’t care. The result is inevitable. It is what we see on the streets.”

1 like

Nog maar 6 dagen Suus, fijn hoor! Ik hoop dat de dagen snel voor je gaan.

Wat betreft de situaties van egyptenaren, is het in essentie toch ook een gefrustreerd zooitje. Vooral voor de jongere midden en lagere klasse. Ik bedoel ze hebben niets en dan ook nog weinig tot geen vooruitzicht, dus ja wat zou jij doen als je moest overleven en dan heb ik het niet over sexuele intimidatie, maar puur het beznezz gedeelte. Ik begrijp het wel, overleven is overleven. En als er dan mensen zijn die erin geloven tjaaa, wees er gewoon voor ze als het eindigt. Ik bedoel het ligt toch ook aan je eigen referentiekader in hoeverre je hierin naief kunt zijn. Als je nooit iets hebt meegemaakt en dan zon man met zoete woorden ja dan denk je toch dat wij allemaal jaloerse heksen zijn.

Wat betreft de formele regels, die daar gelden. Tja, een groot gedeelte daarvan is toch uiterlijke schijn, ik bedoel hoeveel van deze jongens zijn nog maagd? en hoeveel meiden? zelfs in het dorp heb ik dingen gezien waar ik van achterover sloeg. En ja trouwen in de familie is normaal, maar er zijn ook jongens die daar niets van willen weten.

http://www.fiestainfo.com/news/news.php?id=1061&cpage=3

Iedereen moet gewoon apart beoordeeld worden en vrouwen moeten zelf maar kijken in hoeverre ze erin geloven ja of nee. En ga idd eens kijken, verwacht of onverwacht en verwacht niet teveel dat is het advies dat ik ooit kreeg en zeer dankbaar voor was/ben want dat is het ook. En mocht je wel verder met zon man gaan, dan kun je zo vaak bij de familie langs gaan als je wil. Natuurlijk ben je welkom!! DUUHH $$ Maar nooit een van hen. 1 groot complot hou daar rekening mee. En als zoonlief je niet meer wil of er niet meer is, dan jij ook niet!!!

Liefde maakt blind en je leeft op een roze wolk… Ik ken genoeg mensen hier in nederland die van hun vrouw/vriendin profiteren… Of mannen die hun partner mishandelen of zelfs vreemdgaan en toch blijven de vrouwen bij hun man/vriend… Dus die mannen heb je overal zitten

Je zou je eerder af moeten vragen waarom die mannen in egypte zo doen??? Dutchee, je woont in Egypte, onderzoek materiaal genoeg :slight_smile: vraag het eerst aan hun…

Dat bedoel ik Dutchee jij verbeterd mij met niet honderden euro’s maar duizenden euro’s dan moet er toch een lampje gaan branden.
Maar ja als je op de roze wolk zit dan zie je weinig hoor en dat is overal ter wereled.

Raks ja dat was wel flauw maar je was echt heel onduidelijk.

Meiden ik ben klaar met werken zit op de bank heerlijkkkkk morgen lekker vrij met M het is alweer feestdag in België hemelvaart geloof ik dus lekker saampjes.
Misschien morgen naar bios welke film is leuk? smurfen?

Ooh heerlijk lekker genieten met zijn tweetjes… zookeeper misschien? Any how chilse

Camilla, misschien heb jij geen roze bril op. Maar heb jij je nooit afgevraagd wat je man uitspookte in hotel Sol y mar in Taba toen jij In Nederland was en hij daar aan het werk was als animator? Heb je zelfs zijn facebook al eens te zien gekregen?

En welke egyptenaar verlaat Egypte, omdat hij niet graag in zijn land woont? Een egyptenaar is iemand die zijn land aanbidt in hart en ziel, ook al zijn de werkomstandigheden en de politiek slecht etc. Maar ik heb nog nooit 1 egyptenaar horen zeggen dat Egypte een slecht land is om welke reden dan ook. Ik denk niet dat hij zomaar zou weggaan zonder REDEN…

Camilla zal wel begrijpen over wat ik het heb als ze mijn reactie leest Irm, geen nood :slight_smile:

• die laatste paragraaf was niet specifiek op Camilla gericht, laat dat duidelijk zijn.
    En welke man laat zijn familie achter in Egypte voor zijn buitenlandse liefde… Materie om over na te denken, denk ik zo.

Tuurlijk heb ik vaak gedacht wat hij uitspookte je bent toch zover van elkaar maar ik vertrouw hem voor 100 procent en ja hij kan dingen uitspooken ik toch ook?

En facebook hahaha ik heb zijn wachtwoord hij doet er nooit wat mee zo grappig ik houd dat bij maar aangezien het allemaal niet van toepassing is hebben we samen mijn facebook in gebruik.
En ik ben niet zo moeilijk hij mag toch gewoon feestvieren doe ik ook hoor wij vertrouwen elkaar voor de volle 200000000 procent.

Hij wilde absoluut niet naar hier komen hij had het liefst gehad dat ik naar daar kwam maar dat wilde ik niet. HIj is naar hier gekomen echt voor MIJ en niemand anders en niets anders.
Tuurlijk mist die jongen zijn familie ik mis ze ook en we proberen zovaak mogelijk langs te gaan en hopelijk volgend jaar kunnen zijn ouders naar hier komen voor vakantie.
En ik heb nooit gezegd of mijn M dat Egypte slecht is now way hij is Egyptenaar en daar is hij heel trots op.

Mijn man heeft hier baantjes gehad wat hij nooit maar dan ook nooit zal doen in Egypte maar alles heeft hij er voor over om een goede toekomst op te bouwen en we later hopelijk kindjes mogen.
Mijn man vind het hier echt niet geweldig en hij raad het ook niemand aan en ik ook niet hoor het is heel lastig maar gelukkig kunnen we wel leuke dingen ondernemen en over de toekomst nadenken wat in Egypte een stuk lastiger zal zijn.

Mijn man is een hele goede man ik zal je zeggen ik ben de lastigste hoor echt waar. Mijn man is heel lief een hele goede man.
Ik kom vandaag thuis van werken had het heel warm ik even op bed geleden ik roep hem om een glasje water te brengen en dat doet hij dan ook en is dan zoooo lief.

Mijn man is heel lief een hele goede man een man uit duizenden ik heb werkelijk waar zo iemand nog nooit ontmoet zo lief dat ik denk verdien ik dit wel! Ik ben soms echt een kattekop.
Zijn familie en mijn familie hebben allebei al een keer gezegd dat dit ongelooflijk is dat wij zoveel op elkaar lijken het had zo moeten zijn.

Ik vind het heel rot om mij te verantwoorden maar vind het echt dat heel de wereld het mag weten dat mij vent top is.
Nogmaals iedereen is van harte welkom om dat met eigen ogen te zien.

Ik laat het hierbij ik en mijn hubby zijn nog steeds helemaal in loveeeeeeee

3 likes

Maar het is toch altijd zo dat als je bper heb dat er 1 het land moet verlaten hij of ik nu heb ik NL ook verlaten en ben in België gaan wonen we hebben beide een nieuwe start gemaakt en tuurlijk NL is wat dichterbij dan Egypte maar we zijn samen opnieuw begonnen.
Belgium thank you dat je ons de kans heb gegeven dat wij samen mogen zijn een toekomst mogen opbouwen en hopelijk in de toekomst kinderen mogen krijgen.

M heeft een goede vriendin vanuit Soly mar een wat oudere dame uit Engeland die vaak daar komt en M helemaal geweldig vind en iedereen daar goed kent. Ik had haar nog nooit gezien wel over de internet gesproken deze dame is een paar maanden geleden hier een weekend geweest en gelogeerd heel leuk en gezellig.
Andersom ik heb goede mannelijk vrienden deze kent M heel goed en zijn hier ook geregeld geweest en hebben ons goed geholpen. Je kan bij alles wel door gaan denken of je maakt er wat positiefs van.
Dit heet vertrouwen.

Mijn lieve M hoop dat je vanavond snel thuis kom van je werk hopelijk is het rustig kunnen we lekker watermeloen eten. Wij genieten van de kleine dingen en morgen is onze dag weer lekker saampjes.
Eerst uitslapen en dan misschien naar de bios misschien gaan we gewoon en kijken we daar welke film er nog vrij is no worry be relax.