'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi allen.

Mijn broer is op zoeken naar Nederland te reizen om een Nederlandstaal te studeren en tijdens de studie een werk zoeken.

Hij is 24 jaar oud.

Kan iemand hem helpen.een uitnodiging berichtje voor hem te regelen.

Ik joor graag van jullie

Ahmed khalil

Tik het woord ‘bezness’ in op Google en bedenk goed dat maximaal 5 % van de relaties tussen een egyptenaar en een westerse vrouw goed gaat.
Voor de rest gaat het de heren vooral om 4 dingen, geld, sex, visum en het voordeel dat ze door te huwen, zelfs een orfi contract geldt, niet in het leger hoeven.
De meeste egyptische mannen hebben meerdere dames, ook westerse, waar ze hun tijd over verdelen, dat is hun ‘werk’.
Ga voor de grap eens in een internetcafe zitten en zie en hoor hoe die leuke jongens hun ‘habibties’ een voor een afwerken, soms in diverse talen.
Luister dan ook hoe vaak ze om geld vragen.
Of ga een keer naar het Western Union kantoor, zie hoe ze daar de cheques van hun goedgelovige dames incasseren.
Wordt wakker!

L.B…fijne vakantie en geniet ervan…

Egyptegids, gaat niet zo makkelijk zoals je het hier op het forum zet. Heb je geen klanten die dat voor hem kunnen regelen ipv hier te vragen.

Dutchee, thnx we zijn weer op de hoogte gebracht…

1 like

Hoi Muchacha’,
Bedankt voor uw reactie.Ik zal ook mijn gasten vragen.

Groetejs
Ahmed

Hallo Egyptegids,

Voor studeren in nederland kan je een visum krijgen als je kunt aantonen dat je ingeschreen staat en over voldoende middelen beschikt. Dit gaat om best wel veel geld. Ik denk dat je vraagt om een uitnodiging en en garantstelling. Ik denk dat het wat naief is om te denken dat een willekeurige europese vrouw hier wel even aan meewerkt. Dit moet je via vrienden of andere egyptenaren regelen. Succes

1 like

Sjong jonge lijkt het nu alsof wij zo even een garantstelling gaan versturen ofzo… Moet niet gekker worden.

Anyway dag dames, ook ik ben terug van weggeweest. Ik heb een tijd geleden heel stoer in mijn topic gezegd. Ik kies eieren voor mijn geld en ik geloof dat ik nu geen geld meer heb voor eieren ;).

Zo te zien heb ik ook ontzettend veel gemist, ben weer up to date en doe graag weer mee.!
Ook ik wil uiteraard even reageren op levi aka sisha. Ik vind het echt gruwelijk voor je als het zo is, inshallah krijg je je kindje weer terug, zal zeker niet gemakkelijk worden maar als moeder zou ik deze eeuwige strijd aangaan. Veel sterkte toegewenst!!! Mocht het niet waar zijn, dan is het gewoonweg erg triest om zon verhaal hier op te hangen.

Wat betreft mijn situatie, inmiddels bijna een jaar verder, drie keer daar geweest ook bij zijn familie. Erg leuk en interessant allemaal. maar eerlijk tijdens mijn derde trip werd ik na twee weken letterlijk en figuurlijk gillend gek in zijn ouderlijk huis. En zo dacht ik dus in het begin met mijn roze bril, ach ik hou toch van hem dat heb ik er wel voor over. Nou niet dus. En slapen deze mensen wel :slight_smile: - Ik weet nog toen ik terug vloog ben ik in slaap gevallen bij instappen en incl tussenstop door geslapen tot ams. Het is of bidtijd, etenstijd en of theetijd. En voor alle nieuwelingen heb ik zelf ontdekt, mocht je verliefd zijn op een egyptenaar, dan hoop ik voor je dat hij enigzins is opgeleid want dat scheelt zowel hier als daar in jullie relatie en zal wat meer mogelijkheden scheppen voor in de toekomst.
Zelf ben ik niet in dat schuitje gevallen en dat maakt onze relatie zeer zeker niet gemakkelijker. Mijn appie komt 23 aug hier voor het eerst om mijn ouders te ontmoeten zen mijn leven te zien. Ik ben echt op van de zenuwen. Heeft iemand nog tips voor deze tijd en wellicht zin om in deze tijd eens samen te komen?

Ben blij weer terug te zijn…

HD

helendali leuk om je verhaal te lezen waar wonen zijn ouders als ik vragen mag.
Haha en heel herkenbaar hoor ik vind een paar dagen bij zijn ouders meer dan genoeg anders wordt ik ook gillend gek continu mensen om je heen ppppfff ik wordt daar moe van.

Hoelang blijf je vriend of man? Doet hij mee aan de ramadan want dan is het hier wel even heel anders hoor ik weet niet waar je woont maar dan wordt het avondwerk hahaha.

Ga lekker rondkijken in Nederland genoeg te doen en te zien.

Hij woont in kafr el sheikh, mit gahmr. Toen ik daar voor het eerst kwam had ik het gevoel alsof ik zo een documentaire in was gewandeld.

Hij blijft voor 4 weken, we vasten samen dus ja avondwerk wordt het zeker of eigenlijk waarschijnlijk meer na ramadanwerk haha. Zijn moeder had al gezegd dat zij niet wilde dat wij samen waren met de ramadan, maargoed zoonlief komt toch, jeeejjjjj!! ;p.

Ik ben wel benieuwd, heb geen idee wat ik ervan kan verwachten maar vind het wel fijn eens hier samen te zijn, ik woon trouwens in zwolle. Wel jammer is dat ik de laatste twee weken gewoon moet werken, kon geen vrij krijgen, maargoed dat is nu eenmaal zo. We hebben iig alle vrijheid om overal over te praten en ik vind het vooral van belang dat hij mijn leven ziet.

Hij kent jammer genoeg verder niemand, dus ik zal hem rondleiden en meenemen naamr mijn moskee en sportschool zodat hij daar misschien wat mensen kan leren kenne waar hij mee kan afspreken ofzo. Ja ik had nooit erop gerekend dat het zo snel geregeld zou zijn, Tja het is wel realiteit, ik kan niet zomaar even vrij nemen. Bij hem gaat dat toch iets gemakkelijker.

Wat betreft de voorbereiding heb ik echt mijn twijfels, ik doe hard mijn best, maar gezien het beperkte referentiekader vrees ik toch, dat het wordt vergeleken met films een en zoals hij dan zegt het kleine europa sharm el sheikh AHUM… En dus ja ik denk dat dit een zelfde ervaring worrdt als bij jou het geval was. Maar Irm noem eens even een paar voorbeelden ben helemaal nieuwsgierig. Misschien moet je mij maar vorbereiden haha. Volgens mij hebben dit soort jongens werkelijk geen idee waar ze in belanden, of ben ik nu aan het onderschatten?

Vertel hem dat Nl geen paradijs en niet zo mooi is en dat 's avonds alles dicht is dat kan best tegenvallen.

Verder is het leuk om dingen te bekijken dagje Amsterdam, scheveningen etc.

1 like

5% gaat maar goed, Dutchee? pff dat belooft wat voor de toekomst dan voor mij, maar toch ben ik erg gelukkig met mijn lief, hebben schatjes van kinderen en alleen daarom al heel veel om samen voor te gaan en te blijven gaan! En dat ik nu iemand ben die blijkbaar steeds die 5% ontmoet die al jaaaaren gelukkig zijn met hun buitenlandse partner verbaasd mij dan ook zeer.
Ook ik word na een week in zijn dorp altijd gillend gek, schatten van mensen, maar pfff het is me er echt te primitief en dat egyptische eten bleh…En dan die moskee om 4 uur s nachts naast het huis… loeihard! kinderen die dag en nacht op zijn, ja uitrusten doe je er niet hihihi en het dierenleed, daar kan ik me dood aan ergeren, lag een tijdje terug een ezel bij het vuil, die nog niet eens dood was, zo zielig!

Ja grappig he ik ontmoet ook de 5 procent van de gelukkige stellen en dat zijn er heel wat hoor waar heb je die 5 procent vandaan gehaald! Zelf een negatieve ervaring gehad? Zoja vertel daar kunnen we meer van leren dan procenten.

2 likes

Golddiggers heb je overal, ook in Nederland! Als je zo´n knap blond vrouwtje ziet aan de arm van zo´n lelijke ouwe rijke vent, tja dan is dat 9 van de 10 keer ook bezness… who cares?

1 like

Ja tuurlijk moet je oppassen maar als je dat overkomt dan ga je zelf toch na denken?? Als hij mij om 1 of andere reden veel geld zal vragen dan ga je toch bij jezelf na denken?mooie Praatjes van mannen in het algemeen die naar mij gericht zijn houd ik al totaal niet van… Dat 5 % maar gelukkig kan zijn met een man uit het buitenland vind ik maar een simpele beredenering…
Ik zit nu op schiphol om 15:15 vertrekt mijn vluchr naar mijn EGYPTISCHE vriend :wink:

liefs l.b.

Geniet van elkaar en maak er een tof verblijf van! Je kunt iedereen bedanken voor zijn raad en advies, maar ik denk als je verliefd bent, je soms niet beseft in welke leeuwekooi je je kunt wagen! een wijze raad van mijn ma : wie zijn billen verbrandt, moet op de blaren zitten! en dat doe ik momenteel, wees gerust !

1 like

Ik ken heel wat vrouwen (Nederlandse en andere westerse vrouwen), ook goede vriendinnen dus, die een relatie hebben of hebben gehad met een egyptische man.
De meesten zijn niet gelukkig, of zelfs zeer ongelukkig en gescheiden/gevlucht, soms zelfs met (gedwongen) achterlating van hun kind(eren).
Wat is niet gelukkig zijn o.a.? Psychisch en lichamelijk geweld, je moeten onderwerpen aan zijn wil (je mag bijvoorbeeld op straat niet meer lachen, want dan krenk je zijn eer, andere mannen mogen eens denken dat jij naar hen lacht), je moet je anders gaan kleden, je mag niet meer alleen uit, tot zelfs, je wordt opgesloten en mag alleen met zijn toestemming en onder begeleiding van hemzelf, een broer of vrienden van hem het huis uit.
Hij is al getrouwd of trouwt met een vrouwelijk familielid.
Hij bedriegt je, als je dat accepteert ok, maar ik ken heel wat vrouwen die dachten dat hun man zo veel moest werken, maar toen ze bijvoorbeeld in de prullenbak van zijn computer keken of sms-sjes controleerden kwamen ze er achter dat ze beslist niet de enige waren.
De smoesjes, ja, een egyptische man heeft nu eenmaal zijn behoeften enz. enz., tuurlijk, als jij dat accepteert, prima…
Je controleren, ook als je in Nederland bent, dagelijkse telefoontjes (lijkt heel lief) om te zorgen dat je niet na gaat denken en ook het isoleren daarmee, want je mag niet meer uit en zeker niet met mannelijke vrienden.
Het geldgebeuren, de verhalen van moeder ziek, vader moet operatie, mijn computer is gestolen of kapot, ik kan de huur niet betalen, whatever.
Of nog beter, ik wil een winkel kopen, een taxi, een boot, een huis voor ons samen zodat we hier een goed leven kunnen beginnen.
Jij mag alles betalen als hij naar je toekomt in je eigen land. Je mag borg gaan staan enz. enz., en ook vaak moet jij dan geld storten omdat hij moet laten zien dat hij genoeg geld op een rekening in Egypte hebt.
De boze buien, het geschreeuw, de woede die op jou afgekoeld wordt.
De mishandeling, na verloop van tijd, als jij niet gehoorzaam bent of hem ‘belachelijk’ hebt gemaakt.
Je mag niet meer zwemmen, of naar het strand, dat doet een nette vrouw niet…
Je eten vind hij niet lekker, ‘mijn moeder weet tenminste waar ik van hou’.

Als er kinderen komen veranderen ze vaak van de leuke man waar je mee uitging, die ook dronk, danste, gezellig was, tot een vader die moet zorgen dat de moeder van zijn kinderen zich wel gepast gedraagt. Wat dat inhoudt kun je zelf wel invullen. Nog meer controle.

Kinderen zijn bezit van de man, of de familie van de man, en bij overlijden of een echtscheiding kunnen ze je (door de wet) afgenomen worden.

Op dit moment zijn er weer 2 kinderen gekidnapt door hun vader, de moeder was zo handig om op het verzoek van de vader in te gaan ‘om hem zijn kind te laten zien’. Bij aankomst in Cairo wordt de vrouw verzocht uit de auto te stappen om haar bagage uit de kofferbak te halen, de vader springt in de auto en rijdt weg met al haar bagage en het kind. Politie en ambassade kunnen weinig doen…

Er verdwijnen vrouwen, soms zijn er berichten van zelfmoord, waarvan vriendinnen of familie zeggen dat dat beslist niet klopt…

Vrouwen raken duizenden, soms honderdduizenden euro’s kwijt, soms lenen ze geld waar ze de rest van hun leven aan moeten afbetalen. Alles verdwijnt.

Zo kan ik nog wel meters voorbeelden en verhalen schrijven.

Je hoeft het niet te geloven hoor, maar ik heb het allemaal gezien en gehoord, de huilende vrouwen in huis gehad, geprobeerd te helpen.
En ik zie het steeds weer gebeuren, die verliefde dames op het terras, ‘hun ahmed, hammed, sherif, sayed is anders’, ze zijn allemaal anders…
Tot je ze ziet, met blauwe ogen, snijwonden, de vreselijkste ervaringen, geen geld voor een drankje, kleding, of wat dan ook, gesluierd, met handschoenen, alles bedekt, radeloos omdat ze hun kinderen kwijt zijn.

Tuurlijk zijn er goede mannen bij, maar onthou dat de armoede hier groot is, de familie altijd op de eerste plaats komt, ook al zijn ze getrouwd, en de cultuur en religie een grote rol spelen. Jij blijft een westerse, een buitenstaander, als je wordt geaccepteerd is dat vaak omdat jij een bijdrage kan leveren in hun welvaart.

Iedereen moet weten wat ie doet, maar verwacht weinig medeleven van anderen, hulp kan niemand bieden, de ambassade niet, de politie niet, de vrienden en zijn familie zullen het ook niet doen, die profiteren allemaal mee en zitten vaak in het complot, en de meeste mensen zullen denken ‘’'had ik je niet gewaarschuwd", want je bent de zoveelste.

Nee, ik geef geen geld meer aan vrouwen die een ticket naar huis willen omdat ze alles kwijt zijn. Nee, ik neem die vrouwen niet meer in huis, zelfs als ze uiteindelijk zeggen dat ze inzien dat de relatie niet goed is omdat hij haar mishandeld heeft, ze gaan naar huis, hij komt met een bosje blommen en belooft dat het allemaal anders wordt, en ze nemen hem weer vrolijk in hun armen.
Tot ze helemaal kapot en berooid zijn. Maar dan is er meestal niemand meer.

En nee, ik heb de nodige huwelijksaanzoeken gehad, en heb ze allemaal hard uitgelachen. Het verschil in cultuur, normen, zeden, waarden, opleiding, gevoel, achtergrond en mensbeeld, dat is niet of nauwelijks te overbruggen.
Zeker niet als je dan ook nog het taalprobleem er naast zet.

Voor de dames die echt gelukkig zijn met hun habibi… Alf mabruk :wink:

En de 5 %, weet je, de vrouwen die belazerd en helemaal verkreukeld terugkeren die zie je meestal niet op die fora. Die zijn in therapie en/of vaak ondergedoken, want als hun ex inmiddels een visum heeft via haar kan hij dus ook naar Nederland komen en het zal niet de eerste vrouw zijn die wegens eerwraak… in een blijf van mijn lijf huis zelfs, vermoord wordt.

Als je wat verder praat, zelfs met de huwelijken/relaties die aan de buitenkant best goed lijken te gaan, het is vaak echt niet zo koek en ei. Controles, ruzies, geldproblemen, drugsproblemen (ja, er worden heel veel drugs gebruikt hier), wantrouwen, leugens, vernedering, dingen kwijt raken, het bedrog, tot uiteindelijk blijkt dat het allemaal schijn was en de pijn en de schaamte ze kapot maakt.

Die dames zullen niet met veel gemak hun verhalen schrijven, zou jij dat doen als blijkt dat je gewoon vanaf het begin belazerd blijkt te zijn?

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=760886#post760886

Wie durft?

Dutchee: vrijwel idereen op dit forum die hier al een tijdje zit, weet waar die aan begint en natuurlijk kan het fout gaan en dan idd 100 keer erger, de afstand is immers ook 100 keer groter en over de cultuur verschillen maar niet te spreken. En toch neem je het risico, want wat is het leven waard als je het niet probeert dan zul je altijd denken. Wat als of hoe zou het zijn geweest. Ook ik heb heus wel eens mijn twijfels en besef dat het nooit gemakkelijk zal worden omdat er altijd wel iets is wat we moeten overbruggen en je nooit zeker kunt weten in hoeverre die leuke man ineens verandert als je getrouwd bent. En geloof me iedereen neemt je advies ter harte, maar als je er al in zit en het schijnt goed te gaan zeg je toch niet zomaar bye bye amigo jullie zijn allemaal hetzelfde. Ook wij die nu in een dergelijke relatie zitten, gaan ervoor anders hadden we er beter niet aan kunnen beginnen.

En juist het feit dat ik wel eens lees we hebben je toch gewaarschuwd als het dan bij iemand fout is gegaan, is toch al reden genoeg om je verhaal hier niet uit de doeken te doen. Ik bedoel steun is dan toch wat je zoekt bij het verwerkingsproces ipv horen wat je je hele relatie al te horen hebt gekregen.

Wel vind ik dat je als vrouw moet beseffen als je in dergelijke relatie stapt, dat jezelf degene zult zijn die uiteindelijk de meeste vrijheden moet opofferen ivm geloof en het feit dat dergelijke culturen toch meer voor de buitenwereld leven ipv schijt aan de rest en denk lekker aan jezelf.

Hoe dan ook ik wacht toch maar op mijn schatje en nee ik zeg niet dat hij anders is, want daar kom ik pas achter als het te laat is, maar ik ga er wel van genieten en hoop uiteindelijk dat ik ook bij die 5% behoor :slight_smile: En anders zal ik niet op de blaren maar op de brandwonden moeten zitten.

4 likes

Helenedali, je hebt het goed opgeschreven vind ik!

Maar ook ik hoor de verhalen waar het mis ging juist graag, want je weet dan waar je op kan letten! Maar door alleen verhalen zet ik er ook geen punt achter met mijn vriend! IK ben alleen wel veel meer op mijn hoeden en hou altijd in mijn achterhoofd wat er mis kan gaan! Dat is af en toe ook vreselijk frustrerend want daardoor is het zo vreselijk moeilijk om hem te vertrouwen! EN ach om die 5% maak ik me niet druk, want als we bij elkaar horen dan zullen we ondanks alles bij elkaar blijven, en zo niet dan zal het over gaan maar dat zou met een nederlandse man net zo zijn!

4 likes