'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties, erg lief…
Ik heb het er met hem over gehad en het schiet niet op. Hij wist niet wanneer hij terug zou komen uit Cairo, moet veel werken nu weer omdat er minder reisleiders zijn ivm de revolutie…
Ik had een mooie aanbieding gezien op arkefly de 26e voor 12 dagen 249,- dus dat is niks…maar hij gaat nu op het einde van de Ramadan naar zijn moeder, begrijpelijk ook.
Hij zou heel graag willen dat ik bij hem was…heb hem vandaag weer sinds een maand gezien in de skype…We hadden het beiden iedere keer erg druk, als hij kon kon ik niet en andersom. Vandaag even geskypt, was erg fijn om elkaar weer te zien na alles wat hij daar heeft meegemaakt…Hij heeft zelf geen laptop thuis dus moet naar een internetshop, vandaar dat het dat ook moeilijker maakt om te skypen. We hebben even gehuild…Gepraat over zijn broer en plots schoot hij weer vol…Ik ken zijn broer niet maar ik voel me dan ook rot omdat ik hem zo intens verdrietig zie…

Als dit alles niet met zijn broer was gebeurd had ik daar heen gegaan de 26e, maar nu gaat hij naar zijn moeder in Cairo…begrijpelijk…
Hij is nog steeds druk met de papieren, maar dat staat nu ff stil omdat zijn hoofd er niet naar staat. Heeft wel papieren bij de ambassade opgehaald die hij moet invullen voor het interview.

Nu hoorde ik dat je al tijdens het 1e gesprek meteen de vliegtickets en medische reisverzekering mee moet nemen en ook dat je kunt aantonen met geboorteaktes van familieleden dat ze nog in Egypte wonen, ivm terugkeren…Dit heb ik van een vriendin van me die onlangs een aanvraag heeft ingediend en is afgewezen. Ze heeft gebeld van het IND en die gaven haar deze info.

M. is blij dat ik hem elke dag heb gebeld en dat hij echt voelt dat ik er voor hem ben…dat hij zich niet alleen voelt, en dat doet mij ook weer goed…

Veel plezier de 7e!

xx

Voor wie van toepassing een fijne Ramadan gewenst.

http://www.stadscafe-broers.nl/
Ik heb nog een suggestie voor as. zondag zie website,

Kunnen we evt ook lunchen.

Volgens mij is dit op loopafafstand van het station.

Eindhoven, jammer dat je niet heen kunt om hem te steunen. Hopelijk lukt het met het visum.

Voor iedereen, dat geldt, een fijne Ramadan toegewenst. Ik moet misschien zondag overslaan… Mijn oma ligt slecht dus ik moet even kijken hoe dat allemaal gaat lopen… Ze is opgenomen in het ziekenhuis ze heeft haar 2de herseninfarct gehad… :frowning:

Ik zal het even laten weten of ik kom!

Groetjes L.B.

L.B. heel veel sterkte!

1 like

@ LB,

Ook van mij heel veel sterkte geweest, hopenlijk komt goed !!

1 like

Sterkte LB, rot voor je… :frowning:

1 like

Ook van mij sterkte gewenst L.B.

1 like

Ik heb vandaag het geweldige nieuws van de IND mogen ontvangen dat mijn lief naar Nederland mag komen, is hij eindelijk gewoon bij mij en zijn kindjes. Eindelijk kunnen we een gewoon gezinnetje zijn! Ben zo ontzettend blij!! Wilde dit even met jullie delen. Groetjes !!!:zon02::kus::wub::wub::hihi:>>>

1 like

waw ! proficiat ! wat ben ik blij voor je ! ik wens jullie ontzettend veel geluk en liefde toe! ik wou dat ik ook al zover was want mis mijn vriend ontzettend veel!
geniet samen met volle teugen ! dont worry, be happy !

1 like

Hoi Clejopatra,
Gefeliciteerd met het nieuws. Misschien zou je iets meer over jullie situatie willen plaatsen? Hoe lang kennen jullie elkaar? Heb je een MVV aangevraagd? etc.

Ja, we hebben een directe aanvraag mvv bij de ambasade in Kairo gedaan, 11 mei en gisteren dus te horen gekregen dat er geen bezwaar was dat hij hier naar toe komt. Ik ken hem sinds juli 2006. Ik ben vaak naar hem toe gegaan en hij is in 2008 op een toeristenvisum naar nederland gekomen voor 3 maanden. Aangezien ik snel een vast contract zou krijgen bij mijn werk destijds, zodat ik een mvv aanvraag kon doen, besloten we dit af te wachten. Helaas, mijn baas ging failliet, ik raakte zwanger. In 2010 gebeurde datgene waar we zo bang voor waren, hij werd opgepakt door vreemdelingenpolitie en het land uitgezet. Inmiddels was ik al die tijd op zoek naar een baan met vast contract. Eindelijk in februari vaste baan gekregen en toen konden we de aanvraag doen en nu is het dus eindelijk zover dat we weer gauw samen kunnen zijn ! Wat een hel was het om niet samen te kunnen zijn, de meisjes die de computer papa noemen… drama! Ik heb de leukste man die je je maar kunt voorstellen, hij is afgestudeerd advocaat, ruimdenkend voor een egyptenaar, hij is lief en grappig en zoooo moooi! En samen hebben wij de mooiste en liefste meisjestweeling vd wereld!:wub::wub:

Leuk om te lezen! Wel bijzonder dat de MVV is toegekend ondanks dat hij hier een tijd illegaal is geweest. Heeft dit nog verdere problemen opgeleverd bij de MVV aanvraag?

Nogmaals gefeliciteerd!

1 like

@ clejopatra,

Ook van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws voor jullie.
Mooi dat jullie straks weer van jullie vieren mogen genieten !!
Weet je al wanneer hij precies komt ?? ( hoop dat het een beetje snel gaat voor jullie ).

Heel veel geluk samen toegewenst hier in Nederland.

Groetjes Hadiya :zon02:.

1 like

illegaal zijn is niet strafbaar, dus nee geen probleem mee gehad. Dat willen ze wel gaan veranderen, maar dat is m.i tegen de mensenrechten. Hij kan pas op 29 aug! terecht bij de nederlandse ambasade om zijn mvv sticker op te halen, maar hij gaat zondag op de bonnefooi heen. ( wie niet waagt wie niet wint,nietwaar?) Hoop dat hij zo snel mogelijk hier kan komen. Anders wordt het sept. Maar goed, ben allang blij dat ik weer licht zie na die lange donkere tunnel! Ik zou nooit iemand adviseren om verliefd te worden op een Egyptenaar hihi, want je moet wel bestand zijn tegen alle onzekerheden, cultuurverschillen, en om hem naar nederland te krijgen is een hele toer! En het kost veel geld. Ik heb serieus overwogen om naar Egypte te vertrekken, maar onze meiden werden er continu ziek en in de zomer is het er echt niet te harden vd hitte! En voor mijn kinderen wil ik liever dat ze een nederlandse jeugd hebben. Ben echt dolgelukkig dat hij komen kan!

L.B… Heel veel sterkte de komende tijd, hoop dat het goed komt met je oma.

Clejopatra, gefeliciteerd dat hij hier kan komen :wink:

1 like

L.B. heel veel sterkte met je oma, wat verdrietig.

Wat een heerlijk bericht @clejopatra. Dat zal zeker een hele rust geven en kunnen jullie nu als gezin verder gelukkig samen leven.

L.B sterkte met je oma!

Iedereen die zondag op de meeting komt: tot dan :slight_smile:

1 like

Hallo Dames,

Zondag gaat het toch door??? Ik weet alleen niet waar we naar toe gaan,maar de treingangers zie ik rond 12.00 in de stationshal…

Camilla en Suusje… check ff reisplanner< ik zie dat er werkzaamheden zijn tussen Rdam en Utrecht…dat is het traject die jullie nemen…

Dank je wel Muchacha ik zie dat die van 11.25 gewoon rijd deze moeten we dan nemen Suusje.
Ik ga trouwens vanuit Gouda naar Utrecht en vanuit Utrecht weer naar Essen.

Tot zondag.

Clejopatra, ik ben heel blij voor jullie. geniet er van samen met je kindjes. Ik zag trouwens dat de leges voor een mvv behoorlijk zijn gestegen. Wij zijn nog niet begonnen met de procedure, maar hoop over niet al te lange tijd te starten. Heeft hij het examen in 1 keer gehaald?

Hopelijk kan hij snel komen.

1 like