ik heb al eens eerder op een ander forum een soortgelijke waarschuwing gepost en dat werd me toen niet in dank afgenomen maar ik las uit nieuwsgierigheid dit topic door en kon het toch niet laten om iets te posten.
Ik woon inmiddels in Mexico maar heb ooit (al weer een aantal jaartjes geleden) zo’n 15 maanden in Egypte gewoond en gewerkt. Prachtig land en een geweldige tijd gehad.
Ik werkte daar samen met vrij veel Egyptische jongens en heb dergelijke liefdes van dichtbij zien ontstaan. Nu wil ik niet alle Egyptenaren over één kam scheren maar heb wel meegekregen hoe men de Europese vrouwen ‘gebruikte’. Dit gebruiken gebeurde op verschillende manieren.
Er waren er een aantal die daadwerkelijk op een visum/verblijfsvergunning uit waren, anderen op geld maar de meerderheid op sex. Een aantal Egyptische collega’s hadden tegelijkertijd vriendinnen in 3 (soms meer) europese landen. En die kwamen dan 2x per jaar op vakantie om een weekje door te brengen met hun ‘ware’ en gingen daarna weer terug. Geloof me, die jongens konden zich geen betere relatie wensen.
Ik wil verder niet generaliseren en zal ook vermelden dat ik Egyptische vrienden heb die al 6 jaar bij dezelfde (europese) vrouw zijn maar er zijn gewoon ontzettend veel Egyptische mannen die vrouwen belazeren. Ook in dit topic kom ik in na 10 minuten lezen al te veel verhalen over bedrog, leugens en zelfs geweld tegen.
Naast de ‘gewone’ problemen die er komen kijken bij een relatie met iemand uit een ander land (zoals afstand, cultuur) komt er hier een nog groter probleem bij kijken: de dubbele agenda (welke dat ook moge zijn). En Egyptenaren zijn meesters in de waarheid verdoezelen, liegen, manipuleren en problemen en ruzies weer goedpraten.
Deze post zal me wel niet in dank afgenomen worden maar ik hoop dat het in ieder geval een aantal van jullie aan het denken zet.
Ik ben in 2009 aan het einde van de ramadan in Egypte geweest. Mijn vriend kon toen geen vrij krijgen dus ik zat in het hotel waar hij werkt.
We zagen elkaar voornamelijk s avonds, hij had het er wel moeilijk mee dat ik er was dus wilde in ieder geval niet dat we elkaar overdags zouden zien.
Het zal lastig zijn maar als hij overdags moet werken en s avonds samen kunt zijn lijkt het me prima om te gaan.
De grootste reden waarom ik hier regelmatig post ( is naast dat ik het een leuk forum vind en Egypte een fantastisch land vind ) is ook om vooral meiden die net aan een relatie beginnen met een Egyptenaar, meer inzicht te laten krijgen met het grote cultuur en geloofsverschil.
Meestal zijn ze inderdaad zo verliefd, dat ze alles door een roze bril heen zien en willen ze inderdaad niks negatief horen.
Wat ze met mijn informatie en ervaringen doen, ligt helemaal aan hun zelf, maar ze kunnen dan nooit zeggen, dat ze er niet vanaf wisten !!
Er zijn dames , die raad aan nemen en er zijn dames die zich blind staren op de liefde…
Uiteindelijk is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen leven.
Ik vind ook de kritische noot heel belangrijk in een relatie met een BP ( in dit geval met een Egyptenaar ) en waardeer jouw post dan ook.
En ik denk, dat wel meer dat doen…
De dubbele agenda, daar heb ik het ook vaker over gehad, vooral wanneer er een groot leeftijdsverschil is of wanneer hij dolgraag naar Europa wil komen, vraagt om geld enz.
Ik ben al een tijd actief op dit forum en heb veel meiden zien komen en gaan ( om wat voor reden ook ).
Mocht je willen reageren op sommige post, dan zal ik zeggen , vooral doen, ook kritische bijdragen worden hier gewaardeerd, ( zolang je iemand niet persoonlijk aanvalt, maar dat vind ik bij jou niet van toepassing ).
Ik zeg altijd, het is beter om te weten waar je aan begint, dan er onbereid aan te beginnen. Kennis geeft macht.
O.a. de katholieken vind ik ook hypocriet ( met hun biechten en de vele incest gebeurtenissen ) en dat geld inderdaad voor meer stromingen in het christelijk geloof. Heb het zelf ook meegemaakt ( en gezien ) in mijn kerk, dus het is** niet afhankelijk** van 1 geloof ( de islam ), maar helaas zie ik het ook veel te veel gebeuren onder de moslims…( en dan vooral in de Ramandan ).
pffff…Krijg ik deze week te horen dat de broer van mijn vriend is overleden…Hij is er helemaal kapot van… Ik ook omdat ik hem zo in tranen hoor aan de telefoon en zo weinig voor hem kan betekenen…
Ik wil zo graag naar hem toe maar hij zit nu bij de familie, maar ik zou bij hem willen zijn als hij weer terug komt vanuit Cairo naar Hughada. Hij zal meoten werken, het is dan ook nog Ramadan en ben nog nooit daar geweest met de Ramadan. Ik zou dus in de 1e week kunnen gaan, maar de vraag is, heb ik er wat aan om daar te zijn als hij zich vreselijk rot voelt, 1e week ramadan is hij altijd zeer prikkelbaar, nu al helemaal, hij moet werken.
Mij maakt het niet uit. Ik wil er voor hem zijn. Ik weet dat er geen lichamelijk contact mag zijn tussen de vast-tijden, maar een knuffel mag wel zodra het geen aanleiding is tot seksuele verleiding, toch?
Ik voel me zo ellendig…
Ik heb zijn familie ook nog nooit ontmoet, want zijn moeder staat er niet helemaal achter…Ik ben bang dat nu zijn broer is overleden moeder hem helemaal bij haar wil houden.
Zoon woonde namelijk in Duitsland, zat voor werk afgelopen jaar in Dubai. Zijn zus woon in Cairo. (dit is even ter info)
Ik was erg druk bezig met de papieren en werk, heb het eventjes wat rustiger dus kan ik weer wat meer op het forum zijn…Zie dat jullie een datum aan het prikken zijn, ik kan dan helaas niet, moet werken dat weekend. Veel plezier alvast!
Kortom, wie heeft er ervaring mee om tijdens de Ramadan daar te zijn. Hoe gaat het met lichamelijk contact en dergelijke…(mag het 's nachts wel, als je begrijpt wat ik bedoen?)
@Eindhoven, sterkte voor de komende tijd hij zal jouw steun heel goed kunnen gebruiken… Als de zon onder is mag je elkaar pas aanraken etc totdat de zon weer opkomt…en als je daar ben en hij is vrij dan kunnen jullie alsnog samen dingen doen waar je elkaar niet hoef aan te raken
Even ramadan algemeen… Dames die tijdens ramadan naar hun vriend willen, waarom niet? Belangrijkste is toch dat jullie samen zijn :-)… En als er een toekomst in zit (in egypte of nederland of waar dan ook), zal je er aan moeten wennen (zijn humeurigheid, hij is moe etc. )
Ik zal het aan jouw vriend over laten, als hij graag wil dat je komt, dan zal ik gaan, maar nogmaals laat het hem beslissen…
De meeste Egyptenaren gaan veel anders met de dood ( van een geliefd familielid ) en hun verdriet om , dan in onze cultuur.
Ik weet niet hoe pratiseerd jouw vriend is, maar de meeste moslims, die ik ken, raken hun vriendin niet aan tijdens de ramandan, dus ook geen knuffel !!
En nachts mag je ( als je niet getrouwd bent ) ook** niet samen** slapen ( dat mag " normaal " ook niet, maar de meeste moslims houden zich hier **wel **aan tijdens de ramandan ).
Ik weet niet, als jouw vriend er ook zo over denkt, maar dat kan je het beste aan hem zelf vragen !!
Vaak leven ze veel voor de " buitenwereld " en als ze vrienden hebben die meer praktiserend zijn, dan zullen ze erg gevoelig zijn tegen kritiek
en als je dan al samen slaapt, dan zal dat stiekum gebeuren tijdens de Ramandan.
Maar nogmaals ken jouw vriend en zijn vrienden niet en raad je aan om er gewoon met jouw vriend over praten, mocht je die kant opgaan, tijdens Ramandan.
Deze tijd is gewoon veel anders ( heb er al 5 mee gemaakt ) en zeker wanneer ze moeten werken in een warm land als Egypte, komt dit vaak niet te goede aan hun humeur…
Praat er met hem over en beslis dan.
Eindhoven wat vervelend voor je en je vriend en wat Hadiya zegt laat hem beslissen.
Ik weet niet hoe gelovig jou vriend is, maar soms kunnen ze ook heel erg veranderen met de ramadan geen idee daar moet je zelf achter zien te komen.
Tuurlijk kan je tijdens de ramadan naar Egypte, maar ik zal het wel zo plannen dat je een paar dagen ervoor al bent of erna. Een knuffel van je lief heb je gewoon nodig zeker als je een afstandrelatie heb.
Mocht je samen wonen hier of daar dan is het anders dan ben je altijd al samen en dan maakt die ene maand niet uit dat hij vast.
hahaha Hadiya wel of geen warm land hier wordt M zijn humeur er niet beter op zeker als je geen familie in de buurt heb die je kan helpen.
En hypocriet hahaha vorige jaar vaak gaan eten bij egyptenaren en het eerste wat ze deden was een peuk opsteken.
M rookt en drinkt niet maar bid niet 5 keer per dag zo kan je wel over alles heen vallen ik vind in alle geloven wel iets hypocriets.
Als je elkaar maar respecteert ik denk dat dat het allerbelangrijkste is.
Zo is dat Irm en dan een ander wel vertellen wat goed en fout is en het zelf ook niet doen.
Men moet niet oordelen over een ander.
Ik hoor dat ook weleens van net bekeerde moslima’s waarom ik dit en dat niet doet want zo hoort het niet.
Wie ben jij om mij dit te vertellen ik oordeel niet over jou en jij wel over mee dus dan ben je zelf niet goed bezig.
Eindhoven, heel sterkte de komende tijd… Als hij wilt dat jij graag wilt komen dan moet je het zeker doen vind ik. Ik heb er sowieso geen ervaring mee zelf maar heb mijzelf aangemeld om dus verhalen te lezen en in mijn achter hoofd mee te nemen en ik deel het met hem
En ja al ga je in de ramadan dan kan dat qua lichamelijk contact wat lastig zijn, maar jou aanwezigheid zal hem al goed doen denk ik zo… Iemand vertrouwds waar hij mee kan praten en zijn hart kan luchten en die hem bij staat in die moeilijke tijd is al… Laat het hem beslissen heel veel sterkte
Volgens de Koran mag je als ongetrouwde vrouw of man geen sex.
Vaak houden de ongetrouwde mannen ( en ook sommige ongetrouwde vrouwen ) zich hier niet aan ( wat ik ook begrijp, immers het is puur natuur ) in het dagelijks leven.** Maar het mag absoluut niet,** ( en dus ookniet 's nachts), volgens de Koran.
Tijdens de ramandan houden ze er zich wel meer aan, omdat dan de dingen die** haram (=verboden )** zijn, zwaarder tellen als normaal, wanneer je je voor het eindoordeel bij Allah moet verantwoorden !!
Maar nogmaals, het ligt eraan hoe pratiserend de moslim is !!
Iedereen belijd op zijn eigen manier zijn geloof…
Volgens de Koran mag een Moslim nooit trouwen met een ongelovige vrouw of een boedhist of een hindoeist, iemand van de bijbel mag wel ( zoals een christelijke of joodse vrouw ).
Dit even tot extra informatie…
Camilla, herken dat helemaal van dat humeur tijdens de ramandan, ben blij dat het " maar " 1 keer per jaar is ( voor mij meer dan genoeg ).
De laatste keer was mijn man naar Egypte gegaan tijdens de Ramandan, het was qua tijd minder lang vasten, maar het was net zo zwaar qua gevoel, wegens de warmte daar.
En toen ging hij overdag een keer naar de Souk om wat kleding te kopen, hij was aan het onderhandelen met een verkoper daar, toen deze van zijn vriend een flesje water te drinken kreeg en deze opdronk voor het gezicht van mijn man. Mijn man die ontzettend dorst had en niks mocht drinken van zijn geloof, was toen zo kwaad op de verkoper, dat hij niks meer heeft gekocht, hij heeft de verkoper nog een uitbrander gegeven en is toen kwaad weg gelopen …
Ja, het humeur wordt er inderdaad niet beter op, daar of hier…
Iets om rekening mee te houden, als je daar naar toe gaat tijdens de Ramandan.
Dag dames,
Ik ben heeel lang niet meer op het forum geweest heb hetverg druk gehad…
Ben bevallen van een zoontje…
Maar wil graag weer actief terug komen, ik las een boel van allemaal nieuwe meiden erg leuk!
Nog even in het kort…
Ik ben bijna 2 jaar getrouwd met een egyptenaar uit cairo
Hij woond nu een jaar in nl.
We zijn net papa en mama geworden 3 maandjes terug!
Ik was al bekeerd tot de islam voor ik hem kende
Het cultuur verschil brengt veel met zich mee zowel goed als slecht!
Ik was erg kritisch soms met mijn opmerkingen
Maar dat komt omdat ik het jammer vind dat egyptenaren een slechte naam krijgen
Door meiden die zich nooit hadden verdiept in het geloof/ cultuur en dan daar op blind staren…
Meiden ik hoop dat ik welkom ben bij de bij eenkomst lijkt me gezellig!
Groetjes
Hi sorry dat ging over wat er toen werd gesproken…
Niet nu! Misbruik is heel erg! En ik weet dat dat heel veel gebeurd deze dagen! Mijn man word het heel vaak gevraagd van waar is je vrouw dan zegt hij nl oooo dus je bent voor intrest met haar getrouwd ze bedoelen paspoort etc! Hij word dan altijd zo boos! Ken je nagaan als ze dat al zo vragen hoevaak het voor zal komen!
Maaaar nou moet ik ook eerlijk zeggen elke keer als ik naar egypte vlieg ook wel een paar x een man en vrouw trof waar de vrouw dik ouder was dan praat ik niet over 5 jaar verschil maar 10,15 je kan mij toch niet wijs maken dat die sirieus denken dat die man met haar is voor haar??? Nog keur ik het af maar zijn die dan niet een beetje naief?? ( er zijn vast een paar uitzonderingen) maar goed…
ook leuk om jou te ontmoeten de 7de ( en de rest natuurlijk ook ).
Om nog even op jouw vraag terug te komen, ik stuur je zo even een PB, anders wordt het waarschijnlijk een lang verhaal, maar kijk maar even onder soerat 17.32 en 17.33.
Ik vind trouwens ook dat de Koran vaak verschillend geinterpreteerd wordt en dat geld ook voor de bijbel, maar ja, dat is eigenlijk ook logisch, omdat uit een tekst vaak ook veel verschillende dingen kunnen worden opgemaakt.
Dat gebeurt ook weleens op dit forum…
De een vat het zo op, de ander weer anders.
Ik ken de Koran helemaal niet goed, ben ook geen bekeerde moslima, heb alleen belangstelling voor het geloof , o.a. door mijn man ( om zijn geloof beter te begrijpen en daardoor hem ook wat beter), doordat ik vaak vind dat kennis macht geeft en gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik heb moslim vrienden, een praktisrende moslimman en vanuit hun en alle gegevens op internet, probeer ik me er meer in te verdiepen.
Ik heb alleen maar bevestiging gekregen uit deze bronnen, dat het haram is, om sex te hebben, wanneer je niet getrouwd bent.
Dit is een zina en volgens de Sharia wetgeving, kan dit zelf met de dood bestraft worden.
Vind het altijd interessant om andere meningen te horen over alles in het algemeen, dus ook geloof en cultuurverschillen.
Ah fijn, het is alweer een heel verhaal geworden en stuur je zo nog een pb om het beter uit te leggen.
Welkom terug op dit forum en gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje.
Ik denk, dat je de enigste bekeerde Ned. moslima op dit forum bent en dat is prima, dan kun je ook vanuit jouw oogpunt ook ervaringen
meedelen !!
Hoelang ben je nu al moslima ??
We zullen elkaar dan waarschijnlijk de 7de bij de meeting ontmoeten ( gezellig ), er moet alleen nog een tijdstip en een ontmoetingplek
worden afgesproken.
Dames, wie is er een beetje bekend in Utrecht en weet iets leuks daar ??
dankjewel.
Ik ben al 3 jaar moslima hamdoulah, en ben met me man 2 jaar samen bijna.
ja ik wacht vol spanning op de tijd en plaats…
en jouw uitleg klopt helemaal! over geen sex indd ,maar dit staat ook in de bijbel en christenen horen dat ook niet te doen.
MadamAhmed, welkom terug en gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Heb net de foto’s bekeken en wat een heerlijk mannetje zeg!
7 augustus de plek maakt mij niet zoveel uit, als het maar te doen is met Jasmin! Dus niet een kroeg met harde muziek ofso ben niet zo heel bekend in Utrecht! Tijd maakt mij ook niet zoveel uit…maar niet te vroeg hoor
Het is me gelukt, ik heb 2 diensten kunnen ruilen en ben daardoor ruim een week vrij! Van 20 augustus tot 30 augustus! Het liefst ga ik die 10 dagen, maar kan geen vliegticket hiervoor vinden, dus word waarschijnlijk een week! Wie weet er nog een goedkoop vliegticket, de goedkoopste die ik gevonden heb is 329,- (met alle kosten 377,-)
Had het net nog even met M. over de ramandan en hoe hij dat dan zag als wij daar waren, nu gaf die aan dat er een kans is dat hij niet eens mee gaat doen omdat het zo warm is…en zijn vrienden blijkbaar ook niet meedoen en hij het dan te lastig vind allemaal! Opzich voordeel voor mij.
Even een lijstje met wie tot nu toe:
LB
MadamAhmed
Hadiya
Irm
Muchacha?
Camilla?
Dalfien?
Clejo?
Sky?
Suus
Als iedereen nou komt zijn we met best een grote groep!!! Gezellig!!!