kan ikzelf zo een verzekering aangaan of moet hij dat in Egypte doen? Kan ik hier een retourticket boeken voor hem bij Egypt Air of moet hij dit in Egypte doen?
Prutsje nieuw of niet iedereen is welkom op de meeting en juist leuk om face to face te praten en ervaringen uitwisselen.
Ik ben ook voor dus zeg maar wanneer?
Overigens vind ik ook dat de mannen daar zelf wel aktie kunnen ondernemen hoorā¦laat ze er maar wat voor over hebben om dat visum te krijgen. Of ben ik nu te bitcherig ![]()
Hoi,
Op de site van de ind (immigratie en naturalisatiedienst) kun je heel veel informatie vinden onder het kopje
VISUM VOOR KORT VERBLIJF IN NEDERLAND
Het ticket en verzekering dienen in Egypte te worden afgesloten.
Mocht er geen visum verstrekt worden dan betaal je een klein bedrag aan annuleren voor de verzekering en krijg je de rest terug.
Voor het ticket kun je een aanbetaling doen en op het moment dat er groen licht is van de ambassade betaal je het volledig bedrag.
Je kunt de ambassade altijd een mailtje sturen met vragen, in mijn geval ben ik altijd zeer netjes geholpen en heb altijd (en verrassend snel) antwoord gekregen op mijn vragen.
([EMAIL=ākai-ca@minbuza.nlā]kai-ca@minbuza.nl.)
Groetjes
Pit:dag:
Hee hallo,
Graag heb ik wat vragen over als ik naar Egypte ga. Ik ben een maand terug geweest en ben daar een jongen tegen het lijf gelopen
Heb echt een super tijd gehad en ik en vriendin hebben veel vrienden gemaakt!! Egypte zelf al heeft mijn hart veroverd. Ik ga in augustus dus weer terug. Dan wel alleen en verblijf ik bij die jongen waar ik nu nog dagelijks contact mee heb. Ik heb nog geen adres van hem gekregen maar moet ik op het kaartje (wat je in het vliegtuig krijg) zijn adres neerzetten? en hoe zit het met een mijn visum? Moet ik die ook opnieuw halen op het vliegveld?
Ik kan nu al niet meer wachten!! ![]()
Gr, L.B.
Ja dat dacht ik al⦠Heb zijn adres dus kan dat adres opgeven! Vind het wel allemaal een beetje eng maar ja soms moet je wat wagen in je levenā¦13 augustus vertrek ik.! Daar wonen word m sowieso de komende jaren nog niet haha ik wil genieten van de tripjes naar hem toe en hij naar mij toe. Ik weet ik vertrouw hem, heel rustige jongen, veel in europa geweest, geen rare praatjes⦠Ik heb hem echt leren kennen⦠Maar ja je weet het nooit met mannen in het algemeenā¦
Woon jij in Egypte? Of heb je een relatie op afstand?
Gr, L.B.
Je moet indd opnieuw een visum kopen.
Je kan op het kaartje schrijven wat je wilt er wordt toch niet op gecontroleerd maar voor je veiligheid kan je beter zijn adres opschrijven.
Is hij moslim? Zoja:
Je gaat in augustus dan is het ook ramadan en zal hij in het openbaar niet intiem met jou zijn en mocht hij tussendoor werken dan zal hij thuiskomen en moe zijn en niet zoveel willen. Houd dit in je achterhoofd het zal nu anders zijn mede door de ramadan.
Welke plek ga je heen?
Ik ga naar Hurghada. Daar woont hij! Heb zijn adres dus schrijf ik dat op het kaartje⦠Hij is een gehele week vrij omdat ik kom en doet ook mee met de ramadan. Het word waarschijnlijk het dag en nacht ritme omdraaien
Ik vind het al fijn om bij hem te zijn, dat k naar hem kan kijken en met hem kan praten
Het is wel mijn eerste keer dus ben erg benieuwd hoe het nu zal zijnā¦
Gr, L.B.
ja de eerste keer alleen is ook heel spannend nou ben benieuwd houd ons wel op de hoogte hoor.
L.B leuk dat je hem gaat opzoeken. En fijn dat hij vrij is
Waar ken je 'm van?
@L.B.:
Toen mijn broer een paar jaar geleden bij ons op bezoek was, heeft hij ons huisadres als verblijf opgeschreven. De eerste paar dagen heeft er een (toeristen)politieauto voor het gebouw gestaan. Ze hebben niks tegen ons gezegd, maar misschien hebben ze wel nagevraagd bij de portier (bauweb).
Je mag in Egypte NIET samenwonen. Bij controle heeft je vriend de problemen.
Ramadan tijden zijn ongeveer: van 3.30 tot 18.30uur niet eten, drinken, sex (google maar eens!)
Ik weet niet wat je van plan bent te gaan doen daar, maar als je vriend als de meeste Egyptenaren is, zal hij, als hij niet moet werken, overdag zoveel mogelijk slapen. Ga jij dan alleen naar het strand? De meeste Egyptenaren die vasten gaan niet naar het strand (de vrouwen op het strand zijn schaars gekleed en kunnen lustgevoelens opwekken) of in de zee (misschien komt er zeewater in hun mond).
Als je een hotel boekt, dan kan je tenminste overdag naar het strand gaan en 's avonds je vriend zien.
Sisha als je Levi21 én Hihi bent⦠Dan gaan mijn nekharen een beetje overeind staan van je verhaal. Het spijt me maar dan ben je al redelijk lang actief op dit forum en heb je alle ervaringen en verhalen die mensen hier delen gewoon naast je neer gelegd. Dat is je goed recht, maar misschien ben je er dan wel een beetje naief in gegaan (niet een beetje trouwens).
Het spijt me dat ik dit zeg, het is niet aan mij hier verder over te oordelen, zal ik verder ook niet doen.
Aan alle nieuwe meiden: Doe alsjeblieft een beetje onderzoek op internet voor je aan een relatie met een Egyptenaar begint. Kleine moeite en kan zeer waardevol zijn.
Ik geloof oprecht dat het heel goed kan gaan! Maar een slimme meid is op haar toekomst voorbereid⦠Hou de verhalen die je hier en elders tegenkomt gewoon in je achterhoofd, houd je koppie erbij en neem niet alles klakkeloos aan wat je verteld wordt (moet je sowieso nooit doen
).
Dan kun je het heel leuk hebben ![]()
Wellicht leerzame informatie voor de nieuwkomers:
http://www.egyptsearch.com/forums/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=3
Oh ja en hoe belachelijk het misschien ook klinkt: een Egyptische vriend is Ʃcht even iets anders dan een NL vriend m.i.
@ GM40 & Dreetje, Thanks for the advice! Ik ben ook veel aan het lezen over egypte, ramandan, verhalen van andere! Ik wi voorbereid heen gaan en deel ook met hem de verhalen die ik lees en de info die ik op doe over egypte en mannen. Ja ik twijfel nog om dus bij hem in huis te of dat ik een hotelletje boek. alles is mogelijk. Voor hem is het geen probleem, maar hij snapt het wel als ik een hotelletje boek. Hij is zeker vrij en wil mij de hele stad laten zien en wat er daar buiten te beleven is. Ik ben erg benieuwd en heb al een aantal plekken wat k wil zien. eerst zouden we een paar dagen naar Cairo gaan maar daar is het te heet voor. Als ik dat wel graag wil neemt hij me mee⦠Ik hou jullie op de hoogte over mijn tripje daar heen. Ik verwacht niet teveel maar hoop gewoon dat het me alles zal mee vallen. Verhalen houd ik zeker in me achterhoofd maar ik moet het toch echt zelf ervaren vind ikā¦
Bedankt voor alle tips dames! Alles is welkom, en ga er zeker met een open mind heen! En ik ben op me hoede ![]()
Liefs L.B.
meiden, wat is het stil hierā¦
Hier gaat alles zijn gangetje, begin weer helemaal in het nederlandse ritme te komen helaas! Mis M. wel heel erg, lijkt elke keer weer moeilijker te worden!
Heb het er op het moment wel moeilijk mee dat ik altijd het idee heb dat ik meer van M. houdt dan hij van mij, hij uit zich gewoon veel minder dan ik en dat vind ik af en toe zo frustrerend. Misschien moet ik dat gewoon accepteren omdat hij nou eenmaal zo is. Ook vind ik het heel lastig dat ik nooit precies weet wat hij uitspookt, ook al neemt hij altijd wel zijn tel. op. Zoals gister had ik hem aan de telefoon, stond hij buiten te wachten op een collega, toen die collega er was hebben we opgehangen en zei hij ik sms als ik thuis ben dan kunnen we nog even bellen, je raadt het al, hij heeft niet gesmst (ik lag ook al te slapen hoor) maar doordat hij dan niet smst zit ik gelijk in de stress dat hij een ander heeft⦠zo lastig! Heb gewoon heel veel moeite met hem vertrouwen!
Ik zit er ook een beetje aan te denken om in de ramadan te gaan, wij kunnen namelijk niet in september en anders zou het pas half oktober worden dat we weer die kant op kunnenā¦dus dan zou ik eind augustus gaan en daarna in november pas weer met de verjaardag van Jasmin! Maar ik twijfel nog wel ivm de ramandan, M. vindt het goed als we komen, maar hij zal overdag werken zodat we elkaar overdag niet hoeven te zien (en er dus geen verleiding voor hem is), maar ja ik weet niet of ik daar wel happy van word! Maar ja aan de andere kant anders kunnen we elkaar heeeeel lang niet zien. Dus ga gewoon kijken of het te regelen valt op mijn werk, zo ja dan gaan we gewoon, zo niet dan houdt het op.
Ik zou eventueel het weekend van 6-7 augustus kunnen, lijkt me ook geen probleem om ergens anders af te spreken wat voor de andere weer beter bereikbaar is, zoals Breda ofso! Ik kan trouwens ook altijd op maandag of dinsdag, maar dat is denk lastig voor de regelmatig werkende onder ons!
Dreetje, hele wijze woorden, het is zo waar dat het anders is, ze zijn anders en door de afstand is het niet makkelijk.
Eshta, ik heb de sites weer eens bekeken, kan tenslotte nooit kwaad om te weten waar je op moet letten! Ik ben wel blij dat M. niet bij die blacklist staat! Al weet ik niet of het heel betrouwbaar is, want boze ex vriendinnen kunnen ook hun ex erop zettenā¦maar het houdt je scherp.
L.B. fijn dat hij vrij neemt als jij er bent, wel lastig lijkt me, want het zou betekenen dat je elkaar zolang de zon op is niet mag aanraken en dat is al heel vroeg in de ochtend! Gelukkig gaat de zon redelijk op tijd onder! Ik laat het kaartje trouwens altijd leeg, wat betreft de verblijfsplaats, nooit problemen mee gehad!
Suusje, ja ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan⦠Gelijk de beste periode uitgekozen
Maar ja ben blij om bij hem te zijn en hem weer te zien, een andere maand kon eerder niet december word misschien weer de eerste x daarna, nu nog 3 weekjes en dan vertrek ik⦠Elke dag op de webcam om elkaar te zienā¦! Maar goed ik heb zijn adres en kan dat gewoon op het kaartje zetten dus geen probleemā¦
Is zoān bijeenkomst ook voor meiden zoals mij?
Nieuwkomers? ![]()
Ik wens jou, ondanks ik je niet ken, veel sterkte met alles.
Liefs L.B.
ja ook jij bent welkom, het was de vorige keren heel gezellig, beetje ervaring uitwisselen, flink roddelen over de mannen! Echt heel leuk, dus zou leuk zijn als je ook komt! Waar ga je in egypte naar toe?? En wanneer precies??
Zullen we zondag 7 augustus doen?? Wie nog meer???
Ik kan dat weekend wel die kant op komen! Ik kan beide dagen en lijkt me juist wel goed om te komen omdat ik die week erop weg ga! Lijkt me leuk om er bij te zijn!
@ suusje, ik vertrek zaterdag 13 augustus en kom 20 augustus terug⦠Ik ga naar Hurghada!
Vind het allemaal spannend! Maar erg leukā¦
en waar willen jullie afspreken? Ik woon in de kop van N-H
Liefs L.B.
3weken geleden was ik onverwacht in Egypte op bezoek bij mijn vriend. Door omstandigheden ga ik nu donderdag terug over en weer voor een paar dagen. Nu vraag ik me af of mijn visum nog geldig is. Volgens de Egyptische ambassade heb ik zelfs geen visum nodig voor Sharm El Sheikh als ik daar blijf en niet ga rondreizen. Ik dacht dat je wel een nodig had.
Nu als ik een nieuw visum nodig heb, weet iemand van jullie of ik er eentje kan hebben dat geldig is om meerdere keren in en uit te gaan. 't Is maar dat ik op de 2e week van augustus voor een maand naar daar trek.
Nog even een vraagje, tussen mij en mijn vriend gaat het super, we horen elkaar dagelijks en mijn familie heeft er geen enkel probleem mee. Zijn familie is minder enthousiast (om niet te zeggen is er tegen) voor mijn vriend is dat geen enkel probleem. Hij heeft op dit moment ook voor mij gekozen, tegen zijn familie in, maar toch vrees ik een beetje dat dit vroeg of laat voor een probleem tussen hem en mij gaat zorgen, tenzij zijn familie van oordeel veranderen, maar dat is nu juist wat ik nu niet weet. Iemand ervaring mee?