'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Het is heel handig om te lezen maar waaraan kan je zien dat je partner bezness is die puntjes betekend niet gelijk dat het zo is.
Mijn man vertaalde ook niets als hij met vrienden is dat moet ik hem elke keer vragen haha
Let gewoon goed op.
Wilt hij jou voorstellen aan familie is heel goed doet dat ook een paar keer om te kijken wie zij zijn.
En let op met je geld zal vreemd zijn als hij jou grote bedragen gaat vragen.
Hoe dan ook soms weet je het gewoon niet hoor dan is het goed en later bleek het toch niet zo te zijn.
Blijf goed opletten en denk vooral om jezelf.

Je moet het inderdaad zien als een leidraad! Maar één ding vind ik ontzettend belangrijk en dat is: Leer de taal !!!

Ook ik fronste mn wenkbrauwen bij het lezen van je verhaal shisha maar daar heb je nu niets meer aan. Ik hoop dat je iemand vindt die je echt kan helpen en dat het je lukt je zoontje terug te krijgen. Maar we kennen allemaal de verhalen van de strijdende moeders. Ik hoop het beste voor je en veel sterkte.

Toevallig las ik deze week ook over die bezness site en het boek kuskus… Het zijn de bekende verhalen maar het blijft realiteit. Dus voor iedereen: ogen openhouden en gebruik je nuchtere verstand. En met geldzaken altijd extra alert zijn natuurlijk.

En Wendieke in augustus is het strand in Alex volgepropt met egyptische families dus dat wordt zeker geen bikini! Alex is verder leuk hoor :slight_smile:

Wil de echte Levi21 opstaan??..Wie is nou wie??? Levie21=sisha??

Wel bizar dat hij jou na je bevalling naar nederland stuurt. Het komt bij mij over als ik heb nu een zoon en jou heb ik niet meer nodig…iig sterkte

Leer de taal vind ik wel heel veel hoor is echt moeilijk ik kan alleen de standaard woordjes thats it.
Ik vind dat hun dus je partner zich ook wel wat moet over hebben voor jou en zich in jou inleven.
Communiceren dat is het belangrijkst.

Je heb wel privestranden hoor in Alex waar je heel veel voor moet betalen hier zullen geen Egyptenaren zijn of misschien een paar, maar je kan dan in bikini zwemmen hoor. Dit is dan meestal van een hotel.

Denk je?? In augustus is het Ramadan!! Volgens mij gaan Egyptenaren dan niet naar het strand.

Ohh ik had niet gelijk aan de ramadan gedacht… Maar gaan ze dan ook niet naar het strand savonds? De keren dat ik er was waren juist de avonden en snachts de stranden overvol.

1 like

geen idee, maar ik denk dat Wendieke overdag naar het strand wil.

Volgens mij gaan de meeste Egyptenaren die naar Alex op vakantie gaan, tijdens de Ramadan juist terug naar hun woonplaats.

@ GM40 je hebt gelijk, ik zou idd overdag naar 't strand willen. Dat het juist Ramadan is maakt het allemaal meer ingewikkeld vrees ik. Maar ja, tickets zijn geboekt en verlof is aangevraagd en goedgekeurd dus we mogen alleen maar voorruit denken. Ramadan of niet, strand of niet, ik kijk er naar uit om 1 maand in Alex te zijn.
De publieke stranden waren in juni niet extreem druk, maar ik denk dat met af en toe naar t strand te gaan we het elkaar gemakkelijker maken. Vooral omdat we overdag toch niet mogen knuffelen en zo, of heb ik het fout?

1 like

nee dat mag inderdaad niet. je mag iemand wel een kus of een omhelzing geven, zolang er geen sexuele gevoelens bij komen.
Verder gaan de meeste Egyptenaren niet naar het strand/in de zee om niet het gevaar te lopen dat er water in hun mond komt, waardoor het vasten van die dag ongeldig is.

Hallo Allemaal,

“Long time no see” zullen we maar zeggen. Ik lees zo nu en dan weer alles terug om wat bij te blijven :slight_smile:
Ik ben even 2 weekjes in Nederland en ik vertrek weer op 16 july. Heerlijk om weer terug te kunnen naar Egypte, maar het weer is hier in NL wel veel beter hoor. Ook de onrust weer in Cairo, Suez en Alexandria gaan weer een hoop frustraties geven. Dus nu even genieten van mijn rust.

Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd met jou Sheisha (of Levy of Hihi) Ik volg al heel laang jouw verhaal. Het is wel iets wat we in EG regelmatig horen helaas. De manier waarop je sterk bent of de komende tijd kunt zijn, zal je toekomst bepalen. Ik besef uit je verhaal dat je dat niet was / bent. Neem even de tijd om op adem te komen en neem daarna een beslissing hoe nu verder. Ik heb het idee dat je dat nu even niet kunt.

Lieve Dreetje, ik leef nog steeds heel erg met jouw verhaal mee. Hou je taai, lieverd! Je komt er overheen, echt waar.

Het is mij gelukt… :slight_smile: Hij is uit mijn systeem en ik ben daar heel blij om. Eerlijk gezegd heeft mijn hart ook weer plaats voor iemand anders, uit (in) Egypte, MAAR geen Egyptenaar. Gaaf hoor, ik ben helemaal “in Love” zo zie je maar weer dat het uiteindelijk wel weer zichzelf oplost in je hoofd.

Dreetje: dit heb ik speciaal voor jou geschreven :slight_smile: en ook voor allen, die denken dat alleen DIE ene … de ware is… Want soms is dat zo, maar niet altijd.

Liefs

2 likes

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat Ademloos.

hoi hoi,
ik ben druk bezig met mijn visumaanvraag. Ik heb een vraag over hun achternaam. Als ik het goed begrijp hebben ze die niet en moet ik de laatste naam van hun voornaam invullen op het papier als achternaam?? Klopt dit…
Wel jammer want zijn 1e 2 voornamen zijn veel mooier dan zijn laatste, haha…Met het oog op de toekomst etc. Ik vind het een raar principe die voornamen/achternamen kwestie daar.

Nog een vraag: hebben jullie een begeleidende brief bij de uitnodiging gedaan? Kort en bondig, of een langer verhaal…

Ik vind het zo lastig…Ik wil ook zo graag naar hem toe! maar ja, het is nog even wachten. zoals ik al zei is het nu zijn beurt, lukt het niet dan ga ik in september daarheen.

Ik volg het verhaal van hihi, shisha, levi21 niet meer. Is dit nou 1 en dezelfde persoon?? Beetje verwarrend…

iig fijn dat degene die in egypte zijn geweest een leuke en fijne tijd achter te rug hebben! :slight_smile: (jaloers…) :wink:

Fijn weekend! xx

Mijn vriend heeft 3 voornamen, eigen naam, naam van zn vader, naam van zn opa en een achternaam=familienaam.

Ademloos wat leuk dat je even terug in nl bent en nog leuker dat het goed gaat in de liefde!

@Eindhoven86 : “Ze” hebben wel een achternaam hoor. Dat is de familienaam. Wat je misschien bedoeld is dat “ze” eerst hun eigen naam gebruiken en als tweede naam hun vaders naam. Dat deden “ze” hier in Nederland vroeger ook. Bijvoorbeeld Jan van Mina’s of Piet van de drogist. Dat komt omdat er gewoon heel veel dezelfde namen worden gebruikt en de naam van de vader zou dan iets meer duidelijkheid kunnen geven :slight_smile:

Je moet om zijn paspoort vragen (heeft ie toch nodig) Daarin staat de juiste familienaam.

Ik zou er wel een begeleidend schrijven bijdoen. Het kan ook geen kwaad. Hierin leg je uit waarom je wilt dat hij komt en ook waarom je zeker bent dat hij weer terug gaat. Dat helpt namelijk bij de beoordeling.

1 like

@Ademloos…wat fijn om te horen dat het goed gaat :kus:

aan allen die mij een hart onder de riem staken, bedankt. Ik was er efkens niet omdat ik het héél moeilijk had met het nemen van beslissingen. en nog altijd, ik kan hem niet opgeven, ook al weet ik dat het niet correct is wat hij gedaan heeft, maar ik wil hem nog een kans geven. In september ga ik terug en we zullen dan wel zien. nog een fijne avond, lieve vrienden;

welkom nieuwe meiden! zullen we binnenkort nog eens meeten, misschien ook leuk voor de nieuwe meiden? voel me een beetje eenzaam! snik nog zo’n dagje strand of wat anders?

sorry nee, dat ben ik niet ivm voorstel meeten want ben nog niet zolang op deze site. maar ik werk ook wel in het weekend haha.btw ivm papieren die naar de ambassade moeten, weet jij soms iets meer hoe dit zit ivm een retour vliegticket? Je kunt dit toch moeilijk boeken als je nog niet weet als visumaanvraag zal goedgekeurd worden? En ze spreken ook over een verzekering die hij moet aangaan of de persoon die hem ten laste neemt. Is dat verplicht? Wie heeft daar ervaring mee aub? groetjes

Ben altijd in voor een meeting:-)…nu iets verder naar t midden van t land? :wink:

@prutsje…er moet een verzekering zijn voor ziektekosten inderdaad …even uit mn hoofd verzekerd bedrag 30.000 euro. Een retourticket kan hij reserveren bij egypt air, als het visum niet akkoord is dan wordt het geannuleerd.

1 like