'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hey Levi,
phoe hee wat een verhaal, ik moest gelijk denken aan het boek fatwa, ik weet niet of je die kent, maar zodra je m zal lezen zullen er vast dingen zijn die je herkent.
Je zegt dat je getrouwd bent heah? Is het huwelijks contract vertaald en ook gelegaliseerd in nederland? het netgeboren kindje staat waarschijnlijk niet in nederland ingeschreven, aangezien jij in egypte zat en het kindje in egypte geboren is, dat maakt het sowieso lastiger.
het hangt er ook erg vanaf wat er in het huwelijks contract staat met hoe het gaat zodra mensen scheiden. als je christenen bent en je man moslim, kan dat voor een probneelm zorgen aangezien ze in egypte zo denekn: een christenen vrouw kan geen moslimkind opvoeden.

sowieso is denk ik inderdaad het contact opnemen met de ambassade het meest nuttig, die kunnen je beter helpen, pas alsjeblieft heel goed op en ga niet alleen terug naar egypte, neem familie of eventueel een mannelijke vriend/oom/familielid mee, aangezien de man over het algemeen toch meer ā€˜ā€˜macht/zeggenschap’’ heeft dan een vrouw, misschien een eenofandere officiele vertaler. Ja ik weet het ook niet… Ik hoop echt van harte dat dit goed komt! echt heftig hoor, pas alsjeblieft erg goed op jezelf!

@ prutsje, liever nu dan later, weet je gelijk waar je aan toe bent…

@ suusje, heerlijk amn dat het toch weer goed gaat, goed dat je het zo naar je zin heb gehad. geef muchaha een dikke knuffel van me!

@ eindhoven, spannend alles met t visum, heel erg veel succes. ik heb er 6 maand over gedaan om mn ex voor 2 weekjes vakantie naar nederland te halen :wink:

Voor de rest die me al kende, ik ben afgelopen zaterdag van side (turkije) verhuisd naar Alanya (ook turkije). een eertje verder weg! Dit bevalt me echt een stuk beter dan oostenrijk en heb het dus nogsteeds erg naar mijn zin. heb ook julierichez nog regelmatig geziene n elkker wezen babbelen over egypte. ja soms blijf ik het toch nog missen! en die ex van mij wilt ook nogsteeds neit uit mn gedachten gaan… zucht, achja ik heb toch eeen erg mooi en leuk vooruitzicht voor de koemnde maanden, en daar past een man niet bij in het laatje. ik heb namelijk ook mijn vliegticket voor een wereldreis geboekt. ik ga naar china, thailand, indonesie, australie, neiuw zeeland en amerika vanaf volgend jaar 15 januari, en dan kom ik pas weer trug begin november! Dus ik blijf niet stil zitten!
dat was de kleine update van mij! xxx suus

Hey suusie! Leuk dat je er weer even bent :slight_smile: en fijn om te horen dat je het zo naar de zin hebt. En wooooow wat een vooruitzicht, super zeg. Je kan straks op bijna alle landen forums posten haha.

Och wat een verdrietig verhaal Levi! Ik hoop toch zo dat jij je zoontje weer terug krijgt! Als ik in het dorp van mijn vriend ben kan ik ook niet gaan en staan waar ik wil in mijn eentje, dat is daar normaal. Alleen met mijn vriend of zijn familie mag ik de straat op, anders word ik teruggehaald. In het begin dacht ik WTF! Echt hoor, het is geen leven in Egypte voor vrouwen en voor ons als westerse vrouwen al helemaaaal niet! Mijn schoonfamilie is hartstikke lief voor me en ik word enorm in de watten gelegd, maar de sociale druk in zo’n dorp is enorm, de hele tijd denken ze wat anderen wel niet zullen denken of zeggen, dus niet opvallen is de norm! Ik houd het daar dan ook nooit langer dan 2 weken vol, dan gaan we naar Hurghada, kan ik tenminste zwemmen als het bloody hot is en gaan waar ik wil.

Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee…:cheer:…ik ben weer terug snik maar heel erg gezellig gehad, vrienden weer gezien ennuh mun ex ook…in het begin heel onwennig, want je weet niet waarover je het moet hebben…Hele goede gesprekken gehad en voor het eerst heeft hij zijn gevoelige kant laten zien…zon grote vent, maar een heeeeeel klein hartje…
Suusje, jasmin en M gezien, nog uitgeweest…wat hebben we gelachen om die mannen…jeetje…jalla emsie, opzoutuh bitte :slight_smile:
Terugvlucht ook samen met jasmin en suusje, was gezellig hoewel ik grotendeels van de vlucht sliep aahahahahaha…sorry suusje :cheer:

Wow, ik ben nog niet up to date wat er hier allemaal is geschreven…

@ Suusieme, dikke knuffel terug enne de lasagne bij Sphinx in Esplanada Mall is zeker een aanrader!!!

snik snik…dit is niet leuk! Maar ja het is niet anders. Wel een top tijd daar gehad.

Ben nu wel kapot en ga ook lekker slapen.

Levi, wat een vreselijk verhaal. Ik ben benieuwd naar een paar dingen die ik niet zo goed begrijp, sorry als ik je daarmee aanval, maar kan sommmige dingen gewoon niet goed begrijpen omdat het op mij af ent oe wat raar overkomt.
Begrijp ik het nou goed dat je ook al een dochter in nederland hebt en die had achtergelaten in nederland om in Egypte te gaan wonen? waarom heb je niet tijdens de zwangerschap geregeld dat je kindje ook een nederlands/belgies paspoort krijgt? Waarom ben je in Egypte bevallen? Waarom heb je je zoontje van nog geen 2 weken alleen? En wie zorgt er nu voor je zoontje, want over het algemeen geloven egyptenaren dat een baby zijn/haar moeder nodig heeft oa voor borstvoeding.

1 like

He meis, weLkom terug! Enne ik heb eerlijk gezegd hetzelfde gevoel daarom had ik niet gereageerd. Vind t een erg raar verhaal en denk ook niet dat ik het geloof. En zoiezo hoort zo’n verhaal meer thuis op buitenlandse partner en een advocaat dan hier. …is t wel waar dan geef ik verder geen commentaar ( als je niets goedschiks weet te zeggen dan is zwijgen t beste toch? )
iig happy dat jij en ons prinsesje weer veilig terug zijn en dat jullie een super tijd hebben gehad ( had niet anders verwacht ook haha

UOTE=suusje84;746068]snik snik…dit is niet leuk! Maar ja het is niet anders. Wel een top tijd daar gehad.

Ben nu wel kapot en ga ook lekker slapen.

Levi, wat een vreselijk verhaal. Ik ben benieuwd naar een paar dingen die ik niet zo goed begrijp, sorry als ik je daarmee aanval, maar kan sommmige dingen gewoon niet goed begrijpen omdat het op mij af ent oe wat raar overkomt.
Begrijp ik het nou goed dat je ook al een dochter in nederland hebt en die had achtergelaten in nederland om in Egypte te gaan wonen? waarom heb je niet tijdens de zwangerschap geregeld dat je kindje ook een nederlands/belgies paspoort krijgt? Waarom ben je in Egypte bevallen? Waarom heb je je zoontje van nog geen 2 weken alleen? En wie zorgt er nu voor je zoontje, want over het algemeen geloven egyptenaren dat een baby zijn/haar moeder nodig heeft oa voor borstvoeding.
[/QUOTE]

ik vind het gewoon heel moeilijk te geloven dat ze haar dochtertje in nederland achterlaat om in egypte te gaan wonen en daarna haar zoontje van 2 weekjes achterlaat om naar nederland te gaan. Toen Jasmin net geboren was had niemand mij van haar weg kunnen krijgen op geen enkele manier!
Mocht het inderdaad waar zijn, dan vind ik het heel verdrietig en vreselijk en hoop ik het allerbeste…ik zou niet weten wat ze het beste kan doen in deze situatie, gelukkig heb ik er geen ervaring mee.

Ik zeg zeker niet dat zulke dingen niet gebeuren maar toen ik dit specifieke verhaal las gingen er allemaal belletjes af. En ik luister ( meestal ) naar mijn gevoel. En als moeder zijnde vind ik t helemaal een vaag verhaal. Vandaar mijn reactie. …

Ladies welcome back.

Hey allemaal, ik ben nieuw hier en heb zoals de velen ook een relatie met een egyptenaar.
Ik weet wel dat lange afstandsrelaties moeilijk zijn en besef ook wel dat we verschillen hebben, maar ben er momenteel (zoals de meesten in 't begin) van overtuigd dat we het wel zullen overbruggen. Gelukkig bestaat er tel en internet, dus eender welke vorm van communicatie is een dagelijkse must.
Ik heb een huwelijk achter de rug, dus weet wel dat het met ups en downs zal zijn zoals in ieder ander huwelijk. Momenteel leef ik op een wolkje en straal, maar besef ten volle dat het ook anders kan. Ik tracht gewoon van dit super gevoel dat hij me geeft volop te genieten.
Ben onlangs een weekje naar Alexandria geweest om al eens even te zien of ik het wel zie zitten. Volgende maand ga ik dus voor een maand. Ik weet dat het dan Ramadan is maar dat is de enige periode dat ik op 't werk verlof kan hebben, dus we hebben geen andere keuze.
Ik heb hier gelezen dat sommigen naar een privƩstrand gaan, kunnen jullie me soms laten weten waar dat is? Als ik wil zonnen, dan liefst zoals we hier in Belgiƫ gewoon zijn, in bikini of badpak. Ik weet dat het voor hem geen probleem is en ik denk dat het de periode ook wat makkelijker maakt. Dus indien er iemand tips of advies heeft, dat is zeker en vast welkom.

ik kom even op terug op mijn verhaal ik lieg dit niet het is waar , heb mijn dochtertje achter gelaten omdat die al bij haar papa woonde .En waarom ik mijn kind van 2 weken achterliet is omdat ik geen keuze had … hij dreigde mij dat als ik terug kom fris was en opnieuw kon begonen
Dames ik lieg dit niet …

En had geen tijd om op het forum te kijken , was druk bezig met regelen … bellen en bellen
excuus daarvoor

Waarom heet je nu opeens ā€œshishaā€ ??

wat bedoel je ??? waarom ik nu sisha heet …

Het verhaal van de 2 weken oude baby achterlaten in Egypte is toch van levi21 … ???

Deze post: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer ReiscafƩ - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Ik dacht al dat jij dat was shisha dus ook hihi waarom gebruik je een andere naam.
Je man had je toch al slecht behandelt toen hij hier was waarom heb je de keus gemaakt om als nog naar daar te gaan? Je wist eerst niet of je het hem zal moeten vertellen over je zwangerschap mag ik weten waarom je niets op de site heb gezet en we je eventueel meer hadden kunnen helpen?
Nu wil je kijken of je hem naar Belgiƫ kan halen denk je dat hij dat wilt, want dan zal hij langs de ambassade moeten.
Heb je al contact gehad met de ambassade wat je eventueel zal kunnen doen. Volgens mij moet je ervoor zorgen dat je zoon in jou paspoort komt te staan.
Het is heel vervelend maar ook wel een beetje naĆÆef.

Of je dochter nu bij je ex woont of bij jou dan nog maar ja dat is ieder voor zich.

Welkom wendieke er zijn in Alex privestranden hier betaal je wel flink voor maar dan kan je op je gemak zonnen. Waar deze zijn precies weet ik niet maar dat kan je daar navragen.
Woont je vriend in Alex?

Ja echt slim is het niet levi, of shisha van je om in Egypte te gaan bevallen! Was je nooit eerder daar op bezoek geweest bij de familie? Want geen zinnig mens wil daar serieus wonen, dunkt mij. Complete cultuurshock, 600 jaar terug in de tijd! En ze mogen dan hartstikke lief zijn, maar zo bekrompen als wat ook! Meisjesbesnijdenis is strafbaar in Egypte, maar wordt nog volop gedaan. Corrupt als de pest daar. De vrouwen dragen hun lot, wat,… ze doen er zelfs aan mee. Neefjes trouwen met nichtjes, met liefde heeft het geen moer te maken, maar het voortbrengen van een grote ( sterke) familie is van belang!Al dat emotionele gezever van ons snapt een egyptenaar niks van. Overleven, daar draait het om! Dus graag veel zonen, want meisjes KOSTEN geld en die moet je in de gaten houden, want je moet er als familie toch niet aan denken dat een meisje ā€œschandeā€ over de familie brengt!! Meisjes betekent dus een grote zorg voor een egyptenaar. Vandaar dus ook die besnijdenis, weten ze zeker dat het meisje aan sex geen lol beleeft en niet gaat experimenteren met jongens. Ik ben dus al jaren gek op mijn egyptenaar, maar die cultuur is echt een achterlijke. Dat zeg ik hem ook altijd! Onze dochtertjes hebben mijn naam. Wonen bij mij in Nederland, zijn in NL geboren en wij zijn in afwachting voor een goedkeuring MVV, zodat mijn schat bij mij en zijn dochtertjes kan zijn.Ik denk dat een relatie met een Egyptenaar goede kans van slagen heeft, maar dan moet er wel getracht worden een balans te vinden tussen twee culturen,als dit er niet is dan bestaat de kans dat je ondergeschoffeld word zoals in het geval van Levi/shisha. Je hebt toch ook je eigenwaarde en normen?! Je laat toch niet met je sollen? En als moeder ben je het aan je kind VERPLICHT om te knokken voor een vrij leven! Ik ben dol op mijn schoonfamilie, maar de opvoeding van mijn meisjes ligt bij mij, heb ik ze vanaf de eerste seconde duidelijk gemaakt! En mijn man staat als een blok achter mij!

2 likes

@ Camilla: ja, mijn vriend woont idd in Alex. We zullen ook een maand in Alex blijven, omdat ik het beter wil leren kennen. Vooral omdat ik overweeg om naar Egypte te emigreren.
Normaal gezien gaan we dan ook lang bij zijn familie. Ik hoop dat dat gaat meevallen, want daar heb ik wel een beetje schrik van. Schrik is een groot woord, maar kan me inbeelden dat het voor hem niet leuk is als zijn familie weigerachtig tegenover onze relatie gaat staan.
Mijn familie heeft het aanvaard zonder enig probleem, dus ik kan alleen maar hopen dat zijn familie hetzelfde zal reageren.

Wendieke leuk en spannend, maar wel heel goed om te kijken wie zijn familie is, want als je een relatie heb met een Egyptenaar dan ook met zijn familie.
Tuurlijk ben je zenuwachtig dat zijn gezonde spanningen had ik ook hoor.
Ik vind Alex wel heel leuk, wat wil je daar doen mocht je daar gaan wonen?

Even iets anders, echt de moeite waard om te lezen!!

Camilla, mijn eerste indruk van Alex is ook heel positief. Als het kan iets qua administratie of boekhouding maar weet niet of ik dat daar ga vinden. Zal dan eerst wel een woordje Arabisch moeten spreken, we doen ons best. Mijn vriend zou graag samen een zaak met mij opstarten, maar dat wil ik nog even uitstellen tot ik iets meer mijn draai gevonden heb in Alex. Mss dat we naar een meer toeristische plek terug uitwijken, maar dat is nog toekomst.
Ik vind zelf familie ook heel belangrijk en zou het echt heel spijtig vinden als hij zou moeten kiezen tussen mij en zijn familie. Volgens hem is die keuze snel gemaakt, maar ik vrees dat hij dat onderschat. Hopelijk komt het niet zover.
Leef jij in Egypte? Hoe lang al?