hey Levi,
phoe hee wat een verhaal, ik moest gelijk denken aan het boek fatwa, ik weet niet of je die kent, maar zodra je m zal lezen zullen er vast dingen zijn die je herkent.
Je zegt dat je getrouwd bent heah? Is het huwelijks contract vertaald en ook gelegaliseerd in nederland? het netgeboren kindje staat waarschijnlijk niet in nederland ingeschreven, aangezien jij in egypte zat en het kindje in egypte geboren is, dat maakt het sowieso lastiger.
het hangt er ook erg vanaf wat er in het huwelijks contract staat met hoe het gaat zodra mensen scheiden. als je christenen bent en je man moslim, kan dat voor een probneelm zorgen aangezien ze in egypte zo denekn: een christenen vrouw kan geen moslimkind opvoeden.
sowieso is denk ik inderdaad het contact opnemen met de ambassade het meest nuttig, die kunnen je beter helpen, pas alsjeblieft heel goed op en ga niet alleen terug naar egypte, neem familie of eventueel een mannelijke vriend/oom/familielid mee, aangezien de man over het algemeen toch meer āāmacht/zeggenschapāā heeft dan een vrouw, misschien een eenofandere officiele vertaler. Ja ik weet het ook niet⦠Ik hoop echt van harte dat dit goed komt! echt heftig hoor, pas alsjeblieft erg goed op jezelf!
@ prutsje, liever nu dan later, weet je gelijk waar je aan toe bentā¦
@ suusje, heerlijk amn dat het toch weer goed gaat, goed dat je het zo naar je zin heb gehad. geef muchaha een dikke knuffel van me!
@ eindhoven, spannend alles met t visum, heel erg veel succes. ik heb er 6 maand over gedaan om mn ex voor 2 weekjes vakantie naar nederland te halen ![]()
Voor de rest die me al kende, ik ben afgelopen zaterdag van side (turkije) verhuisd naar Alanya (ook turkije). een eertje verder weg! Dit bevalt me echt een stuk beter dan oostenrijk en heb het dus nogsteeds erg naar mijn zin. heb ook julierichez nog regelmatig geziene n elkker wezen babbelen over egypte. ja soms blijf ik het toch nog missen! en die ex van mij wilt ook nogsteeds neit uit mn gedachten gaan⦠zucht, achja ik heb toch eeen erg mooi en leuk vooruitzicht voor de koemnde maanden, en daar past een man niet bij in het laatje. ik heb namelijk ook mijn vliegticket voor een wereldreis geboekt. ik ga naar china, thailand, indonesie, australie, neiuw zeeland en amerika vanaf volgend jaar 15 januari, en dan kom ik pas weer trug begin november! Dus ik blijf niet stil zitten!
dat was de kleine update van mij! xxx suus