'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Verontrustende berichten weer.
Dreetje, ik denk dat je er zo goed aan doet. Het houdt een keer op. Je kunt wel blijven geven en toegeven maar dan doe je jezelf ernstig tekort. Ik hoop dat je het nu echt kunt afsluiten en dat het bij hem ook duidelijk is. Sterkte en knuffel.

Laten wij vrouwen over ons heen lopen? Never en nooit!!
Blijf trouw aan jezelf.
Een liefje erbij voor de fun? Wat een lef!!
Ik denk dat Europa eerder lonkt dan echte liefde. Sorry ik wil niemand er persoonlijk mee kwetsen en ben blij dat er meiden zijn die het niet pikken!

2 likes

ja, er hadden mij er al zoveel verwittigd, maar liefde maakt blind zeker? en toch… ik begrijp het allemaal nog niet! ik ben reeds bij hem thuis geweest en was heel welkom. hij zegt dat dit een bewijs is dat hij het serieus meent! maar hij blijft maar bezig over dat orfi document en dat wekt argwaan op! hou jullie op de hoogte!
en voor alle dames die een relatie hebben of denken te hebben, troost je, er zitten waarschijnlijk ook goeie tussen! of is het cultuurverschil dan toch te groot dat ik hem niet meer begrijp, dat alles kan of mag? groetjes uit het “putje”.

oohh prutsje dat meen je niet dat hij even een meisje voor de fun heb wat zal hij doen/zeggen als jij een jongen voor de fun heb.
De afstand is ook zeker moeilijk maar daar moet je samen een weg in zien te vinden en als dit niet lukt zet er dan a.u.b. een punt achter dit werkt dan niet.

Zal heel moeilijk zijn maar denk echt aan jezelf jullie allemaal sofi, dreetje en prutsje sterkte.

hahaha irm ook fan van Alex leuk.

thx ja, en zeggen dat hij zo jaloers ik als ik contact heb met andere egyptische vrienden, zonder meer! Hij zegt dat hij mij moet kunnen vertrouwen en dat ik er alleen voor hem ben! en dat ik op vakantie zomaar niet willekeurig mijn email adres a iedereen mag geven want dat er veel “slechterikken” tussen zitten die het niet goed menen! Oh God, ik hou zo ontzettend veel van hem en kan de knoop maar niet doorhakken! wij hebben het zo goed als we samen zijn en zijn héél gelukkig samen. Hij zegt dat ik zijn leven verander heb, maar voor het ogenblik heeft hij het mijne ook veranderd, zeker weten!

Prutsje, hoe lang zijn jullie nu samen dan?
Ik vind het echt ongelooflijk dat ie zo iets kan doen…oh wat moeilijk voor je!

hoi clejo , we zijn negen maanden samen en ben reeds drie maal naar egypte geweest! Dit zou nu de vierde keer worden. We hebben zoveel plannen gemaakt samen en hij is ook héél lief voor me, tenminste als we samen zijn, maar waarom hij dan plots zoiets opbiecht ! hij wil eerlijk zijn tegen me , zo zegt hij, en ja dat is hij wel geweest! ik begrijp dat het moeilijk is als je iemand nodig hebt en die is zo ver weg, maar bij mij is dat juist hetzelfde en ik neem daarom ook niemand anders, just for fun! ik zal een knoop moeten doorhakken, maar ik kan het echt nog niet!

Na een heerlijke week te hebben gehad ben ik weer terug…

Dreetje, ik denk dat het heel verstandig is van jou dat je gewoon lekker aan jezelf denkt. Je bent al veel te lang bezig met al zijn gevoelens, problemen etc. Ik denk dat je veel beter verdient en je kan nu proberen verder te gaan met je leven. Blijkbaar is verdwijnen en onbereikbaar zijn inderdaad zijn manier om om te gaan met moeilijke situaties.

Prutsje, ik zou zeggen laat hem links liggen. Wie gaat er nou met een andere vrouw iets doen omdat hij eenzaam is en dit ook nog vertellen. Lijkt mij een duidelijke zaak. Sterkte.

Mijn vakantie was erg fijn. We zijn weer een stuk dichter bij elkaar gekomen en elke keer dat we elkaar zien hebben we het zo leuk. Ook wat strubbelingen maar ik kan echt mezelf bij hem zijn en dat geeft een heerlijk en vertrouwd gevoel.

Welcome back Dalfien fijn dat je een goede vakantie heb gehad al wat plannen kunnen maken?

Hoe zal het met de andere zijn in Hurgahda? ik ben ook gezond jaloers.

Hoi prutsje,

Na 9 maanden neemt hij al iemand for fun :mad:, hmmm hoe zal dat gaan na een nog langer tijd …???
Gaat hij iedere keer ( wanneer hij jou mist ) iemand nemen voor de fun ???
Wil jij echt met zo’n iemand een relatie ??
En nu heeft hij het nog eerlijk verteld, maar zal hij dat de volgende keer ook doen ??

Ik heb zelf in het verleden 2 keer een lange afstandsrelatie gehad en deze zijn beide mis gelopen, doordat de andere mij bedroog !!
Ik ben er toen mee gekapt, omdat ik mij meer waard vond en ook omdat ik toen geen vertrouwen meer had in deze persoon.
Het was moeilijk, maar wat ben ik ( achteraf ) blij geweest dat ik deze beslissing toen heb genomen.
En nu heb ik al 5 jaar een gelukkige relatie met een Bp ( die gewoon in Ned. woont ).
Ik zie het zo, uiteindelijk draag je zelf het grootste deel bij aan jouw eigen geluk !!

Ik beoordeel jou hier niet op, maar hoop dat je voor jezelf kiest, want wat hij doet is zeker niet correct !!
En jij bent toch zeker meer waard !?!?
Jij gaat toch ook niet vreemd, wanneer je hem mist ?? ( vind ikzelf een waardeloos excuus, vreemd gaan, omdat je eenzaam bent of je schatje mist ).

Uiteindelijk zal je moeten beslissen tussen jouw hart of jouw verstand en daar ook de gevolgen van moeten dragen.

Ik wens jou heel veel sterkte met jouw beslissing.

Groetjes Hadiya :zon02:

2 likes

hey meiden,

Even snel een berichtje vanuit Hurghada! Het is hier super en de tijd gaat veel te snel :frowning: merk nu echt dat het de laatste dagen zijn, want begin me jankerig te voelen ivm het naderende afscheid! 1 keer wat ruzie gehad, en af en toe is dat blijkbaar even nodig om weer nader tot elkaar te komen!
Ben in luxor bij zijn familie geweest vorige week, en dat was een erg bijzondere ervaring! Was voor het eerst dat ik hun ontmoeten en zij Jasmin zagen! Weet nu wel hoe veel het betekend als je de familie hebt leren kennen…dan leer je iemand volgens mij pas echt kennen, ben wel erg geschrokken van het huis, zo armoedig, midden in het centrum van luxor, maar toch slapen op de grond, toilet is een gat in de grond en douchen met een kom met water… en de geiten staan op het dak en komen af en toe even in de ‘woonkamer’ kijken en de zwerfkatten lopen ook gewoon binnendoor! De familie heeft ons met open armen ontvangen en waren vreselijk lief! Ik voel dat ik geaccepteerd ben en ze zijn gek op Jasmin. Van te voren met m. nog over vrouwenbesnijdenis gehad, ivm Jasmin en zijn zussen zijn idd besneden, maar hij wil dit ook echt niet voor Jasmin, wel wil hij graag gaatjes in haar oren voor oorbellen (iedereen denkt dat ze een jongen is) dus dat ga ik in Nederland wel doen, ook om zijn familie tegenmoet te komen. Ik dacht trouwens dat zijn moeder ook M. zijn duitse ex vriendin (relatie van 3 jaar) had ontmoet, maar dit is dus niet zo. Dus het betekend voor mij heel veel dat hij ons mee genomen heeft!
In luxor zelf verder niet zo gek veel gedaan, nijltocht en bananenplantage bezocht, maar het was te warm om echt naar de tempels te gaan voor Jasmin.en tja die liet ik niet achter bij de familie!

In hurghada veel naar het strand, het weer is heerlijk, doordat er ook wat wind staat.

Muchacha nog gezien, hapje wezen eten op haar verjaardag en van de week nog een avondje op stap geweest wat erg gezellig was! Wat zijn die egyptische mannen af en toe toch vreselijk kortzichtig en op zoek naar een vrouw zeg!!! hahaha

Irm, je berichtje geeft me wel even kippenvel, blijft toch een risico altijd! Bleh…ik ben wel zo ver dat ik M. nu alleen laat met Jasmin, nu bijvoorbeeld maar ook van de week 2 avonden/nachten. Op het moment vertrouw ik hem volledig, merk aan alles dat hij haar niet zo veel opvoeden zoals zijn nichtjes en neefjes opgevoed worden, maar ja toch blijft het altijd oppassen.

Nou ik ga weer lekker naar mijn man en kind toe, nog 3 daagjes :frowning: Muchacha en vriendin vliegen tegelijk met ons terug, dus kan bij haar uithuilen tijdens de terugreis :wink:

liefs…

1 like

Fijn dat je het zo leuk heb gehad suusje en dat je zijn familie heb ontmoet ik wens je hele leuke dagen toe.
En Jasmin op een jongen lijkt nou echt niet hoor ze is een hele mooie meid heeft echt een mooi meisjes hoofd hoor.
Zal wel een traditie daar zijn.

Fijne dagen nog.

Gelukkig heb je nog een paar dagen Suusje dus geniet er maar dubbel van!
Wat fijn inderdaad dat je bij de familie bent geweest en jullie elkaar hebben leren kennen. Ze zullen toch echt wel trots zijn op Jasmin denk ik, zo’n mooi grietje.
Heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.

Hihi! En met mij! Maar dat wist je toen nog niet Irm!! Haha! :zon02:

1 like

Suusje84, Fijn om te lezen dat je het leuk hebt. En zeker bijzonder om zijn familie te zien. Lijkt me inderdaad wel een cultuurschok, op grond slapen en geen toilet. Zijn jullie daar ook verbleven?

En Jasmin op een jongen lijken? dat zie ik echt niet hoor. Het is een schatje. Oorbellen is wel een traditie daar. Wel zonde want het maakt al zo volwassen vind ik.
Geniet nog even en fijn dat je samen met Muchacha terugvliegt. Inderdaad prettig om nog gezellig na te genieten en hopelijk niet al te veel uit te huilen.

@Camilla, ja we hebben wat meer toekomstplannen gemaakt dus dat voelt heel goed.

Hallo suzy welkom.

Nou ben benieuwd naar je toekomst plannen dalfien.

Gister net iets te lang met mijn gezicht in de zon gezetten dus ben nu rooodddd en dan wordt ik vanmiddag ingewerkt haha

1 like

@dalfien… Ben benieuwd…:slight_smile:

Wil graag advies, ik ben getrouwd met een Egyptenaar 3 jaar. Ik was zwanger en ben naar hem toegegaan eind maart om daar te gaan wonen met hem.
We hadden geen huis en zijn bij zijn moeder in komen wonen. Maar het leven voelde zwaar daar, ik was zwanger en het was warm, ik kon niet naar buiten zoals ik wou.
Dus alles ging niet zoals ik wou. Ik klaagde dus, maar goed ik wist ook dat mijn hormonen op de hobbel waren.
Mijn man had mijn paspoort afgepakt en ging dingen van mij eisen en ik ben toen gevlucht naar een vriendin van mij. 2 Dagen later heeft hij mij gevonden omdat ik hem moest bellen en hij heeft het nummer nagetrokken (ja dat was geen handige zet van mij maar goed het was gebeurd) en heeft mij gedreigd dat als ik niet mee ging hij de politie ging bellen, en ging zeggen dat ik met mijn vriendin haar man had geslapen of dat ik geld uit het huis had gestolen. Ik werd bang en wou geen trouble voor mijn vriendin. Ben dus maar weer meegegaan. Hij beloofde mij dat als ik mee terug ging alles anders werd. Geen hoofdoek, niet opgesloten worden in huis. Ik geloofde hem ook nog. Zijn moeder was er ook bij en een vriend van hem.
Eenmaal aangekomen in huis was alles goed tot de volgende dag. Mijn man en zijn moeder gingen naar het werk en ik kreeg geen sleutel. De deuren werden op slot gedaan en ik kon er niet uit. Ik was opgesloten van 8 tot 3 uur smiddags, kwam soms helemaal niet buiten. Ja, alleen met hem. Voelde me radeloos maar goed ik moest me inhouden, was natuurlijk ook zwanger en was in juni uitgeteld. Hij werd gemeen, begon te drukken, te slaan, te schelden. Ik werd rustig om hem een vertrouwen te geven dat ik voldeed aan de vrouw die hij wou. De politie is nog bij ons aan de deur geweest omdat kennisen het door kregen wat bij ons achter de deuren speelde. En dat werkte, een week voor de bevalling kreeg ik de sleutel terug, maar goed, vluchten had geen zin meer. Hij had een ticket geboekt eind juli voor mij om 2 weken in Nederland te blijven bij mijn dochter hier die ik zo erg miste, en die heeft hij de politie ook laten zien. Want mijn man vond het nodig na al die ellende dat ik rust moest hebben en dan fris terug moest komen. Ik ben bevallen 16 juni van en zoon, ik was gelukkig, Soboa feest gehad na 7 dagen, dat was super ... 2 Dagen erna vroeg ik hem of ik mijn zoon mee kon nemen naar Nederland om hem hier te laten zien. Ja, de bom was gebarsten en hij vertelde me: ik boek nu een ticket en je kan nu gaan. Ik zei: nee ik ga eind juli en kom dan met een oom en een tante terug. Maar hij vertelde me: nee nu, dat is beter je hebt rust nodig. Ik wou hem niet tegen praten en liet hem een nieuw ticket boeken. Ik moest dus gaan, mij zoontje was nog geen 2 weken. De 2de dag in Nederland belde ik om te weten hoe het met de kleine ging. Hij had de hele dag geen tijd, hij was druk, ok dat kan maar ik voelde wel wat. Ik belde hem 's avonds en toen zei hij: ik weet niet of ik je nog wil, je bent weggegaan. Ik wist niet was ik hoorde, hij wist dus niet of ik nog terug mocht komen, hij wou graag wat tijd. Ik zei ok, die tijd kan je krijgen, maar ik wil wel graag weten hoe het met je kleine is. Ik mag maar 1 keer per dag bellen. Belachelijk maar goed, ik doe dit nu (maar met moeite). Maar goed, hoe krijg ik mijn zoonje terug? Ben bang, ik weet het niet meer. Ik kan hem wel op punten pakken wat hij mij aangedaan heeft, het staat allemaal genoteerd. Ben bezig met een advocaat. Heeft iemand ervaring of weet wat ik kan doen? Ik weet het niet meer, slaap niet, eet niet, de kilos ben ik allemaal al weer kwijt van de zwangerschap (en dat worden er nog meer als het zo door gaat), maar moet sterk zijn als ik nog weer terug moet.
Wie kan me geen raad .wie kan mij helpen

Oei jeetje levi21! Dat is heel erg schrikken…Ik heb eigenlijk helaas geen nuttig advies voor je behalve dan dat je misschien contact op kan nemen met de Nederlandse Ambassade om te vragen wat hun voor advies kunnen geven aan je. Ik weet niet hoe de situatie nu is maar je zoontje als vermist opgeven kan het misschien nog erger maken en loopt het misschien uit de hand. Ik zou de Ambassade bellen en terug gaan met iemand en proberen even rustig te blijven wat echt heel maar dan ook heel moeilijk is op het moment…
Je hebt er misschien niks aan maar hoop ook net als Irm dat iemand je goed advies kan geven!
Heel veel succes meid!

@ Dreetje, ik weet niet wat er precies is gebeurd omdat ik nieuw hier ben, maar het klinkt als zeer vervelend allemaal. :frowning: Ik wens je veel sterkte!

@ Prutsje, belachelijk dat hij zegt dat het just for fun is…! Echt waar hoor! Dat is misbruik maken van de situatie. Als die van mij dat zou zeggen dan zou het klaar zijn, hoeveel ik ook om hem geef en van hem hou, maar dat is het vertrouwen toch zo ontzettend beschadigd dat je niet weet wanneer hij het en of hij het weer zou doen. Ook al heeft hij behoeftes, dat hebben wij ook, maar wij hebben toch ook niet iemand just for fun…? Sorry, ik snap dat het onwijs moeilijk voor je is, maar hoe zou hij reageren als jij dit zou hebben gezegd tegen hem…? Denk aan jezelf en kies ook voor wat je zelf wil…Succes…

@ Levi, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik krijg er kippenvel van…Wat als je terug naar Egypte gaat met iemand van je familie? Dan kun je hem bezoeken en kun je er live over praten. Ook eerst uitzoeken hoe het juridisch zit. Ik kan je helaas ook niet hiermee helpen, maar raadpleeg je advocaat, politie en NL ambassade idd…Jeetje! Heel veel sterkte!

Ik heb mijn papierwerk voor zover klaar, ben nu nog aan het wachten totdat hij zijn gegevens naar mij doorstuurt van het paspoort, dan kan ik het laten legaliseren bij de gemeente en kan ik het opsturen. Hopende dat hij dan halverwege september hier is…(ik ben er bang voor en hou rekening met een afwijzing, heb de machtiging en bezwaarschrift ook al voor zover klaar) Mocht hij worden afgewezen, dan ga ik in september daarheen voor een week of 3…Kan echt niet wachten hem te zien! Er is in de afgelopen maanden nogal wat gebeurt, wisten niet of we ermee door wilden gaan en hadden besloten er een punt achter te zetten, maar een week of 5 later zijn we hierop teruggekomen omdat we elkaar toch teveel mistte. Laatste keer dat ik hem heb gezien is april geweest…pfffff, duurt lang voor we elkaar weer zien, maar nu mag hij bewijzen dat hij ook iets voor mij wil doen om mij te zien en dat is proberen een visum te krijgen en daar ook actie voor ondernemen. Ze moeten wel wat doen voor ons he. We kunnen niet aan de gang blijven met daarheen gaan… :wink: is natuurlijk wel lekker, aan de zee, strand, mooi weer, redelijk lekker eten… :slight_smile:

Degene die nu in Egypte zijn, veeeeeel plezier nog!! xxx

Wat erg voor je levi ik kan je helaas niet helpen maar neem z.s.m contact op met de ambassade en contacteer zoveel mogelijk mensen.

Ik ben beniewd eindhoven maar mocht het niet lukken echt in bezwaar gaan.