@ Anna, heel veel succes met je egyptenaar, maar denk goed na wat je wil. Dit is niet niks…
@prutsje, met een orfi ben je zgn " getrouwd" en kan je samen een appartement huren etc. Moet bij een advocaat getekend worden< maar laat het ook in het engels vertalen voordat je een handtekening zet. Maar waarom wil hij nu ineens een orfi hebben???
@Suusje, bist du da?? of zit je al in egypte ( ik hoop van wel)…voor mij nog 5 dagen :cheer:
Ja het is suusje gelukt echt super fijn muchacha alvast een hele fijne vakantie ik ga zaterdag ook een weekje weg een groep verstandelijk gehandicapten begeleiden in Euro Disney heel veel zin in.
Tot volgende keer.
dat is nu juist mijn vraag! aan allen die reeds meerdere malen hun vakantie doorgebracht hebben met Egyptische vriend, hebben jullie ook zo een document getekend?Ik ben er niet gerust in, niet dat ik hem niet vertrouw maar als dit niet moet, doe ik het liever niet!doei
Nee, dit is niet nodig. Zeker niet als je in Hurghada met hem samen bent. Het kan zijn dat de huur van een appartement duurder is als je het niet hebt maar om gewoon samen over straat te gaan heb je het niet nodig.
Ik heb geen orfi en ben nog nooit aangehouden door de politie.
En wat fijn dat het suusje gelukt is!! super voor haar.
@Prutsje…het orfi…er wordt verschillend gedacht over het orfi. Voor de 1 is het een flutpapiertje welke gebruikt wordt om met een vrouw het bed te kunnen delen, voor de ander heeft het de waarde van een huwelijksakte/belofte. De egyptenaar kan naar een willekeurige advocaat stappen en een formulier pro forma laten opmaken, handtekening eronder en klaar, en jij tekent t later. Is het meer oficieel dan komen er 2 getuigen bij en teken je het samen.
In de praktijk is het zo dat als je een orfi hebt het eenvoudiger is om samen een appartement te huren. Een moslim mag namelijk niet ongetrouwd samen met een vrouw zijn. Het is dan aan de man in hoeverre hij daar waarde aan hecht. Doch, er zijn ook egyptenaren die meerdere orfi’s op zak hebben, voor de meerdere vriendinnen. Het wordt ook niet geregistreerd. Het orfi heeft sowieso in NL geen enkele waarde. Let er echter wel op wat je tekent. Er wordt vaak ook over verplichtingen gesproken in het orfi, over geld etc. Dus in Egypte kan het in die zin wel gevolgen hebben.
Hoe jou vriend hier in staat weet ik dus niet. Vindt hij het haram om zonder orfi samen met je te zijn? Dan kan ik me voorstellen dat hij een orfi wil. En in hoeverre heb je al vertrouwen in je vriend…
@eindhoven…ik kan je enkele algemene tips geven. Zorg dat alle paieren in orde zijn. Belangrijkste is eigenlijk wel dat hij aan kan tonen dat hij terug gaat cq moet naar Egypte. Hierop komen de meeste afwijzingen, het gevaar dat hij niet terugkeert. Hou er ook rekening mee dat de eerste aanvraag afgewezen wordt. Ga dan gewoon in bezwaar want meestal is de afwijzing niet gbaseerd op feiten maar op een aanname. Na bezwaar wordt het visa in de meeste gevallen toch toegekend.
@Camilla, leuk dat je een reis gaat begeleiden naar Eurodisney. Veel plezier en ook succes! Lijkt me ook best wel vermoeiend met een groep maar wel heel erg leuk.
Ik ga onverwacht nog een weekje naar mijn lief toe. Ik heb er zin in…
Ik vertrek zondag. Een leuke aanbieding die ik niet kon laten liggen.
Dank je wel ja het is heel vermoeiend maar wel heel erg leuk die glimlach op hun gezicht doet met het hele jaar goed.
Ooohh zo lekker hoor Dalfien fijne vakantie vast.
Ok, bedankt…
Wat is voor de ambassade genoeg reden om hem te geloven dat hij terug gaat naar Egypte. Zijn moeder woont in Cairo, haar gezondheid is niet goed, zijn broer woont in Dubai en hij voelt zich verantwoordelijk voor zijn moeder (dit valt wel mee maar dat heb ik in de brief gezet die ik als extra bijlage toevoeg aan de papieren)
Ik heb onze situatie uitgelegd, dat hij voor zichzelf niet persee naar NL wil maar dat hij het voor mij/ons doet…
En dan nog nog idd kopieen van alles, loonstrook, bankafschrift, uitnodiging, garantstelling, (hij heeft ook geld maar dan zijn we dubbel gedekt), kopie paspoort, kopie visa, ik voeg een foto bij een brief als bijlage. Dan zijn alle papieren in orde, maar grotendeels wordt de 1e keer afgewezen? Hoelang duurt zo’n bezwaarschrift dan? Dat moet ik vanuit hier in NL regelen toch?
@ prutsje, wij hebben nooit een orfi gehad, M is daar zelf nog nooit over begonnen. Toen ik er naar vroeg begon hij te lachen en zei hij dat het veelal is om vrouwen het bed in te krijgen, maar ja ook af en toe omdat een man daar veel waarde aan hecht omdat het haram is om ongetrouwd samen te zijn met een vrouw…Meningen zijn hier dus over verdeeld. Ik zou er eerst achter komen waarom hij het wil. Geef maar aan dat er genoeg vrouwen uit NL zijn met een partner uit Hurghada die geen orfi hebben en ook gewoon hand in hand over straat lopen…succes…
hoi, bedankt voor de info. Dit document was mij totaal vreemd en het is niet dat hij dat per se wilt, maar is miss bang voor problemen om samen gezien te worden. Haram zal niet echt een probleem zijn voor hem, dus niet doen doen! Ik ken hem trouwens nog niet lang genoeg om mij aan papieren te binden, maar tis wel een schatje en verlang enorm om terug te gaan! nog een paar dagjes en we zijn zover! groetjes en fijn weekend!
Irm gefeliciteerd met je zoon! Goed om te horen ook dat je weer een fijne tijd hebt gehad in Egypte
Voor iedereen die die kant al op is of binnenkort weer gaat: Geniet er van! Maak er een fijne tijd van! Al dan niet met geliefde
Hier alles zn gangetje. M geeft nog niet op, krijg nog steeds dagelijks smsjes en af en toe telefoontjes (die ik niet beantwoordt) Af en toe stuur ik een smsje terug zonder bijzonderheden, ik heb hem sinds hij terug is 2x gesproken. t Blijft een lastig verhaal voor mij, had niet verwacht dat hij zo zou aanhouden. Wekt ook weer argwaan… pfff…
Ik zou hem graag nog eens face-to-face willen spreken maar alle drama die daar mee zou samengaan… weet niet of dat het waard is…
Hiyah people
whazup?
zoals suzieme al vertelde gaat alles hier super voor ons
hopelijk gaat daar ook alles goed met iedereen, is soms moeilijk om alles steeds bij te lezen…
Dreetje, negeren die boel hoor!! M probeert me ook al meerdere malen te contacteren, nou ja dikke pech voor hem, he lost a superduper girl
ze hebben nogal veel blablabla he die gasten
M wil naar Turkije komen om me te zien want ie mist me zoooo
yeah wel buh-huh, kom dan af he naar turkije! maar nee, moet ie daar dan ook weer zo moeilijk over doen
och wat zijn het allemaal drama-queens die venten, en geloof me, ze zijn in turkije niet beter hoor…
dikke zoen daar aan allen, hoop dat alles goed gaat met iedereen!!
enjoy the egyptian life of reisjes allemaal!!
Hoi iedereen, tijdje geleden dat ik nog op het forum was…
Na de afwijzing van het visum,hadden we lastige tijd en mijn laatste bezoek in Egypte hadden we redelijk wat discussies.(de bikini,het ongetrouwd zijn enzzzz)
Toen ik terugkwam had ik er eventjes genoeg van,maar bleef hem elke dag zien en horen op skype. Toen kwam hij met het voorstel om ginder te trouwen, had een internationale lawyer gevonden en die had hem wat tips gegeven, 2 papiertjes bijeen verzamelen en voor hem was dit voldoende (?!), binnen de kortste keren zou hij hier zijn. Sorry hoor,maar soms is hij echt zo lichtgelovig en ik ben zo ongelofelijke moe geworden om alles duidelijk te maken, het zo niet werkt.
Ik weet dat er hier heel wat dames zijn met nare ervaringen,maar qua vertrouwen zat het wel redelijk goed (alhoewel je nooit zeker bent),wij hadden andere problemen en miss ligt het wel aan mij, ik heb gewoon geen vertrouwen in dit land en de manier waarop egyptenaren met elkaar omgaan.
We hadden afgesproken dat ik normaal deze tijd terug zou gaan,maar heb alles afgeblazen,kheb het moeilijk en doet pijn om hem zo te horen.
Ergens ben ik alle energie verloren om hiermee verder te gaan,
bezint eer ge begint…
@Dreetje…waw ongelofelijk, wat een verhaal en uitleg…khoop dat je ermee om kan
hoi, ja, ik ken dit verhaal en zit juist in hetzelfde bootje. Erger nog, een week voor ik terug zou gaan, laat hij mij koudweg weten : he meet a girl, but not love, just for fun. omdat ik zo ver weg ben en hij mij nodig heeft ! maar kom gerust af, ik zal er zijn voor je, iedere dag, iedere avond ! ik hou van jou ! hij stuurt me een sms : ik mis je echt heel erg en wil je met me trouwen? Gisteren belt hij mij om te zeggen dat het meisje héél verdrietig is en jaloers omdat hij mij kent! maar bij hem is het alleen voor de fun, hij wil alleen mij! ja zeg, heb ook alles afgeblazen en wacht nu af! het doet enorm veel pijn en weet echt niet meer wat te denken! ik heb alle papieren voor zijn visum maar nu weet ik het efkens niet meer! in ieder geval, dames zoals ik, hou er de moed in en verlies je eigen trots niet! waar zijn wij mee bezig?
Hi
M gaf niet op en bleef me berichten. Heb hem nog 1x gesproken en hij was o zo gelukkig mijn stem te horen enz enz en was al plannen aan het maken hoe nu verder. Maar bij mij werkt het niet zo. Ben erg voorzichtig geworden in mijn gevoelens na alles wat er gebeurd is en dat heb ik hem uitgelegd. Toen hij voor de zoveelste keer boos werd en weer mijn gevoelens negeerde, alleen maar bezig was met hoe het voor hem was, ben ik heel boos geworden en heb hem verteld dat als hij geen begrip kan opbrengen voor mijn gevoel en hoe ik hier in sta, wij onmogelijk verder kunnen. Dat ik niet met hem verder wil.
Naja hij natuurlijk weer boos, heb nog 1 berichtje van hem gehad en nu staat de telefoon uit. Dat is blijkbaar zijn antwoord op alles.
Ergens vind ik het jammer dat blijkt dat hij nu niet keihard voor mij vecht zoals ik in het verleden wel voor hem heb gedaan maar aan de andere kant bevestigt dit mijn gevoel en mijn beeld van hem. En sterkt het me alleen maar in mijn beslissing.
Dit is klaar, ik ga verder met mijn leven. Jammer dat het zo gelopen is en ik had hem graag nog face to face gesproken want om dit op deze manier na 1,5 jaar te eindigen vind ik niet zo tof. Maar het zij zo.
Voor alle meiden hier, please remember: Actions speak louder than words…