'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hawawshiiii, oh Clejo hou op ahahahahhaha… E
Beetje een late reactie, maar twas zondag echt gezellig en te warm ahahahaha…

Suusje, nog 6 dagen…kmoet nog langer wachten pppfff…

Dreetje, hoop dat je er doorheen slaat ondanks familieomstandigheden :kus:
Even voor de duidelijkheid, jullie spreken elkaar??

" Dont worry about the people from your past, for some reason they didn’t make it to your future…"

Fijn weekend

het is nog maar de vraag of wij ook dat werkelijk gaan…heb volgens mij net de eerste tekenen van waterpokken gezien bij Jasmin :frowning: en waarschijnlijk betekend dat dat we niet mogen vliegen…kan we janken :frowning:

ooohhh dat is vervelend suusje en hoe is het nu hopelijk valt het mee.
irm volgens mij ben je terug hoe heb je het gehad vertel vertel.

Ik duim voor je dat het meevalt Suusje, dat zou echt heel erg vervelend zijn. Hoe gaat het met Jasmin?

het ziet er niet zo mooi uit, er blijven pokken bijkomen! Ze is er helemaal niet ziek van, niet eens een beetje verhoging…maar ja ze zijn wel zichtbaar op haar gezicht en dat betekend dat we niet mogen vliegen!!! Ga morgen naar de huisarts, om te kijken of ik hem zo ver kan krijgen een verklaring af te geven dat het niet meer besmettelijk is, maar ja betwijfel of ik dat voor elkaar krijg :S ik weet echt even niet wat te doen…

blijven hopen dat het goed komt! kun je anders nog annuleren en zo snel mogelijk gaan zodra het over is? snap ook niet wat er zo erg aan is, iedereen krijgt die pokken een keer en gehad is gehad…
ik blijf duimen voor jullie!! jullie moeten gewoon gaan :slight_smile:

Suusje…en hoe gaat het nu met Jasmin? Kunnen jullie wel gaan? Ik hoop het, wil jullie wel zien daar :-)…

Is nog hetzelfde…dus het is afwachten, moet morgenochtend om 8:40 uur weer bij de huisarts zijn en hopelijk wil hij mij dan wel een verklaring geven, want dat wilde hij gister nog niet doen :frowning: mocht het niet zo zijn dat we morgen vliegen dan ga ik er alles aan doen om uiterlijk dinsdag die kant op te vliegen! dus ik kom je verjaardag daar vieren hoor :wink:

Ik heb getwijfeld of ik op dit forum zou gaan reageren, maar ik doe het toch.
Eind maart ben ik naar Egypte geweest met mijn man, daar heb ik een tour gedaan en in contact gekomen met een egyptenaar, hij was de reisleider. Thuis heb ik hem de foto’s van de tour gemaild en sindsdien begonnen we elkaar berichten te sturen via facebook. Na een paar weken begonnen er gevoelens bij te komen en nu ben ik op het punt aangekomen dat ik ontzettend verliefd ben. Ik heb me nog nooit zo gevoeld. Maar ik ben getrouwd. Hij weet dit ook en vaak hebben we al aan elkaar gezegd dat we niet door kunnen gaan met elkaar, maar toch kunnen we niet stoppen.
Ik zie hem als mijn soulmate. We zijn nu aangeland op het punt dat we elke dag contact hebben, via facebook, mail en skype. En elke dag begin ik meer van hem te houden en hij van mij.
Ik heb alle verhalen gelezen hier op het forum, dus ik weet drommels goed dat er cultuurverschillen zijn, en ook waarop te letten. Ik ben christen en hij is moslim. We vinden allebei dat vanwege het geloof we niet goed bezig zijn, het is haram (om maar in zijn termen te praten). Maar toch zijn we ervan overtuigd dat we elkaar niet voor niets hebben ontmoet. We hebben een enorme aantrekkingskracht naar elkaar. Hij geeft aan dat ik mijn tijd moet nemen, hij ziet mij als zijn toekomstige vrouw, ik heb zelfs al zijn moeder in skype ontmoet. Hij vraagt nooit om geld. Hij vindt het belangrijk dat we elkaar eerst weer een keer ontmoeten, maar dit keer dan als lovers en niet als tourist en reisleider. Hij wil dat ik zie hoe het leven daar is en hij wil mijn leven hier zien, daarna maken we een beslissing of we verder gaan. Hij geeft aan dat hij wil proberen naar Nederland te komen, voor 2 weken, om mijn leven hier te zien. Maar hij wil geen hulp van mij daarbij, omdat hij niet wil dat ik in de problemen kom met mijn man.
Ondertussen heb ik geregeld vragen aan mijzelf: waarom overkomt mij dit, hoe komt het dat ik zo verliefd op deze man ben. Ik ben helemaal niet het type dat vreemd gaat, keek helemaal niet naar andere mannen, behalve mijn eigen man. Maar toch heeft deze egyptische man mijn hart geraakt, we zien het zelf als een voorbestemd iets.
Maar goed, ik verwacht niet dat jullie antwoorden hebben voor mij, ik moet hier zelf uitkomen, maar aangezien ik met niemand, behalve hem, hierover kan praten, moest ik toch even mijn verhaal kwijt.

Zoals je zegt, dit kunnen we niet voor je oplossen. Maar we kunnen wel tips geven en luisteren. Mijn tip, breekt het af, hoe verliefd je bent. Je bent nu nog getrouwd. Het zijn niet alleen geloofs en cultuurverschillen waar je tegen op bokst. Je bokst dan straks op tegen familie en vrienden maar nog belangrijker: 2 landen die er ontzettend veel aan foen om jullie uit elkaar te houden. Je wilt niet weten hoeveel energie en stress er bij een echte relatie met een egyptenaar komt kijken. En daAr jullie verliefde contact alleen via interner heeft plaats gevonden zeg ik: echt meis, zet niet alles op t spel. Kap t af. Blokkeer hem op fb skype MSN en je telefoon want geloof me, hij gaat het niet opgeven. En t is heel moeilijk sterk te blijven aks hij je toch kan contacten. Die mannen daar wet3 precies de juiste woorden te zeggen en hoe sceptisch wij ook. Zijn we geloven ze.
Overigens t feit dat huj een relatie wil beginnen met een getrouwde vrouw zegt meer dan vragen om geld. Hier denken de egyptenaren nl heeeel slecht over…maar. …zal hem wat dat betreft voordeel vd twijfelen geven. Blijft toch mijn eerdere advies staan. Voor je eigen gesteldheid en je leven, stop er mee nu t nog enigzins mogelijk is

Hoi Anna 1981,

Ook ik sluit me helemaal bij Skybleu aan.

Je kan het er nu beter bij laten, nu je nog niet zover bent gegaan met het ( intieme ) contact enz. Het zal inderdaad moeilijk zijn i.v.m. jouw gevoelens voor hem en iemand die verliefd is, kijkt nooit objectief naar deze situatie !! Jij dus ook niet…

Weet jij iets over zijn geloof, cultuur, familiebanden enz.??

In het begin lijkt alles fantastisch, maar de Egyptische cultuur is zo anders dan de onze en dat zorgt vaak voor misverstanden en ruzie’s. En een relatie met een Egyptenaar heb je nooit alleen met hem ( zijn familie, vrienden spelen ook een hele grote rol )!!

En weet dat, wanneer jij als getrouwde vrouw iets met hem begint, hij jou altijd zal wantrouwen…Mischien niet openlijk in het begin, maar in zijn gedachten zal hij jou niet respecteren en uiteindelijk zal dat jou opbreken.

Veel Egyptische mannen kunnen " mooi " praten en weten precies wat ze moeten zeggen om een vrouw/meisje verliefd op zich laten worden !!
Veel van hun hebben er alles voor over om naar Europa te komen.

Het is aan jou om erachter te komen, als hij ook zo’n dubbele agenda heeft.
Maar spreekt niet in jouw voordeel ( en dus ook niet in de zijne ) dat jij getrouwd bent en dat hij ondanks dat ( dat is inderdaad heel erg haram ) toch iets met jou wil beginnen.
Ik betwijfel als zijn motieven oprecht zijn en hij oprecht verliefd op jou is !!

Ik hoop ( voor jou ) dat je jouw verstand ook laat spreken en niet alleen jouw gevoelens. Uiteindelijk moet je met beide leven.

Mocht je nog vragen hebben over het geloof/ cultuurverschil ofzo, dan kun je me ook altijd een pb sturen.

Hoop dat je wat aan onze adviezen hebt en wens jou verder sterkte in jouw beslissing om te kijken wat je het beste in jouw situatie kan doen.

De ( meeste ) meiden hier hebben het beste met jou voor en weten waarover ze praten uit ervaring. Hopenlijk heb je iets aan onze ervaringen.
Onze ervaringen hebben toch vaak meer met elkaar gemeen, dan dat ze verschillen.

Groetjes Hadiya :zon02:

Ja ik ben het eens met wat er al over geschreven is als hij aangeeft dat het haram is waarom stopt hij er dan niet mee daar kan je hem weleens mee confronteren.
Zet niet alles op het spel je weet immers niet eens wat hij echt wil en misschien valt alles wel heel erg tegen hoor.
Ik ben getrouwd met een Egyptenaar maar ooohhh wat was dat moeilijk zeg heel me leven in de war ik kan je dit echt niet aanraden maar ja het is voor mij heel makkelijk zeggen.
Misschien moet je eerst bij jezelf te rade gaan waarom je op hem verliefd bent geworden wat er niet goed zit in je huidige relatie.

Het is moeilijk ik wens je sterkte en dit is geen aanval op jou hoor dit is wat ik vind en mijn mening om je misschien een tip te geven en blijf vooral door schrijven hier dat is ook goed voor jou.

Sterkte

Een lastige situatie moet ik zeggen. Je verstand zegt het éen en je gevoel zegt wat anders. Het lijkt mij handiger om wat meer afstand te nemen. Ten eerste neemt hij jouw huwelijk niet serieus om contact met jou te hebben en te houden terwijl je getrouwd bent.
Om nou te zeggen dat hij je daarna ook zal gaan wantrouwen, weet ik niet. Maar normaal gesproken moet een man wel respect hebben voor een getrouwde vrouw.

Daarnaast vind ik het ook vrij snel dat hij het heeft over naar NL komen om te zien hoe het hier is. Ik denk dat dit maakt dat je moet oppassen. Als iemand verliefd is dan maakt het niet uit waar hij woont. Hij geeft aan dat hij geen hulp van jouw wil met naar NL komen omdat je getrouwd bent. Maar hoe ziet hij het dan als hij in NL zou zijn. Zijn jullie dan gewoon samen ondanks dat jij nog steeds getrouwd bent?

Ik denk dat je eerst heel goed moet kijken wat je wil. Houdt je niet meer van je man? Kijk eerst wat er ontbreekt in jullie huwelijk. Als er inderdaad iets ontbreekt wees dan dapper en ga scheiden voordat je een relatie met iemand anders begint. Je kan daarna jullie relatie een eerlijke kans geven. Als dat echt is wat je wilt en waarin je gelooft. Sterkte met deze lastige situatie!

@Suusje, is het nog gelukt om een verklaring van de arts te krijgen? Ik hoop het voor jullie. Anders hoop ik dat je de vlucht kan omboeken naar volgende week. Heeft Jasmin er niet al teveel last van?

Hoi Anna, welkom op t forum en dat je je verhaal wilt delen. Verliefd worden op een egyptenaar is niet moeilijk…dat weten we allemaal. Maar dan… Dan volgt meestal een lange en vaak lastige weg. Stel dat je naar hem toe gaat alleen, ben je verkocht. Ook al meent hij het niet goed/serieus met je, de mannen zijn in staat om je het gevoel te geven dat je het beste, liefste etc bent van de hele wereld. Neem echt alle bovenstaande adviezen in overweging voordat je verder gaat.
Zeker het feit dat er al gesproken wordt om NL te leren kennen, nu al, doet mij fronsen. Daarbij is het zeker niet eenvoudig om een toeristenvisum te krijgen. En hoe wil hij het doen zonder jou hulp? Wie gaat hem dan uitnodigen? Garant voor hem staan?
En er zullen nog heel veel andere vragen op je af komen. Is het je dit allemaal waard, wees er dan op voorbereid. Ga je er toch mee door, neem ook dan uitgebreid de tijd om hem heel goed te leren kennen.

En, blijf vooral posten, we zijn er om elkaar te steunen, je kan dingen van je af schrijven en we kunnen ervaringen delen.

verklaring van de huisarts is niet gelukt :frowning: ga wel kijken of ik gewoon kan boarden, maar ben zo zenuwachtig! Bleh wat een gedoe dit, vlucht omboeken kan niet, want heb geen annuleringverzekering! Dus word een heel nieuw ticket dan :S nou jullie horen het nog!

Anna, welkom hier!

Das zeker stressen zeg. Kun je de plekjes n beetje wegmoffelen met foundation ofzo?;-). Duim voor je dat t goed gaat. En probeer gewoon relaxed te zijn bij de boarding.

Hallo Dames,

Ten eerste vind ik het super dat jullie zo snel reageren op mijn reactie, doet me goed. Ik weet dat ik in een lastige situatie zit. Gevoel, verstand, gaan de laatste weken enorm door elkaar heen. Ik ben ook al zeker bij mezelf te rade gegaan waarom ik uperhaubt open sta hiervoor en ik kan daar ook wel een paar antwoorden op geven. Maar aan de andere kant zie ik het ook zo dat dingen je soms overkomen in het leven en de vraag is dan inderdaad wat ik ermee doe.
Een ding weet ik wel, ik ben nog nooit zo verliefd geweest, zelfs niet op mijn man. Ik ben meer van het ‘nuchtere’ soort vrouw, haha.
Deze dingen hebben we met elkaar besproken, we hebben ook al geprobeerd afstand te nemen. Maar de gevoelens momenteel zijn te sterk.
Ik waardeer jullie adviezen enorm, het houdt me met beide benen op de grond.
En ook ik heb hem de vraag gesteld of hij mij wel zal vertrouwen, stel dat we wel samen bij elkaar zullen zijn.
En ook probeer ik om alle lieve woorden te neutraliseren en niet alleen met mijn gevoel te bekijken, maar ook met mijn verstand.
Tsja en dan weet ik dat er enorme verschillen zijn, o.a. het geloof. Al weet ik zelf wel een heleboel af van de islam en moslims, omdat het mijn doelgroep is in mijn dagelijkse werk.
De afgelopen weken weeg ik alles enorm tegen elkaar af, is het mij dit allemaal wel waard, ga ik dit avontuur aan of niet. En zo ja, dan ga ik het mijn man ook vertellen, want ik vind het niet kunnen dat ik dit achter zijn rug om doe.
En aan de andere kant, zijn er die gevoelens, die ik nog nooit in mijn leven zo sterk heb gehad, ik vraag me soms dan af: ik leef maar 1x, moet ik er dan niet gewoon voor gaan.
Sowiezo heb ik al tegen hem gezegd dat ik niet over een nacht ijs ga, ik geef mijn leven niet op na een paar weken verliefdheid. Hij weet dit en geeft aan: i am happy if you are happy, no matter what happens, even if you stay with your husband, then i am happy that i ever met you. Om het maar over lieve woorden te hebben, haha, ze zijn er inderdaad goed in.
Over het naar Nederland komen, hij wil niet nu al in het vliegtuig stappen ofzo. Hij geeft aan dat als we verder gaan hij ook wil zien hoe mijn leven hier is en ik moet zijn leven daar zien. Het zijn dus nog geen concrete plannen. Hij weet dan ook als hij naar Nederland komt, dat we niet de hele tijd samen zijn, maar hij geeft aan dat hij vrienden heeft die in Nederland wonen.
Mocht ik hiermee doorgaan, dan zal ik zeker veel veel tijd nemen om hem te leren kennen.
Al met al zal ik hier zeker blijven reageren, nogmaals vind ik het geweldig hoe jullie mij hier welkom heten, bedankt.

Anna

Hallo,
Ik ben ook nieuw op het forum…Ik zou graag wat meer ervaringen willen horen van degene die bezig zijn geweest voor een visum voor kort verblijf.

Ik ben 24 en heb mijn vriend in september 2009 ontmoet. Eerst wilde hij niet naar NL omdat het hem niet trekt maar ik ben inmiddels 6 keer in Egypte geweest en nu vind ik het tijd worden dat hij naar NL komt. Zelf ziet hij het ook in en wil nu ook naar NL omdat hij weet dat het voor mij belangrijk is. Hij wil ook wel mijn familie en vrienden ontmoeten natuurlijk, maar NL trekt hem niet zegt hij, ook grappig want de meeste willen juist wel naar NL haha…
Maar goed, mijn vraag is wat ik het beste kan doen en via welke weg.
Ik woon in NL. Heb een vaste baan. Ik heb de uitnodiging van het IND bekeken en de site ook en begrijp ook wat ik moet doen, maar wil graag ervaringen en handige tips…De uitnodiging is verandert zie ik, eerst was er een andere, nu heb je de uitnodiging en garantverklaring in 1 en kun je aanvinken wat je wil…

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het delen van ervaringen.

xx

hoi, Ik ben hier ook mee bezig en zou ook graag wat meer hulp of info willen krijgen hierover. Het lijkt mij allemaal nogal ingewikkeld. Ik ken mijn vriend nog maar 8 maand en vertrek volgende week voor de derde maal naar Egypte. Ik heb echter een vraag waarmee jij me miss kunt helpen. Weet jij iets meer over het orfi document, blijkbaar nodig om samen te logeren of overal samen gezien te mogen worden! is dat noodzakelijk of kan het ook zonder? Heb jij hier ervaring mee? de vorige keren heeft mijn vriend daar niets over gezegd maar nu beweert hij dat het beter is om zo een document te hebben doch ik weet niet juist wat dit inhoudt en welke risicos of verplichtingen je hiermee op de hals haalt. Kunt U mij dat vertellen soms? groetjes en ook nog veel succes