Hoi Anna 1981,
Ook ik sluit me helemaal bij Skybleu aan.
Je kan het er nu beter bij laten, nu je nog niet zover bent gegaan met het ( intieme ) contact enz. Het zal inderdaad moeilijk zijn i.v.m. jouw gevoelens voor hem en iemand die verliefd is, kijkt nooit objectief naar deze situatie !! Jij dus ook niet…
Weet jij iets over zijn geloof, cultuur, familiebanden enz.??
In het begin lijkt alles fantastisch, maar de Egyptische cultuur is zo anders dan de onze en dat zorgt vaak voor misverstanden en ruzie’s. En een relatie met een Egyptenaar heb je nooit alleen met hem ( zijn familie, vrienden spelen ook een hele grote rol )!!
En weet dat, wanneer jij als getrouwde vrouw iets met hem begint, hij jou altijd zal wantrouwen…Mischien niet openlijk in het begin, maar in zijn gedachten zal hij jou niet respecteren en uiteindelijk zal dat jou opbreken.
Veel Egyptische mannen kunnen " mooi " praten en weten precies wat ze moeten zeggen om een vrouw/meisje verliefd op zich laten worden !!
Veel van hun hebben er alles voor over om naar Europa te komen.
Het is aan jou om erachter te komen, als hij ook zo’n dubbele agenda heeft.
Maar spreekt niet in jouw voordeel ( en dus ook niet in de zijne ) dat jij getrouwd bent en dat hij ondanks dat ( dat is inderdaad heel erg haram ) toch iets met jou wil beginnen.
Ik betwijfel als zijn motieven oprecht zijn en hij oprecht verliefd op jou is !!
Ik hoop ( voor jou ) dat je jouw verstand ook laat spreken en niet alleen jouw gevoelens. Uiteindelijk moet je met beide leven.
Mocht je nog vragen hebben over het geloof/ cultuurverschil ofzo, dan kun je me ook altijd een pb sturen.
Hoop dat je wat aan onze adviezen hebt en wens jou verder sterkte in jouw beslissing om te kijken wat je het beste in jouw situatie kan doen.
De ( meeste ) meiden hier hebben het beste met jou voor en weten waarover ze praten uit ervaring. Hopenlijk heb je iets aan onze ervaringen.
Onze ervaringen hebben toch vaak meer met elkaar gemeen, dan dat ze verschillen.
Groetjes Hadiya :zon02: