wow suusje als dat zal kunnen echt geweldig dan hoef ik niet met bus en tram etc etc ik hoop dat het niet te ver om is voor je.
Hoelaat doen we 11.00?
@ademloos zou leuk zijn een dagje Alex maar het zit er niet in. we blijven ook maar 1 dag bij de familie en gaan dan al weer terug naar ‘standplaats’ hurghada. ik vind Alex altijd superleuk dus zal er vast wel weer een keer komen dus wie weet een volgende keer ![]()
11u afspreken is een mooie tijd voor een kop cappucino
voor mij dus ok!
11 uur lijkt me een goede tijd!
Camilla, het is voor mij nauwelijks om, dus geen probleem!
Lijkt me prima 11.00 leuk!
Rustig hier, met iedereen alles goed?
Clejo, ben je al weer terug? Hoe heb je het gehad?
@iedereen, leuk weekend gehad?
ben nog in egypte hoor! en het gaat supergoed met ons. de rest horen jullie nog wel.
ga nu weer lekker naar buiten, het is 's avonds zo heerlijk he,
groetjes
Clejo, ik ben zoooo jaloers! Wil zo graag daar zijn, nog 3 weken en 3 dagen dan ben ik er weer ![]()
Heb ook echt zin in onze meeting!
Mijn weekend was wel leuk, zaterdagochtend uit de nachtdienst gekomen en zaterdag en zondag middag op een terrasje gezeten, zaterdag in de zon, zondag in de wind ![]()
Dreetje, hoe ga jij naar kijkduin? Misschien handig als je ook naar hollands spoor komt, dat je met mij en camilla mee rijdt! Of je moet natuurlijk al een andere manier hebben gevonden!
even een vraagje…als wij in Egypte trouwen raak ik dan mijn ‘voordelen’ als alleenstaande moeder kwijt in Nederland (zoals alleenstaande ouderkorting)? En welke papieren moet ik meenmenen?
Alvast bedankt!!
Ja het is hier zeker rustig ik heb een leuk weekend gehad ben zaterdag naar Luik geweest een hele mooie stad maar aangezien het zo warm was meer op het terras gezetten heerlijk :zon02:
Geen idee suusje maar ik denk dat je het wel kan behouden aangezien je man niet bij je woont en ook niet in Nederland maar weet dit niet zeker.
Welke papieren je nodig heb ja veel welke geen idee staat op de site van de ambassade wel of je moet even kijken op buitenlandsepartner.nl daar zijn ook een aantal meiden met een egyptenaar die wel weten welke papieren je nodig heb.
Ik heb zin in strand :vak02:
Suus ik heb gegevens van een advokaat in NL die je hier mss over kan inlichten, bel hem anders ff of mail hem even.
zal je zijn gegevens via pm doorsturen ![]()
dank je wel irm.
Ik kan geen Egyptische hapjes bedenken ik weet er wel wat maar heel lastig om mee te nemen en is eigenlijk niet echt een hapje maar ik kan wel wat drinken en koekjes of zoiets meenemen.
Plastic bekertjes heb ik en ik koop wel wat drinken en belgische wafels of zoiets ik kijk wel even en ik neem dan ook wel een grote badlaken mee kunnen we lekker op zitten als de :zon02: schijnt
Foul en tameille maken en dat in bakjes stoppen en los pitabrood meenemen?
nou leuk voor de tip maar fool komt me neus uit vind ik ook geen lekker hapje om voor me zelf mee te nemen en ook niet echt makkelijk ik kan van alles maken hoor maar is weer zoveel en ongemakkelijk kom je ook teigetje?
Ik ben nogal lui hou van makkelijk dingen ![]()
Haha ik ben er zelf behoorlijk verslaafd aan als ik in Egypte ben moet ik eerlijk bekennen. Net zoals tameille! Of tahine, of zelfgemaakte beetroot tahine. Heerlijk!
Tja, egyptenaren houden ook van zoet, zijn er geen egyptische gebakjes a la baklava?
Wanneer is de volgende meeting Camilla? Ik heb ht een beetje gemist geloof ik.
nou het wordt niet alleen in Egypte gegeten maar ook bij mij thuis en tagine en fool vind ik nu niet lekker elke dag bleh
De volgende meeting is 4 juni om 11.00 kijkduin
Hallo dames,
We kunnen 4 juni alsnog naar Scheveningen. Ik lees net in de Metro dat de Royal Beach Concert is opgeschort. De organisatie liet eerder deze week weten dat het concert niet doorgaat op 4 juni op het Scheveningse strand.
Hoe denken jullie hierover…
ooohhhh oke ja mij maakt het niet zo uit schevingen is wel leuker denk ikwat vinden de anderen
Hi! Ik ben nog van alles in mn weekenden aan het schuiven maar ik doe mn best er ook bij te zijn!
Mij maakt t niet uit waar, als we op kleedjes op t stand gaan picknicken maakt t al helemaal niks uit denk ik.
Als t Kijkduin wordt dan zou t super zijn als ik ook met je mee kan rijden Suusje! Evt naar Scheveningen pak ik wel de tram vanaf Den Haag CS (tram 9 voor overige tram reizigers ;)).
Hey dames,
na een lange tijd ben ik hier weer even!
mijn man is net 3 maanden in holland geweest en is nu weer
terug in egypte.
we willen beginnen met MVV, en mijn moeder wou het aanvragen voor mij
aangezien ik niet aan de inkomsten voldoe.
nu mag mijn moeder dus helemaal geen mvv aanvragen voor hem.
En ja, nu zit ik helemaal hopeloos en klem op de bank… wat nu!?
Weet iemand misschien uit ervaring hoe of wat wel makkelijker en/of sneller gaat???
Tuurlijk kan je moeder geen mvv aanvragen dat kan alleen de partner doen dus jij je kan eventueel de belgie-route doen of duitsland ik weet niet waar je woont in Nederland.
Nog even niets gaat makkelijker en sneller alle procedures zijn stressvol echter zijn er weer andere regels als je naar een ander eu-land verhuisd.
Een bp-er naar hier halen duurt eenmaal lang en gaat veel werk in zitten dit moet je echt wel realiseren.