'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

nee hoor het is zeker geen aanval (ik gun )iedereen geluk
kijk gewoon goed uit, mijne was ook de ideale ,perfecte,knappe, enz… en gij was zo bezorgd om mij en bla bla bla, gij was ng geen 2 maand (in europe) belgie, en ik herkende zn karakter niet meer. x

ik weet niet meer wat ik moet denken van mijn goeie vriend aldaar. hij moest 21 dagen in het leger zei hij en stuurt mij vorige week een sms dat het gedaan is, en ik stuur hem een sms maar hij antwoord niet meer. toch wil ik nog altijd geloven dat hij eerlijk is, want ik heb hem geconfronteerd met de trucs en gezegd dat hij tegen mij niet hoeft te liegen want dat ik bereid ben om hem zo te helpen waar ik kan, en dan zegt hij dat hij van mij geen geld wil??? het is echt heel moeilijk om de waarheid in te schatten.

Ik zal nooit te hard van stapel lopen, blijf op mn hoede. Maar het zit goed tussen ons en daar geniet ik van. Mijn vriend is wat anders dan andere Egyptenaren is me opgevallen. Een bijzonder lief exemplaar. Niet dat andere egyptenaren niet lief zijn, maar hij is gewoon anders. Ik vind hem ook de mooiste jongen die ik heb gezien toen ik in Egypte was. Het is een typje die het niet snel zal uitmaken, ik hoorde ook verhalen van meisjes die iets met een Egyptenaar hadden waarna het na 2 weken al mis ging, ruzie om de cultuursverschillen en negatieve eigenschappen die ze gauw opmerkten. Dat merk je namelijk gauw op, maar mijn vriend heeft alleen maar positieve kanten. Het is een zachtaardige verlegen jongen. veel egyptenaren dringen erg aan en willen geld hebben, en zijn erg opdringerig wat relaties betreft. maar zo is hij totaal niet.

zo dat was duidelij hee roosje- niet meer sms-en, laat hem maar wat sudderen
tsja, ankhy tis te hopen voor jou (versta je arabisch) weet je soms speelt de familie mee komedie, om hun o zoo lieve zoon aan een toerist te kopelen- , bij mij duurde het 4jaar vooraleer de cultuurverschillen tot uiting kwamen(daarmee ben ik ook zo streng nu) hie -tbeste-x

Hallo meiden,
Is er verder echt helemaal geen enkele man die hier schrijft? Tja, de mannen leren natuurlijk niet zo vlot een dame ontmoeten in Egypte, haha.
Mocht iemand een realistisch algemeen beeld willen hebben van de Egyptische mannen m.b.t. westerse vrouwen, dan kunnen jullie altijd concrete vragen stellen.
Veel succes allemaal!
Rob (ex-inwoner van Egypte)

volgens mij wa ik hier ook al (realistisch) genoeg -haha
ex-inwoner, weggevlucht?? hie, ik zou er voor geen geld ter wereld willen wonen. goed voor vakantie als toerist,maar er wonen neen ,liever niet(denk dat je daar heeeel sterk moet voor zijn) x zeker als vrouw!

Ik wil even zeggen dat het absurd is aan welke eisen moet worden voldaan om je liefde uit egypte naar nederland te halen. 120% minimum inkomen, vast contract. Ik heb andere inkomsten die al hoger liggen dan minimum inkomen, maar die tellen niet mee als je bijv. freelancer bent. Wanneer gaan we eens massaal demonstreren tegen deze onmenselijke gang van zaken? Zie vandaag de dag maar eens een vast contract te krijgen, dat wordt zolang mogelijk uitgesteld!! We mogen alleen verliefd worden op mensen die in Nederland wonen??? Ik denk dat ik naar Belgie vertrek!!!

Heb je niet al met hem samengewoond?? Dan val je in een andere regeling namelijk, niet in de 120%… Dat scheelt zomaar 300 of 400E!

Leg me eens uit hoe je dat gedacht had?? Om met hem samen te wonen moet je dus aan al die eisen voldoen!!!

Nou, in mijn geval: wij hebben elkaar daar leren kennen en hebben daar een jaar aantoonbaar samengewoond. Dit maakt dat ik niet in de categorie ‘gezinsvorming’ val maar in die van ‘gezinshereniging’. Voor dat laatste ligt de salariseis lager dan bij de gezinsvorming. Kijk maar na bij t IND.
Ik had dat van tevoren ook niet bedacht en ik was er ook vanuit gegaan dat ik aan die 120%eis moest voldoen, maar het IND heeft mij erop gewezen dat ik door dat samenwonen in een andere categorie val. Het gaat op als je minstens een half jaar hebt samengewoond en elkaar daar hebt leren kennen op het moment dat jullie beiden legaal in dat land verbleven (jij vakantievisum en hij omdat ie egyptenaar is).

Het gaat tegenwoordig niet zo makkelijk hoor je moet veel doen om hem hierheen te krijgen maar als je idd al in het buitenland met hem heb samengewoont dan is de eis 250 euro minder.
Dan doe je dus aan gezinshereniging en niet aan gezinsvorming. Je hoeft geen vast contract te hebben mag ook met een jaarcontract echter moet je alles dan wel indienen op de dag dat het contract ingaat en dan moet de inburgering al gedaan zijn.
Ik ben ook in Belgie gaan wonen omdat daar de eis lager is ik hoop volgende week meer te horen over onze visum.

omipomi volgens mij schreven we samen tegerlijkertijd hetzelfde haha iig het komt allemaal overeen.

jeee, wat goed! Denk dat ik dan maar even een half jaartje bij mijn lief ga wonen!!! Bedankt zeg! Dit geeft de burger weer moed! Waarom heeft mijn advocaat me dit niet gemeld?? En op de site vd IND heb ik het ook niet eerder gelezen, ik ga meteen kijken! THanx omipomi !!

Ik heb echt serieus plannen om naar belgie te vertrekken, maar ook dat schijnt niet zo makkelijk te gaan heb ik begrepen. pfrfff wat een gedoe allemaal! Onze liefde wordt wel op de proef gesteld hè?

Het is allebei niet makkelijk het is veel werk en geduld hebben maar het wachten wordt beloont.
Als we volgende week wat horen en het visum is toegekend hoop ik dan hebben we 3,5 maand gedaan over d-visum (verblijfsvergunning). Maar daarvoor natuurlijk veel werk gehad met huisje zoeken inschrijven, werk zoeken in de buurt papieren.
Het is idd een gedoe maar ben blij dat ik nu in Belgie woon. Me man kan hier gratis op ned. lessen en inburgering en omdat ik in Nederland werk mag hij dus ook in Nederland werken. Dan kan hij een baan zoeken in Nederland en Belgie dus meer kansen. Er zijn voordelen en nadelen hier. Maar er zijn veel mensen die ik hier heb ontmoet wil vollopig niet terugkeren naar Nederland misschien wel nooit. Ja een relatie met iemand buiten de EU is moeilijk maar wel veel uitdaging.

ik werk in vastgoed, maar ben ook bankier en verzekeraar. ben ik hier ook aan het uitwerken, maar je hebt hier tijd nodig. Ben ah uitzoeken, wat met lening op afbetaling aan buitenlanders in Egypte, hypotheek voor buitenlanders enz.

Moet gecheckt worden en uitgewerkt op vele vlakken, dus neemt tijd.

Hoi meiden,

Check www.vandale.nl : gezin het; o -nen; -netje ouders en kinderen: een gebroken ~ waarvan de ouders gescheiden zijn
Ouders met kinderen… zijn jullie ouders met kinderen? Samenwonend is geen gezin… Check het even dubbel, ik kan ernaast zitten. Maar just-in-case jullie iets doen wat “geen zin” heeft (zoals misschien naar België verhuizen en totaal uit Nederland te emigreren met alle o.a. sociale gevolgen vandien… )

Check gewoon eerst alles goed. Europa is tegenwoordig Europa, en moet je ECHT andere regels hebben, moet je tegenwoordig al zo’n beetje naar Turkije verhuizen.

Een jaar samengewoond hebben in het land van je vriends herkomst is heel goed, je leert hem dan echt kennen. Prima!!! Kan hij ook tegen het koude en regenachtige klimaat hier? (m.a.w. weet je dat al zeker???) Heeft hij werk hier? Wat doe je als hij TOCH ineens verdwijnt of iemand anders hier tegen komt? 't Is niet makkelijk allemaal. Zoek ALLE regels uit en verdiep je er objectief in.

Veel succes in jullie tochten naar geluk en liefde,

Rob

Hoi allemaal,
Natuurlijk blijven we op en neer hikken tussen wel en niet goed. Too op heden heb ik sinds 4 november 2008 elke dag contact met hem (ben er nu drie keer geweest), allemaal super. Hij wilde eerst niet komen naar NL maar omdat ik absoluut daar niet wil wonen wil hij dus eerst een paar keer voor vakantie komen als we tenminste ooit toestemming krijgen.
Ik blijf gewoon genieten van de leuke tijd die we nu hebben en wat de toekomst brengt…niemand weet dat. En mocht het fout gaan omdat we niet bijelkaar passen hoop ik gewoon dat ik wel terug kan kijken op een leuke tijd. Ik zelf heb heel veel moeite met het tempo van hem en het leven van dag tot dag. Als ik bij hem ben heb ik vakantie en dan is het nog wel te accepteren maar als ik hier in mijn gewone tempo draai dan weet ik het nog zo net niet.
Toch heb ik wel eens een gesprek met een egyptenaar gehad die toegeeft het alleen voor de sex en de leuke vakanties te doen. En ja hoor hij is ook knap en erg charmant en als ik hem bezig zag was hij ook erg lief. Alleen als de engelse wegging kwam de andere al weer aan.
Dus lief zijn is niet alles:)

Marmah

En dan nog even over de papieren.
Mijn vriend heeft wel een contract en dat hebben we overgelegd alsmede ee brief van zijn werkgeven met toestemming vor de vakantie en een soort getuigschrift.
Ook is mij door het consulaat aanbevolen om te vragen of hij onroeren goed of auto heeft. Zijn ouders hebben nu een etage van de flat op zijn naame gezet.(officieel bij notaris) maar dat namen ze zelfs eerst niet aan. Ik heb toen in het gesprek met de consul dit gezegd en is het alsnog bij het dossier gevoegd. Ze was erg aardig maar of dat genoeg zegt voor toestemming …Als ik zag op wat voor manier het daar aan toe ging op de ambasssade dan heb ik zo mijn twijfels. Is gewoon lopende band werk. Zo druk.

Maar ja waar leven is is hoop en ach ik kan altijd weer naar hem gaan.

Marmah

Hey,

**wat een gedoe allemaal zeg om hem (tijdelijk) naar hier te halen. :mad:Denk dat ik daar (voorlopig) niet aan ga beginnen. Hij heeft er niet eens behoefte aan. **
Ik denk hierdoor ook dat er geen toekomst voor ons in zit, want ik denk dat ik fulltime wonen daar niet echt wat zou vinden en niet eens omdat ik niet kan aarden daar maar omdat ik aan andere dingen denk. Wat als we kinderen zouden krijgen wat voor toekomst hebben die? Als we later oud zijn hoe komen we dan rond? Als 1 van ons ziek zou worden dan is daar de zorg toch een stuk slechter? :confused:Allemaal dingen die voor mij heel erg mee spelen in mijn keus.
Daarom hebben we ook geen officiele relatie, dat weet hij en dat weet ik. Het is leuk voor zolang het leuk is. :wub:

Rob, heb jij een egyptische vriendin? Of weet je gewoon heel veel van het land af? Waar heb je gewoond en waarom? :question:

Ik denk dat het heel veel egyptenaren om de seks en leuke vakantie’s:vak02: te doen is, als dat bij M. ook zo zou zijn dan zou ik dat wel jammer vinden, maar ja aan de andere kant, heel eerlijk gezegd verwacht ik er ook niet meer van dan een paar hele leuke vakantie’s (en seks haha):kus: dus kan het ook nog wel begrijpen. En trouwens M. is echt niet altijd lief, hij is super direct en zegt precies hoe hij over dingen denkt en daardoor krijg ik ook af en toe de wind van voren, maar dat heb ik af en toe ook wel nodig anders loop ik over hem heen.:finger:

Volgens mij zijn er veel meiden in juni in :egypt:Hurghada:zon02: , ik ben er van 20 juni tot 4 juli >>>, en het lijkt mij heel leuk om een datum af te spreken en een plaats zodat diegene die daar op dat moment is daar heen kan komen en we een drankje met zijn alle (met of zonder vriend) kunnen doen. Wie is er rond die tijd en heeft hier zin in en heeft suggesties voor een leuke, makkelijk vindbare plek en datum??:thumbsup:

Zo ik ben me een beetje aan het vervelen op mijn werk, dus heb er iets creatiefs van gemaakt…nog een paar uurtjes dan mag ik ook lekker mijn bed in. :slapen:

:kus: