Er zijn precies weinig mensen die naar Luxor gaan, de meesten spreken hier over Hurghada. Zijn er mensen die brieven versturen met de post. Ik heb het geprobeerd maar ze komen niet toe. Is het met een pakket ook zo moeilijk?? Gelukkig lees je hier ook nog positieve verhalen. Ik wil echt nog wel eens terug, zodat we nog meer cultuur kunnen opsnuiven, maar nu zal ik beter voorbereid zijn terwijl ik er vorige keer eigenlijk niets vanaf wist.
Lijkt me leuk. Ik wil met mn vriend in farao stijl trouwen. Hij gekleed als Toetanchamon en ik als zijn Queen. Waaierdragers, mensen gekleed als priesters dus helemaal het oude egypte nabootsen dat lijkt me de ultieme bruiloft. In een tempel of nagemaakte tempel.
herpeltje, zit je nou zelfs op internet als je daar zit haha, moet je niet lekker met je man gaan genieten� Had Mahmoud jullie trouwens nog gebeld?
Ik denk zeker dat het organiseren van gemengde huwelijksfeesten iets is, tenslotte zijn wij het hier toch net even anders gewend dan dat ze het daar gewend zijn!
Ik zit nog niet in egypte maar ga er over 2 weken alweer heen ![]()
herpeltje,
woon je in Egypte? je hebt precies grote plannen aldaar
Hoi allemaal,
Ik ben net weer terug uit Egypte en heb een gesprek op het consulaat gehad om te praten over de afwijzing en hoe we dan zouden kunnen bewijzen dat hij daadwerkelijk terugkeert. Nu dat is bijna onmogelijk. Ook heeft hij inmiddels onroerend goed op zijn naam staan zijn vader is meegeweest om eventueel nog borg te staan voor zijn terugkeer.
We hebben alles opnieuw ingeleverd met een extra brief van zijn werkgever en een uitgebreidere uitnodiging etc. etc. Volgende week donderdag weer bellen en dan weer met ticket en paspoort naar Cairo en ⦠wie zal het zeggen.
Vorige keer waren we zo blij dat alle papieren goed waren dus we durven niet te hopen.
Over elkaar leren kennen ja daar ben ik het zo mee eens. Ik nu voor de derde keer bij hem geweest en het cultuurverschil is zo groot. Alleen al het tempo en het stellen van prioriteiten is een wereld van verschil. En nu zie ik hem alleen nog maar onder vakantie omstandigheden en daarom gaat dat nog steeds super want dan heb ik ook alle tijd.
Hoop dat hij nu twee weken mag koem dan blijf ik bewust een week werken zodat hij kan zien hoe ik hier van het een naar het ander vlieg en WEL PRECIES op tijd ben. ![]()
Dus voor allen hier die nog een schengenvisum aan gaan vragen veel succes. Papieren moet je wel per DHL verzenden want per post komt het inderdaad nooit aan. Omdat ik dit weer moest doen heb ik ze maar persoonlijk gebracht was een verrassing en bijna net zo duur.
Groetjesd
Marmah
hoi Marmah,
na wat ik hier gelezen heb over de hele weg waar je door heen moet om je vriend hier te krijgen voor slechts een vakantie, kan ik echt boos worden op de overheid. heeft absoluut geen zin weet ik. maar toch
wat een gedoe allemaal om iemand gewoon voor een vakantie hier te krijgen. echt bizar. en ook heel vervelend voor jullie 2.
wat ik niet zo goed begrijp van de ambassade (die toch de nederlandse overheid vertegenwoordigd) is dat ze eerst zeggen dat hij een visum krijgt, en als hij dan op basis van die informatie een retourticket heeft gekocht, dat ze dan zeggen ja t gaat toch allemaal niet door.
De overheid moet toch betrouwbaar zijn?? is dat volgens mij zelfs verplicht! dat is toch ook waarom ze niet zomaar beleid mogen veranderen, dacht en weet bijna zeker dat dat ook ergens is vastgelegd in wetgeving. vanwaar al die uitloop regelingen die ze allemaal hebben voor ouderen, die krijgen echt niet zomaar een WAO leeftijd van 67 door de strot heen geduwd een jaar voor ze mogen gaan pensioneren.
ik hoop echt dat jullie het visum krijgen.
sterkte dive-girl
Divegirl dank je.
We doen ons best. Als het nu niet lukt wachtren we het bezwaar van het ministerie van buitenlandse zaken hier nog af. En dan zullen we iets heel anders moeten gaan proberen. Maar kost veel energie en tijd. Toch wel blij hem weer een paar dagen gezien te hebben.
Marmah
Ik ben vorig jaar naar Luxor geweest en was ei zo na in de val gelopen van een prachtige Egyptenaar. De meeste zijn enkel uit op geld, maar dat zeggen ze natuurlijk.
Meisjes kijk echt goed uit je doppen.
Mijn vriendin werkt al jaren in Egypte in toerisme en ze kan al een heus boek schrijven !
Jeetje Marmah wat een spektakel is dit! Ik krijg het nu al benauwd als mijn vriend straks zijn visum aan wil vragen. Hoe kun je nu duidelijk maken dat je echt wel terugkeert naar Egypte dan? Ben blij dat je jullie ervaringen met ons wilt delen. Wat heeft hij bv precies van zijn werkgever nodig? Volgens mij kennen ze daar geen arbeidscontract zoals bij ons??
Ik wil echt dat mijn vriend naar Nederland komt zodat hij kan zien hoe het land is en hoe het er hier aan toe gaat en dat wil hij zelf ook, want een groot verschil is t zeker. Als we bij elkaar blijven zal hij toch een aantal jaren hier moeten wonen met mij voordat ik, wellicht, in egypte zou kunnen gaan wonen.
Dus heel veel succes en mijn zegen heb je!
Herpeltje, wat heb je een gaaf idee. Lijkt me helemaal leuk om zoiets op te kunnen zetten.
Wat doe je nu precies in Egypte dan?
paulinneke goed gesproken! ik ook n,dikke boek geen roman maar n,nachtmerrie(haha)
ja meiden kijk heeeel goed uit , zoals ik hier eerde al zei, hollywood is niks in vergelijking met egypte! meesteracteurs zijn het (hou energie over voor jezelf!) xxx
Met mijn vriend zit het allemaal perfect. Ik voel heel goed aan of een egyptenaar wel of niet te vertrouwen is. Ons contact op afstand is ook uitstekend we spreken elkaar iedere dag en ik ga over 2 weken weer naar hem toe in Egypte.
Optenduur gaat hij bij mij in NL wonen.
Maar weet je niet alle jongens Of mannen zijn hetzelfde, Je hebt ook slechte Nederlanders en natuurlijk zijn er ook mannen bij die alleen maar uitzijn op je geld maar dat heb je overal zelfs in Nederland.
Mijn vriend woont ook in Egypte en hij vraagt juist aan mij of ik geld nodig hebt en dat hij wilt dat ik naar hem toe kom dus heeft hij mij een ticket opgestuurd.
Echte liefde kent geen grenzen!!
Gelijk heb je. We zijn allemaal volwassen en ik denk dat we het zelf wel aan kunnen voelen of het goed zit of niet.
Ja dat klopt. Mijn vriend vraagt nooit om geld. Als ik hem bel zegt hij: is dat niet te duur voor je? als ik wat voor hem koopt zegt hij: dat moet niet te duur voor je zijn hoor want jij hebt ook niet veel geld. Hij is juist bezorgt. Hij zegt: geld is totaal onbelangrijk voor mij, jij bent belangrijk. 'āJij bent het enige belangrijke voor mijā'Zegt mn Egyptische vriend vaak tegen me.
Hij wil in Nederland wonen speciaal voor mij, niet omdat hij nederland een beter land vind, maar speciaal voor mij. Hij wil zn hele leven met me doorbrengen. En dat meent hij.
Hij trakteerd me altijd op drankjes als ik in egypte ben. En op een ritje met een taxi vanaf het hotel naar het centrum van hurghada. En hij vraagt vakantie van zn werk voor mij als ik naar egypte kom om de hele tijd met me door te brengen. Werk kan hem niks schelen hij wil bij mij zijn. Echt een schatje is hij.
ik denk dat raks en paulineke het zeker niet als een aanval op ons bedoelen maar ons gewoon waarschuwen naar aanleiding van wat hun ervaringen. En ik vind het alleen maar fijn dat ze dat doen, want zo ben ik wat beter op mijn hoeden⦠M. vraagt mij ook nooit om geld ofso we hebben het wel eens over geld, gewoon omdat ik benieuwd ben wat hij verdient en we de verschillen vergelijken.
Ik heb hier wel geleerd dat zodra hij mij om geld zou vragen het foute boel is en ik er gelijk klaar mee ben. Dus ik vind die waarschuwingen alleen maar prettig.
En we kunnen wel heel hard roepen DAT GEBEURT MIJ NIET, maar dat riepen alle vrouwen die er wel ingestonken zijn waarschijnlijk ook, want die gasten zijn echt niet dom hoor, ze maken je eerst zo verliefd dat je er langzaam aan helemaal intrapt⦠dus een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!
Ik heb mijn huis onderverhuurd voor de tijd dat ik weg was. Nu heb ik daar lelijk mijn hoofd aan gestoten, ik kom net terug van de rechtbank en krijg na veel vijven en zessen dan eindelijk mijn huisje terug⦠Dus je zou zoiets kunnen doen, maar regel je zaakjes dan heeeeeeeel nauwkeurig!! En let op het verschil tussen āsamenwonenā en āonderhuurā. Daar zit een wezenlijk en belangrijk verschil tussen mbt huurrechten!
Veel succes!!
Nee, waarschuwen is juist goed. Iedereen moet altijd op zn hoede zijn.
Er zijn betrouwbare en onbetrouwbare Egyptenaren. Evenals nederlanders en andere culturen.
Je hebt er altijd tuig tussen zitten. Maar de lieve mannen zijn er ook. Dus wantrouwend naar je vriend zijn is ook geen goed idee. Gewoon elkaar leren kennen en zien hoe de relatie loopt.
Ik ken mijn vriend nu al bijna 11 weken.
Ik weet niet of het aan mij ligt en het is ook zeker niet aanvallend bedoelt, maar loop je niet te snel van stapel, Ankhesenamun? Iig toen ik nog maar 1 keer bij mijn vriend was geweest, was ik toch een stuk wantrouwiger (en zelfs nu nog, na 3x)⦠Ik vertrouw hem wel en weet dat het goed zit, maar toch blijf ik altijd een beetje op mijn hoedeā¦
En ik denk niet dat je elkaar na 11 weken al zo goed kent dat je alles zeker van hem weet en al een hele toekomst wil opbouwen, hoewel het daar wel normaal is.
Maarja, dat is hoe ik er over denk (a) Ik ben misschien zelf ook wel te terughoudend wat dat betreft, bang dat er toch iets mis gaatā¦