brussel is heeel goed betaalbaar naar hurghada-- ik ben nog nooit boven de 350 gegaan heen -en terug- jet air . x
Hallo iedereen,
Amaai wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ik ben in maart naar Luxor geweest samen met een vriendin voor een cruise. Het is ons heel erg bevallen en we zitten allebei met het gevoel dat deze reis niet af was en dat we nog eens terug moeten. Het is alsof dat land met al zijn energie in je kruipt en je niet meer los laat. Ze hadden ons daarvoor verwittigd maar we konden het niet geloven totdat we terug zijn thuisgekomen. Ik heb daar zoals de meesten hier ook een jongen leren kennen waarmee ik heel goed kon praten, maar we hebben geen relatie. Wel nog steeds contact via sms en mail. We zien wel wat de tijd ons brengt maar hij weet dat ik niet uit ben op een relatie.:dag:
ik vertrek 10juni naar hurghada- weet niet wie er dan ook zit
zou het wel fijn vinden wat mensen die hier postten te ontmoeten- groetjes
typisch hee, iedreen leert daar jongens kennen, dat gaat daar zo makklijk, bij mij dus niet ,ik reis al 10 jaar naar egypte, en ben nog altijd lekker onafhankelijk- de weinigen die ik ken beschouw ik als vrienden, maar al de rest probeert te hard en die hebben meestal iets nodig (op elk vlak) x
Hoi Roosje,
Welkom bij de club ‘egyptelovers’.
Leuk dat je ook enthousiast bent over Egypte en het zelf hebt kunnen ervaren daarzo.
Ik ben zelf ook pas terug en wil gelijk al weer gaan…maar ja, er moet ook nog gewerkt worden he. Maar ik herken je gevoel zoals je het omschrijft. Ik ben er nu een aantal keren geweest en voel me er helemaal thuis inmiddels. Het land heeft zoveel wat mij raakt en dan bedoel ik niet alleen mijn vriend daar
Hoewel ik wel heel blij met hem ben en onze toekomst rooskleurig zie. Dus ik hoop dat Egypte nog heel lang in mijn leven blijft!
Liefs, Clejo
het land raaakt mij ook - maar ben ik blij dat ik daar niet
met een vriend zit; ! gewoon uitkijken, ze zijn daar straffer dan in hollywood- x
ik vertrek 20 juni! Ben al aan het aftellen!
Had een cadeautje aan herpeltje mee gegeven en die heeft ze gister afgegeven, hij vond het super leuk!
Raks ben jij er nog 20 juni?
Ik vind echt niet alle egyptenaren knap, de meeste hebben een heel lelijk gebit en daar kan ik niet zo goed tegen!
Mahmoud vindt ik wel erg knap al is die wel heel dun haha en dat is normaal niet mijn ding…maar als hij lacht!! dan is die zo super schattig!
hie- ja dat heb ik ook al vaak gezien ginder (onverzorgde gebit)
ja 20 juni ben ik er nog-groetjes
Hoi meiden!
Wat een uiteenlopende verhalen! Ik ben op een rondreis in Egypte beland en ben daar ruim een jaar blijven hangen. Ik heb daar mn man ontmoet en wij hebben een jaar samen gewoond. Daardoor weten wij heel goed wat we aan elkaar hebben en wat we van elkaar kunnen verwachten. De eerste 6 maanden hebben we wel veel ruzie gehad om culturele verschillen, maar dat is ook nodig geweest. Sindsdien kibbelen we alleen maar over normale zaken, wie de afwas doet en dat de wcbril omlaag moet
Nu ben ik weer terug, maar door die lange periode die we samen zijn geweest weet ik wel precies hoe zijn cultuur werkt, wat ik wel en niet van hem kan verwachten. Dat maakt dat ik met een gerust hart ben teruggekeerd naar Nederland om hem uiteindelijk ook hierheen te laten overkomen. Ik maak me absoluut geen zorgen over onze relatie, want ik weet daar alle ins en outs van.
Als ik dus een tip mag geven aan alle dames hier: Probeer voor langere tijd bij je vent te zijn, een paar weken vakantie of zelfs een maand is niet genoeg om die cultuur te kunnen begrijpen en om je vent goed te leren kennen en dat is wel heel belangrijk! Wees altijd op je hoede, want er gebeuren gewoon rare dingen, ook al denk je van niet! Wees altijd wakker, ook in je dolle verliefdheid!!
Als iemand contact wil, dan mag je me altijd mailen!!
Liefs
hey omipomi,
leuk zeg, je verhaal klinkt echt super en ik ben het helemaal met je eens! Helaas heb ik de mogelijkheid niet om voor langere tijd daar heen te gaan, werk, huis je kent het wel! Maar ik denk inderdaad dat je iemand pas goed leert kennen als je langer daar bent!
Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
Hoi Hoi
Ik zou ook graag langere tijd naar mn Egyptische ‘‘god’’ willen maar ik heb het geld er niet voor
om langer dan 15 dagen te gaan. vanaf 15 dagen word de reis te duur voor me. Ik haal hem liever naar Nederland eerst mischien voor een tijdelijke verblijfsvergunning. Het is te duur voor me om langere tijd naar Egypte te gaan voor me. Ik ga over 2 weken`voor anderhalfe week naar Egypte naar mn vriend. Ik leer hem kennen door videogesprekken via mycrofooon en webcam te voeren via de laptop, smsen en bellen. Ik kan vanwege mn krappe budget maximaal 3 keer per jaar 15 dagen naar Egypte.
He Suusje!
Het plan is dat hij eerst eens gewoon op vakantie hierheen komt om te kijken of Nederland hem wel bevalt. Een rijk land hoeft hij nog niet per definitie ook leuk te vinden natuurlijk. En daarna de hele malle molen van verblijfsvergunningen in gang zetten.
Ik ben net twee maanden terug en heb gisteren mijn handtekening onder een vast contract mogen zetten met het juiste inkomen! HOERAHOERA!!! Dus dat is al een stap in de goede richting!
Als het lukt komt hij over een maand of twee voor twee weken hierheen en vlieg ik met hem terug voor nog twee weekjes daar.
En jij??
Liefs
bij mij zijn er nog helemaal geen toekomst plannen…ik ga 20 juni 15 dagen die kant op en verblijf dan bij hem.
Hij heeft al laten weten dat hij het zeker weten niet ziet zitten om in Nederland te wonen, dus dat zal ook wel niet gebeuren of hij moet ineens omslaan! Maar dat is zo’n gedoe allemaal en ik weet niet of ik dat zie zitten en ik vraag mij af wat voor een toekomst hij hier zou hebben hij heeft tenslotte helemaal geen opleiding en nooit wat anders gedaan dan op qauds gereden haha…
Ik weet helemaal nog niet of ik het zie zitten daar echt te gaan wonen, uiteraard denk ik er wel over na maar zou het nog niet weten. Dus voorlopig zie ik het allemaal wel. Mocht het over een jaar ofso nog steeds zo zijn tussen ons wil ik wel ga proberen voor een half jaar ofso daar heen te gaan om elkaar eens echt te leren kennen. Maar ik zit gewoon heel erg met mijn huisje als ik die op geef kan ik nergens meer heen als ik terug kom! Dus ach ik zie het allemaal wel.
Hoe ver ben je met de procedure om hem hier heen te halen voor vakantie? Want dat is ook nog een heleboel gedoe!
Waar woont hij eigenlijk?
Gefeliciteerd met je contract trouwens, altijd lekker wat vastigheid!
Vraagje… ik ken iemand met een WAJONG uitkering van netto 600 euro per maand.
Ze krijgt 800 euro maar houdt ongeveer 600 euro over voor haarzelf.
Zij wil haar Egyptische vriend ook graag naar Nederland halen, maar gaat dat met een WAJONG uitkering ook lukken? ze is arbeids ongeschikt.
ik denk eerlijk gezegd dat haar uitkering daar te laag voor is, je moet namelijk genoeg verdienen om hem te kunnen onderhouden en ik zou mezelf daar niet eens van kunnen onderhouden!:hihi:
Ik las op de website van de IND dat mensen die volledig arbeids ongeschikt zijn verklaard
niet worden getoets op inkomen dat zijn uitzonderingen, moet ik dat voor haar nou positief of negatief opvatten? haar vriend kan evt wel werk in Nederland zoeken. en ze heeft een bewindvoerder dat is haar moeder. Ik wil haar graag helpen
dan zou ik het echt niet weten! Lief dat je haar wilt helpen…maar ik heb er geen ervaring mee, ik weet alleen wat ik hier lees verder verdiep ik mij er eigenlijk niet in.
Geen probleem ik bel morgen de ind wel even op voor informatie.
Mocht iemand toch nog verstand hebben van uitkeringen (WAJONG) en een egyptische partner naar nederland willen halen laat het dan graag ff weten
Er zijn uitzonderingen dus dat is positief alleen moet zij en hij alle documenten hebben voor het indienden van een toeristenvisum en dan nog is het erg moeilijk. Hij moet echt aantonen dat hij terugkeert naar Egypte d.m.v. een werkcontract, eigen huis of kinderen. Is idd erg verstandig om de IND hiervoor te bellen wel een aantal keer want de mensen die daar werken weten vaak niets of de 1 zegt A en de ander zegt B dus bereid je goed voor op het gesprek.
Mijn man heeft ook nooit gezegt dat hij hier wilt wonen wegens de financien hij wilt hier wonen omdat ik het niet ziet zitten om in Egypte te wonen en hij wilt bij mij zijn dus hij komt naar hier. Ik denk zelf dat ik het wel een jaar kan volhouden daar maar niet langer zit zeker geen toekomst daar en dan zijn er ook minder middelen om hier mijn vrienden en familie op te zoeken.
Ik heb al met mijn man afgesproken dat we elke vakantie dat we hier hebben naar zijn familie zullen gaan hij kan niet zonder hun en ik ook niet. En dan zal hij zijn familie dus vaker zien dan nu hij werk nu in een hotel en daar woont hij ook hij ziet ze familie bijna nooit en spreekt ze ook erg weinig. Het zal erg moeilijk worden in het begin voor hem maar heb leuke mensen hier ontmoet dus ik hoop dat het zal goed komen iig het is wel fijn dat hij zijn familie vaker zal zien dan nu win-win situatie hahah. Misschien ooit gaan we daar wonen en ons oude dag vieren of een huisje bouwen maar dat is in de toekomst. Iig hij kan hier ook op voetbal en er zijn er al vele die graag vrienden met hem willen worden echt super fijn.
Ik hoop vrijdag meer de horen over het visum spannenddddd dan mag hij voorgoed naar hier komen eindelijk samen. Dan kan ik eindelijk mijn leven met hem delen we zijn nu erg lang bezig veel tegenslagen gehad dus ik hoop het zo. Ben voor hem naar Belgie verhuist omdat ik niet aan het inkomingeis voldoe werk in de zorg he en onregelmatigheids toeslag mag ik niet mee tellen. Ik ben hier in Belgie een nieuw leven begonnen en ik hoop dat hij straks bij mij is dan kunnen we samen ons leventje starten.
Je kan je man/vriend ook heel goed kennen als je maar voor kortere periode daarheen gaat hoor en idd veel contact met de msn en tel is ook erg goed te doen. Als je goed met elkaar kan communiceren dan kom je al een heel eind. Maar wij begrijpen elkaar zo goed we hoeven elkaar alleen maar aan te kijken en dan snappen we elkaar.
meisjes of dames,
ik denk eraan een soort opleidings-vakantie-villa op te richten voor Europese meiden of beginnen met Nederlandse en Belgische die een relatie zijn begonnen met een Egyptenaar. Dat bvb in een villa, met zwembad en aan zee, rustig ook, en slechts een drietal dagen. Als vrouwen elkaar begrijpen en helpen, komen we heel ver, we hebben elkaar nodig! Om hen wegwijs te maken in de principes, gewoontes, traditie’s, godsdienstbeleving enz van de Egyptenaren, alsook administratief begeleiden en sociaal in de zin van hoe te reageren op zijn familie, enz. Ook wat Egyptische keuken en basistermen in Arabisch. In combinatie hiermee zou ik huwelijken organiseren, en huwelijkstrips per safariboot enkel voor jonggehuwden of hernieuwen van de huwbeloftes, niet enkel met Egyptenaren, maar wel in Egypte. Ook op land. Een traditionele, superromantische, niet al te duur huwelijksfeest, tot en met het organiseren van het ter plaatse krijgen en bemiddelen met de familie’s.
wat denken jullie hiervan? laat iets weten! :zon02: