Suus, je weet hoef ik erover denk en ik hoop dan ook dat je positief nieuws krijgt vsn pz:-D ik vind het trouwens enorm knap dat m. een luier verschoonde, dat is mij met mohamed nog nooit gelukt hahaha. Nog 7 weekjes, kun je nu ff sparen en dan weer lekker daarheen.
Camilla, klinkt als een superweek! Zo leuk dat jullie ook wel echt een beetje vakantie hebben gehouden en niet alleen maar bij de familie moesten zitten;-)
suusje soms is een beetje ruzie nodig om iets voor elkaar te krijgen Egyptenaren zijn zo anders dan ons.
Super dat hij haar luier heeft verschoont als ik dat aan M zeg dat hij dat moet gaan doen zegt hij now way maar nu is hij van gedachten verandert omdat hij nu ziet dat wij hier samen voor het kind moeten zorgen geen familie om ons heen dus door vorige keer zei hij oke geen probleem ik zal zijn luier verschonen.
Ja ik zeg zijn hij is er van overtuigd dat hij een zoon krijgt?
Zo wel tof zijn om even daar voor langere periode te zijn maar gelukkig ga je over 7 weekjes weer.
irm groetjes terug aan T en hij heeft hier heel mooi weer gehad wij hebben daar 2 keer regen gehad en ook vandaag regen en onweer in Tanta hahaha en hier heel mooi :zon02: maar als het daar regent is het maar eventjes gelukkig niet de hele dag zoals hier.
ppfff wij hebben heel veel gedaan in 1 week wel hele leuke dingen alles was wel relaxt geen eten overal meer of dat ik moest eten bij iedereen enzo ze kennen me nu en het is goed zo.
Als ik zeg dat ik geen honger heb dan is het goed al moet het wel altijd met een omweg he maar altijd hamdulah zeggen en je bent klaar met alles haha
M is ook wel heel modern en wilt zelf ook leuke dingen doen als we daar zijn gelukkig maar ik merk wel dat hij een beetje Europees denkt nu hij voelde ze zichzelf soms een toerist.
M is daar nog hij komt 10 mei terug en gaat morgen 3 dagen naar Taba toe zijn vrienden in het hotel opzoeken dus hij is lekker druk.
ik zou nog wat weekenden voorstellen…want het weekend van 22 mei kwam niet iedereen goed uit begreep ik! Optie zou zijn weekend van 4 en 5 juni, het weekend dat ik daarna weer vrij ben gaan wij alweer weg! Dus als iedereen dan kan kunnen we 1 van die dagen misschien wat afspreken!!!
Heb net toch even de huisartsenpost gebeld, omdat de temperatuur ging oplopen, maar nog geen verdere actie en we moeten het gewoon nog aankijken! Ik denk zelf dat het gewoon een flinke verkoudheid is, dus hopelijk gaat het snel weer beter met Jasmin…
Heb je wel zetpil paracetamol voor haar? Dat hielp bij Omar goed vorige week
Hoi allemaal op deze zonnige koninginnedag. Ik zit nu met mn dochter spulletjes te verkopen maar heb toch ff tijd om te schrijven.
Camilla en Suusje wat zijn jullie weer snel terug, jee wat gaat die tijd snel. Wat goed om te lezen dat jullie het fijn hebben gehad. Suusje wat n goed idee om er een tijdje heen te gaan, ik hoop dat t te regelen is.
Het weekend 4/5 juni kan ik wel. Jammer dat Irm er dan niet is maar t lukt nooit om iedereen bij elkaar te hebben denk ik. Of we moeten n keer met zn allen in dezelfde periode naar egypte gaan.
Kunnen we tegelijk korting bedingen bij de vliegmij haha.
Ik ben zoooo blij om over 12 dg te kunnen gaan maar dat herkennen jullie vast wel,
Wie kan er allemaal nog meer op 4/5 juni?
En ik hoop op mooi weer want t lijkt me heerlijk t ergens op t stand ofzo te doen.
hoi dames hoe gaat ie daar?? ![]()
camilla en suusje wat fijn van jullie vakantie in egypte, ben zoooo jaloers!! ik wil ook terug ![]()
hoewel het leventje hier in turkije best wel meevalt hoor ![]()
suusieme is hier ook al aangekomen en hebben er al een gezellig avondje samen opzitten dus wordt best een leuke zomer hier!
hoe zit het nu in egypte? zijn er nog ontwikkelingen geweest? en hoe gaat het daar nu verder?
groetjes aan iedereen uit het zonnige turkije!
Hallo allemaal,
Het is lang geleden dat ik hier wat heb geschreven. Ik ben maandag alweer 8 weken in Nederland. En ik vind het hier (helaas) niks aan!
Ik mis Alexandria ontzettend, maar het is op het moment niet anders. Ik wil dolgraag terug naar Egypte, maar het is nog echt niet stabiel in Egypte! Insha Allah, aan het einde van dit jaar, na de verkiezingen en met een nieuwe president.
Mijn zoon zit hier nu op een gewone nederlandse school, wat ik ook niet zo goed vind. In Alexandria zat hij op een amerikaanse school: engels, arabisch en frans! Ik vind het zonde van al die jaren daar op zo’n goede school. Hier krijgen ze zo weinig op school!
Heel veel mensen begrijpen me niet dat ik liever in Egypte ben, dan hier in Nederland. Ik heb dat gevoel gewoon en dat zit er nu eenmaal en gaat (helaas) niet weg! Helaas, omdat het dan wel allemaal makkelijker zal zijn.
Vandaag was ik wel heel trots op ons Koningshuis, dat is toch uniek in de wereld om zo’n familie samen Koninginnedag te zien vieren.
Ik had een staatslot gekocht, er was een prijs € 10.000,- per maand je leven dag. Ik dacht heerlijk 85.000 eg.pond per maand !!! Maar helaas; wel iets gewonnen-€ 25,-.
Ik wens iedereen die binnenkort naar Egypte gaan (oa. Clejo, Irm) een heel prettig verblijf toe in Egypte!
En Suusje, je mag wel boffen met je vriend dat hij de poepluier van Jasmin heeft verschoond. Mijn man heeft het eigenlijk nooit gedaan hoor, alleen in noodgevallen (bijv. als ik afwezig was). Zoiets bestaat eigenlijk niet bij de Egyptische man!!
Ik begrijp je gevoel heel goed K ik voel me ook thuis als ik in Egypte ben ik voel me heel fijn daar meer dan hier en ik hoop dan ook dat we eens daar heen kunnen gaan voorgoed inshallah.
Hopelijk is het snel stabiel in Egypte.
Het Nuffic is een instituut dat buitenlandse opleidingen inschaalt naar Nederlandse normen. Zij doen dat wanneer een buitenlandse student in Nederland wil komen studeren. Voor alle andere opleidingen op lagere en middelbare schoolniveau bestaan er testen. Ook Nederland kent Internationale scholen, helaas wordt er geen Arabisch gegeven. ( Op de Amerikaanse scholen die ík ken in Cairo trouwens ook niet)
Het beste is als je je vooraf goed bedenkt wáár je kind zal gaan studeren en of werken. Wanneer het de bedoeling is dat je kind buiten Egypte zal gaan studeren < en met een Nederlandse ouders is dat tegenwoordig vrij normaal aan het worden, gezien de megakosten van de Amerikaanse Universiteiten in Egypte> dan is een opleiding in Egypte een minder geschikte vooropleiding als een standaard gratis Nederlandse school…
Ik begrijp je maar al te goed K. Bovendien heb je je leven opgebouwd in egypte en hebt dit nu achtergelaten. Ik ben ook nog steeds even zot van egypte ook al zie ik wel de vele voordelen van turkije in.
Ik voel me hier ook sowieso min of meer thuis, meer dan in belgie maar iets minder dan in egypte lol
inshallah komt alles goed en kan je terugkeren naar je echte thuisland…
Hey dames,
gelukkig gaat het hier goed met iedereen, ben blij om dat te horen!
met mij gaat het ook zeker goed, Trukije is een erg mooi land, voel me hier nu al behoorlijk thuis in tegenstelling tot wat ik had in Oostenrijk. Ik denk nog regelmatig aan Egypte, maar tich denk ik dat ik me meer thuis zou voelen in Turkije dna in Egypte, ben noueenmaal gek van natuur en dat is hier werkelijk prachtig!
mannen zijn wel minder dan in egypte!
Hey Irm, ik snap best dat T het hier naar de zin had. Jullie hebben ook zo veel leuke dingen gedaan. En veel veluk gehad met t mooie weer natuurlijk. Maar fyn dat hij zo’n goede indruk heeft van nederland.
Kaumeya, van jou snap ik ook zeker dat je egypte mist. Ik vind het altijd heerlijk om er te zijn, voel me er helemaal thuis. Als ik dan weer in NL terugkom vind ik het hier weer 3x niks ondanks dat ik hier een goed leven heb. Het zit er voor mij niet in de eerstkomende jaren om daar te gaan wonen anders had ik het zeker overwogen. Mijn vriend zegt altijd dat t jem niet uitmaakt waar in de wereld we gaan wonen maar het zal eerst NL worden.
Ik zL hem ook eens vragen of hij een luier zou verschonen. Ik heb t idee dat ie het wel zou doen als ik het vraag. Hij is best n verzorgend type en doet veel opruim- en schoonmaakwerk uit
zichzelf. Hoewel babydingen daar echt iets voor de vrouw is…ben benieuwd.
Meiden in Turkije veel plezier daar. Het is zeker n mooi land, ik ben er n paar keer geweest. De natuur is echt anders dan egypte, erg mooi. Hoewel ik het voorlopig maar op egypte hou ![]()
Ik begin alvast met aftellen!
Heej!
Weet iemand miss een leuk cadeau te geven aan zwangere zus van mijn vriend? (eerste kindje?)
Hallo allemaal, long time no see. Ik heb ook wat lettertjes toegevoegd aan het begin van mijn naam, maar jullie zullen me vast wel herkennen.
Ik zag dat jullie zo nu en dan naar me vragen, hoe het met me gaat. Het gaat redelijk goed. “Mijn” Egyptenaar is al een beetje uit mijn systeem, maar dat heeft nog best lang geduurd, eerlijk gezegd. Er kwamen namelijk nog heel wat verhalen boven water, die erg veel pijn deden. Hij heeft mij puur gebruikt voor het geld en ik heb dat al die maanden niet door gehad. Ik heb recordings gehoord van telefoongesprekken, waarin hij dat overduidelijk toegeeft en uitlegt, hoe hij dat heeft aangepakt. En dat doet toch wel pijn hoor. Het uiteindelijke doel was een project waarin ik veel zou investeren, waarmee hij geld zou opstrijken. Gelukkig is het zover nooit gekomen.
In Alexandria is het heerlijk wonen. De zee, de zon en het strand. Het is net of het elke dag vakantie is en de meeste mensen zijn erg aardig. Er gebeuren ook wel vervelende dingen, maar het wisselt heel erg hoe ik daar mee om ga. De ene dag kun je gewoon meer hebben dan de andere dag. Maar dat telt natuurlijk voor elke plaats waar je woont. Er zijn nog wel steeds nog wat problemen met de acceptatie van mijn zoon op de universiteit, maar je went heel snel aan alle ongeorganiseerde dingen en je kunt er na een poosje beter mee om gaan.
Ik zou intussen ook wel een boek kunnen schrijven over alles na 25 januari, zoals dat van Suus. Ik heb het van haar nog steeds niet gelezen. Jullie wel? Ik ga het echt doen hoor, Suus en het geld maak ik snel over. Mijn pasje wordt meegenomen door T vanuit Irm. ( en ik hoop ook mijn dropjes ![]()
Ik mis Kaumaya ook, maar er zijn gelukkig veel nederlandse dames en heren hier in Alex. We hebben ook koninginnedag gevierd met mesen van de ambassade, een fantastische party met heerlijk eten in een luxe hotel ![]()
Mijn relatie met Egypte duurt voort. Ik leer elke dag meer begrijpen, elke dag wordt de cultuur duidelijker en elke dag is een wijze les.
Heel veel liefs uit Alexandria en ik wens jullie alle liefde in jullie relatie!!
Hallo Ademloos. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dit achter je kunt laten. Misbruik van gevoelens om zo geldelijk gewin te halen is zeer verachtelijk. Ik vind je moedig hoe je de zaken kunt scheiden. Uit je woorden spreekt de liefde voor Egypte en het leven daar. Ik hoop dat je veel steun hebt van de mensen om je heen. Probeer in ieder geval te genieten van het mooie weer.
Ademloos, ik vind t moedig van je je ervaring met ons wilt delen. We hopen toch allemaal dat dit soort dingen ons bespaard blijft maar t blijkt wel dat het zo moeilijk te herkennen is. Verder sluit ik me helemaal aan wat almar2 zegt. Hoop dat je nog van het mooie egypte kunt blijven genieten en dat je zoon een goede opleiding kan afronden.
@camilla, je hebt iig ook lekker kunnen genieten daar. En heb je hawashi gegeten?? :-p
@suusieme en julie, leuk om te horen dat het in turkije goed gaat en dat jullie je daar goed vermaken ![]()
Het moment dat ik het vliegtuig uitstap wanneer ik in egypte bent, voelt als een soort thuiskomst. De geuren, kleuren de mensen, ik kan het niet beschrijven :-)… zucht
@ademloos, ben blij om te lezen dat het goed met je gaat…keep up the good spirit ![]()
Weekend van 4 of 5 juni is goed :-)))… Clejo, goed idee het strand ahahaha…muntthee met honing, arabische muziek op de achtergrond, hapjes net alsof het Egypte is ahahaha…
Neeee muchacha ik wilde jou mail openen alles weg geen idee hoe Egypte style denk ik dus ik kon niet op de naam komen.
Goed dat je het weer even opschrijf dan ga ik eens vragen als M volgende week terug is.
Heel erg vervelend Ademloos om dat nog eens te moeten horen maar geniet lekker van Egypte en het stralende Alexandrië gggrrrr ben er 2 keer geweest we hadden wel langs kunnen komen volgende keer (als je dat wilt natuurlijk).
Wat al beschreven is ‘keep up the good spirit’
Ik kan ook het weekend van 4/5 juni en een heerlijk dagje strand jaaaaaa heerlijk als we dan even kijken welke dag dan kan ik daar rekening mee houden :zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02:
waar zijn alle nieuwelingen gebleven misschien ook leuk voor jullie als jullie komen op de meeting ik heb ook niet iedereen gezien hoor maar face to face kletsen is veel leuker en je wordt er een stuk wijzer van
wat betreft egyptenaartjes