'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik denk dat als je halal koopt bij de slager dit voor hem fijner is en zich beter voelt en bij de AH hebben ze ook halal vlees en superdeboer heeft halal hamburgers/frikandelen.
Maar als je toch bij de slager langs ga neem gelijk fool mee das grappig dan zeg joh eten wij ook hahaha lekker met pitabroodjes.

1 like

Tegetje, dit hangt echt wel af van het soort aanvraag dat je hebt gedaan bij de ambassade, als je voor kortere periode wil verblijven als niet Europeaan afhankelijk van het soort paspoort moet je normaal binnen het land van aanvraag blijven.

Als dit niet zo is zal ik een andere school moeten zoeken vrees ik , wegens verschaffing van verkeerde info en verkeerd handboekmateriaal. :wink:

1 like

In november 2010 is een vriend uit Egypte hier geweest. Ik heb schriftelijk bericht van de ambassade dat hij “vrij” kan reizen in de Schengenlanden. In zijn geval was het voor ons handiger geweest als hij in Brussel aangekomen was, maar door adviezen van betweters in Egypte (de zg. kenners :S) is hij uiteindelijk toch maar naar Schiphol gevlogen! Balen, maar goed.
Wij zijn overigens in België en Duitsland met hem geweest; geen problemen gehad.

Mailtje naar de ambassade verschaft een duidelijk antwoord!

O ja, hij had een toeristenvisum.

1 like

heyho dames

ben ff terug :slight_smile:
het gaat al veeeeeeel bter met mij, had vorig weekend een echte ferme dip, die is van dinsdag over, door ook terug over werk te praten en mijn zaken te regelen voor turkije
heb weer volledigz in om in mijn nieuw avontuur te vliegen en besef dat DIT is wat voorrang krijgt!
Kan M ook absoluut niet meer bereiken nu van maandag, had wel van donderdag niet meer geprobeerd, zijn gsm’s staan uit dus is hij nuvolgens mij in turkije (had mij gezegd dat ie deze maand nr turkije ging dus ik veronderstel
)
Ik besef ook, beetje zoals Suusieme denk ik, dat er nu andere dingen voorgaan voor mij en dat ik (nog) niet bereid ben deze volledig op te geven voor hem, ook hebben wij steeds een moeilijke relatie gehad (wat normaal was, cultuurverschillen en geloof dus veeeeeeel discussies en IK was ook diegene die het moeilijk maakte in onze relatie) en dan heb ik nu zoiets van als het van bij begin al zo ingewikkeld moet zijn
 denk ik dat er betere dingen voor me in het verschiet liggen
 HOOP IK :stuck_out_tongue:

ben ook nr een astrologe geweest vandaag en dat heeft me ook zelfzekerder gemaakt, geloof daar niet echt Ă©cht in, maar ergens klein beetje wel, heb al paar keer gedaan en al veel dingen veeeeeel later dat ik zei tiens die had mij da precies gezegd terwijl ik op die moment zei “maar joch zever nu eens niet, dat kan niet!” :stuck_out_tongue:

dus ergens heeft ze wel met mijn besluit te maken, ze zag ook nergens in de sterren iets staan da enigzins op M kon slaan, dus zoveel betekenis zal hem dan ook ni hebben he :stuck_out_tongue:
lol2

voila, dat was de update van mij zo wat kortweg, nu ja “kortweg” :stuck_out_tongue:

en op andere topics: M is ook met zijn visum gewoon nr nederland en belgie en duitsland gegaan zonder prob

en Mloos: oh mijn god, meen je dat nu?? en is dit dan echt waar? hecht je daar geloof aan of is het zo een verzinselverhaaltje van hem, vind hij beter zo’n verhaal te gaan rondbazuinen dan de Ă©chte reden of zou dit echt waar zijn??
ppff je kan toch nooit zeker zijn he
 :s

Jullie leuk om weer wat van je te horen en fijn dat het beter gaat.

Reizen kan ook wel maar neem aan dat je hem heb vergezelt je weet als hij alleen gaat immers niet wat er kan gebeuren toch.

Net een boek uit ‘monddood’ en M eens gevraagd wat hij nu vind van die bin laden etc etc we hebben een leuk gesprek gehad.
Hij vind onschuldige mensen vermoorden onzin en dat staat ook echt niet in de Koran.
Verder ook over uithuwelijken gehad ik heb het niet specifiek over Aisha gehad maar een omweg hem gevraagd hoe oud je in Egypte moet zijn om te trouwen en als we een dochter krijgen of hij zijn dochter zal uithuwelijken op jonge leeftijd antwoord alweer NEE. Nou gelukkig maar want dat zal nooit gebeuren ik heb een mond gekregen van god om deze te gebruiken zei ik tegen M hihi

Hij zei ook we moeten met de tijd meegaan over de ramadan je mag als je een lange reis aflegt eten vroeger legde ze vele reizen af per voet nu is het dus per auto en mensen zeggen dan ooohh ik moet van Alex naar CaĂŻro dan mag ik wel eten.

Zo hebben we het over een aantal dingen gehad heel ontspannen dus Hadiya ik heb wat van je advies opgestoken haha hij kon eens normaal antwoord geven en uitleggen hoe het zat zonder zich te gaan verdedigen.

Wat is die van mij toch een slimme jongen (als het hem uitkomt).

@Irm, ja als ik alleen zou gaan, omdat Julie al vertelde dat het anders was dan voorheen. Maar ik ga nu met mijn ma, de 31e vertrekken we:cheer:

1 like

@camilla: leuk om te lezen
mijn lief denkt er eigenlijk hetzelfde over als M, we hebben vaak over dit soort dingen gepraat
komt misschien omdat ze uit dezelfde stad komen :wink:

@julie: fijn dat je het beter met je gaat en alles wat meer kunt relativeren –> vizier op Turkije!

@muchacha: lekker snel ga je al dan
ohh beetje jaloers ben ik wel

Hey muchacha, heb je nog een vriend daar?

De Eifel ligt in Duitsland(vlak over de grens), niet Engeland :wink: ik weet dat de UK buiten Schengen valt. :slight_smile: zei ik dat Eifel in Engeland is??? Nee toch???

@julie,fijn dat het weer beter met je gaat, goed zo een positieve instelling! Ik ben jaloers op je nieuwe avontuur!

1 like

@zonnetje, niet meer maar ik heb daar vrienden zitten

daar had ik het ook niet over

Dan heb jij ook slimme vent clejo ja zal misschien best wel zo zijn hoor waar hij vandaan komt denken ze vrij modern.

[quote=“Clejo, post:9430, topic:28785”]

@camilla: leuk om te lezen
mijn lief denkt er eigenlijk hetzelfde over als M, we hebben vaak over dit soort dingen gepraat
komt misschien omdat ze uit dezelfde stad komen :wink:

Amaaai men patatten!
Wie dacht het met Mubarak getroffen te hebben, heeft het met Khadafi al helemaal aan zijn been!
Dikke dikke dikke waanzinige lul!
Hij heeft zo maar juist even verkondigd dat als de VN nog meer santies en militaire interventies treft hij burgervliegtuigen boven de Middellandse zee zal neerhalen! KOEKOEK! Wie denkt hij dat hij is, GOD?
Nu hebben ze zo veel mogelijkheden, ga je mij niet vertellen dat deze oermens niet uit te schakelen valt eh! Zal hij snel bij zijn 7 maagden zitten!

hallo dames
ik heb een vraagje ik ben vandaag in ondertrouw gegaan in nederland met mijn liefste
nu zeiden ze daar dat ik niet zijn achternaam kan krijgen heeft iemand hier ervaring mee
nu heeft hij wel een super lange achternaam met de naam van zijn opa en overgrootvader
maar ik vind het een beetje vreemd ben al eerder getrouwd geweest en toen was het geen probleem ik hoop dat iemand hier iets over weet want hij heeft juist zo,n mooie naam
groetjes pien

ze zullen toch wel een reden hebben gegeven waarom het niet zou kunnen, toch?

Volgens mij krijg je nooit de naam van je echtgenoot. Je mag naar keuze ‘echtgenoot van huppeldepup’ toevoegen.
Van een gemeentelijke website:
Naamgebruik na het huwelijk

**Naam ** Naamgebruik na het huwelijk

**Beschrijving
**Naamgebruik is het recht om de geslachtsnaam te gebruiken van de (voormalige) huwelijkspartner of geregistreerd partner. Dit geldt dus voor zowel mannen als vrouwen.
Het gaat hierbij niet om wijziging van de geslachtsnaam maar om het voeren van de geslachtsnaam.

Voorwaarden
U kunt kiezen tussen de volgende vormen:
E: eigen achternaam
V: de naam van de echtgenoot of echtgenote en daarachter de eigen naam
P: alleen de naam van de echtgenoot of echtgenote
N: de eigen naam en daarachter de naam van de echtgenoot of echtgenote
In alle gevallen moet u een verzoek voor naamgebruik indienen. Na ontvangst van uw schriftelijke verzoek wordt uw naamgebruik gewijzigd in de administratie van uw gemeente.

N.B. Op officiĂ«le documenten als paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs wordt altijd de eigen geslachtsnaam vermeld, ongeacht welk naamgebruik u heeft gekozen. Wel kan de naam worden aangevuld met die van uw (overleden) partner.Tussen beide namen komt dan “e/v”(echtgenote van) of " w/v"(weduwe van) te staan.

**Aanvraag **
Naamgebruik na het huwelijk
Bij de aangifte kan worden aangegeven welke naam de bruid en bruidegom gaan gebruiken door middel van “verklaring naamgebruik” te ondertekenen. Deze verklaring heeft geen geslachtsnaamwijziging tot gevolg, het gaat hierbij om aan te geven hoe u wilt worden aangeschreven vanuit de gemeentelijke basisadministratie.

Een fout in het boekje?
Na de huwelijksvoltrekking komt het wel eens voor dat men bij het lezen van het boekje ontdekt dat bij de “geslachtsnaam na het huwelijk” weer de oorspronkelijke naam staat. In Nederland is het zo geregeld dat de geslachtsnaam van de vrouw/man door het huwelijk helemaal niet wordt gewijzigd. De vrouw/man behoudt altijd zijn/haar eigen geslachtsnaam, maar hij/zij krijgt het recht om de naam van de man/vrouw te voeren. Het formulier dat is ingevuld en ingediend tijdens de aangifte gaat over het naamgebruik en is dus alleen van belang voor de wijze waarop de vrouw/man door de overheid en andere instanties wordt aangeschreven.

Kosten
Geen

1 like

In Egypte hebben ze de namenreeks. Deze reeks bestaat uit: de roepnaam van het kind, vadersnaam, opa’s naam, en overgroot opa’s naam gevolgd door de familie naam. Deze wordt achter elkaar geschreven, zonder voor- of achternaam. (In Nederland noemen ze dit geslachtsnaam) De Nederlandse wet staat alleen maar een voor- en achternaam toe OF een geslachtnaam (dus de namenreeks)

In Nederland wordt in het gba alles bij voornaam gezet en een 3 streepjes bij achternaam, maar in het paspoort staan er 3 streepjes bij voornaam en de namenreeks bij achternaam. De reden hiervan is: Dat wanneer de partner naturaliseert alleen de achternaam (deze word goedgekeurt door de officier van justie) ingevuld, anders moet de officier van justitie de hele naam veranderen, dus de voor- en achternaam en nu hoeft er alleen een achternaamsvastelling gedaan te worden. De reden dat de reeks bij achternaam in het Nederlands paspoort staat, is dat Nederlanders verplicht zijn om een achternaam te hebben (heel raar die Nederlandse namen wet)

Wanneer je partner NIET naturaliseert. Kan je de hele namenreeks gebruiken.

Wanneer je partner gaat naturaliseren, wordt hij Nederlander en is dan verplicht!! om een achternaam te hebben. Je partner mag dan elke naam van de namenreeks gebruiken als achternaam. Meestal wordt de zgn familienaam gekozen (de laatste naam dus) Kinderen waarvan de vader naturaliseert, en die geen achternaam hebben, krijgen dan ook een officiele achternaam.

Wanneer je je kindje dus de hele namenreeks bij voornaam zou hebben (incl de familienaam) dan zou het kind 2x dezelfde naam krijgen 1x bij voornaam en 1x bij achternaam. Dit mag ook volgens de Nederlandse wet, maar er wordt aangeraden om de toekomstige achternaam niet te gebruiken in de namenreeks, zodat die later alleen bij achternaam staat.

Pien123 Ik denk dat je meer hier op doelt
 ik ben hier ook net achter gekomen, via de website www.buitenlandsepartner.nl
Bij ons is het dan nog onhandiger omdat wij in Juni ons kindje verwachten, Ik ga dit allemaal nogmaals navragen wannneer ik bij de gemeente ben. En wat voor gevolgen het heeft, wanneer we wel willen wachten met ons kindje een achternaam te geven.

1 like

Van wikipedia:

Geschiedenis
Na de Franse Revolutie, maar nog voor het regime van Napoleon in 1799 begon, werd bij de Franse wet van 20-25.09.1792, decreet van 17.06.1796 de burgerlijke stand vastgelegd. In de Zuidelijke Nederlanden (Vlaanderen en Brabant) werd met de burgerlijke stand-registers begonnen tussen 1796 en 1798. In de verschillende Limburgse gebiedsdelen startte men tussen 1796 en 1804. In Nederland werd de burgerlijke stand pas in 1811 ingevoerd. De feitelijke invoering verschilt van plaats tot plaats. Zo werden de eerste huwelijksaktes in Amsterdam opgemaakt op 3 maart 1811. De overlijdens- en geboorteaktes beginnen daar op 23 juli van datzelfde jaar. In Friesland zijn er ook gemeenten waarvan de registers pas in 1812 beginnen.[1] In de vrije gebieden Gemert en Ravenstein werd eind 18e eeuw ook al met de Burgerlijke Stand geëxperimenteerd.
Onder het bewind van Napoleon werd in 1804 de Code Napoléon ingevoerd. Dit burgerlijk wetboek omvat naast de Burgerlijke Stand nog vele andere zaken. Met behulp van de Burgerlijke Stand kon Napoleon o.a. de dienstplicht ten behoeve van zijn leger beter afdwingen en een efficiëntere belastingheffing invoeren. Onder meer hierom werden zijn hervormingen door de overheden ook na zijn bewind gehandhaafd in de eertijds door hem bezette gebieden.
Bij de invoering van de Burgerlijke Stand in de Zuidelijke Nederlanden (Vlaanderen en Brabant) waren de familienamen al eeuwenlang gestabiliseerd, maar dat was niet zo in de Noordelijke provincies van Nederland. Iedere burger die daar nog geen vaste achternaam had, werd met een apart decreet van Napoleon van 18 augustus 1811,[2] verplicht er een te kiezen. Dat sommige mensen bij wijze van protest een belachelijke naam als Naaktgeboren of Zondervan zouden hebben gekozen, is een hardnekkige mythe. De namen zijn vaak al ouder.[3]
Toch bleven er in Noord-Nederland nog geruime tijd mensen over die geen achternaam voerden. Op 17 mei 1813 werd een nieuw decreet uitgevaardigd waarin bepaald werd dat men toch echt voor 1 januari 1814 een achternaam moest kiezen. Maar ook dat werd niet overal opgevolgd. Veel later, toen het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden alweer enige tijd een feit was, vaardigde koning Willem I op 8 november 1825 nog een Koninklijk Besluit uit waarin werd bepaald dat wie nog geen (vaste) achternaam had vastgelegd, daar nog 6 maanden de tijd voor kreeg.[2]
[bewerken] Gebruik voor genealogisch onderzoek

De Burgerlijke Stand is een belangrijke informatiebron voor mensen die aan stamboomonderzoek doen. Hiervoor is in Nederland het project Genlias opgezet om deze gegevens digitaal beschikbaar te stellen. De gegevens zijn tevens van groot belang voor allerlei andere onderzoeken.
Een andere belangrijke bron is het bevolkingsregister, waarin onder meer vestiging, vertrek en religieuze gezindheid werden vastgelegd. Het bevolkingsregister is dus een doorlopende registratie, in tegenstelling tot de Burgerlijke Stand die uit momentopnames bestaat.
Voor gegevens uit de Burgerlijke Stand gelden beperkingen aan de openbaarheid om de privacy van nog levende personen te beschermen. Voor geboorteaktes geldt in Nederland een openbaarheidsbeperking van 100 jaar, voor huwelijksaktes 75 jaar en overlijdensaktes 50 jaar.
[bewerken] Bronnen en referenties

[ol]
[li]↑ Vulsma, R.F., Burgerlijke Stand en Bevolkingsregister Centraal Bureau voor Genealogie (Den Haag, 1988), blz. 9, ISBN 90-70324-44-X.[/li][li]↑ a b Vulsma, R.F., Burgerlijke Stand en Bevolkingsregister Centraal Bureau voor Genealogie (Den Haag, 1988), blz. 10, ISBN 90-70324-44-X.[/li][li]↑ Netwerk Naamkunde | De naammythe van Napoleon[/li][/ol]
[ul]
[li]Genlias, website voor het raadplegen van openbare aktes uit de Burgerlijke Stand[/li][li]Napoleons Decreet van Naamsaanneming[/li][/ul]
Ontvangen van “http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerlijke_stand”
Categorieën: Gemeente | Personen- en familierecht

1 like

ik ben terug :smiley:

Heb super leuke tijd gehad in Irak :smiley:

1 like