Die geruchten over verdwijningen zijn er altijd, en niet alleen in de toeristenplaatsen, en niet alleen meisjes en vrouwen. Er gaan verhalen over verdwenen politieke activisten, criminelen, daklozen, straatkinderen enz. Een paar jaar geleden had je de geruchtmakende zaak van El Tourbini, die straatkinderen oppikte en misbruikte op een rijdende trein. Na gebruik gooide hij ze de trein af, en werden gruwelijk verminkt doordat de trein over ze heen reed. Niemand weet hoeveel kinderen hij en zijn trawanten vermoord hebben. Er gaan verhalen over Koeweiti die jonge jongetjes ākopenā en gebruiken, over jonge meisjes die aangeboden worden aan rijke Arabische toeristen, in de vorm van een tijdelijk huwelijk.
De Sinai is groot en geduldig, er liggen lijken, en niemand weet hoeveelā¦
Vriend zei me, situatie is anders in Sharm, niet veilig, nog nooit zo aangevoeld. Ook over een man die als een wilde tekeer ging met een stuk hout op een strand waar veel buitenlanders zaten. Ik verblijf daar nooit in een hotel, ik ken de situatie niet in Hurgada, maar veronderstel dat je in een hotel toch redelijk veilig zit.
Wauw Petry, ik wist niet dat er zulke criminelen rondliepen⦠En al zeker niet dat er zulke dingen gebeuren⦠en dat van die lijken in het SinaĆÆ gebergte is al helemaal een huiveringwekkende gedachteā¦
Het zijn dan gewoon ook random toeristen die ze meesleuren of wat?
xxxx
Ik heb nog nooit gehoord over een toerist die zoiets overkomen is. Ik geloof ƩƩn die vermoord is, maar dat was een geval van moord binnen een relatie, geen verdwijning.
Het meest voorkomende voor wat ik ervan gehoord is, zijn de straatkinderen die misbruikt worden.
Er wonen 80 miljoen mensen in Egypte, en natuurlijk is een percentage daarvan perverseling, of psychopaat, net als in ieder ander land. Zulke dingen gebeurenā¦
Mja idd! Erg dat er zoveel straatkinderen zijn, anders zou het percentage da misbruikt wordt al snel verminderd zijn, maarja de autoriteiten deden er niets aan.
Ben benieuwd of er nu wel iets aan gdn zal worden. De straf was in Egypte toch vrij hoog dachtik , voor moord en aanrandingā¦
Er wordt gemarteld, er is nog een doodstraf, en je kunt mensen omkopen. Een prijs voor mensenrechten verdienen ze dus niet. Eerlijk gezegd heb ik ook weinig vertrouwen in het leger. Die zijn net zo corrupt en hebben net zo weinig oog voor mensenrechten. Je moet maar eens kijken hoe ze bijvoorbeeld homosexuelen in het leger behandelen. De broer van mijn vriendin heeft heel zijn leven in het leger gezeten, en hij vindt het nog lachen ook. Een homosexueel wordt vernederd en in de grond getrapt, en kan nergens terecht om een klacht in te dienen.
Hm wil nog even kwijt dat ik opgelucht ben dat ik zeker weet dat t M nooit te doen is geweest om geld. Heeft hij in een jaar tijd nooit aan willen nemen, heb het verschillende keren aangeboden (ook om te testen), ook als we samen waren wilde hij er ab-so-luut niets van weten. Wilde niet eens dat ik geld wisselde. Tijdens de vakantie heeft mijn 15 euro 4 dagen op tafel gelegen voor hij het mee wilde nemen voor boodschappen e.d.
Dus ze zijn niet allemaal zo, het is ze niet allemaal om geld te doen. Wil daarmee aan M niet een positieve draai geven hoor want k snap er nog steeds geen moer van.
Mloos, ik stuur je even een mailtje.
helemaal mee eens dreetje! als ik met Egyptische vrienden ga terrasje pakken of mcdonalds bestellen moet ik ze echt dwingen mij ook eens te laten betalen, anders betalen zij ALTIJD. En mij is eens aangeboden mn heenvlucht te betalen (wat ik niet heb aangenomen, maar toch)
Wat voor droom realiseren bedoel je Irm hij komt hier op vakantie en zal een aantal leuke dingen doen maar verder is het hier echt geen paradijs hoor mocht hij iets van het echte leven proeven.
Het is leuk om bv Q-day mee te maken maar dat is niet de realiteit in elk land is het leuk om op vakantie te gaan naar mijn mening.
Ik hoop dat hij leuke dingen zal zien en meemaken maar ik hoop niet dat hij mensen verteld dat het hier zo geweldig is want dat is het niet hoor.
Ik wil niet bot doen hoor.
Maar mocht hij Egyptenaar willen leren kennen dan is hij van harte welkom bij ons.
Ik denk ook wel dat die ervaring hier wel eens kan tegenslagenā¦
Niet dat hij niet welkom is hoor, ik zou ook wel eens andere oorden willen opzoeken als ik zou āopgesloten zittenā in een land. Maar ik denk dat het vooral moeilijk zal zijn om zich aan te passen aan de cultuur en vooral!!! alles is hier maar tot 6 u , 8 u max open⦠ginder draait is het een hele nacht business in de cafĆ©s en winkeltjes⦠Probeer je daar maar eens aan aan te passenā¦
misschien is het ook wel leuk om T niet alleen maar Nederland te laten zien, maar juist ook een beetje Europa in te trekken! De makkelijke grensovergang, de hele andere natuur en cultuur als je in een ander land bent dat zo dichtbij bent⦠zal hij zeker ook fascinerend vinden!
Ik denk dat jullie meer in noord-west leven? Naja, wat is dan een groter dichtbij contract met bijvoorbeeld Amsterdam en Zeeland (waar jullie natuurlijk vast en zeker ook naartoe gaan⦠onze waterwerken daar zijn internationaal nog steeds een geweldige prestatie, en de kennis die we daardoor hebben zijn ook de reden geweest waarom Nederlanders zo betrokken zijn geworden bij rampen zoals Katrina) dan als je de Eifel in Duitsland bezoekt? Is een heel groen en bergachtig gebied dat gevormd is door vulkanische activiteiten. En Trier, een stad daar om de hoek, is een van de oudste steden van Europa!
Teigetje,⦠iemand van buiten de Schengen zone die in 1 van de landen van de Schengen zone komt wonen en zich er wil verplaatsen⦠het zijn nog altijd andere landen eh⦠Tis niet omdat je een paspoort hebt naar Nederland dat dit ook geld voor Frankrijk enz⦠Het Schengen contract (waarbij je geen paspoort meer moet laten zien aan de grenzen) telt enkel voor de mensen die in Europa wonen en geboren zijn en een vast paspoort hebben van een Europees land. Dus niet voor mensen die naar 1 van de landen emigreren met een tijdelijk paspoortā¦
Ik zou het in ieder geval niet riskeren om hem buiten Nederland te sturenā¦want daar staan fikse boetes op in het buitenland + onmiddellijke terugkeer naar eigen land⦠Nja ze lachen er daar niet meeā¦
Ik bedoel eigelijk dat zich verplaatsen binnen ie zone enkel mag als je een aangevraagd paspoort hebt of binnen de Schengen zone woont⦠(Niet europa sorry, want Engeland heeft het Schengen contract niet ondertekent.)
hallo allemaal
ben er even niet geweest dus ff alles bij gelezen.
Wat betreft Sharm ik heb contact gehad met iemand daar en er is echt niets gebeurd op dit moment .
ik mis mijn ventje wel heel hard, hij is in cairo al 25 dagen, we bellen dagelijks wel veel naar elkaar, hij is sinds gisteren ziek ( verkouden) maar hij heeft nog 50 dagen verlof staan die deze maand opgenomen moeten worden dus da is al een probleem al de andere dagen verliest hij, trouwens iedereen op het werk en dat is echt niet leuk als je verlofdagen kwijtspeelt maar ja.
Nu zit ik wel ergens mee, hij heeft toen ik voor een appartement ging kijken tegen de eigenaar gezegd dat ik zijn vrouw ben, nu na lange tijd wil hij een kopie van mijn passpoort en dat van de trouw papieren ( die we niet hebben natuurlijk) ik heb mijn vriend gebeld en gezegd dat de eigenaar er heeft achter gevraagd, hij ging alles regelen als hij terug komt , ben echt benieuwd hoe hij dat gaat oplossen hoor
Voor de rest zijn we nog steeds verliefd en doet hij veel voor ;ij en ook hij trakteerd veel dus gaat het ook ni echt om het geld
groetjes en veel sterkte voor vele hier
Alleen de schendingslanden kan hij komen dus niet Engeland ik zal dit ook niet doen hoor alleen als er iemand met hem meegaat maar verder kan je het beter bij Nederland houden eventueel Belgiƫ.
Oohhh zo bedoelde je Irm een droom om eens op vakantie te gaan ik had het anders geĆÆnterpreteerd na ja Ned. is ook geen droomvakantie haha maar wel genoeg leuke dingen om te zien.
Daās de leukste : 50 dagen verlof die deze maand opgenomen moeten worden!
Ja dat is ook zo hij had 75 dagen die voor het einde van maart moesten opgenomen worden en hij heeft er al 25 gepakt dus nu maar de rest he. Ik vind het alleen straf da als hij altij verlof aanvraagd het geweigerd wordt en dan heb je dat he dat je op den duur met veel dagen zit en alles niet opgenomen kan worden. Maar ik mis hem zoooooo erg en wil da hij nu naar huis komt
Wat voor een streek is dat nu weer! Weten ze ginder wel dat er maar 30 dagen zijn in een maand of misschien gebruiken ze een andere kalender⦠ti maar hoe het de werkgevers weer uitkomtā¦
met een visa voor Nederland mag je als buitenstaander gewoon binnen de schengenlanden heen en weer reizen, ik weet van andere niet-Europeanen dat ze voor 1 land visa hadden en dan zelfs per vliegtuig naar een ander land reisden. Dus dat is geen probleem.
Je mag in de schendingslanden vrij reizen maar hier behoort Engeland niet bij en ik zal hem niet alleen laten reizen Irm staat voor hem garant en je weet nooit wat er kan gebeuren.
Nou ja zoveel dagen vrij tuurlijk nu wel ja indd die managers doen het wanneer het hem uitkomt en zoveel dagen kan hij niet opnemen de maand is tekort dus komt de manager natuurlijk heeeeelll goed uit.