'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Nee, maar als je doet of je moslim bent en er niets bestaat dan Allah en alleen Allah en Mohammen is zijn boodschapper, vind ik wel dat je je er dan ook naar kan gedragen.

Mijn punt is, zoals alle Arabieren, maken ze er altijd van hoe het hen uitkomt. De meesten toch :wink: Als ze dan toch zo fanatiek in hun God geloven, dat ze het dan laten zien…

En van mijn mogen die gerust roken en een biertje drinken, want ik ben niet gelovig, dus wat kan het mij schelen, maar dan moeten ze maar eens stoppen met al dat zevergedoe of God is de beste en ik moet rein zijn, maar toch zit ik hier nu rustig een biertje te drinken en een sigaretje te roken.

Ik denk dat dit ook veel zegt over de persoon zijn karakter… hoe fanatiek hij is in God en andere dingen… en ik denk dat relaties daar ook toe mogen gerekend worden. :wink:

1 like

hey hey
k heb een vraagje…
ik wil aan het MVV beginnen… en nu moet mijn vriend eerst nederlands leren.
welke boeken moet ik daarvoor gebruiken? weet iemand welke boeken aangeraden word
doorde ambassade? ik moet gewoon een boek(en) hebben dat als hij de boeken kent, dat ie klaar is voor t MVV

Wat heb ik veel moeten lezen, zeg!! Ongelovelijk wat een interessante onderwerpen er weer voorbij zijn gekomen. Ik wil steeds niks overslaan, want dan ben ik bang dat ik iets mis. De reden is dat ik een leuke baan heb gevonden bij een Brits bedrijf hier in Alexandrië. En om één of andere reden kost een nieuwe baan me toch even wat meer energie. Ook hebben we een logé over vanuit NL en dat is erg leuk en gezellig.

Ik mis Kaumeya wel erg hoor en ik hoop dat ze geen spijt heeft van haar beslissing. Ik merk nog steeds weinig van onrust, maar ik hoor natuurlijk wel de verhalen. Er zijn nog 3 andere NL dames in Alex en ook nog 2 in Cairo en daar heb ik veel steun aan. We praten dan natuurlijk ook over wat er hier gebeurd.

Dreetje ik vind het zo vervelend voor je.
Ik heb weer sms-jes ontvangen. Dat maakt het inderdaad lastig om alles te vergeten. Ik had eerlijk gezegd toch liever 100% stilte gehad. Dan kun je het een plekje geven en nu blijft het toch weer een beetje sudderen. Het vervelende is dat hij precies lijkt te weten hoe hij mij kan raken. Daar zijn ze hier allemaal meesters in. Misschien is dat ook wat die Egyptenaren zo aantrekkelijk maakt…

1 like

Wat verstaan jullie onder " Nette Egyptenaren" ? Ik heb een vriendin, die twee jaar een ‘relatie’ had met een dokter uit Cairo… Alleen hij heeft een gezin met twee kinderen… Hij ziet er heel gewoon uit, je zou niet verwachten dat hij nog een Westerse heeft…Aan de buitenkant kan je het niet zien…

Even over dat sex gebeuren… Een goede vriend van mij vertelde dat zijn vrienden tegen hem zeiden, dat hij westerse vrouwen moet “nemen” en dat hij ze om geld moet vragen…Hij vertelde me dat veel egyptenaren zo over westerse vrouwen denken…pppffff…Hij gelukkig niet, maar dat weet je maar noooit…

@Mloos, irritant he als je weer smsjes krijg, dan denk je er is weer hoop…iig take care

phoe t is wat allemaal,
camilla, tis zeker niet onmogelijke n als je voor iemand gaat moet dat ook gemakkelijk kunnen om geen sex te hebben voor het huwelijk. ik vind het echt onwijs goed van jouw man dat hij dat heeft gedaan, dat hoor je toch zelden! proficiat! :smiley:
soms wou ik dat ik dat ook kon zeggen. maarja zolang ik nie tmet jan en alleman in bed lig en gewoon duidelijk mijn grenzen laat zien ben ik tevreden.
in de maatschappij van tegenwoordig hoor je het eigenlijk nooit meer dat iemand getrouwd is en geen seks voor het huwelijk hebben gehad. zelf smijn eigen ouders die gelovig waren hebben voor het huwelijk seks gehad. Ik heb het om eerlijk te zijn ook niet eerder gehoord.
Daarbij was het met N en mij ook het geval dat het voor hem de eerste keer was. (zoals hij zei in ieder geval). Dat vond ik ook al heel wat… alles op zijn tijd!

ja en dan zie je nog steeds heel vaak in de arabische wereld trouwen 9 maanden later kindje of toch zwanger voor het huwelijk? dat weet je nooit een kindje kan ook eerder komen he maar zeg wel wat over je maagdheid.

ja trouwen en dan maar liegen he

1 like

Uhmmm, we hebben het hier altijd maar over mannen, maar ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten hoe het daar met die vrouwen zit. Ik weet er echt te weinig over. Ik denk dat we er misschien nog wel wat van kunnen leren…
Iemand weetjes??

@Zonnetje, wat bedoel je? Of de egyptische vrouwen zich daar netjes gedragen??? :-p

Ook :stuck_out_tongue:
Maar ik bedoel eerder in het algemeen: hun gedachtegang, hun kijk op het leven, op religie, op mannen…, denken ze hetzelfde als wij…
Hoe staan ze in de maatschappij…

Schnappie? :stuck_out_tongue:

K had tijd relatie met egyptische, zoals er slechte westerse zijn,idem dito …weinig verschil en ondanks al dat geloof

Hey lieverds, ik ga het hier ff een tijdje wat minder volgen. Ik probeer niet aan M te denken en 'm uit mn systeem te krijgen maar merk dat door hier mee te lezen er steeds herinneringen boven komen. Lastig.

Dusss… ik ben niet zomaar verdwenen, gewoon ff wat minder aanwezig.

Begrijpelijk maar erg jammer Dreetje!
Het is inderdaad moeilijker afstand nemen als je steeds mee blijft lezen.
Maar je weet het he, mocht je het moeilijk hebben en even je gedachten willen delen of juist wat anders, gewoon posten!

Veel sterkte:kus:

Hoi Dreetje,

Hier van 't zelfde ; trek me ook beetje terug want zit nu ff niet zo goed in m’n vel, maar als er iets is, je weet me te vinden he :wink:

:kus:

Allebei sterkte en hopelijk tot schrijfse.
Knuffels

2 likes

Ik vind dat er wél verschillen zijn. Vooral op het gebied van rangen en standen, binnen en buiten het gezin. Bijvoorbeeld het gehoorzamen. Wij, als Nederlanders, hebben veel minder de neiging om iemand klakkeloos te gehoorzamen, en zeker niet aan de oudste van het gezin.
Daar wel. Ouders moeten gehoorzaamd worden, maar ook ouderen: oudere broers en zusters, grootouders enz. Zonder tegenspreken, en zonder uitleg. Er wordt ook veel meer geslagen…
Het is meer een soort van slaafse gehoorzaamheid.

Verder heb je de moeder\dochter relatie die veel verder gaat dan wij gewoon zijn. Alles op het gebied van het vrouwelijk lichaam komt door overgave van moeder tot dochter. Er is natuurlijk een veelheid aan informatie vindbaar, maar die wordt niet geschikt gevonden: je moeder of je oudere zuster vertelt alles wat je weten moet.

Hebben jullie ooit "Een goede man slaat soms zijn vrouw’ van Joris Luyendijk gelezen?

Julie en Dreetje,
heel erg jammer maar heb er begrip voor. zal jullie missen. kom snel terug!
knuf

1 like

Neen Petry, niet gelezen, kan je een korte situering geven…

Ik vind het boek niet echt leuk omdat ik het niet leuk leesbaar vind dat is mijn mening er zijn meer mooiere boeken die meer weergeven over de arabische vrouw zoals de boek verboden liefde gaat over 2 hartsvriendinnen de 1 christen de ander moslima ik heb deze week sultana gelezen en vond het ook een heel mooi boek, getekend voor het leven etc etc.
Ik heb heel veel boeken gelezen ik weet niet alle titels er is ook een boek een arabisch vrouw die de koran beschrijft hoe het eigenlijk zal moeten en hoe het voor een vrouw vaak wordt gezegd hoe heet die boek???
Ik ga eens in de zoveel weken naar de bib er is echt zoveel mooie boeken om te lezen.

Petry ik ben het niet geheel eens met de moeder en dochter relatie want omdat het vaak niet normaal is om je gevoel op tafel te leggen heb ik het gevoel dat de relaties daar veel geslotener zijn dan hier. Vaak na een gebeurtenis praten de vrouwen er wel over maar niet zo diepgaand en vaak moeten ze er zelf maar achter komen hoe alles werkt zoals bv sex.

Ik heb een intense band met mijn moeder wij zijn 2 handen op 1 buik ze weet alles van me echt waar maar dit is niet zo als ik kijk naar me schoonmoeder en zusje.
Hun relatie is supergoed hoor maar mijn schoonzusje verteld mij meer dan aan haar moeder denk ook omdat ze weet dat ik bepaalde dingen gewoon vind.

Een vrouw mag indd minder en zullen de mannen manipuleren iets waar wij vrouwen nog wat van kunnen leren maar als ik alle boeken die ik heb gelezen over na denk dan weet ik zeker dat ik echt geluk heb met mijn schoonfamilie inshallah.

Ook voor Julie, jammer dat je minder aanwezig zal zijn. Ik ben wel benieuwd naar je avonturen in Turkije dus hopelijk hou je ons wel een beetje op de hoogte.