'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik denk dat iedereen op dit forum wel zijn slapeloze nachten gehad heeft, betreffende het vertrouwen, de liefde, de cultuurverschillen…voor de ene is het gelukt, voor de andere nie…
Ik heb enorm veel respect voor diegene die het gelukt is en nog steeds gelukkig samen zijn…Voor diegene die nog volop ah twijfelen zijn, verlies vooral jezelf nie…

2 likes

Kan er mij iemand vertellen, wie een relatie heeft of gehad heeft met iemand van uit de stad en wie dat zijn partner heeft leren kennen in een toeristische badplaats…

M werkt in 2 hotels in Hurghada, 1 onder comissieloon en een ander op zichzelf, heb hem dan ook in het hotel leren kennen
Hij is nu aan het kijken voor zijn MBA te doen, zodat ie later dan in een bank of dergelijke kan gaan werken, omdat hij nu goed verdient in de toeristensector (echt wel goed) en wil hij nu sparen voor later, maar later wil ie als ie vrouw en kinderen heeft niet meer in die sector werken, hij is er al die gewillige toeristes beu en wil ook gewoon een 9 to 5 job dan om te genieten van het leven
zijn ouders zijn van aswan, en zijn 3 oudere broers wonen daar ook (allen getrouwd of verloofd mét een egyptische lol)

@ Zonnetje, heb M leren kennen in Marsa Nakari, half uur rijden geloof ik, ten zuiden van Marsa Alam. Komt oorspronkelijk uit Hurghada en heeft in meerdere badplaatsen gewerkt of trainingen gedaan. Wil nu niet meer weg uit Marsa Alam omdat hij daar het werk kan doen wat hij leuk vindt op een plek waar het nog redelijk rustig is. (Hij heeft gestudeerd en is toen tegen wil van papa toch nog daarna duikinstructeur geworden)

Anyway, ik verwacht niet dat hij zoals jouw ex nog contact op gaat nemen, zoals ik hem ken. Die gaat mij nu uit zijn hoofd zetten (voor zover hij dat niet al gedaan heeft) en vergeten. En als die iets in zn kop heeft (of in dit geval uit zn kop heeft)…
En dan gaat ie óf vrouwen afzweren (hij is alle drama’s zat), óf terug naar zn ex, óf een nieuwe aan de haak slaan.
Hoe dan ook, ik besta voor hem niet meer denk ik.

Dreetje, njah … wat ik maar wil aangeven de meeste miserie gebeurt bij de mannen die in de toeristische gebieden werken. Ik bedoel dan op het gebied van vertrouwen eh…

En wat denk jij dat hij zal doen? Ik denk dat hij zal doen wat het gemakkelijkste voor hem is en waar hij het meeste ‘plezier’ kan uithalen, zonder al te veel moeite…
Nja als het 1 troost mag zijn, het blijven mannen… simple minds en dat zit dan nog niet eens in hun kop maar ergens anders :stuck_out_tongue:

nu ja zonnetje aan hoe die mannen in de toeristische gebieden denken over de vrouwen heeft veel te maken met de toeristes zelf ook wel hoor.
dat zei M ook dat ie me daarom niet echt vertrouwde, en hij is daarom zijn werk beu door al die vrouwen die naar alle egyptenaren toekomen voor een weekje ‘fun’…
hij doet zijn werk doodgraag en zou het graag nog ff doen maar is het gedrag van sommige jonge dames meer dan beu…

zat ik die laatste keer op het strand, nu ja op dream beach, en zaten er 2 poolse of oekraiense of russische of toch iets van die soort, gekleed… nou ja ‘gekleed’… als de ene voorover boog om haar handdoek open te leggen zag je haar bilspleet, want tanga off course, zaten ze achter mij te wijzen en erover te praten en te doen, maar bij wie zaten ze allemaal te tetteren? juist ja, bij mij, naar zulke dames zijn ze écht niet op zoek om een toekomst mee op te bouwen hoor
en als je ziet aan de arm van welke egyptenaar zulke dames dan wel lpen… heb je het plaatje ook al vlug begrepen :smiley:
(terug lekker in de vooroordelen! hihi)

me ex komt uit t dorp el minya,men heb m idd in hrg ontmoet, via me werk, dus ook de toeristische sector. denk dat wijzelf daardoor ook extra veel vragen hebben over vertrouwen bij hun. daarbij zijn er zoveel verhalen die de verstandige vrouwen lezen (zoals hier op t forum) waardoor we extra snel vraagtekens bij dingen zetten, terwijl we dat in NL bij een NLse man niet zouden doen. even kijkend naar bijv. geld… dus dat maakt het al snel lastiger om tevertrouwen…

toch als ik hier ook in dit dorp om me heen kijk, nederlandse dames kunnen ook behoorlijk vreemdgaan hoor, als ik dat hier zo zie, kan je gewoonweg (bijna) niemand meer vertrouwen!

En eh… zijn we niet bijna allemaal voor iemand uit de toeristische sector gevallen? Logisch, dat zijn nou eenmaal de mannen waar we mee in aanraking komen omdat we toeristische plekken bezoeken. Kan nou niet zeggen dat ik daar hordes ambtenaren oid tegenkom :slight_smile:

2 likes

Nou wij hebben echt pas na het huwelijk sex gehad het enigste verschil is dat ik geen maagd meer was en M wel maar hij heeft mijn geaccepteerd wat gebeurd is is gebeurd wij leven nu en zijn bij elkaar.
Maar wij zijn ook 1 van de weinige die getrouwd zijn dit stond ook in de Viva.

Maar als M geen maagd meer was en we zouden wel sex voor het huwelijk hebben prima maakt hem niet een slechte jongen hoor.

Ik denk dat ik wel een vreemde vogel heb haha dat ben ik zelf ook lol2

En ook ik heb hem leren kennen in een hotel in taba

Stel nu dat in Cairo gaat logeren of een rondreis hebt gedaan en iemand in Luxor hebt leren kennen… Dat kan toch ook…

Ik bedoel maar naar het voorbeeld van Esther van ‘grenzeloos verliefd’ , Ahmed was een gewone jongen van Cairo die normaal niet met buitenlanders in contact komt.

Citaat:
Origineel gepost door zonnetje
Oohja en ik denk ook dat een nette Egyptische man op liefdesvlak wel alles min of meer volgens de regeltjes zou doen als hij iemand graag ziet hoor. Zoals bvb geen seks voor het huwelijk, je voorstellen aan zijn familie en je niet zomaar een weekje op bezoek laten komen in een apartementje in een van de toeristische badplaatsen. Niet kussend op straat lopen en zeer beschermend zijn tegenover zijn vrouw/ vriendin.
Ik denk dat de graad van jaloersheid bij een man wel vaak veel verklapt
*Camilla, vooral vanwege dit bovenstaand.
Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat iemand werkelijk geen sex heeft gehad met de egyptenaar voor het huwelijk… ik had pas na 2 en halve maand voor de 1e x sex met N. dat vond ik zelf en hij ook prettig. de reden van N. was (hij had t bij de moskee gevraagd) dat vroeger als je ging trouwen was het alleen een jawoord zonder iets op papier, dus als ik dat jawoord zou geven en hij em zou zien als ‘zijn vrouw’ dan mocht het. daarbij het beeld van de westerse… ‘als je geen sex met een westerse v rouw hebt, dan gaat ze bij je weg.’ vandaar dat ik benieuwd ben of er iemand is die pas na het huwelijk sex heeft gehad. Ik an het em voorstellen van degene die op korte termijn trouwt, maar verder…

vandaar dus! haha*

Waarom kan je je het niet voorstellen mocht je pas na langere tijd trouwen en dan sex hebben waarom kan dat niet??
Al zal ik jaren op M moeten wachten dan zal ik dat zeker doen.
En de vraag suusiemie die je stelt vind ik te gericht want zoals je weet ben ik 1 van de weinige die getrouwd is met een egyptenaar.

Dus wat zonnetje schrijft dan heb je pas een nette egyptenaar??? oke dan heb ik dus een nette egyptenaar en alle andere zijn niet netjes?
Weer een oordeel.

Wie heeft zijn schoonfamilie al ontmoet.

euh…ik heb ze op een dag ontmoet op skype…opeens stond zijn broer en ma, naar me te zwaaien…

Ik heb er nu wel spijt van da ik de confrontatie in het echt niet aangegaan ben.

Ook niet te vergeten dat er onder de jonge egyptische jonge moslima’s veel rotzooi gebeurd, tzijn geen ‘doetjes’…Als het over seks gaat…

Je hebt toch ook hoeren in Egypte, hoewel die wss anders genoemd worden daar…
Dames van plezier??? :smiley:

Toen M hoorde over de straatjes in B en N waar de hoeren aan de ruit zitten ed, da gezicht lol2 goud waard

hahaha ja dan had je het hoofd van M moeten zien heel grappig

1 like

Sofi3, begrijp ik dat je die kant toch niet op gaat?

Camilla, het is niet echt een oordeel hoor. Ik heb aan sommige mannen gevraagd en die zijn het er mee eens… Als je een nette Egyptenaar bent, dat je alles volgens de regels doet. :slight_smile:

Persoonlijk denk ik ook wel als ik een moslim zie roken en bier zie drinken, dat er dan niet juist in het snuitje zit, maar goed dat is mijn gevoel.

De regels van een egyptenaar of van een moslim bedoel je dan?
Er zijn zat goede mannen en de 1 rookt en de andere niet de 1 bid en de ander niet het zit in je hart.

3 likes

Sorry dames voor alle tegenstrijdigheden, de mijne bid mr doet ook alle andere dingen

Wat ik me afvraag:

Waarom wordt er zo gekeken naar de “goede” moslim/egypenaar en de “slechte” in de zin van hoe hij met zijn geloof om gaat…
Wordt immers toch ook niet naar iedere christen gekeken of die wel precies volgens de bijbel leeft?
Ieder zijn eigen manier van geloof opvatten en het is iets tussen de persoon en God. (Allah of dan God…)

6 likes