'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

camilla… de mooie :wink:

:hihi:

etini hadiya (hoop dat het goed is geschreven)

Grappig en ook erg verrassend, het betekent dus hetzelfde in beide talen ( het Arabisch en Swahili, van dat laatste wist ik het niet, tot nu toe ).

Het betekend dus kado of geschenk ( het laatste vind ikzelf het mooiste klinken… een geschenk ).
Wanneer ik mijn naam ( in Egypte ) vertel, dan zeggen ze vaak de betekenis ervan en dat ik waarschijnlijk zo genoemd ben, omdat ik een geschenk voor mijn man ben :slywink: !!

Ook betekent het ( volgens mijn man, een rustig persoon en dat ben ik over het algemeen wel ) en is het de naam van 1 van mijn ( favoriete ) schoonzussen !!
Ik vind Arabische vrouwennamen zowieso vaak heel mooi klinken !!
Mijn dochter heeft ook een Arabische ( tweede ) naam, die niet vaak voorkomt.

@ Dreetje, hoop dat het vandaag wat beter met jou gaat.

Groetjes Hadiya :zon02:

Aïsha of Mona vind ik een mooie meisjesnaam in het Arabisch en een jongensnaam: Marwen

Rarara hoe mijn kinderen zullen heten :stuck_out_tongue:

Goedemorguhh :slapen:

Dunya vind ik een mooie naam. Betekent “wereld” zowel in het Indonesisch als in het Arabisch…mooier kan het niet zijn, tis een goede match-maker :cheer: kan er ook geen ruzie gemaakt worden over de naam hihihihihi…Oepssss heb ik mijn geheim verklapt qua namen…:zon02:

Irm, vertel eens! je maakt me nieuwsgierig hi hi

wat ik een ontzettend mooie arabische jongensnaam vindt is hazem.

je hebt jonger en veeeeeeeeeeeeel jonger
er was onlangs iemand hier zij 60 en hij 23
dat is toch wel een heel groot leeftijdsverschil
maar dat is ieder zijn keuze hé

Irm, hoe veel leeftijdsverschil is er dan tussen jullie? Als ik vragen mag.

Feluka ,ik heb een supervoorbeeld gevonden op Youtube van zulke liefdes…

[ame=“- YouTube”]YouTube - Love in Tunisia[/ame]

Ik vind de compositie wel geslaagd :stuck_out_tongue:
Het gaat wel over Tunesië, maar ja, das toch allemaal 1 pot nat…

4 likes

Zonnetje,

wat heb jij nou eigenlijk gedaan dan met jouw ex die je terug gecontacteerd had??

Hi.
Gaat wel goed eigenlijk. Ben vooral heel moe en wil lekker slapen :slapen: Misschien toch de spanning die er nu af is.
Verder ben ik eigenlijk niet eens zo heel verdrietig, we hebben al zoveel gedoe gehad, had me er denk ik toch wel soort van op voorbereid en nu heb ik bevestiging. Ook al heb ik geen idee hoe of wat of waarom. Misschien wil ik het ook niet eens meer weten. Het is nu zijn probleem. Blijkbaar kan/durft hij geen gesprek aan te gaan en dat is jammer en respectloos en erg onvolwassen.

Tuurlijk vind ik het onwijs jammer en verdrietig dat hij me zo behandeld, dat alle plannen niet doorgaan (om wat voor reden dan ook) enz. Ik ga er maar vanuit dat zijn gevoel wel oprecht geweest is, misschien naief, misschien zelfbescherming, misschien gewoon waar, geen idee.

Ik ga in elk geval nieuwe plannen maken, eerst maar eens lekker de zomer door.

Oh en van dat filmpje van die Tunesische liefde krijg ik toch een beetje nare kriebels. Toch een soort van mismatch en niet eens zozeer vanwege de leeftijd…

Dreetje, ik vind dat je het fantastisch doet hoor. Ik zou zeker niet twijfelen aan zijn oprechtheid maar door alle problemen is dit waarschijnlijk het makkelijkst voor hem om het zo te doen.

Ik krijg een heel onprettig gevoel bij het filmpje, zou deze mevrouw wel weten dat ze gefilmd is? Ik vind het sneu om naar te kijken. Iedereen vind het fijn om aandacht te krijgen en moet je nou maar altijd denken dat het niet gemeend is als iemand er niet uitziet volgens de norm?

(ik ben zelf ook niet een van de slankste).

2 likes

Is ook zo. Je weet ook niet of dit een dagje, weekje of langer is. Weet niet hoe ze elkaar kennen. Hoe lang. Waarvan. Enz…

Toch wel jammer dat iemand dit dan denk ik stiekem filmt en op youtube zet… Wanneer je dit op het strand ziet kun je er van denken wat je wilt, maar om het te filmen en op internet te zetten, met een duidelijke stempel, waar de hele wereld het kan zien, gaat mij een stapje te ver.

2 likes

Tijdens onze opleiding voor Jetair kregen we verschillende situatieschetsen / rollenspelletjes over ‘problemen’ allerlei die we kunnen tegenkomen op de werkvloer om te leren hoe men deze dus moet oplossen.
1 van deze situatieschetsen was een man van 50+, single, vraagt op bestemming de Dominicaanse een onderhoud met je met ‘een speciale vraag’…
zegt die man dat ie aan z’n hotel een poes ontmoet heeft en dat ze al 3 dagen op zijn hotelkamer verblijft en dat het wel klikt… dus de vraag of ie ze mee kan nemen naar Belgie…
Na wat vragen te stellen, maar met toch al direct de vragen van “ik veronderstel dat mevrouw van dominicaanse origine is” blijkt dus dat meneer het op een échte poes had (miauwkes :wink:)

vond ik een knap voorbeeldje van “ga niet van je vooroordelen uit”
:wink:

1 like

en knap hoor dreetje dat je zo ‘vlotjes’ (or so it seems) verder gaat
je kan ook moeilijk anders… kan moeilijk bij de pakken blijven zitten he, het is nou eenmaal zo… geen keuze…

maar toch, way to go miss fitness :wink:

ik voel me ook erg ongemakkelijk bij het filmpje. Eerlijk gezegd, toen ik het zag dacht ik ook direct: “Dit klopt niet”. Qua lichaamstaal, ja maar toch ook qua leeftijd en lichaamsbouw. Die jongen ziet er als een player uit (sorry dat ik het zeg, maar ik hou gewoonweg niet van gespierde mannetjes met gouden kettingen, en zijn lichaamstaal is ook niet hoteldebotelverliefd), en die vrouw… niet de meest hippe, vlotte oudere vrouw op deze planeet.

dat ze flinker is boeit me weinig, maar als je hun zo ziet qua uitstraling… wat hebben ze gemeen met elkaar?
ik wil niet oordelen, maar, ik kan me gewoon geen echte liefde daar voorstellen.

En jullie hebben gelijk, het is erg dat dit gefilmd en geyoutubed is.

Julie, wie zegt in hemelsnaam dat hij een poes “ontmoet” heeft???

je zou toch eerder zeggen, je hebt een straatkat gevonden, of een poes is op zn balkon geklommen, etc.
Door het woordje “ontmoet” denk ik direct aan mensen. mensen ontmoeten elkaar. Een mens ontmoet geen dier?
Idem het woordje “klikken”. bij "klik"denk ik ook direct aan een mens, niet aan een dier. Bij een dier zou ik zeggen “het beestje heeft een geweldig karakter”, bijvoorbeeld.

lijkt me beetje misleiding van de instructeur :wink:

ik weet niet meer de juiste zin van “een poes ontmoet” fo dergelijke want ik was op die moment afgeleid :stuck_out_tongue:
maar het ging wel ober een klik
idd maar ieder legt iets uit op zijn manier
ik zou een vrouw bvb nooit een poes noemen, sommigen doen dit wel :wink:
dus toch steeds proberen die vooroordelen achterwege te laten :wink:
en ja het filmpje van youtube is mss écht een cliché (1e keer moest ik ermee lachen, 2e keer vond ik het triest…) maar zoals gezegd, de lichaamstaal zegt ook veel, ook al kon mijn (ex)vriend soms rare lichaamstalen hebben, als het op werk minder ging straalde dat ook in z’n lichaamstaal af en als ie wat afgeleid was was het weer van ahja ik ga weer ff lief doen tegen m’n liefje haha

sws vind ik het ook niet gepast dit op YT te zetten, heb ook zo over verschillende onderwerpen dingen gefilmd maar die zitten veilig op m’n harde schijf :smiley:
vind het vooral erg voor die vrouw, als het niet gemeend is allemaal, is het al erg voor haar, als er dan nog es wereldwijd mee “gepronkt” wordt… :s

haha ik moet direct denken aan “Are you being served?”, die engelse oude comedie, waar mrs. Slocombe het altijd over haar pussy had als ze iets vertelde over haar kat. En dat in zinnen waardoor het altijd heel, heel fout overkwam lol2

1 like

Hoi Irma,

Zoals Feluka al eerder zei; je hebt jonger en veeeeeeeeel jonger !!

Ik ken jullie situatie en jouw relatie niet, dus kan ( en wil ) er ook niet over oordelen. Uiteindelijk is het jouw beslissing en je lijkt me een verstandige vrouw ( zo kom je tenminstte bij mij over ).

Ik ben ook niet een van de jongste hier ( ben nu 41 jaar ) en heb verschillende dingen mee gemaakt in mijn leven ( zowel positief als negatief ).
Vanaf mijn jeugd altijd om gegaan met verschillende mensen uit verschillende geloven en culturen en ook veel met gemengde stellen ( waarvan de man soms veel jonger was , dan de vrouw ).
In mijn tijd waren dat vaak West-Afrikanen, zonder papieren…
En helaas was er vaak geen sprake van wederzijdse, oprechte liefde ( van de man’s kant dan ), waar de Ned. vrouw niks vanaf wist ( en ook vaak niet wou weten ). Zij was zo gelukkig en verliefd, tot hij zijn paspoort had en wou scheiden !! ( Vaak had hij nog een vrouw en kinderen in zijn geboorteland , die hij dan later liet overkomen.)
Heb het te vaak gezien en daarom geloof ik er niet in…( in een te grote leeftijdsverschil ).

Het is me ook te vaak verteld door de Egyptenaren zelf ( in een eerlijke bui ??) en heb dingen gehoord en gezien, die keren dat ik daar was.

En de laatste keer dat ik in Sharm was, werd dat ook weer bevestigt , door een jongeman die daar werkte en eerlijk tegen mijn man vertelde , dat hij er alles voor over had om naar Europa te komen, ook al moest hij een vrouw van 80 jaar trouwen…

Dat zegt voor mij weer genoeg…

Ik weet heel goed dat liefde en verstand heel vaak ook niet samen gaan,
maar in deze situatie ( groot leeftijdsverschil ) heb ik er altijd voor gekozen om mijn verstand te volgen, puur om mijzelf te beschermen !!

Maar zo ben ik en ik zou niemand erom beoordelen die het tegenovergestelde zou doen, maar ik zou diegene wel waarschuwen om je ogen open te houden en je portemonee dicht te houden …

1 like