'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

@Dreetje…nice pics:cheer:

Jeej…ik kan de foto’s ook zien :slight_smile: ( kweet niet of t de bedoeling is…) leuk hoor zo met zn allen. En wat een schattige Jasmin he. Volgende keer moet ik zeker ook komen en maakt mij niet uit waar het is, ik cross overal naar toe.

lap daar gaat onze incognito haha

dames er komt er een nieuw forumlid bij… ze is nog ff alles aan het bijlezen en ze zal vanavond nog wss haar verhaal komen doen :wink:

1 like

Bienvenue en avance!

1 like

hey clejo,
dat komt doordat je ‘‘bevriend’’ bent met dreetje via je pagina. netzoals bij hyves zegmaar, op die manier kan je t laten zien voor ‘alleen vrienden’.
Bij dreetje kan ik ze namelijk ook zien maar bij irm niet, aangezien ze niet in me vriendenlijst staat. Leuk muchaha, j heb je haar anders zitten ;)!

man ik heb zpo n vervelende hoest op t ogenbli lijtk net alsof ik aan t stikken ben. heb dus maar even activia gekocht en een fruit/vitamine boost gegeten (appel, manderijn, banaan en druiven).

ben benieuwd Julie!

xx

Klopt, alleen mensen in mn vriendenlijst kunnen t zien…

Raks, volgens wat ik begrepen heb vertrekt Kaumeya niet door de ‘onveiligheid’ maar voor de (opleidings)toekomst van haar kinderen…

1 like

Hallo,

Ik ben dus het nieuw forum lid waar julierichez het over had. Ik heb hier enkele dagen aan het lezen geweest maar ben dan van pagina 80 naar het einde gesprongen daar het zoveel is om te lezen.
Na enkele keren naar Egypte te gaan ben ik begin december naar Egypte ( Hurghada) verhuist samen met 3 van mijn kids. Ik ben niet naar hier gekomen omwille van een of ander vakantieliefde, helemaal niet, gewoon voor de liefde van Egypte en het warme weer dat ik dan weer nodig heb voor mijn gezondheid. Ondertussen werk ik ook in Hurghada en heb ik er een toffe kerel leren kennen die enkele maanden ouder is dan mij en heel toevallig ook een werkcollega is. We zijn al 2 maanden samen maar ook ik kijk uit en blijf met de beide voetjes op de grond. Momenteel is hij op vakantie naar Cairo waar hij ook afkomstig van is. Na de gebeurtenissen wou hij toch eens kijken of alles in orde is met de familie.
Hij belt me dagelijks enkele malen en dat is super lief natuurlijk. Ik weet dat hij ooit getrouwd was met een poolse maar ze zijn uit elkaar aangezien ze hier niet kon wennen en hij absoluut niet naar europa wil. Hij heeft me ook gezegd dat hij super graag een kindje zou willen maar ik weet niet of ik dat nog zou willen hoor trouwen kan hij nog niet, is er nog niet klaar voor. Hij heeft me uitgelegd dat het moeilijk is omdat ik geen moslim ben en mijn kids ook niet en moesten we ooit samen een kindje hebben dan wordt dat wel moslim maar hij heeft het moeilijk dat het een gemengd gezin zou zijn en daarmee bedoeld hij dan het geloof he.
Maar hij weet dat ik me al lang aan het verdiepen ben in het geloof en dat vind hij wel leuk. ook dat ik op die drie maanden al mondig ben in het arabish vind hij super. Maar toch is er iets in mij dat zegt dat ik hem niet 100 % kan vertrouwen. Waarom ? ik denk dat het te maken heeft met mijn ex ( die belg was) die heeft me ook liggen bedriegen , het heeft dus voor mij niets te maken omdat ik nu een Egyptische lover heb dat ik wantrouwig ben hoor . De verhalen die ik hier lees maken me wel meer bang maar omdat ik al hier woon maakt het net iets anders en ik heb hem ook niet leren kennen op vakantie en hij weet ook dat ik heel graag hier wil blijven wonen .

soms weet ik echt niet wat ik moet denken of voelen.

groetjes aan iedereen

Leuke foto’s, ik vind het leuk dat ik ze kan zien. Wat een schatje is Yasmin, mooie ogen…
Nogmaals, ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Wellicht de volgende keer.

Nee Julie, ik ga hier niet weg voor de opleiding van mijn zoon hoor! Hij zit al 6 jaar op een internationale school en is een van de beste van de klas.
De keuze van mijn dochter om in Nederland te studeren was haar eigen keuze! En ik ben dus alleen hier met mn zoon van 9 jaar.
Egypte is nog niet stabiel en veilig na alle gebeurtenissen hier. Ik begrijp niet alles wat er wordt gezegd op de televisie en mijn man zit bijna 24/7 nieuws en praatprogramma’s te kijken. Gisteren hier in Alexandria weer in een kantoor van de politie bewijsmaterialen vernietigd!! En 2 kinderen dood, van 9 en 10 jaar oud!

Insha Allah komt het hier allemaal goed, maar dat heeft tijd nodig! Na een regime van bijna 32 jaar is niet alles in een dag rozegeur en maneschijn.
En mijn terugkeer is tijdelijk!! Ik hou teveel van Alexandria om voor langere tijd in het ‘saaie’ Nederland te verblijven. :vak02:

1 like

ik voel me heel veilig, het is hier heel rustig
de politie is nog steeds in het straatbeeld aanwezig maar valt de mensen
niet meer lastig als tevoren
er is ook nog geen melding gemaakt van meer criminaliteit zoals diefstallen ofzo
wat wel opvalt is dat er veel meer gebouwd wordt
ook in de landbouwgebieden verschijnen er piep kleine huisjes aan de rand van de akkers , mischien niet allemaal legaal gezet
voor de rest is alles net als tevoren
enkel het kleine aantal toeristen valt op
er zijn tot hiertoe denk ik nog maar een zestal cuiseboten vertrokken
en hier rechtover bij isis hotel is het nog altijd donker s’avonds
steigenberger heeft blijkbaar al wel wat schaarse gasten
dat merken we bij avond omdat de kamers verlicht zijn

1 like

Hallo,

In Hurghada is het inderdaad veilig en altijd geweest, in het hotel waar ik werk zijn er altijd gasten geweest welliswaar veel minder maar nu zijn er al terug een eel deel meer ik dacht iets van 170 kamers ofzo. Ik heb altijd kunnen blijven werken want ze hadden besloten om hotel niet te sluiten en 1 hotel te renoveren nu ze de kans zagen. Ook is er niemand ontslagen en dat is gewoon super. Er waren veel hotels die besloten hadden om te sluiten en veel personeel te ontslagen. Voor de rest gaat hier alles rustig zijn gangetje hoor.

1 like

hey mamaatje,
waar werk je in Hurghada? Ik heb er ook voor langere tijd gewerkt/gewoond, en had ook daar mijn toenmalige vriend ontmoet! hmm stiekem blijf ik egypte toch wel heel erg missen hoor, maarja nu op naar turkije en een andere uitdaging aangaan haha!

Hoi Mamaatje

WELKOM:cheer:

Groetjes
Pit:dag:

1 like

Ha Julie, (en allemaal)

Hahaha ff alles bijlezen… heb je een paar dagen?
Brengt me wel bij het volgende: is het een idee om de site bij te werken?
Er staan berichten in vanaf 2007…
Het wordt voorjaar, tijd om de boel eens op te frissen? B.v. door 2007 en 2008 te verwijderen?

Wat vinden jullie er van?
Ik wil me, met jullie goedvinden hier best mee bezig houden.

Laat me maar weten!

Groetjes
Pit:dag:

Hey Suusieme,

ik werk in Sindbqd Club als e-marketing en woon in hadaba helemaal boven op de berg, is er heel rustig. De kids gaan naar Sunrise school maar volgend jaar zeker niet meer ben op zoek naar een andere en veel betere misscien wel de franse school ik zie nog wel.
ik vind het wel leuk om hier van iedereen alles te lezen en ook wat meer mensen te leren kennen.

Hey Pit

Ik vind dat iedereen een goede, mooie, leerrijke ervaring heeft bijgedragen op dit forum, dus ook de berichten van 2007 en 2008, maar is wel waar dat dat heel veel leesvoer en dat sws niemand AL die berichten leest, en als er vragen zijn die wss al 20x beantwoord zijn in dit topic, gaat niemand heel dit topic aflezen om het antwoord te vinden, dus vind het eigenlijk wel een goed idee

en welkom he mamaatje :wink:

2 likes