'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik kan me heel goed in jouw verhaal/denkwijze vinden.

In het kort, ben ik geboren in een niet gelovige gezin en was ik ongeveer 19 jaar, toen ikzelf met het Christelijke geloof in aanraking kwam.
Ik was nieuwsgierig en wou ook graag " de liefde van God voelen ".
Ging elke zondag trouw naar de kerk ( 1 uur enkele reis van mijn woonplaats vandaan ) Dat voor zo’n 2 jaar…
Tot ik ineens niet meer van het brood mocht eten en wijn mocht drinken !!
( staat voor het lichaam en bloed van Jezus, aanvaring van hem, toelaten van Jezus in je leven ).
Het was een grote klap in mijn gezicht…
De reden was, dat ik samenwoonde met mijn toenmalige vriend en dus " onrein " was .
Maar ik woonde toen alweer thuis, dus het was achterhaalde informatie.
Ik was zo teleurgesteld en gekwetst, dat ik niet meer daar naar toe gegaan…
Ik beschouw mezelf als christelijk, maar niet als kerkelijk en geloof ook niet in alles wat in de bijbel staat !!

Officieel ( volgens de Koran ) mag een moslim niet trouwen met iemand die ongelovige is of andere geloven aanhangt dan de Islam, het Christendom of het Jodendom…

En over de profeet mohammed; wisten jullie dat hij op oudere leeftijd een meisje van 6 jaar trouwde en hij haar ontmaagde op haar 9de ?? :mad:
Dat zouden we nu een pedofiel noemen…

Ik zou waarschijnlijk me nooit bekeren tot een moslima, omdat dit geloof mij totaal niet aanspreekt en ik nog altijd denk dat God liefde is en dat voel ik niet bij het Islamitische geloof.

Maar ik heb respect voor diegene, die het belijden, zolang zij dat respect verdienen…

1 like

Ik neem aan dat het tijdstip waarop de eerste menstruatie plaatsvond een rol speelde, en dat Aisha op haar 9e voor het eerst ongesteld werd. Dat is vroeg, maar niet ongewoon.
Hij had ook een vrouw die veel ouder ( en rijker) was. Zij was een zakenvrouw, die de profeet heeft opgeleid in zaken. In principe heeft Mohamed éérst zijn baas getrouwd, en daarna een kind. Het huwelijk werd pas betekend na de eerste menstruatie.

Ja hij trouwde met Aisha op 6 jarige leeftijd was toen normaal en zekerheid voor de ouders van het kind dat ze met de profeet ging en dat was natuurlijk wow.

Dit is indd iets wat ik moeilijk vind aan de koran 6 jaar kom op ik heb al verschillende keren M gevraagd wat hij er van vind maar ik krijg geen direct antwoord ik zal het eerdaags nog eens vragen maar met M is het lastig een discussie aan te gaan over de Koran kan ik beter doen met een vriend van hem maar ik wil weten wat M daarover te zeggen heeft.

Maar je ziet het nu nog steeds hoor dat men op jongere leeftijd wordt uitgehuwelijkt.

Maar ja indd wat irm zegt wat toen normaal was is nu niet normaal meer we leven in 2011 nu dus ja de wereld verandert

Ik was er van geschrokken, toen ik het voor het eerst vernam en had dat gedrag, dus echt niet verwacht van een profeet !!
Mischien dat het in die tijd geaccepteerd werd, maar ik vind het echt walgelijk !!
Van die oudere vrouw wist ik al, maar een kind, nee, dat vind ik nog steeds schandalig…:mad:.

@ camilla ; ik begrijp wat je bedoelt, wanneer je zegt dat het moeilijk is om een discussie aan te gaan over de Koran met je man.
Mijn man is precies hetzelfde, hij wil geen fout woord horen over zijn geloof en discussies ( over het geloof ) eindigden dan vroeger meestal in ruzie of een kwaad gezicht…
Tegenwoordig pak ik het dan ook anders ( voorzichtiger ) aan, ik vraag hem gewoon, hoe zit dit ?? En spring in op zijn informatie, dat voelt hij ( vanwege zijn geloof ) minder wordt aangevallen…

Ik lees ( wanneer ik de tijd heb ) graag en een boek wat ik hier ook kan aanbevelen is " Sultana " van Jean Sasson.

Het gaat over het hedendaagse leven in Saudi -Arabie, geschreven ( in het geheim ) door een prinses van de koninklijke familie daar.
Het gaat onder meer over de **vrouwenonrecht **en ook dat het voor de rijke families ( vooral mannen ) daar heel gewoon is, om ( seks) slaven te kopen ( liefst heel jong en natuurlijk maagd ) uit een derde wereldland van een arme famile…

Heel triest allemaal, maar het gebeurt dus nog steeds, in het land waar de profeet vandaan kwam en de bakermat ligt van de Islam.

:crybaby::crybaby: Na bijna 7 jaar in Alexandria te wonen ga ik zondag met mn zoon (tijdelijk) terug naar Nederland. >>>
Alexandria-Cairo-Brussel en dan naar mijn oude woonplaats in Nederland.
De moelijkste en pijnlijkste beslissing in mijn hele leven! :mad:
Het doet me heel veel verdriet, maar op het moment denk ik beter.
De school van mn zoon is voor de 4e week uitgesteld! Mijn situatie hier is zo: sinds september 2009 ben ik alleen hier met mn zoon van 9 jaar.Mijn dochter (nu 18 jaar) wil absoluut niet verder studeren in Egypte en is naar Nederland gegaan, samen met haar vader. Vakanties wij naar Nederland toe!! Mijn man tijdens de revolutie toevallig in Egypte.
Het land is nog steeds niet stabiel en veilig en daarom toch beter om (tijdelijk) terug te gaan naar Nederland.
Mn zoon vindt het allemaal wel goed: naar een school (zonder uniform!), fietsen en dicht bij opa en oma!!
Mijn hart huilt, wat zal ik het hier gaan missen: het leven, de mensen, de club, de zee, Alexandria en niet te vergeten de :zon02:. (en Mloos).
Ik ga nu (voorlopig) voor de laatste keer naar de club en vanavond lekker kofta eten in Bahari en een rondje Alexandria! :wub:
Ik weet het, afscheid nemen doet pijn en dit doet me heel erg veel pijn!
Ik weet dat veel mensen dit niet voelen en kunnen begrijpen, maar ik hou erg van Alexandria (Egypte) en nu, na het vertrek van Mubarak, ga ik (tijdelijk) terug naar Nederland! Mijn vader zei pas: jij bent net een kapitein van een schip, die als laatste zn schip zal verlaten. Bij eventuele evacuatie uit Egypte zal jij de laatste geweest zijn, die uit Egypte zal vertrekken!!

Camilla en Irma, ik vind het heel erg jammer dat ik jullie nu niet zal ontmoeten hier in Alexandria. Wie weet wel ergens in Nederland of Belgie!
In ieder geval, alvast heel veel plezier in **mijn **Alexandria!!
En Mloos, onze vriendschap was kort, maar krachtig! Even uit het oog, maar zeker niet uit het hart. We houden kontakt met elkaar.
In ieder geval heel veel geluk en plezier met je zoon in Alexandria!! :kus:

kaumeya, vertrek je definitief terug naar Nederland???

@hadiya, ik weet niet naar wat voor een gekke kerk jij ging, maar dat is niet typisch kerk, dat is typisch het eigenstandig handelen van de pastoor. Ik ben opgegroeid in een kinderparochie, waar de pastoor jong en modern was. De kerk was een half uur voor aanvang van de mis al bomvol en de mensen stonden tot buiten!!!
echter, op een gegeven moment werd hij door zijn bisdom naar een andere stad gestuurd en kregen we een nieuwe pastoor. Binnen een half jaar was de kerk doodgebloed, niemand kwam meer. We zeiden altijd “die is al half bij zijn werkgever” hi hi.

Als je je prettig voelde bij de mis, bij de traditie en de ceremonie, zoek een andere kerk met een goede pastoor. Kerken zat in Nederland!

Om nog even terug te komen over het uithuwelijken en leeftijden: In Egypte moet een meisje minimaal 18 jaar oud zijn om te mogen trouwen. ( In Nederland 16!) Het uithuwelijken van een jong meisje moet je meer zien als een soort overeenkomst tussen twee families waarin men afspreekt dat het jonge meisje later met iemand zal trouwen. het is meer een belofte van iets wat zal gaan gebeuren.
Het is gevaarlijk om de gebruiken in het Saudische koningshuis, zoals beschreven in dat boek, te vergelijken met Egypte. Saudi’s zijn salafisten en dat is heel iets anders dan soennieten.

“gewoon trouwen” moet je in NL ook 18 voor zijn hoor… vanaf 16 moet je toestemming hebben van de ouders, een doktersverklaring voor zwangerschap (lekker ouderwets dus, het is een “moetje”) En ontheffing van minister van Justitie krijgen.

dus zo simpel is het ook in NL allemaal niet

Ooohh Kaumeya zo spijtig voor je!!!
vind ik niet leuk… :frowning:
Hopelijk kan je je gauw terug aanpassen aan onze europese mentaliteit :smiley: maar kan je toch ook gauw terug naar je zonnige en hartelijke alexandrië!!
:zon02:

Weet iemand soms hoe het zit met trouwen met een Egyptenaar hier in Belgie?? ok we zitten op een nederlands forum maar er zitten ook wat belgische dames op :smiley: en ik vroeg me dit gewoon af, moest ik ooit op een dag zo ver zijn dat ik al wat info heb :smiley:
Als je voor belgische wet trouwt gelden dan ook die regels? zelfs als je dan in egypte gaat wonen? en hoe zit het dan met kinderen, worden die ook nog steeds aanschouwd als egyptenaar (zelfs met dubbele nationaliteit) en kan de familie jouw kinderen dan ook nog steeds zomaar afnemen (bij bvb overlijden van je man)??

:dag:

Hadiya heel toevallig heb ik die boek sultana van de week gehuurd bij de bib ik ben aan een andere begonnen als die klaar is zal ik aan sultana beginnen.

Oohh dus jij heb dat ook ik zal jou advies ten harte nemen en dit eens proberen wil toch eens weten hoe hij erover denkt hoe hij het verteld.

Oohh k wat jammer maar misschien een juiste beslissing op dit moment je moet toch verder kijken wat goed is voor je kinderen en hopelijk zien we je dan wel op een meeting.
Tuurlijk is het moeilijk om weer terug te gaan ik ben van Ned naar Belgie verhuisd ligt niet ver van elkaar maar moeilijk was het echt heel moeilijk pppppffff.
Mijn ouders hielpen mij met verhuizen ik kon niet helpen ik lag in de trappengat de spugen was zo ziek van het afscheid nemen van alles ik was echt 2 dagen niet in staat iets te doen en dan precies in de verhuizing en mijn broer,zusje en stiefvader maar sjouwen en mijn moeder mijn spuug opruimen achhh als ik daar aan terug kijk ppfffff.
Het zal even heel moeilijk voor je zijn petje af voor deze keuze en heel veel sterkte.

http://www.belgium.be/nl/nieuws/2010/news_studie-vrouwenbesnijdenis.jsp?referer=tcm:117-111630-64-a1

zijn we mss niet echt meer over aan het praten hier, maar ff ter info

Hey girlies, mn foto’s van Schiphol staan online (wel prive), tis niet veel… Enjoy!

yyeeeeeeyyy fotootjes van de mooie Yasmin!!
:smiley:

Jaaaa… schatje :slight_smile:

Zijn zeker ook niet zichtbaar voor het “gewone” volk? :wink:

ja… Sorry… privacy…

Begrijp ik!! Was min of meer ook een grapje van mij :wink:

Als de volgende meeting op Düsseldorf of Brussel, danwel Eindhoven of Maastricht airport wordt gehouden ben ik (indien mogelijk) van de partij!
Schiphol is echt te ver en ik vind het een vreselijke luchthaven!

1 like

zozo brussel/eindhoven ligt ook uit de buurt ik weet niet waar je vandaan komt dus een middenweg antwerpen/breda/rotterdam??
Lijkt me wel weer gezellig maar dusseldorf beetje te ver hoor.

Leuke foto’s wat een droppie toch Jasmin.

hihi trotse mama hierzo…al staat ze nog niet eens op haar best erop :wink: maar ja haar best is vaak 's ochtends vroeg om een uurtje of 5 a 6 dus of ik daar nou zo gelukkig van word :frowning:

hier verder alles goed, probeer alles bij te lezen maar jullie schrijven zo vreselijk veel en ik ben deze week weer begonnen met werken dus 's middags echt helemaal kapot!