'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hij heeft wél gelijk! Er bestaat een theorie die zegt dat er geen mensen bestaan die altijd geluk e/o pech hebben. Iedereen kent wel zo’n voorbeeld: iemand die doorlopend pech lijkt te hebben. Relaties lopen voortdurend stuk, conflicten met de omgeving, met familie zelfs, problemen met alles en iedereen, en die daar erg onder gebukt gaan.
De theorie zegt dat dat veroorzaakt wordt door de manier waarop die mensen met tegenslagen omgaan. Iedereen krijgt in zijn leven in meer of mindere mate te maken met verlies, met ziekte en met dood, met onrecht, met mensen die je op een andere manier behandelen dan je verwachtte, ga maar door. Niet al die mensen gaan daaronder gebukt. Voor een tijdje, wellicht, dan gaan ze weer verder;de een kan daar beter mee omgaan dan de ander.
De mensen die gebukt gaan onder dat al, hebben niet meer of minder pech dan een ander, ze kunnen het simpelweg niet accepteren!

Sowieso heet geloof ook niet voor niks een geloof.
Ik heb zo veel vragen over het geloof.
Hoe is god ontstaan/bestaan?
Hoe kan het dat adam en eva 4 zonen kregen en er toch meer nakomelinge geweest/gekomen zijn?
Waarom zie je bij bijbelverhalen altijd tekeningen van mensen, terwijl je bij geschiedenisles leert dat we vroeger aapmensen waren? Waarom worden ze dan niet getekend als aapmensen?
Hierop heb ik dus een keer het antwoord gekregen, Het geloof is iets waar je in gelooft, als je gelooft dat adam en eva de eerste mensen waren en er daardoor nakomelingen zijn gekomen dan geloof je dat en dan heb je geen verdere vragen nodig om antwoord te geven. het heet niet voor niets geloof.
Toch zou ik juist op dat soort vragen graag een antwoord willen. god/allah zijn 1 en dezelfde ‘‘iets’’.
De verhalen uit de bijbel en koran hebben zeker een bron van waarde, maar echt alles geloven wat er in staat kan en wil ik gewoon niet.
Mijn God is al het onverklaarbare. dingen die gebeuren en door sommige gezegd en gezien kunnen worden, waar we zelf geen beeld op hebben.
Ik weet zeker dat hij bestaat, maar hoe wat waar, ja dat is het gedeelte ‘‘onverklaarbare’’.
mijn vader ziet god tegenwoordig als energie, alles en iedereen is energie, en 1 groot basis energie regelt wat er met de andere energieen gebeurt. oa natuur.

Sowieso gelooft ieder persoon anders. mijn pa heeft ook gezegd: tussen 2 geloven ligt een duivel op de kussen, dit zei hij toen ik nog een relatie had met N. Mijn pa is redelijk streng gelovig opgevoed en heeft mij moeder via de kerk leren kennen. maar toch is zijn beeld tegenwoordig ook veranderd over het geloof.
Ik heb n keer megemaakt dat een marrokaans meisje uit mijn klas letterlijk tegen me zei: jou broer gaat naar de hel, want hij is homo.
sorry hoor, maar dat gaat me gewooon echt te ver. sowieso is en blijft het zo dat god het oordeel zal geven waar het persoon naartoe gaat, dat kan je zelf niet voor iemand beslissen.
Ook hoor je alles en iedereen te respecteren, waarom word er dan moeilijk gedaan als je in een topje loopt? westerse zijn het gewend en dat meot ook gerespecteerd worden? dat ze het niet netjes vinden logish, ze zijn het neit gewend, maar officieel moet er wel met respect over gepraat worden. waarom word een relatie niet gerespecteerd? waarom ben je dan opeens niet meer welkom in een huis? Waarom willen sommige mensen opeens geen contact meer?
Ik heb een keer n stuk uit de bijbel gelezen die zo hatelijk over ‘‘ongelovigen’’ praatte, dat gaat em gewoon te ver.
als een persoon een goed mens is, kan je mij niet wijsmaken dat god hun naar de hel stuurt, omdat ze niet in hem geloven. als god wel zo in elkaar zou zitten, geloof ik het gewoon niet. mijn geloof is dat dat niet het geval is, ookal probeert iemand mij te overtuigen van het geloof dat het wel zo is.

Zoals ik begon: geloven is iets wat je gelooft en daarvan overtuigd bent dat het klopt. maar dat betekend voor mij niet dat iedereen hetzelfde moet geloven als wat ik geloof. daar is het geloof veels te uitgebreid voor en daarvoor zijn er veels te veel verschillende overtuigingen!

zo wat een verhaal over geloof! in ieder geval een kleien kijk van hoe ik er tegenaan kijk
xx suus

nog 1 dingetje dat ik nog wil bijschrijven!
toeval bestaat niet, alles gebeurd met een reden. Die reden kan je zelf proberen achter te komen of naar te zoeken. Maar ook daardoor kan je erraan onderdoor gaan omdat je te ver naar die reden te zoeken.
Toen ik het auto ongeluk had gehad in Egypte waarbij de auto over de kop was gegaan, was ik blij dat ik het ongeluk had gekregen en geen egyptenaar, want een egyptenaar was dood geweest omdat hij zn riem niet om zou hebben.
Aan de ene kant een gestoorde gedachte, maar aan de andere kant is dat voor mij de reden geweest dat ik er ook zo heelhuids uitgekomen was en eigenlijk amper problemen heb gehad nadat ik t ongeluk gekregen had.

Zo kunnen we ook doorgaan over engelen/geesten. Bestaan ze of niet? Voor mij wel en ik weet dat ik echt een geluksengel op mijn schouder had tijdens dat ongeluk. dat is ook iets waar ik gewoon in Geloof!

welke belgische zangeres heeft zelfmoord gepleegd? geen idee over wie dat je het hebt ???

ach ja homo’s… lol daar jaag ik ze graag mee op de kast. Vooral als ze elkaar weer eens habibi noemen… “oh, so he is your boyfriend? Congratulations! When is the wedding?”
lol2

M was eerder heel heftig in zijn uitspraken over homo’s maar oa doordat ik er heel normaal over doe is hij er ook een stuk relaxter in geworden. Hij weet best dat het bestaat, ook in Egypte, hoort er genoeg over, ziet het zelf voorbij komen. Hij heeft er niets mee maar ook niet heel erg iets tegen, zolang hij er niet mee ‘lastig’ gevallen wordt.

Haha hij vroeg mij op een gegeven moment, als ik homo zou zijn zou je dan ook nog van me houden? Zou bij hem andersom wel het geval zijn. Vond ik wel bijzonder, hij bedoelde er verder niets mee haha, zijn manier om te zeggen hoeveel hij van me houdt (hield?).
Inmiddels kan ik er bij hem ook gewoon grapjes over maken terwijl hij het in het begin echt niet grappig vond als ik voor de gein wel eens vroeg of hij homo is, lacht gewoon lekker mee. Vind ik heel fijn!

Denk dat ze het over Yasmine heeft, nee??
zelfmoord én lesbische, die gaat zéker naar de hel
lol2

Wat is er weer veel geschreven en ik ontvang geen mailtje daarvoor vreemd??
Ja homo’s is een groot taboe M vind het ook vreemd dat kan toch niet blehh nou volgens mij staat er beschreven dat je, je partner moet liefhebben staat volgens mij niet in of het een man of vrouw moet zijn.
Igg M is er nu wel luchtig over hoor maar vind het toch vreemd al doet hij wel gewoon normaal tegen deze homo’s lesbo’s.
Ik ga een groep verst. gehandicapten begeleiden op vakantie en dat doe ik dus samen met een homo M vind dat geen enkel probleem en vind het wel fijn dat hij op mannen valt kan hij dus niet met mij flirten :slight_smile:
Hij snapt het allemaal niet maar vind het verder allemaal prima als ze hem er maar niet mee lastig vallen.
Vaak zeg ik tegen hem dat hij meer homo is dan andere die het echt zijn de manier hoe hij zit met zijn vrienden loop en dans (hij kan gelukkig tegen dit soort grapjes) vraag ik me weleens af of hij homo is?

M is gelukkig niet moeilijk hij vind iedereen aardig als ze aardig tegen hem zijn.

Nou ik ben vandaag weer wat opgewekter helaas de sollicitatie is klaar voor mij zijn al verder met de procedure maar ik voel me wel goed dat ik heb kunnen uitleggen waarom ik niet ben gekomen.

Buikdansen is echt zwaar hoor heb er geen ervaring mee hoor maar heb het eens gedaan nou ppffff en de hele avond dansen dan heb je wel spierpijn.

Mloos hoe is het nu?

Herkenbaar! Haha… Op mijn werk lopen ook veel homo’s rond, M vindt het helemaal prima! Hij zei wel eens dat hij zou willen dat alle mannen in NL homo waren :slight_smile:

En inderdaad, hij respecteert iedereen als ze hem ook met respect behandelen. Is soms heel mooi en aandoenlijk om te zien… (ja ik mis hem, nog steeds niets gehoord, verwacht ook niet zoveel)

Onze geest is gewoon veeeeel rijker dan die van hen, ofwel begrijp ik er nog altijd niets van. K vraagt me ook telkens, je hebt toch geen homo-vrienden? so disgusting…
Vrienden een kus geven, verboden…toegestaan voor vader,moeder,zus of broer…dan stel ik er tegenover, moest je mijn vriendinnen ontmoeten, ze gaan je spontaan een kus geven, misschien kan je dan antwoorden: don’t touch me are i will fall in love…haha

ja dreetje nog 3 dagen ben heel benieuwd hoor
ze zijn niets gewend daar joh soms lijk ik ook net zijn moeder hoor jeetje 1 groot kind thuis

1 like

Camilla, mannen zijn gewoon niets zonder een vrouw, eerlijk! :stuck_out_tongue:
Mijn mama zegt altijd: ‘Als die ooit moeten bevallen, is de wereld te klein’
Want achter elke stevige man, staat een ijzersterke vrouw mwuahaha.
Alleen scheppen we niet zo op met onze competenties, tof idee toch? :wink:

2 likes

ja klopt helemaal wat je zegt zonnetje geheel mee eens

was het maar pasen dan zitten we in Egypte
hahaha gelijk terugkrabbelen he

Zijn er nog dames die fotos hadden van zondag op schiphol??

:vak01: