'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

mooie omschrijving pit :slight_smile:

haha@showworstelen, ik moet direct aan de aflevering van South Park denken daarover, waarin ze in principe gewoon zeggen dat showworstelen de soaps voor mannen zijn :wink: ik heb het 3x gezien (toevallig in Egypte hahaha) en hell yeah, soapiger kan het niet worden!

ben al weer wat gekalmeerd heb net een lekker magnum ijsje op maar ik baal er wel heel erg van ik geloof eigenlijk niet in de zin ‘alles voor een reden’ dat is nu al zo vaak gezegd maar de reden kan ik nooit vinden.

grrrrrrrrrrrrr heb vakantie nodig denk ik en :zon02:

wat een kutdag vandaag blehhhhhhhhhhhh :mad:

haha ik kan ook zo vaak de reden niet vinden.soms kom je er jaren later achter, soms ook nooit (stel je voor, je was in de auto gestapt naar je sollicitatie en had daardoor een megaaanrijding gehad, die heb je dan nu niet gehad. maar omdat de aanrijding zonder jou niet heeft plaatsgevonden, heb je achteraf geen bewijs ervan wat je gemist hebt, snap je?)

en soms wordt je er alleen maar sterker van. En andere keren verdien je gewoon een lekker ijsje/zak chips/reep chocolade :wink:

Haha Teigetje, zal wel zijn dat ze geen commentaar geven. :stuck_out_tongue: Om de hoeveel tijd zouden ze een vrouw in bikini zien, denk je? Zolang het HUN vrouw maar niet is.

Blij dat er nog mensen zijn die mijn respectloze mening wel interpreteren zoals ik ze bedoelde. :wink:

De fundamenten van een religie zijn inderdaar het zelfde
 het komt allemaal op 1 ding neer
 HEILSLEER
 hoe men kan vergeven worden voor zijn zonden en hoe men in de hemel kan geraken. Dat is de enige reden van het bestaan van een religie.

Er zijn ook zoveel mannen die beweren moslim te zijn, maar ook aan seks, drugs en rock ‘n’ roll doen hoor! En dat zijn dan meestal de eersten die eisen dat hun vrouw een hoofddoek draagt! Dit heeft niet met religie meer te maken, maar het karakter van de persoon zelf en soms heb ik meer en meer het gevoel dat zéééker de mannen in de toeristisch badplaatsen gebruik maken van hun religie om hun ‘zonden’ te verdoezelen
 hoe het hen uitkomt.

Wat ik nog wou zeggen over die mythische tradities. De meeste moslimmannen zijn er ook steevast van overtuigd dat een vrouw moet bloeden tijdens haar eerste keer. Wetenschap en realiteit bewijzen wel iets anders. Maar volgens hen kan dit niet, want het hoort zo te zijn
 met alle gevolgen van dien. Meisjes die hun maagdenvlies laten herstellen om er toch maar voor te zorgen dat er die eerste keer bloed op de lakens te zien valt.

Ik ben bezig het boek PAUS JOHANNA te lezen. Het speelt rond het jaar 600 en het christendom in dié tijd lijkt op een soort van Taliban christendom. Waarom? Mensen wisten niks, namen letterlijk aan wat hen verteld werd, en de domste geestelijken werden op het platteland geplaatst. De slimsten werden hoogwaardigheidsbekleder en oefenden macht uit.
Anyway, toén geloofden ze ook nog in hemel en hel, toen speelde het daadwerkelijk een rol.
Ik weet dat het ook in het christendom voorkomt, maar wij hechten er geen waarde meer aan. Veel van wat de Islam predikt, staat ook in de bijbel, echter, geen mens laat zich leiden door de bijbel. Het is geen issue, er wordt niet over gesproken. Wij spelen geen mooi weer alsof we zulke goede gelovigen zijn. Het is gewoonweg geen onderwerp

3 likes

@suusje, alles goed ja, tjah de mannen je kan niet zonder ze ahaha
geen bodyguard, maar veel leukere vrienden :-)
 Weet je waar hij nu werkt, Calypso
afschuwelijke tent is dat
vraag aan N die zal dat hopelijk ook zeggen ahahah

@camilla, gefeliciteerd met de rijbewijs

Behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden
respect, peace, out to sleep mAar kan niet slapen
pppffffff

2 likes

Ik heb jarenlang in Sinterklaas gelooft.
Naar aanleiding van wat anderen mij vertelden over deze ‘Goedheiligman.’
Een oude man uit Spanje met een zak vol speelgoed
voor alle kinderen
en dus ook voor mij!
Iemand die met zijn paard over de daken kan gaan

Cadeautjes door de schoorsteen gooit. (Als je huis geen schoorsteen heeft dan vindt hij een andere manier
zelfs als het huis op slot is en de ramen gesloten
 )

Dat was mijn eerste vorm van hersenspoeling
en wat een knal tussen mijn ogen moesten ze mij geven om de werkelijkheid te willen zien!
Het werd me letterlijk zwart voor de ogen toen mij deze illusie werd ontnomen. Hoe kon ik zo stom zijn te denken dat iemand zo goed voor mij zou zijn?
Toen ik weer helder kon zien zag ik de werkelijkheid en begrijp nog steeds niet dat ik het* niet* doorhad.
Dat die baard wel erg laag hing, dat die zwarte piet vrouwelijke vormen in zijn blouse had zitten
Hoe kan het dat ik me nooit heb afgevraagd hoe hij op verschillende plaatsen tegelijk kon zijn

Natuurlijk wilde ik dit niet zien
uit eigenbelang!
En uit eigenbelang heb ik uren tekeningen zitten kleuren en afschuwelijke werkjes zitten knippen en plakken om in mijn schoen te doen voor Sinterklaas
voor mezelf dus want dat bood in mijn ogen meer kans om iets in mijn schoen te vinden.
En oh wat was ik teleurgesteld als dit niet zo was

Voelde ik me in de steek gelaten en afgewezen door een oude man met een rode jas en een staf in zijn handen

Mijn conclusie: Sinterklaas is een eikel en ik ook

Ik realiseer me dat ik nog heel wat knallen tussen mijn ogen nodig heb om mezelf en anderen te kunnen doorzien.
Of het lef om die roze bril af te zetten en de werkelijkheid te zien.
Dat ik geen haar beter ben dan die ander en zolang ik dat niet wil of kan zien blijf ik alleen zien wat ik wil zien en hoor ik alleen wat ik *wil horen
*uit eigenbelang

Iemand zei over Jezus:
‘Het mooie van Jezus was dat hij zich thuis voelde onder zondaren, omdat hij begreep dat hij geen haar beter was dan zij
’

Groetjes
Pit:dag:

:slapen:Gelooft?..ik bedoel geloofd, geloof ik 

Groetjes

lol pit, ik was inderdaad ook helemaal verpopzak toen ik erachter kwam dat de goede sint niet bestond XD

ik was nog een late gelover (hey, ik trek niemand in twijfel die mij kadootjes en snoepgoed brengt), toen plots in de klas een meisje met een excuus werd weggehaald en de rest van de juf de uitleg kreeg dat dat meisje nog geloofde en dat we allemaal heel lief voor dr moesten zijn en dr niet pesten en dr al helemaal niet vertellen dat de Sint niet echt is, wat wij allemaal allaaaaaaaaang wisten.
Hmm, ik heb nog net niet die juf dr hoofd afgebeten zo woedend was ik, wat een leugens! lol2

kwam ik later thuis, ik tegen mn ouders :“nou, jullie willen niet weten wat voor een onzin ze mij op school leren, stelletje malloten.”

hahaha ach ja, op die leeftijd
 ik geloofde ook in de tandenfee en mijn denkbeeldige huisdieren. Of dat nou hersenspoeling is? of gewoon dat je op die leeftijd het principe van leugens nog niet begrijpt en je fantasie zo groot is dat magie gewoon mogelijk is? Is dat niet juist de charme van zo iemand als sinterklaas?
ik zeg je, nog steeds als ik een overtuigende sint zie lopen voel ik nog steeds dat ultieme respect en een beetje angst (iemand die een dik boek heeft vol met mijn misdragingen
hoezo chantagemateriaal. daar ben ik echt wel een beetje bang voor!) en heel veel vreugde :slight_smile:

1 like

Haha me too! Ik zwaai nog net niet vrolijk terug als Sint weer door de straat rijdt maar k kijk m toch zeker even blij na.

Ik weet niet zo goed meer hoe ik er achterkwam dat hij niet bestond maar weet wel dat mijn ex als klein jochie op het schoolplein heeft staan vechten omdat Sinterklaas naja dan misschien niet bestond maar de Paashaas toch zéker wel!!! :smiley:

Ha Dreetje en Teigetje,

Wat een feest van herkenning!
Toen mijn zoon op de leeftijd kwam om de sint illusie door te maken liet hij op een geweldige wijze merken dat er iets in hem niet van dat geloof wilde afstappen:

We keken t.v. en zagen een acteur spelen in een serie.
Deze acteur speelt altijd de hoofdpiet bij de sinterklaas intocht op t.v.
Goh zei mijn zoon
die man heeft dezelfde stem als de hoofdpiet, hoe kan dat nou? Het is toch niet dezelfde meneer?
Ik zei: hoe zou dat dan kunnen, deze man is toch niet zwart?
Ik zag de hersenen van mijn zoon kraken en toen zei hij:
Ach ik begrijp het al
hij heeft zich wit geschminkt
lol2

Ik kom er achter dat ik in mijn relaties jarenlang (en af en toe nog steeds) sinterklaas heb lopen spelen om ervoor te zorgen dat iemand me vooral leuk en aardig bleef vinden

Heel veel geven in de hoop iets te mogen krijgen (liefde, begrip, aandacht waardering en weet ik veel allemaal
)

En dat ik met wel heel weinig tevreden ben terwijl de cadeautjes die ik maar loop uit te delen niet altijd op waarde worden geschat 
hmmm wordt tijd dat ik een gesprek aan ga met de sinterklaas in mij, hahaha
Om te gaan geven om te geven en niet om te kijgen
of er in ieder geval bewuster mee om te gaan.

Groetjes

Ook al woont mn zoon hier in Alexandria bijna heel zn leven, toch vieren wij ieder jaar Sinterklaas! Hij is nu 9 jaar.
Maar bij hem ontstaan nu toch ook de twijfels. Ik zeg altijd dat de wereldpiet iets in zn schoen doet. Dan vraagt hij: hoe komt die piet hier binnen en waarom zie ik hem nooit?? Bij het sinterklaasjournaal op tv speelt Marc Marie de rol van sorry piet. Hoe kan je in vredesnaam zo’n rol laten spelen door Marc Marie??? Die stem herken je overal, niemand ter wereld heeft zo’n stem als hem. En iedere keer weer zegt mn zoon: de sorry piet is MM dat weet ik zeker hoor, mam. En ik maar zeggen: nee joh, dat kan toch helemaal niet.
Vorige week zat hij in de kast en vond daar een rolletje sinterklaas inpakpapier. Hij komt naar me toe en zegt: mam, ik weet het nu zeker dat jij de pakjes voor Sinterklaas koopt!! Toch?? lol2

1 like

Hahaha, ja Marc Marie als de sorrypiet

wie bedenkt het?

ps.
met de cadeautjes die ik ‘uitdeel’ bedoel ik overigens niet alleen cadeautjes in de letterlijke zin van het woord

Ook de momenten dat ik me aanpas aan de ander,(of uit naam van de vrede iets doe waar ik eigenlijk niet 100% achter sta
) of de ander belangrijker maak dan mezelf etc. vallen hier onder!

Groetjes

1 like

heel herkenbaar Pit
is ook absoluut een van mijn voornemens om nooit meer te doen in een relatie.
zucht, eens zien hoe lang ik dat volhou als het ooit weer eens een vent zal lukken me van mn feet te sweepen

WOW! mooie manier van omschrijven zeg!
ik weet nog van mijzelf dat ik ook een van de ‘‘late gelovers’’ was. Ik begon me ook dingen af te vragen: waarom heeft sinterklaas elke keer een andere meiter op? toen zei mijn zus als antwoord: sinterklaas maakt elke keer zijn meiter vies als hij door de schoorsteen gaat, dus hij heb heel veel extra meiters bij zich!!
ik rkeeg ook vaak de vraag: geloof jij nog in Sinterklaas? en daardoor was ik gaan vragen aan em pa en ma waarom iedereen dat altijd vroeg :stuck_out_tongue: haha! Zelf vindik t ook heerlijk om lekker mee te spelen met kinderen als sinterklaas er is, geweldig, kids kunnen zo veel geloven! echt tof :smiley:
Maarja soms wil je inderdaad gewoon geloven, ookal is het niet waar en weet je dat ook diep van binnen.

Ik heb nooit in sinterklaas geloofd
 dus what’s wrong with Julie?? haha
Heb tot de dag van vandaag zelfs nog ‘schrik’ van sinterklaas
een ouwe vent die kindjes op zijn schoot pakt en dan dat rare gevoel van die handschoenen op je huid
 bbbrrrr
!

Ik dacht steeds je ziet toch dat dit fake is, die afhangende baard en zo, dan es een bril dan weer niet, en ik had al zwarte mensen in mijn omgeving gehad en je ZAG toch gewoon dat er met die zwarte pieten iets raars aan de hand was

Ik snapte gewoon het concept sinterklaas niet, ik zag dat er iets niet juist was waardoor ik er schrik van had
 ging steeds op die schoot zitten om er zo vlug mogelijk weer af te mogen enkel en alleen om die zak met lekkers te krijgen haha

Quote: *”Als jij aardig wilt zijn, wil je aardig gevonden worden en wil je dus afhankelijk zijn van een ander. *
Wil jij dat?”

Datum: 1 januari 2005
Onderwerpen: Aardig zijn, leren over jezelf door naar anderen te kijken
**Gesprek met **Jim.

Ik ben een beetje door de war.

Hoezo?

Nou, ik had gehoopt geld te winnen met de Staatsloterij. Ook twijfel ik aan mijn eigen ‘aardigheid’ nu ik duidelijker ben geworden.

Moet je dan aardig zijn?

Nee, denk ik, maar ik wil het wel zijn.

Aardig ben je niet. Aardig wordt je gevonden. Het is simpelweg een perceptie van een ander. Dus als jij aardig wilt zijn, wil je aardig gevonden worden, wil je afhankelijk zijn van een ander.
Wil jij dat?

Nee

Pretendeer dan niet aardig gevonden te willen worden. Aardig gevonden willen worden is zoveel moeilijker dan aardig zijn voor jezelf. Elk mens heeft namelijk andere maatstaven waar hij of zij ‘aardigheid’ aan meet.
Van jezelf weet jij wat je wilt (waarschijnlijk) en door jezelf te steunen i.p.v. af te maken of te beangstigen ben je al aardig voor jezelf.
Er zijn zoveel verschillende normen waar ‘aardig’ aan moet voldoen, dat nooit iedereen je aardig kan vinden. Daarvoor moet je perfect zijn. En dat ben jij niet. Accepteer dat.
Maar als je aardig bent voor jezelf resulteert dit wel in meer duidelijkheid, eerlijkheid en besluitvaardigheid naar jezelf en naar je omgeving toe. Als jij jezelf steunt - en dus niet heen en weer geslingerd wordt tussen zekerheid en onzekerheid - weet de ander veel duidelijker wat hij of zij aan jou heeft. Wie jij bent.
Dat is pas aardig: Als jij jezelf in elke situatie en bij elk persoon compleet durft te laten zien, zodat de ander niet onder valse voorwendselen contact met jou heeft. Dan ben je eerlijk naar jezelf en naar de ander. Dat levert veel eerlijkere en uiteindelijk ook veel diepere vriendschappen en contacten op.
En als die ander dan niet voor jou kiest als je zo eerlijk bent. Want dat wou je vragen hĂš?

Ja.

Als de ander niet voor jou kiest als je puur jezelf bent, is het geen groot verlies, omdat hij of zij dan op dat moment niet bij jou past. Jullie hebben elkaar kennelijk op dat moment niets te leren. Vertrouw er op dat je altijd mensen aantrekt die bij je passen en dat je degenen afstoot waar je niet meer van kan leren.
Van elk mens die je tegenkomt of met wie je contact hebt kun je dingen leren over jezelf. Welke eigenschappen waar jij je bij een ander aan irriteert heb je zelf ook?
Vragen mensen om je heen je steeds duidelijk te zijn? Of gebeuren er juist dingen tegen je zin in? In hoeverre ben jij dan zelf duidelijk over wat jij wilt? In hoeverre heeft het consequenties voor anderen als zij jouw grenzen overtreden? In hoeverre ben jij consequent?
Van elk mens om je heen kun je leren. Van elke situatie waarin je verkeert kun je leren.
In jou samenleving hebben veel mensen oogkleppen op, zoals bij paarden. Ze kunnen zich alleen focussen op hun doel en hoe ze daar het snelst kunnen komen. Heb je wel eens gezien hoe snel mensen in een winkelstraat lopen? En dat is dan nog iets wat een ontspannende bezigheid behoort te zijn.
Iedereen lijkt snel bij hun doel te willen komen - net als jij met je geld -, maar kijkt niet om zich heen en naar de weg die je naar je doel toe leidt.
De weg naar je doel toe geeft je veel meer wijsheid en voldoening dan het doel zelf. Je kunt ook genieten van je leven, je omgeving en jezelf als je (nog) niet je doel hebt bereikt.

Dus, even kort samenvattend:
Ik moet niet bang zo zijn om niet aardig gevonden te worden door anderen, maar aardig zijn voor mezelf. Dat kost me uiteindelijk minder energie en levert me de goede en eerlijke contacten op waar ik naar verlang.
En ik moet wat meer om me heen kijken. Ik kan mezelf leren kennen door te kijken in welke situatie ik verkeer en welke mensen er in mijn omgeving zijn. De weg naar mijn doel levert me uiteindelijk meer wijsheid en verzadiging op dan het doel zelf. Dus ga niet zo snel!
Er vallen wel heel veel dingen op zijn plaats nu. Weet je dat verschillende mensen in mijn omgeving me complimenteerden met mijn schrijven en me steeds aanspoorden om weer te gaan schrijven?

Dat klopt. Het was de bedoeling dat je weer zou schrijven. Net zoals het de bedoeling was dat ik je zo zou ontmoeten, zo met je zou gaan samenwerken en dat je deze website zou gaan oprichten. Je omgeving gaf je aan dat het tijd werd. Het kostte even tijd voordat je dit zelf doorhad, maar we hebben en hadden geduld met je. We wisten dat het zou komen.
Doordat je nu door hebt dat je omgeving je altijd signalen geeft, zul je vanaf nu sneller doorhebben wanneer het universum je iets nieuws of anders wil aanreiken. Als je dit eenmaal door hebt, snap je het voor altijd. Het is net als fietsen, dat verleer je ook niet meer als je het eenmaal kan.

Ik snap het.

Mooi zo. Je bent een vlotte leerling. Ga je het nu ook toepassen?

Ik doe mijn best.

Dat is niet genoeg. Ik herhaal: Ga je dit nu toepassen? Wil je dit?

Ja en ja.

Mooi zo. Als je dit echt wilt, kun je dit.
Wat je ook doet, we steunen je en geloven in je. Altijd. We houden van je.
http://www.intermediair.nl/artikel/collegas-en-bazen/139730/pas-op-voor-aardige-collegas.html

Hey Teigetje,

Dat neem ik mij ook regelmatig voor en toch gebeurt het nog dat ik me zelf er op betrap
met mijn ogen open!
Schijnt een heel leerproces te zijn

De volgende stap is dat ik langs die valkuil loop in plaats van er weer in te tuimelen. Om de volgende keer een andere weg te nemen

Het gaat er denk ik vooral om dat we (zoals Anthony de Mello zegt) WAKKER BLIJVEN

Hij schrijft o.a.:

*'We willen niet onvoorwaardelijk gelukkig zijn. *
*Ik ben bereid gelukkig te zijn, maar dan moet ik wel dit en dat en nog wat hebben. Maar in wezen zeg je tegen je vriend, God, of wie dan ook: “Jij bent mijn geluk” Als ik jou niet krijg, weiger ik gelukkig te zijn. *
We kunnen ons niet voorstellen dat we gelukkig zijn zonder dat er aan die voorwaarden is voldaan. We kunnen ons geen voorstelling maken van geluk zonder die dingen of mensen.
Ons is geleerd het geluk daar te vinden.
Wordt wakker!
Kijk eens naar de gebroken harten, de eenzaamheid, de angst, de verwarring, het conflict in de harten van de mensen, al het innerlijk en uiterlijk conflict.
Dacht je dat je iemand helpt omdat je verliefd op hem of haar bent? Vergeet het maar. Je bent nooit verliefd op ‘iemand’. Je bent alleen maar verliefd op het vooringenomen idee over die persoon. Is dat niet precies de reden waarom de verliefdheid overgaat? Je idee verandert, nietwaar?
*Hoe kon je me zo teleurstellen, terwijl ik je zo vertrouwde? zeg je tegen iemand. Vertrouwde je hem echt? Kom nou toch! *
Dat maakt deel uit van de hersenspoeling door de maatschappij. Je vertrouwt nooit ‘iemand’.
*Je vertrouwt alleen maar op je oordeel over die persoon. Dus wat klaag je? Feit is dat je niet graag zegt: Mijn oordeel over die persoon sloeg nergens op. Dat is niet zo vleiend voor je, hé? *
Dus zeg je liever: hoe kon je me zo teleurstellen 
’

au au au
elke keer als het lees doet het weer even zeer maar
ben ik wel weer een tijdje wakkerlol2

Groetjes