'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik ook, natuurlijk. Maar ik zie het met de dag somberder in. Zojuist berichtte Zeinoba dat er iets aan de hand schijnt te zijn in Oman. Egypte is allang out of the picture, terwijl het dáar eigenlijk pas begint. Tunesië idem dito.
Dit kan bést een wereldoorlog worden. Weet je hoe WO I begon? Met de moord op Franz Ferdinant, kroonprins van Oostenrijk en Hongarije. Daardoor begonnen zij een oorlog tegen Servië, Duitsland steunde Oostenrijk-Hongarije en Rusland steunde Servië. Tegelijkertijd starten landen met overzeese koloniën -die al jaren in een soort wedijver bezig waren- eveneens de oorlog, het domino-effect wat we nu wéér zien.
Sinds begin jaren 90 begon in Europa een soort van anti-islam sentiment wat zich ontwikkelde, de VS die zich inmengde in de Midden Oosten politiek, het opkomende terrorisme, de onderdrukking van de bevolking van de mensen in het Midden Oosten- met steun van de Westerse samenleving- en nu dan het moment waarop zij het niet meer accepteren.
Land na land valt om…
Wij twisten om een Wilders of een Vlaams Blok. Zij zijn het probleem niet, zij zijn de representatie van wat er leeft…

Heey dames,

@ Mloos, wat verschrikkelijk vervelend vor je joh! gelukkig ben je er nu achter gekomen en heeft hij het je nu verteld ipv na 2 jaar als hij opeens terug zou keren. Wat zal het een lastige tijd zijn! Zoals ej idd zegt liefde overwint niet alles, ik heb ook meegemaakt dat liefde niet overwon, wanwege te grote karaktereigenschappen die verschilden. daarbij heeft me vader me iets laten realiseren vorig weekend dat hij hier was.
elke keer zei ik tegen jullie dat het de laatste 4 maanden achteruit ging bij mij in de relatie, maar als ik even logischerwijs kijk is het begonnen dat het achteruit ging nadat hij mij ten huwelijk had gevraagd. Ik was helemaal van slag toen mijn pa me dat vertelde en liet zien en ik schrok er zelfs onwijs van.
we waren zo gek op elkaar dat ik soms nog denk, hoe had dit kunnen gebeuren? Maar als ik dan kijk naar wat er toen ook gebeurd is/was ben ik blij dat het nu toch over is, ookal mis ik hem nog regelmatig. (niet meer elke dag zoals voorheen ;)).
maarja liefde alleen helaas overwint niet alles…
Sowieso Mloos, heel erg veel sterkte en geluk in Egypte! ook voor je zoon. Gelukkig heb je daar genoeg mensen om naartoe te kunnen gaan (dat had ik niet).

@ Julie, Ja! ik ga naar tukrije komende zomer, Side & Belek om precies te zijn, en waar ga jij naartoe? wieweet zie ik je weer :smiley: Ben je nog veel met M geweest?

Ik kan me ook zeker voorstellen dat mensen zich nu minder veilig voelen, kijk maar even op Youtube wat er allemaal gebeurd is daar, dan vind ik het knap als je je nog hetzelfde zou voelen als voorheen.

Het is zo raar wat er op dit ogenblik allemaal aan het gebeuren is op de wereld, hoop dat het rustig gaat blijven in Turkije deze zomer!

nou ik ga weer even door met werken, heb heel veel liggen slapen afgelopen dagen, ben n beetje oververmoeid…
achja komt wel weer goed.

xx suus

Hey lieve dames!

EIN-DE-LIJK heb ik mijn e-book op het internet gezet! via deze link kunnen jullie hem kopen:
PayPro

Hier staat alles uitgebreid verteld over mijn eerste 22 gelukkige maanden die ik gehad heb met mijn egyptenaartje. (heb namen wel n beetje veranderd).

veel plezier met lezen!
xxx suus

Hoi Suus,

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn, dat er iets staat te gebeuren in Turkeije, dit land is veel anders dan Egypte !!
Ten eerste zijn het geloof en de staat van elkaar gescheiden daar en dat maakt een groot verschil !!

In Turkeije is er ook veel meer vrijheid en kan je gewoon met Turkse mannen op straat lopen, zonder dat iemand ( en dan bedoel ik vooral de touristische politie ) er zich mee bemoeit !!

Ik vind Turkeije een geweldig land met een leuke bevolking.
En Side vond ik een heel leuk stadje ( Belek, daar ben ik nog niet geweest ), met leuke winkels en een mooie boulevard !!

En ja, de turkse mannen zijn ook charmeurs, dus ja, jouw vader’s waarschuwing is wel gegrond…:wink: !!

Heel veel plezier toegewenst daar ( maar ik denk dat dat wel gaat lukken )

Groetjes Hadiya :zon02:

Een vraagje ( gewoon uit nieuwsgierigheid ) voor diegene, die hier wat over kwijt willen…
Als je trouwt voor een orfi, wordt er dan ook een bruidsschat betaald en trouw je dan ook voor een imam ??

Was er gewoon benieuwd naar hoe dat nu zit…

Groetjes Hadiya :zon02:

Ben ik heel laat dat ik er nu pas achter kom dat je via de website van Transavia gewoon kunt boeken voor deze maand??
Niet dat ik er veel aan heb, heb nog steeds niets gehoord van M maar goed… misschien toch nog een beetje hoop (geen idee waarom nog) dat ik die kant op kan… zucht.

Turkije Arabisch ???

2 likes

kop op dreetje , mischien kom je morgen wel meer te weten als ie terug aan het werk gaat
hier komt het toerisme flauwtjes op gang
gisteren 2 van de 100 cruiseboten vertrokken richting Aswan
en vanmorgen een eerste groepje toeristen per kameel de oevers van
de Nijl aan het verkennen en drie felukas op de nijl
veel is het nog niet , maar het is alvast een begin

1 like

veel mensen zelfs de egyptenaren voelen zich onveilig omdat de politie nou eenmaal de dingen wat in de hand hielden, corrupt of niet, er werd wel een wet nageleefd en mensen hadden ‘schrik’ van de politie
nu is die er niet meer en vallen voor sommigen de grenzen dan ook gelijk weg en denken ze dat alles nu toegelaten is…“bad muslims” zeggen ze daar ook wel eens :smiley:

de militairen staan wel op straat maar er zijn al veel dingen gebeurd in egypte, gevechten ed, en de militairen stonden erbij en keken ernaar…

Hey Suus!
Supeeeeeeerrr!! ik zit in belek!! haha zo grappig! :smiley:

En ja heb heel de week bij hem gelogeerd en hebben heel veel gepraat en zo, is veel gebeurd in die week, veel ups en downs… moet wel toegeven dat ik me wel vergist heb in die jongen…wat het natuurlijk allemaalmoeilijker maakte dan het al was
wil niet alle details op forum zetten want wil ook geen commentaren krijgen
we zijn geen stel, maar denk dat we alles wat op zijn beloop gaan laten, en als het zo moest zijn komen we wel terug bij elkaar zeker…?
maar zoals je zegt dat je uiteindelijk wel “blij” bent dat het over is met N heb ik dat ook met Mmaar is toch zo verdomd moeilijk hoor… Had echt geen problemen om vriendschappelijk terug te keren en bij hem te logeren maar eens ter plaatse was het wel andere koek…

het afscheid was ook wat overdonderend en niet gepland, hij was zondagochtend al vertrokken naar aswan, omdat zijn vader terug in het ziekenhuis lag… Dus weet zelf eigenlijk niet goed heo of wat maar beschouw mezelfdus wel als vrijgezelen sowieso wacht eerst het avontuur van turkije nu! ben benieuwd nr turkije…

Haha en mijn moeder heeft net hetzelfde gezegd van oh jeetje nou gaat het een turk worden lol2
een collega van haar vertelde dat haar zoon met een marrokaanse samen was en dat ze er toch haar twijfels over had… Nou zegt mijn moeder dan ken je mijn dochter nog niet! Ben benieuwd met wat zij uiteindelijk zal thuiskomen haha lol2

GE-WEL-DIG!!! dan ga ik jou daar ook nog wel zien!
Man wat is ut wereldje toch weer klein. heb nu al van meerdere mensen hier gehoord dat ze die kant op gaan en zels een waarmee ik in egypte heb gewerkt zal anderhalf uur maar daarbij vandaan zijn!
ach, het is wat allemaal met die mannen van tegenwoordig.
ben ook blij dat ik nu eindelijk mijn e-book op t internet heb gezet. tot nu toe kon ik t nog niet aan om t te doen, maar nu wel. en gelukkig is dat wel een positief verhaal. op ndat moment niet wetende dat t n half jaar daarna uit zou gaan. maarja! toch weer een stukje afsluiting :wink:

1 like

@Dreetje, je kan ook op de site van neckermann kijken> daar heb je ook vliegtickets van TRansavia…hmmmzzzz nog steeds niks gehoord…en doe gewoon wat je gevoel zegt :kus:

Muchacha nog es hartstikke bedankt voor het lekkere bakkie troost (op zijn hollands, juist toch he?? haha) op schiphol!
:kus:
Jij lekkere bounty hahaha (vond geweldige quote van je :p)

hihihi ja jullie hebber er het raden naar he :slywink:
het was gewoon niet simpel, turbulent weekje wel

och die venten he Irm!!! rotjochies soms, klein kidnjes die hun kadootjes niet mogen open doen op kerstavond haha
lol2
hoewel sommige vrouwen niet veel beter zijn ook wel

Mannen!!! :paranoid:
A woman needs a man like a fish needs a bicycle … :evil:

1 like

Hallooo Turkije!!!

Ik ga volgend semester (begin september) waarschijnlijk voor 4 maand op Erasmus naar Izmir, als alles meevalt!

Zijn jullie daar dan nog??

(Ps: I still love you Egypt)

grtjs

ik zal er allesinds nog zitten, tot midden oktober allesinds, mss tot eind november… allemaal nog af te wachten…

Wat een lieve reacties allemaal, zeg. Heel erg bedankt allemaal. Zo zie je maar weer dat dit forum echt zin heeft. Althans voor mij dan toch.

Ik ben al een beetje over het punt heen van het verdriet, ook al mis ik de aandacht, lieve berichtjes en missed calls zoooo erg. Het is een soort van berusting geworden dat het veel beter is zo… maar wel soms betrap ik me op het idee, “als ie nou eens van gedachten veranderd?”. Dat is natuurlijk niet goed en echt stom om zo te denken. En wat, als ie echt weer smsjes gaat sturen. Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben en ik sterk genoeg zal zijn om te stoppen met deze hopeloze relatie.

Maar ik zie wel aan “zijn stilte” dat hij het mij niet nog moeilijker wil maken. Hij weet dat ik er echt veel problemen mee heb. Ik denk dat ik het NOG moeilijker zou hebben, als hij me laat weten dat hij hetzelfde probleem heeft. Dus ik ben ook wel blij met de stilte. Stiekum hoop ik echt dat hij er problemen mee heeft en dat hij me mist.

Ik weet het niet hoor, ik voel me ook stom dat ik dit zo ver heb laten komen in mijn hart. Ik ben zo gek op die gast. Hij was zo lief voor me en is altijd eerlijk geweest. Maar het kan gewoon niet. Zo gaan mijn gevoelens heen en weer… Vervelend hoor. Ik hoop dat het over gaat. Ik voel me echt een puber.

@Irm: Wat een rare actie van hem? Echt heeeel vervelend voor E ook. Je zou ze toch af en toe wat doen, he?

@Suusieme: Ik ga je boek lezen en maak je zo snel mogelijk geld over. Ik heb geen pasjes om te telebankieren (vanwege de diefstal), maar binnenkort wel weer. Super dank, ik ben benieuwd naar je verhaal!!

@Kaumeya: Inderdaad, ik heb allemaal dezelfde ervaringen, maar ik voel me niet onveilig. Jij hebt de situatie meegemaakt jaren voor deze evrandering, dus jij voelt het extra erg.

@Dreetje: Oh wat leef ik toch met je mee. Zo lastig al die onzekerheid. Ik hoop zo dat dat gevoel eindigt en je wat van hem hoort. Het duurt echt al lang nu en onzekerheid is heeeeeeel vervelend.

@Pit: Tnx voor je superlieve berichtje. Dat deed me heel goed.

@hadiya30: Ook bedankt voor je berichtje en wat betreft de Orfi: nee, dan trouw je niet voor een imam. Je hebt een soort van advocaat met 2 getuigen, die bij dit document betrokken zijn. Zorg ervoor dat jij het orgineel hebt. Verder is het bedoeld om samen te kunnen zijn in Egypte (ea landen) Ik denk overigens dat er nu op dit moment niet meer naar gevraagd zal worden, omdat er geen politie meer is. Ook zijn ze nu anders tegen toeristen aan gaan kijken. Ze zullen meer toestaan dan voorheen, vermoed ik.

@Raks: “leger zitte er ook veel klojo,s en zakkenvullers” ???
Deze opmerking snap ik totaal niet. Het leger wordt hier op handen gedragen. Ik zie alleen lieve koppies en aardige (zeer jonge) jongens in die tanks, die nu de mensen beschermen en bewaken. Dankzij dit “lieve” leger is het hier niet uit de hand gelopen. Je had de mensen eens moeten zien juichen toen hier “het leger” binnen kwam rijden. Ze staan het verkeer te regelen, bij gebrek aan politie, ook al weten ze bij god (Allah) niet eens hoe dat moet. Ongelovelijk dat ik samen met mijn zoon en vlaggen van Egypte fotoos heb staan maken van tanks en leger jochies. Heerlijk het gevoel om het leger om je heen te hebben, die alle vrede hier hebben bewaakt. Je weet echt niet wat je schrijft, sorry hoor!!

Tuurlijk zitten er overal klojoos en zakkenvullers, maar dat was even niet mijn gevoel en ik vind het niet fijn als iemand zo iets oneerbiedigs zegt.
Ook snap ik die rare opmerking " Turkije Arabisch" nog steeds niet?

4 likes