Ben benieuwd of jullie haar reis kon omboeken?
Volgens mij is Mloos ook in Alex gaan wonen om haar zoon die daar studeert hoor niet alleen maar voor die man niet elk verhaal is hetzelfde
Ben benieuwd of jullie haar reis kon omboeken?
Volgens mij is Mloos ook in Alex gaan wonen om haar zoon die daar studeert hoor niet alleen maar voor die man niet elk verhaal is hetzelfde
Over een aantal reacties heb ik maar weer even heen gelezen, omdat er aannames worden gedaan, die niet juist zijn. “Never assume, you’ll just make and ass out of you and me”
Ik ben niet in Alexandrie gaan wonen vanwege mijn liefde voor M. Dan was ik wel in Sharm gaan wonen en niet 8-10 uur er vandaan. Dan was de afstand vanuit NL zelfs nog korter. Ik ben hier gaan wonen om hier te leven, omdat ik van Egypte hou en omdat mijn zoon hier wilde studeren en mij vroeg of ik mee ging. En… ik heb niet 1 kind maar 2. Laat ik dat ook maar even vermelden. Ik blijf in Egypte wonen, zolang en omdat ik dat zelf leuk vind.
Dank je wel voor jullie lieve (prive) berichtjes. Het helpt dan toch wel weer om het te delen. Wie weet helpt het jullie ook ergens een beetje.
Ik heb ontzettend veel steun van mijn vriend(inn)en (ook Egyptische). Ze leven met me mee en ik kan hier alles bespreken. Ik heb bijvoorbeeld naar aanleiding van mijn tas een telefoon gekregen van een Egyptische dame en iedereen wil me geld lenen, omdat ik natuurlijk ook geen creditcards meer heb. Natuurlijk is dat niet nodig, omdat mijn zoon ook een rekening heeft, maar het gaat om het idee en de hulp, die me hier wordt geboden. Voor mijn Egyptische vriend(inn)en ben ik “hun zuster”.
De diefstal van mijn tas gaf me wel even een rotgevoel over het “nieuwe Egypte”, maar dit is door de gebeurtenissen en de reacties daarna alweer dubbel en dwars gecompenseerd. Het is een heel warm land en niet alleen vanwege de zon!!
diefstal is geen nieuw fenomeen en bestond ook al voor het " nieuwe " egypte
er worden ook diefstallen gepleegd door toeristen op andere toeristen of
buitenlandse bewoners
onder alle koren zit kaf
is zowieso een enge ervaring omdat de dief plots over al jou persoonlijke gegevens beschikt
en je heel wat ellende bezorgt om al je documenten weer te vernieuwen
mloos goed dat je daar zoveel steun krijgt
hoi dames
ff een vlugge update vanuit hurghada ook al ga ik bijna mijn laatste 24 uur in…
ten eerste mloos, zo sneu voor je!! ook al ken ik je niet vind ik het heel erg voor je! idd liefde alleen is niet altijd genoeg, heb ik ook weeral gemerkt door mijn verblijf hier…
ik wens je heel veel sterkte! en wie weet zien we elkaar wel ooit in alex!
allesinds veel liefs en een dikke knuff :kus:
verder is mijn verblijf tot nu toe op zijn minst gezegd turbulent geweest ![]()
gisteren wel dagje in luxor vertoefd
idd een nieuw egypte maar toch wel heel raar om hier nu te zijn.
voel me ook niet op en top velig terwijl ik daar vroeger nooit veel moeite mee had… mag dan ook van M nergens alleen naartoe wat ik ervoor wel mocht. nu zet hij me overal af en komt ie me oppikken als ik ergens naartoe wil.
naar schijnt ook 4 vermoord in hurghada vorig weekend?? weet iemand hier iets van? een taxichauffeur en toeristen…
anyway ben bijna terug in belgie en vind het niet zo erg deze keer. voel me hier minder thuis dan ervoor weet niet goed waarom maar heb het er beetje moeilijk mee met alles.
enkel de zon ga ik missen maar daar zit ik binnekort terug in. in de turkse zon dan wel ![]()
als afsluiter wil ik alle dames op de luchthaven nog eens bedanken. was reuze fun!! hoop het binnekort nog eens tre kunnen doen!
:kus:
veel te laat wss met een antwoord maar heb het net hier aan M gevraagd en hij zegt expensive maar weet niet juist hoeveel…
veel sterkte daar aan jullie 2!
leuk suus waar zit je ergens in turkije?
ik vertrek ook naar turkije dit seizoen, vertrek 27 maart
Hoi Mloos,
Ik wil jou ook nog veel sterkte wensen in deze verdrietige tijd en hoop dat je jouw snel weer beter gaat voelen.
Ik weet hoe het voelt, wanneer de liefde door omstandigheden eindigt, waar jezelf geen grip op hebt.
Ik vind het moedig dat je jouw verhaal doet en hoop dat hier meer meiden wat aan hebben, vooral omdat het vaak niet bekend is, dat wanneer je met een Egyptenaar trouwt ( geld ook vaak voor andere Bp ) je dan ook min of meer met zijn familie trouwt !!
En dat kan soms erg ongunstig zijn !!
Nogmaals, hoop dat de pijn snel wat minder zou worden en heel mooi om te horen dat je goeie vriendinnen daar om je heen hebt !!
De tijd heelt ( bijna ) alle wonden…
Groetjes Hadiya :zon02:
Hoi Camilla,
Donderdag weer terug van de UK ( beter bekend als Engeland ) en het was erg gezellig.
Mijn schoonzus woont daar met haar gezin en we hebben haar dus opgezocht. Ik had haar wel vaker gesproken door de tel. , maar dit was de eerste keer dat ik haar ontmoette. Het klikte meteen.
Zij was erg open, belangstellend en eerlijk.
En we hebben veel over verschillende onderwerpen gepraat, zoals vrouwenbesnijdenis, het geloof, de ongelijkheid van man en vrouw in de Islam en cultuur enz.
Jammer dat ze helemaal in de UK woont, anders zouden we meer aan elkaar hebben.
Ik ben toch wel weer met mijn neus op de feiten gedrukt, dat onze culturen en geloof erg verschillend zijn ( maar niet onoverwinnelijk ).
En dat het toch heel belangrijk is om in een beginnende relatie om elkaar beter te leren kennen door veel te praten…
Die tijd hebt ik gelukkig al gehad, maar ik moet eerlijk zeggen, het was geen makkelijke tijd ( o.a. omdat mijn man een practiserende moslim is en nog nooit eerder een relatie had gehad en al helemaal niet met een Ned./Christelijke vrouw, die ook nog een kind heeft uit een eerdere relatie).
Ik wist weinig van het geloof af ( alleen de algemene dingen ) en ben door schande en schade wijs geworden…
Ik hou nog steeds veel van mijn man ( en hij ook van mij ), maar het is vooral in het begin nooit makkelijk geweest.
Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar weet uit ervaring dat liefde alleen vaak niet genoeg is !!
En dat een relatie met een Bp ,vooral vaak in het begin, niet makkelijk is.
Groetjes Hadiya :zon02:
MLoos, voor mij ben je een dappere en krachtige vrouw, en knap dat je er zo open en eerlijk over kunt vertellen. Ook door jou verhaal blijkt dat een relatie met een egyptenaar niet makkelijk is. Natuurlijk kan ik geen inhoudelijk oordeel geven over julie relatie maar de situatie waarin je (ex) partner verkeert is ook haast niet te overbruggen. Dan blijkt ook weer dat liefde niet altijd genoeg is helaas. Ik hoop dat de tijd je pijn doet verzachten.
Veel sterkte en blijf genieten van het mooie Egypte.
Oooh Hadiya ik dacht dat je naar Amerika ging Engeland is dan wel een stukje dichterbij dus makkelijker om je schoonzus vaker op te zoeken en mooi dat je met haar zulke leuke/interessante gesprekken kan voeren kan je heel wat van leren.
Ik ben het eens met jou het is zwaar een relatie met een bp-er voor jou en ook voor de ander wij zijn nu 4 jaar bij elkaar en begrijpen elkaar nu veel beter maar dit heeft wel even geduurd hoor de cultuurverschillen zijn groot.
Dan denk je dat een visumaanvraag veel stress meebrengt nou echt niet hoor de stress komt pas als je partner hier is ppppfff maar als je je daar samen doorheen kan slaan denk ik echt dat je samen hoort.
Ben ik nou gek?? Je hebt het iedere keer over “als je de foto’s gezien hebt”, ik iedere keer weer kijken, maar ik zie alleen een foto van jou … ligt dit aan “mij”? ![]()
Okay, NU begrijp ik het :zon02:
Mloos…heel veel sterkte de komende tijd, that’s all I can say…Zoals hier eerder is vermeld, ben je een sterke vrouw… De komende tijd zal het moeilijk worden, maar blijf altijd positief no matter what :kus:
@Julie…nee niks gehoord, maar weet je iets meer over die toeristen?
Mloos, ik vind het verdrietig te lezen dat het jullie relatie over is. Daarnaast vind ik het heel dapper van je om je verhaal op het forum te zetten. Niet veel doen dit omdat de reacties niet altijd even prettig zijn. Ik vind het knap van je dat je besloten hebt om te blijven in Egypte. Ook voor je zoon zal dat een opluchting zijn lijkt me.
Fijn dat je vrienden hebt die goed voor je zorgen daar!
En ik weet zeker dat hij heel erg van je houdt maar dat plichtsbesef en druk van familie maakt dat hij deze keuze voor jullie heeft gemaakt.
Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.
voel me ook niet op en top velig terwijl ik daar vroeger nooit veel moeite mee had… mag dan ook van M nergens alleen naartoe wat ik ervoor wel mocht. nu zet hij me overal af en komt ie me oppikken als ik ergens naartoe wil.
naar schijnt ook 4 vermoord in hurghada vorig weekend?? weet iemand hier iets van? een taxichauffeur en toeristen…
Heb er niets over gehoord. Ook vanuit Hrg niets over gohoord. Iemand anders die wat detals weet?
Ik weet precies wat Julie bedoelt met de veiligheid hier in Egypte.
Ik voel het ook zo en het gevoel is niet precies uit te leggen.
Ik heb me hier altijd 100% veilig gevoeld, maar momenteel is Egypte toch wel ´vogelvrij´ verklaard.
Geen politie op straat en te zien: men kan alles doen zonder gestraft te worden!! En dat voelt niet echt als veilig.
Aan alle regels momenteel ook lak: flatgebouwen krijgens opeens extra verdiepingen (!), vrachtwagens rijden aan de Corniche (verboden!) en parkeren waar het voorheen verboden was (en is).
Ik vraag me af: hoe lang blijft iedereen hier slapen en waar blijft de politie en waar is de gemeente/burgemeester van Alexandria??
Ik zeg het iedere keer en nu weer: Ik ben zo trots op de jongelui van Alexandria. Iedere dag nog alles aan het verven. Gisteren zag ik kilometers lang dat de randen van de lantaarnpalen geverfd zijn in de kleuren: rood, wit en zwart. Alle stoepranden een nieuw kleurtje.
Dat geeft me zo’n blij gevoel, iedere keer weer!! :cheer:
Het geeft Alexandria een fris gezicht.
Het andere Egypte? Ja, Egypte schijnt wel degelijk anders te zijn. Helaas nog niet in het land wat de betogers voor ogen hadden, ik vraag me af of ze dat uberhaupt zullen bereiken. Er zijn voorzichtige stappen in de goede richting: het referendum, de maximale ambtstermijn van de president maar óók signalen dat er niks veranderd is: de grondwet op basis van de sharia die rechten voor andere geloven uitsluit en dus géén gelijkheid pretendeert, en het verbod van politieke partijen op basis van een geloof. Dat wás al zo en blijft nog steeds zo. Het sluit de macht van een Moslimbroederschap uit, maar tegelijkertijd enige macht voor een christelijke gemeenschap.
Deze nieuwe grondwet is nu ineens maar tijdelijk. het verplicht het nieuwe parlement om het komende jaar een nieuwe grondwet te schrijven.
De nieuwe president moet overigens 100% Egyptisch zijn en mag geen buitenlandse ouders hebben. Hij mag ook niet met een buitenlandse trouwen. Taferelen zoals in ons en andere koninklijke huizen: trouwen met een Duitser, een Argentijnse, een Britse, een Rus enz. kunnen dus niet voorkomen.
De Egyptenaren houden niet van de politie omdat zij degenen waren die mensen zonder meer oppakten, martelden, en zelfs lieten verdwijnen. De Egyptenaren houden niet van de politie omdat zij de verpersoonlijking van het fenomeen corrupte regering vertegenwoordigen.
De Egyptenaren houden niet van de politie omdat de politie geen enkele rechtvaardigheid vertegenwoordigde. Zakkenvullers…