'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

ooohhh lekker muchacha voor je het weet is het juni nou wie weet sta ik zomaar voor je neus hihi :slight_smile:

Suusje wat zal dat leuk zijn als je uitgekozen wordt ik zal voor je duimen hoor het is jullie gegund

Camilla, ik vind het eigenlijk wel erg brutaal van mezelf om aan je te vragen of je senseo mee wilt nemen.
Maar hartstikke bedankt voor je aanbod en tzt zeg ik je wel welk merk en welke smaak. Soekran!!

Suusje, ik hoop zo voor je dat een positief antwoord krijgt van "All you need is love’! Heel veel succes in ieder geval. Je verdient het.
En alles goed met je prinsesje? :kus:

Nee is helemaal niet brutaal hoor ik wil alles meenemen geen probleem hoor ik hoor het tegen die tijd wel welk je het liefst wilt
Ik ben een erge koffiedrinker en weet hoe lekker het is om te beginnen met een heerlijk bak koffie (senseo)

Hihi… alles?? Pas maar op :wink:

1 like

hahahaha goh wat zijn jullie op dreef :slight_smile: ik ga me bedje opzoeken
tisba alla geer

Haha… sorry :wink:

Goed idee… sweet dreams.

muchacha, als je in Hurghada bent vieren wij gezellig je verjaardag met je mee, ik ben altijd in voor een feestje! Ik wil vanaf 18 juni gaan en dan 2 weken ongeveer! Dus zullen we met zijn alle de volgende meeting dan maar daar doen :wink: volgens mij kunnen we met zijn alle wel een leuk verjaardagsfeestje bouwen!

Met Jasmin alles goed! Ze is 2 daagjes wezen wennen op de creche en dat ging heel goed, dus ik ga woensdag met een gerust hart weer aan het werk. Vanavond bezig geweest met het inplakken van de foto’s wat is ze dan al groot geworden. Ook alle foto’s van de laatste vakantie bij papa zijn voorbij gekomen en dan mis ik hem toch wel extra hoor!
Ze ligt al de hele avond heerlijk te slapen in haar wippertje, maar neem haar nu lekker mee onder de douche zodat ze nog lekker slaperig word voor de nacht en dan laatste flesje en hopelijk nog een hele nacht doorslapen!

Ik verwacht niks van all you need is love, maar het is het proberen waard. Mijn oma betekend zoveel voor Jasmin en mij en staat altijd voor ons klaar. Door alles wat ik (en zij natuurlijk) meegemaakt heb met mijn ouders vind ik het zo belangrijk dat zij M. leert kennen zeker omdat hij de vader van jasmin is. Zelf ziet ze het niet zo zitten om die hele reis te maken ze is tenslotte al 83 jaar, maar misschien met hulp lukt dat wel! En ik vraag me af of ze er nog wel is tegen de tijd dat Mahmoud naar Nederland kan komen, want wat betreft gezondheid gaat ze ook achteruit!
Dus ik hoop ontzettend dat ze ons willen helpen, lijkt me geweldig! Denk dat het een mooi item voor de show zou zijn haha maar ook redelijk gedoe voor ze en ik merk dat ze op het moment niet zulke grote items doen, maar ja het is het proberen waard!

Nou ik stap samen met mijn meisje de douche in, morgen nog wat verlate kraamvisite en morgen middag zelf bij iemand op kraamvisite!

Dat zal echt mooi zijn Suusje ik duim voor je.

Hoi allemaal, lang geleden he? Ik heb een niet zo beste tijd achter de rug met allerlei dingen, die tegelijk zijn gekomen de afgelopen maand. Ik vind toch dat ik mijn verhaal in het kort moet vertellen, omdat ik steeds degene ben geweest met de uitspraak, “liefde overwint alles”. Ook weet ik dat sommigen van jullie gaan zeggen, “zie je wel, ik zei het toch?” Maar het is toch eerlijker om het toch met jullie te delen.

M&M was dus niet forever. Ik zag de toekomst wel, hij en ik samen met hem en zijn kinderen. Maar hij heeft me aangegeven dat we geen toekomst hebben samen. Ik heb hem na 15 maanden in onze relatie aangedrongen om over onze toekomt een uitspraak te doen en ik weet nu het antwoord. Het is niet omdat we niet van elkaar houden. Hij zegt zelfs heel veel van me te houden, maar ziet toch geen toekomst en dat doet pijn. Voor mij was deze uitspraak meteen het einde van onze relatie. Ik wil namelijk niet ergens mee door gaan, als ik nu al weet dat het toch een keer stopt. Ook al duurt de huidige situatie nog 2 jaar.

Hij wil nl over ongeveer twee jaar terug naar zijn village, waar zijn familie woont, want daar wonen ook zijn 3 kinderen. Zij zijn dan op een leeftijd waar hij bij moet zijn om ze te beschermen tegen de boze buitenwereld (!) Hij vindt niet dat ik daar ook kan wonen. Ongeacht of ik dat nou zelf wel of niet vind of wil. Hij vindt dat hij de opoffering voor zijn kinderen moet doen, dat is hij aan ze verplicht. Het zijn 3 meisjes.

Eerlijk is ook te melden dat hij niet echt officieel gescheiden was, maar al die tijd gescheiden van haar leefde. Zij is minimaal 2 jaar ziek (depressie??) geweest en ze heeft al die tijd bij haar ouders gewoond. Hij zegt nu ook dat hij niet officieel wil scheiden, omwille van die 3 meiden. Die hebben niet veel kans op een goed huwelijk later, als hun ouders zijn gescheiden. Sinds korte tijd is hun moeder weer terug in huis gekomen, maar ze is nog steeds niet in orde. M woont en werkt in Sharm el Sheikh en zij hebben verder niets met elkaar. Het is zijn nichtje, maar wel de moeder van die 3 meiden. Gecompliceerd he?

Hij is wel eerlijk geweest tegen mij, maar het doet veel pijn. Ik heb de afgelopen 2 weken niets meer gehoord, terwijl we elke 4 a 5 uur contact hadden de afgelopen 15 maanden. Het is zo stil nu… De eerste dagen liep ik alleen maar te huilen, omdat het zo’n hopeloze liefde is.

Vorige week is ook mijn tas nog gestolen in een koffiehuis. Alles kwijt, paspoort, geld, telefoon(s), MP3 speler, alles wat erin zat. Verzekering vergoedt niks, omdat ik maar had moeten vertrekken tijdens de revolutie (kleine lettertjes Interpolis).

Ik heb het dus eventjes niet meer, maar vind toch dat ik het moet schrijven hier. Wie weet halen jullie er nog iets leerzaams uit. Ook om eens aan te geven dat het niet altijd om geld, of andere meiden of een visum voor Europa hoeft te gaan. Dit is meer een liefdesverhaal dat eindigt door plichtbesef, door verantwoordelijkheidsgevoel en liefde voor je kinderen.

Sterkte Mloos!

mloos, wat ontzettend vervelend! heel veel sterkte! je komt over als een sterke vrouw.

@ mloos heel veel sterkte gewenst
je bent ervoor gegaan en het is zo erg dat je na al die tijd geconfronteerd wordt met het einde van je relatie.
het feit dat hij met zijn nicht getrouwd is dat is helemaal niet zo vreemd
dat gebeurt heel vaak,maar dat wil ook zeggen dat een scheiding nog veel moeilijker ligt omdat het iemand binnen de familie is.en zoals ik al eerder aangaf onderschat de invloed van familie niet.ook de kinderen
het feit dat ze naar haar ouders " teruggestuurd " was en daar verbleef is
ook niks abnormaals en heeft zelfs vaak niks te maken met wat de man wil. hier in deze streek is het schering en inslag en heel vaak** is het de keuze van de vrouw zelf om terug te gaan naar haar ouders**
Jou situatie kom je vaker tegen dan je denkt
raks niet meteen zo hard reageren de mannen zijn niet altijd de slechterikken hoor
een neef van mijn man had een zelfs niet zo groot meningsverschil met zijn kersverse vrouwtje die toen net zwanger was
ze is dan bij mama en papa gaan wonen , de kleine is ondertussen geboren
en hij heeft zijn zoontje nog niet eens mogen zien
ik kan zo nog wel voorbeelden aanhalen , denk niet dat de egyptische vrouwen doetjes zijn hoor
we hadden een keer gasten en die vroegen aan mijn schoonzus die op dat moment zwanger was of ze meedeed aan de ramadan
ze waren boos toen ze ja antwoordde omdat ze dachten dat ze verplicht werd door haar man
ze moest helemaal niet meedoen van hem ze wilde het zelf
dit effe om aan te tonen dat niet alles zwart wit is
dus niet onmiddelijk oordelen en veroordelen
mloos zal de situatie het best kennen
ze heeft haar situatie op het forum gezet omdat ze haar hart moet kunnen luchten ( wetende dat sommige wel zullen zeggen , zie je wel)

4 likes

Mloos, ik weet dat je ervoor ging en helaas is het anders gelopen. In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd en we gaan gauw weer wat drinken samen!! (als je dat tenminste nog met me durft :kus:)

Ja, ik was samen met Mloos gezellig op stap en zaten in een ‘keurige’ koffiezaak tot Mloos ontdekte dat haar tas gestolen was. 's Morgens om 11 uur en we hebben er totaal niks van gemerkt. Ik ben er dagen kapot van geweest en het waren niet eens mijn spullen. Alle spullen van Mloos, zo sneu en oneerlijk!!!
De veiligheid is hier nog lang niet terug en in de bijna 7 jaar dat ik in Alexandria woon heb ik me nog nooit zo rot gevoeld, dan na die diefstal op de tas.
Nee, Egypte heeft nog een lange weg te gaan en dit is pas het begin van een hele lange weg!!!

@ Raks, ik denk dat je vrouwen een beetje onderschat. Denk je werkelijk dat jij de enige sterkte vrouw bent en dat er in Egypte geen sterke vrouwen bestaan?
En denk je dat alleen vrouwen ongelukkig kunnen zijn in een huwelijk en dat de man daar dan altijd de oorzaak van is? Andersom gebeurd dat ook vaak genoeg en meestal is het een wisselwerking… waar 2 vechten hebben 2 schuld zei mijn moeder altijd…

Was een grapje van me, Raks!
Hebben inmiddels alweer samen koffie gedronken met een gebakje!!(van Mloos voor mij) en gezellig zitten kletsen. :zon02:

Die man wordt gewoon door zijn familie aan zijn verantwoordelijkheden gehouden. Of die familie weet van deze relatie doet er eigenlijk niet meer toe; hij heeft aangegeven te willen voldoen aan de eisen van het leven van de Egyptische familie.
Op het prikbord van Egyptsearch zijn er tal van vrouwen die voor een man naar Egypte vertrokken zijn, om later te ontdekken dat manlief gebonden was, en dat hun toekomst daardoor nooit meer kon worden dan een soort minnares/minnaar verhouding. K-t las je je eerdere leven ervoor opgegeven hebt, zelfs kinderen hebt meegenomen naar Egypte. Dan is het tóch niet wat je verwacht hebt…
Sommigen gaan terug, sommigen stappen in een nieuwe relatie met een nieuwe man, komen wederom in de problemen enz…
Het is in ieder geval duidelijk dat liefde niet alles overwint… Sterkte, Mloos, het zal ongetwijfeld een hele grote teleurstelling zijn, maar what doesn’t kill you, makes you stronger.
Weer wat geleerd. Je hebt nog een kind, je het twee handen en een stel hersens, dus het loopt allemaal wel los…

Mloos heel goed dat je je verhaal heb gedaan vind ik heel moedig.
Sterkte.

Ik denk dat er genoeg mannen mishandelt worden geestelijk/lichamelijk wij vrouwen kunnen er ook wat van hoor.

Ik ben ook niet altijd even aardig hoor maar als M ruzie of iets doet dan is het ‘zie je wel’ en als ik dat doet dan ben ik een ‘sterke vrouw’ nou echt niet hoor dan ben ik een rotwijf op dat moment.