'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

:vak01:dus wb Hurghada, mijn gsm nummer is: 0032 495 322 200, mijn Egyptisch nummer : 0020 19 344 80 61

Hatsjie put, jij bent blijkbaar Belgische hé? ik schrik ervan, dat het in België blijkbaar gemakkelijker gaat dan in Nederland, had ik niet verwacht. heb je al es de ‘zonbon’ gecheckt van Thomas Cook? zeker doen! goedkoop!!!

het probleem is herpeltje, ik boek alleen een vliegticket en huur een flatje daar, dus all in is niks voor mij
ik blijf 3 weken, alvast bedankt voor de tip

gr,

hapsetchut

blijft hetzelfde hé, is ook voor enkel vliegticket die zonbon.

en waar kan ik die zonbon dan wel vinden ? ben weest zoeken op hun site, niks gevonden

Hallo allemaal,

Net weer een paar daagjes terug van mijn mannetje. Heel erg leuke tijd gehad zoals altijd en onze relatie wordt echt met de seconde sterker! Veel verdriet gehad bij het weg gaan maar ondertussen gaat het weer beter met mij. Wil zo snel mogelijk weer terug anders moet ik hem 3 maanden missen en dat is toch echt te lang. Hem naar hier halen in de tussentijd kon helaas niet doorgaan ivm zijn werk was wel steeds de bedoeling geweest.
Nu wil ik eigelijk met pinksteren een last minute vlucht boeken. Gewoon om een paar dagen (midweek ivm school) bij hem te zijn dus als iemand ergens goedkope tickets ziet hoor ik het graag!
Alvast bedankt!

Groetjes Annaa

Willen jullie een stem uitbrengen op onze kleine,

http://www.babyvanhetjaar.nl/baby/2121

Onze kleine egyptenaar:-)

Ik ga in Juni naar Egypte! Mn vriend opzoeken in Hurghada. Hij kan vrij krijgen speciaal voor mij van zijn werk. Echt super! Ik mijn reis vandaag geboekt.

Als jullie je vriend op gaan zoeken, hoe doen jullie dat dan? Jullie boeken gewoon een hotel o.i.d? Daar zit ik wel aan te denken, gewoon het goedkoopste hotel (wel via reisorganisatie) nemen wat er is, wel halfpension sowieso (dus ontbijt en diner)…

Appartementje huren oid zie ik niet zitten en al dat gedoe met die orfi-papieren zie ik ook niet zitten, dus bij hem verblijven zal 'm ook niet worden. :wink:

Heb het nog niet aan mijn ouders gevraagd, wil eerst zelf eens wat dingen uitzoeken enzo… Maar moet wel zeggen dat het me heel spannend lijkt, helemaal alleen naar Egypte…

Ik zit in een luxe 5 sterren hotel, maar ga een paar nachtjes van de 12 reisdagen met Mn vriend in een appartement die hij huurt bij een vriend van hem. (vorige keer heb ik dat ook gedaan) Voorderest brengen mijn vriend en ik op het strand door, zwemmen, in hurghada zelf winkelen etc…

Ik vroeg me af, ik hoorde laatst dat een Egyptische man en vrouw in Egypte niet op straat mogen zoenen. Want dan zou de politie na kunnen trekken of je getrouwd ben en als dat niet zo is kan de politie je oppakken. Is dat zo?
Ik ben natuurlijk (nog) niet getrouwd. En hoe zit dat als ik een aantal nachten met hem doorbreng in een appartement zonder bewaking? kan de politie dat ook controleren?

Mijn vriend zei zelf dat het niet verstandig is op straat in Egypte te zoenen. En hij mag ook niet in het hotel waar hij werkt of in een ander hotel of appartementen complex met security
met mij naar binnen. Hij zei dat een appartement wat zijn vriend verhuurd het veiligste is.
Omdat daar geen bewaking bijzit. Dat heb ik vorige vakantie in Egypte ook met hem gedaan en dat was erg gezellig.
Maar ik hoorde later dat de politie kan gaan controleren als een Egyptische man en een vrouw iets met elkaar hebben en ze zien je samen opstraat zoenen, of een appartement ingaan. Klopt dat? iemand hier verstand van?

Geld dat alleen voor een Egyptenaar met een Egyptische vrouw of ook een Egyptenaar met een Nederlandse vrouw?

dat klopt idd dat je beter niet zoent met een egyptenaar op straat, dat wordt eigenlijk nooit gedaan ook niet met een egyptische, egyptenaren zijn krakken in verstoppen van emoties dus ik zie dat nog niet vlug gebeuren.
je mag wel op straat lopen hand in hand of arm in arm, in hurghada zijn ze daar soepel in, heb nog geen enkel gemengd koppel zien tegengehouden worden op straat omdat ze hand in hand lopen, ze zouden anders wel hun werk hebben hoor. Dus ik zou me niet zo’n zorgen maken wat dat betreft.

het klopt ook dat appartementen met security meestal een orfipaper vragen om samen te mogen zijn in éénzelfde flat, appartementen zonder beveiliging (zonder doorman) zijn soepel en bestaan ook.
Het kan idd dat de politie kan komen controleren, maar gebeurt zelden denk ik, tenzij je dan verklikt wordt door iemand. Ik heb in de tijd ook bij vrienden gelogeerd, er was toen geen sprake van relatie, heb geen controle gehad.
Als het vorige keer zonder probleem gelukt is, zal het ook nu geen problemen geven zeker ?
In een hotel mag het idd niet, geen enkel egyptenaar mag er met een toeriste binnen.
enfin dit zijn mijn ervaringen, zijn er nog mensen met andere ervaringen ?

gr,

hapsetchut

Bedankt voor de reactie, ik maakte me al wat zorgen. Maar dit is een opluchting.
Zoizo dat ze in Hurghada vrij soepel zijn. Ik heb ook nog nooit gehoord dat er iemand in dit geval is opgepakt in hurghada. Mooi dat hand in hand lopen gewoon kan.

En bij dat appartement wat hij had hoefden we geen orfi papieren te hebben en dat ging makkelijk het enige verschil is dat ik nu wat meer nachten met hem in het appartement met hem door breng, maar dan zal de kans neem ik aan niet groter zijn. ben vaak met hem op stap geweest in Hurghada vorige vakantie en overal was wel politie maar er is helemaal niets gebeurt zal nu ook wel goed gaan. Hij weet namelijk ook goed wat wel en niet mag in Egypte.
Hij kent de regels goed. dat is een voordeel.

Het is idd ook logisch dat in een hotel geen Egyptenaar met een toeriste binnenmag dat wist mijn vriend ook en dat zijn regels. Geen probleem als ik een appartement met hem kan regelen. Hij regelt het voor mij. Vorige keer ging het prima. Zal nu ook wel lukken.

Jij hoeft gewoon niks te vrezen, als er iemand moet schrik hebben, is het je vriend wel, de politie zal eerder hem in de boeien slaan en naar het bureau brengen dan jij bij controle, de toeristen zijn in egypte beschermd, daarom dat er daar zoveel politie rond loopt.
In principe mag een moslimman geen gemeenschap hebben met zijn vrouw voor het huwelijk volgens de koran, maar eigenlijk wordt het oogluikend toegestaan met dat orfipapier. Als je zo’n papier hebt en je krijgt controle, kunnen ze je niks maken.

gr,

hapsetchut

Ik zal het ook erg vinden als hij opgepakt word hij is wel mijn vriend.
Hij zei zelf dat we daarom ook voorzichtig moeten zijn, en hij heeft wel gemeenschap voor het huwlijk dat maakt hem niks uit.

Maar we blijven gewoon voorzichtig dan kan er niets fout gaan.

ik begrijp je bezorgdheid meisje, tuurlijk zou ik ook niet willen dat hij opgepakt wordt, ik wou je alleen maar gerust stellen, dat het eerder voor hem op te passen is, daarom is het beter dat je voorzichtig bent en niet zoent op straat.

Ik begrijp het. Het is zoizo een geruststelling. Mijn vriend begrijpt ook dat hij moet uitkijken.
Het is natuurlijk een regel van de wet in Egypte.

He,

Tip voor goedkoop bellen naar Egypte ( slechts 4 ct per minuut )
www.dialnow.com
Account aanmaken en geld opzetten.
Super handig en geen oplichterij, Ik bel mijn man iedere dag zo’n 4 keer en ben per maand meestal maar zo’n 15 tot 20 euro kwijt :wink:

Ik heb hier een mooie afbeelding van een schilderij van een farao. Mijn Egyptische vriend heeft wel wat het uiterlijk van Toetanchamon :wink:

https://www.1st-art-gallery.com/thumbnail/110645/1/Death-Of-The-Pharaoh$27s-Firstborn-Son.jpg

dan heeft die een heel leuk koppie zeg… weet je al wanneer je weer die kant op gaat?

Hoe is het verder met iedereen?

Al wat gehoord of hij deze kant op mag komen MarMah? Hier gaat alles goed, cadeautje laten afgeven bij Herpeltje, dus hij krijgt gewoon een cadeautje op zijn verjaardag van me!

Ja mijn Egyptische vriend is ook heel erg knap. Het is een beauty en een schatje.
Hij is de knapste die er rond loopt in het hotel waar hij werkt.
En hij lijkt veel op Toet, dat was het eerste wat me opviel aan hem.