'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Leuk is dat he dat heb ik ook van me vent. We begrijpen elkaar zo goed we hoeven elkaar alleen maar aan te kijken en echt zoveel lol hebben we samen. We lijken zoveel op elkaar en ja dit is zo heerlijk dat heb ik nog nooit meegemaakt met die nederlandse mannen. We kunnen ook zo goed met elkaar praten en dat is zo fijn. Goed om te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat.
Oohh drachten een vriendin haar ouders wonen daar. Ja het examen moet wel goed komen veel leren en dan komt het wel goed hoor maar het is wel een lange procudure veel geduld moet je hebben. Maar goed dat heb ik er wel voor over voor de liefde van mij leven.

Ja bij ons is dat ook zo, we hoeven elkaar alleen maar aan te kijken. Mijn ex-vriendjes waren Indonesisch, moluks, japans. Maar daar heeft het geen één keer mee geklikt. Ik val niet op westerse mannen, bij mij zijn het altijd getinte jongens geweest.

Mijn vriend en ik voldoen verder wel aan alle eisen. Ik heb op de website van het IND gekeken. Alleen moet je een aantal van die eisen zelf regelen; 2 partners moeten samen wonen op hetzelfde adres, je moet getrouwd zijn dat kun je regelen. Mijn appartement is te klein voor 2 personen dus ik zal als mijn vriend optenduur naar Nederland komt ook een woning voor ons 2en moeten zoeken. Het inkomen is bij mij geen probleem.

maar ik vroeg me af, moet hij ook werk hebben in Nederland?

Nee hij hoeft geen werk in Nederland te hebben dat komt allemaal als hij eenmaal gevestigd is bij jou in Nederland. Jij moet aan het eis voldoen en daarmee kan je dus jezelf en je partner onderhouden.

ja een egyptenaar mag met een europees(kristen)meisje huwen- maar probeer als egytische kristen meisje es met een moslim man te huwen(die moeten zich tot moslimvrouw bekeren)—;;; en zoals camilla zei en ik ook (jij zal je partner moeten onderhouden) ze bewijsjes vragen over jou loon enz
, want gij komt binnen- ik kan me voorstellen dat het met die moluk-japanner niet lukte azie,bah om op te kotsen(mijn ex is een indier) nou wat die voor respect hebben voor een vrouw,grenst aan het ongelooflijke- sterkte meisje.

Hoi Allemaal,

Tjonge jonge,
Ik heb door mijn advocaat een bezwaarschrift laten indienen en zelf persoonlijk contact gehad met ambassade in Cairo.
Op dit moment wordt meer als 90% van de aanvragen afgewezen.

Vestigingsgevaar te groot. Lang gesprek gehad en zij geeft toe dat het heel moeilijk aan te tonen is dat hij werkelijk terugkeert naar Egypte.

Dus nu gaan we het opnieuwe proberen want de papieren waren verder in orde. We moeten haar overtuigd krijgen dat hij terugkeert. Zelfs al zou ik mee terug vliegen naar Cairo dan nog is dat geen garantie.

Wel denk ik dat ik nu mee ga naar de ambassade bij de nieuwe aanvraag in Cairo.
Het zal niet makkelijk worden.

Daarom Binacos wat hebben jullie kunnen aantonen dat hij terug zal keren?
Misschien een tip voor ons?

Marmah

Ik heb even contact opgenomen met de IND alleen voor informatie, ik dit jaar nog geen actie ondernemen. De IND stuurt alle informatie over verblijfsvergunningen, loon, samenwonen etc per post naar me toe. De informatie die ze me toesturen staat niet op internet en is dus zeer uitgebreid. Dus dan lees ik het één en ander.

Mijn exen waren echt totaal niks, ik val totaal niet meer op aziaten die hebben inderdaad geen respect voor hun vriendin of vrouw. Ze hebben het heel laf uitgemaakt door hun nieuwe vriendin of exvriendin te laten opbellen en te laten zeggen’’ blijf met je poten van Mn vriend af,
Hij moet jou niet meer’’
ineens zonder te waarschuwen hadden ze een andere vriendin of ze hadden hun ex weer terug. (bah om te kotsen inderdaad)

Zo zijn Egyptenaren nou gelukkig niet, die hebben wel respect voor hun vriendin/vrouw. Ze zijn lief en zachtaardig. Aziaten zijn juist keihard, en westerse mannen vind ik vaak totaal geen mooi uiterlijk hebben. daar val ik echt totaal niet op.

Met Egyptenaren voel ik me echt verbonden. Ik ben ook helemaal gefacineerd door het oude Egypte: de farao’s, de goden, de tempels echt super.

aziaten kots kots kots (ja hun gezichtsverlies hee !!!) en wij dan. ja vestigingsgevaar is inderdaad groot, ma ja .x

Ik wil heel graag terug in juli, maar dan gewoon alleen (voor de eerste x). Ik ben alleen heel benieuwd wat mijn ouders gaan zeggen, heb heel erg het gevoel dat ze niet gaan toestemmen en het hele feest niet door gaat

Ben nu hard aan het werk om mijn ticket bij elkaar te sparen en zodra ik het geld heb, wil ik het mijn ouders gaan voorleggen
 Vriendje wilde ze evt. ook nog wel aanspreken aan de telefoon, maar ik weet allemaal niet of het gaat helpen

Iemand nog ideetjes om het zo goed mogelijk aan mijn ouders te brengen en de kans op het antwoord JA te vergroten? :wink:

Nou vertel hun dat je heel graag je vriendje wil opzoeken in Egypte en daar heb je natuurlijk recht op.
Dat het dan voor jou een leuke zomer wordt samen met hem. En dat je jezelf makkelijk kan redden in Egypte samen met hem.
En dat je al je geld bij elkaar hebt gespaard speciaal om hem op te zoeken.
Vertel het op een enthousiaste manier.

Ik mag ook van mijn ouders Mn Egyptische vriend opzoeken in Juni a.s
want zij weten wel hoe gek ik op hem ben en zij vinden dat leuk voor me.

Maar ja iedere ouders kunnen natuurlijk verschillende meningen hebben.

hoop voor je dat het gaat lukken. Sucses!

Mijn ouders zijn nogal beschermend

Ik ben 20, maar ze laten me liever niet alleen gaan denk ik

Maarja, niet geschoten is altijd mis, al vrees ik er voor.

Mag ik vragen hoe oud jij bent?
[edit] lees in je vorige post 22 jaar
 Scheelt niet zoveel dan, zijn mijn ouders misschien toch iets te beschermend/zeurpieterig :stuck_out_tongue:

Ik ben 22, ik mag natuurlijk zelf bepalen of ik wel of niet ga.
Maar mn ouders zijn ook bezorgde mensen ook al ben ik volwassen.
Dus zij hebben ook hun meningen. Maar tegen houden kunnen ze mij natuurlijk niet.
Maar ze kunnen me wel dingen aanraden om te doen dus tips geven of dingen die
ik wil gaan doen wel verstandig zijn of niet, maar ze weten wel
dat ik mezelf makkelijk kan redden in Egypte, ik reis vaak alleen. Dus ze vinden het zoizo oke.

Ik reis eigenlijk nooit alleen, ben nu 3x samen met een vriendin in Egypte geweest en dat was het
 :stuck_out_tongue:
Maarja, ik wacht eerst tot ik mijn loon heb de 22e en tot die tijd maar eens bedenken hoe ik het ga aanpakken

Ik ga Mn vriend opzoeken dan ben ik in Egypte niet alleen. Want ik breng alle tijd alleen met hem door. en als ik een vriendin mee zou nemen zal zij maar wat alleen zitten de hele vakantie omdat ik bij mn vriend ben dat zal dan wat sneu voor haar zijn, dus daarom ga ik alleen. Kan ik mooi alleen met hem de tijd doorbrengen.

tbeste daar!

Dankje.

Gaan er nog mensen eind van deze maand richting Hurghada en willen een cadeautje voor me mee nemen naar daar?? Mahmoud is 31 mei jarig!

@ Mosay ik kan me jouw ouders best wel voorstellen, al heb je ook wel een leeftijd bereikt dat jij je eigen keuzes te maken. Je hebt hem nu al een paar keer gezien, dus weet dat hij te vertrouwen is
 dat moet je gewoon je ouders goed laten weten, dan komt het best wel goed hoop ik voor je!
Kusss

ik ben er in juni-

hallo allemaal, ik ben dus ook even gek op mijn ventje zoals jullie blijkbaar allemaal. Ik dacht altijd dat ik misschien wel naïef was, ik word veertig dit jaar
 bwah! Zij zien graag zien helemaal anders. bij ons denken mannen eerst wat hun vrienden en omgeving van hun vriendin zouden denken voor ze overwegen met je buiten te komen. Daar moet iedereen zich bij hun keus neerleggen. Men veroordeelt er niet. Ik zag ook enorm op tegen reactie van mijn familie, is uiteindelijk toch meegevallen, en dan nog, blijf jezelf en leef je leven trouw aan je eigen normen en waarden, niet die van een ander, raak je nergens mee. Ik kan het weten na een scheiding en met 2 opgroeiende pubers, die ook al hun mening spuien over hun moeder. Zijn het de ouders niet, 't zijn al je kinderen, of je ex. niets van aantrekken, maar probeer wel goed te plannen. Wat visum Nederland betreft, weet ik niets, maar ik weet wel dat de ambassade indient en advies geeft, maar eigenlijk niet zelf beslist en dat ook niet in de hand heeft, in België dan toch hé. Zakelijke redenen zijn soms sterker als argument voor een vergunning. Wie heeft ervaring met het aanvragen in andere landen of op Europees vlak? Ik ben systematisch aanwezig in Hurghada. Je mag me altijd contacteren, voor tips, een drankje, zonnenamiddag of als je van de luchthaven wil afgehaald worden. Of als je ouders iemand ter plaatse willen kennen om te contacteren. Misschien speelt mijn leeftijd hier wel een voordeel? gr Ilse

laat iets weten.

Suusje, ik ben in Egypte vanaf 25 mei , dus je zegt het maar hé als ik iets moet afgeven?

Ilse

hey herpeltje, dat is fijn om te horen. zo weten we wel ergens naar toe als we in hurghada zijn, in september kom ik die kant uit, lol !

gr,

hapsetchut