'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi,
Ook al verliefd…
Er valt al heel wat te lezen op dit forum over hetgeen je vraagt. Al met al is het niet makkelijk om een Egyptenaar naar NL te halen. Ten eerste al niet voor een toersitenvisum laat staan voor een verblijfsvergunning. Kijk vooral ook op de site van de IND. Maar loopt je niet al te snel overal op vooruit nu? Wij allemaal op dit forum herkennen je gevoel maar we kennen ook de Egyptenaren. Dus mijn advies is leer elkaar eerst heel goed kennen, veel praten etc, elkaar vaker dan 2x zien voordat je besluiten gaat nemen. Er zijn al veel te veel nare ervaringen bekend! Ik wil helemaal niet belerend zijn naar je en hoop dat ook jij een van de goede jongens hebt getroffen, net als ik.

Wellicht krijg je nog veel meer reakties hierop!

groetjes Clejo.

Hey Anke,

welkom op dit forum. Leuk voor je dat je ook een egyptische jongen hebt ontmoet, al is het niet altijd even leuk haha…en dan heb ik nog maar kort ervaring ermee!
Ik vind wel dat je snel gaat om nu al over trouwen te praten hoor, maar dat is mijn mening en is natuurlijk voor iedereen verschillend. Mahmoud en ik hebben het nog nooit over trouwen gehad, maar wij hebben ook nog geen echte relatie. Maar ja soms moet je keuzes maken.

Maar jij hebt hem dus ook in Hurghada leren kennen? We gaan trouwens rond dezelfde periode terug! Welk hotel heb je hem leren kennen? Zag trouwens in je profiel dat je van qaud safari houdt, toevallig Mahmoud als gids gehad? hahaha

Ik weet helaas niks van hoe het gaat om hem hierheen te halen, want daar ben ik niet mee bezig! Maar er zijn wel meiden hier op het forum die er ervaring mee hebben en weten hoe vreselijk lastig het is! dus die zullen je ongetwijfeld advies kunnen geven!

@ Marmah, weet je al wat meer of is het nog steeds afgewezen??

Kus

Beste Suusje en :zon02:lotgenoten,

ik ben pas sinds kort lid van Wereldwijzer, ben zelf Belgische. ik ben sinds 1 april, moet wel lukken gehuwd met een Egyptenaar. en zoals de anderen je zeggen, zou ik ook hetzelfde zeggen, ga op je gevoel af, maar blijf kritisch. Wat voor familie hij heeft en hoe zij reageren, zegt inderdaad ook veel. voor mij was het fantastisch, ik had na 2 dagen echt het gevoel één van hen te zijn, ondanks de taalbarrière. zelf werk en woon ik gedeeltelijk in Egypte, doordat ik nog kinderen heb in België, die natuurlijk belangrijk moeten blijven en geen schade ondervinden. Zelf woon ik in Hurghada, zijn familie is van 45 min van Caïro. Als je in Egypte bent, laat iets weten! zou ik ook aan de andere meiden willen zeggen, maar 'k weet niet hoe ik dat hier moet doen. Weet je soms iemand die een huis in aankoop wil delen met mij of er gedeeltelijk wonen? Het is financieel zwaar, maar het heeft 4 kamers, dakterras, 2 zwembaden vr de deur en pal aan zee, 100m. het is eigenlijk voor vakantie, maar zou het ev verhuren, of met enkelen delen. Ben er zot van , bijna even gek als van mijn Egyptische man, Passam! groetjes, en veel succes, Ilse x

hoe grappig, ik zet net de reisfoto’s van Ank te kijken zie ik Mahmoud op de achtergrond staan hihi leuk om te zien

Wohw, ik vind ook wel dat er al snel over trouwen gepraat wordt…
Ik heb nu iets met mijn egyptenaar sinds oktober, en het nog niet over trouwen gehad… :wink:

Maargoed… Heb een vraagje, als jullie richting Egypte gaan, waar boeken jullie dan goedkope tickets? De goedkoopste tickets die ik kan vinden komen toch rond de €500,- uit…

En klopt het dat als je je Egyptenaar via België laat komen, dat net ietsje pietsje makkelijker gaat dan via Nederland, omdat de regels daar nog strenger zijn??

ik denk dat ik bij transavia of arkefly ga boeken, is 430,- ongeveer, goedkopere kan ik ook nergens vinden en ik vraag me af of helemaal last minute boeken goedkoper is, maar ja dat is ook weer een risico!
Van de regels hem hier heen halen weet ik niet veel, hoor alleen wel dat het via belgie makkelijker is. Maar moet je dan niet zelf ook een adres in belgie hebben?

als belgische boek ik mijn vliegtuigticket altijd bij thomas cook of jetair, als je op voorhand weet wanneer je gaat, kan je gerust zoeken op het internet wat het goedkoopste vliegtuigticket is, hoe vlugger je boekt, hoe goedkoper natuurlijk.

wat het trouwen betreft, zou ik nog de kat uit de boom kijken en voorzichtig zijn, vind het raar dat er al zo vlug over trouwen gesproken wordt en dat hij zeker bereid is om in Nederland te komen wonen, ik wil die jongen niet veroordelen maar wees aub voorzichtig, want je weet maar nooit. Het is zo verleidelijk om een leuke europese vrouw te ontmoeten en verliefd te worden, vlug de visa op zak en hupsakee, de buit is binnen. Kijk uit je doppen, wees voorzichtig, het feit dat hij als ober werkt in een hotel in hurghada, doet me vragen stellen. Geef hem het voordeel van de twijfel, je ziet wel maar ga aub niet te vlug.

gr,

hapsetchut

ik wil hier ook niet oordelen over aanstaande relaties-huwelijken-maar kijk goed uit-dat inburgeringsexamen met de taal erbij vind ik suuuuper in nederland,bij ons in belgie is dat niet!ja velen denken inderdaad europees knap meisje , visa en hop mn eitje is goed gebakken(ze komen met hun kont in de boter terecht) en weten dat verdomd goed, ook de famillie juicht meestal al pieperdehoi, (europees meisje,die zal ons wel helpen) kijk gewoon goed uit of die jongen niet teveel problemen heeft- ik scheer niet iedreen over dezelfde kam ,maar heb het zelf meegemaakt,drmee ken ik hun trukken- x

Hallo

Dat we het al over trouwen hadden is de rede dat het gelijk raak was met de liefde. Ik blijf natuurlijk altijd kritisch. Ik ben niet naif. Maar ik had zo een gevoel dat ik mijn Egyptische vriend al heel lang ken. Dat is natuurlijk niet zo, maar het klikte gelijk tussen ons. Het is een hele serieuze jongen
en hij heeft zijn ouders zelf over mij vertelt. Ik had zijn moeder even aan de telefoon toen ik hem belde. Zijn ouders wonen in een dorpje 3 uren vanaf Luxor en mij vriend woont in Hurghada. Ik heb hem ontmoet in Sonesta Pharaoh.

We hebben dezelfde interesses en houden van dezelfde muziek en zo zijn er nog meer dingen. We hebben voor dat we elkaar zo kort kennen dus wel al een echte relatie. Maar je moet altijd even afwachten hoe het allemaal gaat lopen natuurlijk.

Maar bij mijn ex-vriendjes heeft het nooit geklikt, vanaf het begin waren ze afstandelijk en vervolgens lieten ze niks meer van zich horen. Dus dat zijn nooit vaste relaties geworden.
Maar bij mijn Egyptische vriend klikte het vanaf het begin zoiets voel je gewoon. Dat het zo klikte heb ik eerder met geen één jongen meegemaakt.

Hij is niet streng als moslim opgevoed. Hij mag gewoon met een westerse vrouw trouwen en hij wordt niet uitgehuwlijkt.
Hij is een moderne Egyptenaar.

Hij is erg knap, en voor zo een mooie jongen totaal niet arrogant.
Maar hoe het gaat lopen weet niemand, want niemand kan in de toekomst kijken. Maar hoe het nu zit zit het in ieder geval prima:zon02:

Je kunt geen mens in het eerste opzicht vertrouwen. En ik weet dat er ook verkeerde Egyptenaren tussen zitten. Ik heb een voordeel; want onbetrouwbare mensen heb ik razend snel door. Dat is altijd al zo geweest.

Mijn vriend heeft veel over zichzelf vertelt, hij heeft geen problemen hij liet foto’s van zn familie zien. Hij heeft een goede band met Zn broertje en zusje. Dus dat is een goed teken.

Zn laatste relatie was 4 jaar geleden. En hij is niet het type dat iedere westerse vrouw versiert die maar bij hem in de buurt komt.

Mijn vriend lijkt wel wat op Toetanchamon. Hij heeft net zo een uitdrukking als het gouden masker van Toetanchamon wat het portret van de farao voorstelt. :slight_smile:

Ankhesenamun,

begrijp me aub niet verkeerd hé meisje, ik gun je geluk van harte en ik hoop écht voor jullie dat je de ware liefde hebt gevonden.
geniet ervan !

gr,

hapsetchut

Dankje wel. Ik snap dat je met ieder persoon de kat uit de boom moet kijken.
En ik wil natuurlijk ook niet alles te snel regelen. Geen mens is in het eerste opzicht te vertrouwen. Maar natuurlijk zijn niet alle Egyptenaren onbetrouwbaar. Ik blijf zoizo voorzichtig.
:wink:

Ankhesenamun dit zeg jij:
Hij is niet streng als moslim opgevoed. Hij mag gewoon met een westerse vrouw trouwen en hij wordt niet uitgehuwlijkt.
Hij is een moderne Egyptenaar.

Een moslim man mag gewoon trouwen met een westerse vrouw (christen) maakt niet uit of hij streng of niet streng is opgevoed dit maakt hem niet gelijk een moderne Egyptenaar zeker niet als jullie al zo snel over trouwen spreken.
Ik zal idd nog een aantal keer gaan om te kijken hoe het dan is en zijn familie ontmoeten. Het is een gedoe om iemand buiten Europa naar hier te halen. Je moet in Nederland aan een inkomingseis voldoen en vele voldoen daar niet aan en verhuizen naar Belgie waar deze eis lager is al is het wel even lastig en lang wachten kijk op de site ind.nl staat alles op. Ik ben bijna 2 jaar gelukkig getrouwd met een Egyptenaar en ik ben in Belgie gaan wonen en we zijn nu in afwachting van de uitslag van de visumaanvraag ik hoop dat hij snel bij mij mag komen.
Succes allemaal.

Hij wil ook niet direct trouwen, als ze gelijk willen trouwen gaat er wel een belletje rinkelen.
Hij wil pas trouwen als we elkaar goed genoeg kennen. Hij zei zelf dat gelijk trouwen te snel is en daar ben ik het ook mee eens. Maar ik zal hem moeten leren kennen door 3 keer per jaar naar Egypte te gaan en veel te videobellen met webcam via Yahoo en msn, één keer per week per telefoon te spreken (vet duur om iedere dag naar het buiteland te bellen) en te sm’s-en.
Ik kan niet het hele jaar door in Egypte zitten. En als hij naar Nederland wil komen dan moet je getrouwd zijn, anders blijft het een afstandsrelatie. Maar zo ver zijn we nog niet en we zien wat de tijd ons brengt. Als het contact na anderhalf jaar nog zo goed is, dan kan ik wel eens verder kijken.

Ja zo is het, het kost veel geld maar als je alles kan bespreken met hem en je voelt je er fijn bij dan zal ik ervoor gaan. Bij ons ging het ook erg snel hoor en we zijn nog steeds gelukkig.

Ik heb trouwens ook alle voorwaarden van een verblijfsvergunning gelezen, en ik weet wat de regels zijn. We voldoen aan alle voorwaarden mits hij het inburgering examen zou halen.
Belgie is makkelijker om samen te gaan wonen. Nederland is alleen maar aan strenge regels verbonden. Het probleem is dat ik met mijn familie helemaal in het noorden van Nederland woon en ik heb een goeie band met mijn familie. Dus Belgie is te ver om te wonen van mijn woonplaats als mijn familie in limburg of noord - brabant zou wonen dan zou ik wel met hem in Belgie kunnen wonen, maar dat is niet zo. Daar zijn de regels blijkbaar een stuk makkelijker.

Maar ik neem echt wel de tijd om hem heel goed te leren kennen.

Je zal ook in Duitsland kunnen gaan wonen ook daar zijn er minder eisen ik weet niet of dat in de buurt is bij jou woonplaats.
Mooi zo leuk hoor.

Fijn voor je dat het zo goed gaat. Ik kan ook alles bespreken met mijn Egyptische vriend. We hebben het samen erg leuk. Hij is erg lief en zachtaardig. Eerlijk gezecht heb ik niks negatiefs van hem gezien wat mij niet beviel, ook niet met het contact op afstand.
We zitten samen erg op één lijn dat is wat me opviel. Als 2 partners te verschillend zijn kunnen er ruzies en meningverschillen ontstaan. Maar bij ons is daar tot nu toe geen sprake van.

We gingen iedere avond samen uit in Hurghada, zaten tegen elkaar en mijn vriend zei nog dat wij elkaar zo goed begrijpen. Echt super.

Ja Duitsland ligt redelijk in de buurt, provincie groningen grenst aan Duitsland.
Ik woon in Groningen, maar mn ouders in friesland Drachten. Ik kijk eerst of het in nederland gaat lukken, mijn vriend zal het examen best wel aankunnen. Mocht het echt niet lukken dan kan ik Duitsland nog proberen.