maar wat wil je hiermee zeggen? Kan ik Mahmoud niet vertrouwen? Of die ander die over mij gepraat heeft niet?
Ik weet zelf dondersgoed hoe mannen zijn en echt niet alleen de egyptische mannen… en ik ben ook altijd op mijn hoede hiervoor! Maar ja als je het niet probeert kom je er toch nooit achter he! Dus ben heel benieuwd hoe je dit bedoeld!
ha-goed gesproken hatseptchut-het verhaal van de vingers-zooooo typisch voor egyptenaren,- gewoon uitkijken,en je niet laten manipuleren door die gasten- ik reis rond die periode waarschijnlijk ook naar egypte suusje(hurghada)- ps(beetje cruu,gn enkele man is een traan waard)
Het is me idd al verschillende keren overkomen, niet in liefdesrelaties maar in vriendschapsrelaties. Ik ben steeds voorzichtig en moet steeds lachen als ze mij hun beroemde woorden zeggen. In maart ll is het mij terug overkomen, een vriend van een vriend kreeg van mij een tweede kans om hem te bewijzen. Hij beweerde zo’n goed man te zijn die iedereen in nood trachtte te helpen, hij hielp wel maar aan de andere kant probeerde hij ook te stoken en alles kapot te maken. Naderhand bleek hij een corrupte drugdealer te zijn. Het was hem bijna gelukt om mij aan zijn kant te krijgen maar het stemmetje in mij zei om toch voorzichtig te blijven. Uiteindelijk is hij door de mand gevallen en bleek mijn intuitie te kloppen. Zo zie je maar.
Suusje,
Ik bedoel zeker niet dat Mahmoud niet te vertrouwen is, eerder die ander die de ruzie heeft veroorzaakt tussen jou en Mahmoud. Ik ga Mahmoud zeker niet veroordelen want ik ken hem helaas niet, er zitten er toch ook nog goeie tussen; maar ik zou hem zeker nog niet opgeven en de kat uit de boom kijken, hem de voordeel van de twijfel gunnen, zolang je écht niets negatiefs ondervonden hebt, gewoon blijven genieten van de momenten dat jullie samen kunnen beleven en naar je eigen hartje luisteren. Het is zoals je zegt, als je nooit de kans neemt, zal men het nooit weten.
Een ingoede egyptenaar vertelt geen kwaad over mensen die hij niet kent.
In ieder geval wens ik je alle geluk van de wereld toe en een fantastische reis. Geniet !
Raks,
Ben blij je hier te zien en dat je alles wat ik beweer, kunt bevestigen. Hoe is het nog met jou ?
Nu snap ik idd beter wat je bedoeld, en ik weet dat je helemaal gelijk heb. Die andere jongen is ook zeker niet te vertrouwen en ook naar Mahmoud toe ben ik nog steeds wantrouwig en dat weet hij ook. Ik test hem voordurend zonder dat hij het door heeft, hopelijk! Dat komt toch door de vele verhalen die je her en der leest en de reacties die ik van mensen krijg als ik glunderend over hem vertel hihi… maar ik heb ook besloten het een kans te geven, je weet maar nooit, misschien is hij wel 1 van die weinige goede, ik hoop er over 6 weken achter te komen.
Raks, leuk dat je daar ook bent rond die periode, we hebben er tegen die tijd nog wel even contact over als je het leuk vind! En idd geen enkele man is een traan waard, en ik ben ook heel blij dat ik nog geen 1 keer een traan heb gelaten voor Mahmoud, niet omdat ik hem niet mis hoor en me af en toe daar niet rot door voel, maar omdat ik voor mezelf heel sterk het gevoel hem ik zie het wel. En in het verleden al te veel onzin tranen gelaten om die rare ex vriendjes van me!
Nou ik duik me bedje in, heb lekker me laatste nachtdienst gehad, dus nu heerlijkj 3 daagjes vrij!
Marmah, super dat het je vriend gelukt is het visum te krijgen!
Misschien nog en beetje te vroeg maar alvast veel plezier samen in NL. Benieuwd wat hij van ons land vindt.
Aan de ene kant zou ik dolgraag meegaan. maar zoals ik al zei, maar ik heb het gevoel dat ik Ahmed te weinig ken om dat te doen. wij hadden niks met elkaar toen ik daar was. Naar waar zou je precies gaan in Egypte? Groetjes
Tjonge jonge wat een gedoe zeg. Nu is hij om een (retour) ticket in Sharm el Sheikh dan even met de bus naar Cairo waar hij morgenochtend dit ticket moet laten zien en dan…hopelijk de definitieve stempel. Bus in naar Sharm en weer werken.
Helaas hoorde ik al weer dat er een man ook toestemming had gekregen voor Engeland en zijn ticket toonde op het consulaat, hij toch geen toestemming kreeg. Wilde voor twee maanden gaan, beetje dom als je als reden vakantie opgeeft.
Dus nog even twee dagen in onzekerheid. Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar mij kost het aardig wat energie al dat gedoe en gebel. Had ik de staats maar gewonnen dan >>> morgen nog daar naar toe en kon ik lekker lang blijven om te zien hoe het is om echt samen te zijn. Want het blijft nu vakantie op vakantie.
gelijk heb je, ‘even’ op vakantie naar NL is het zeker niet
maar jullie zijn al een eind op weg gelukkig.
tja, ook ik heb helaas geen prijs in de loterij gewonnen anders wist ik het ook wel
maar we blijven positief, toch?
ja hoor gewoon heel goed uitkijken,want ze kunnen heel goed manipuleren,vooral met vrouwen- sterk zijn is de boodschap en hun zeker niet laten zien of voelen dat je radeloos verliefd op hun zit te wachten- ja egyptenaren geraken heel moeilijk aan een visa- hun beroemde woorden, hie das waar ontmoet je 10 egyptenaren 9 vertellen bijna identiek hetzelfde, raar tog hee! ?? ik moet er ook altijd om lachen, studeren die dat in ofzo,als je daar zo,n 4weken bent ken je hun verhaal op je duimpje(man man tog) met mij gaat het redelijk hoor(nog niet 100 percent okee) ma ja- suusje slaap lekker ,want nachtdiensten zijn tog wel zwaar he- ik ga straks lekker bellydansen- x
Ja Raks,
Waarschijnlijk omdat ze het allemaal al eens geprobeerd hebben.
Heb vandaag diverse malen met mijn councel in Cairo gesproken en deze heeft gewoon bevestigd wat mijn vriend heeft gezegd. Teveel Egyptenaren hebben een vestigingsgevaar en dat is het enige dat wij in NL niet willen.
Dus de verhalen dat het heel moeilijk is kloppen gewoon.
En daarbij je weet ze moeten vele uren werken en dan is dit gedoe ook wel heel vermoeiend. Mijn vriend is na zijn nachtdienst om 12.00 uur vanmiddag dus bezig met ticket en dan om vijf uur naar Cairo en morgenochten om negen uur op het consulaat met ticket en dan weer terug naar Sharm om direct te gaan werken.
Maar goed voorlopig willen we dit allebei. Ik vind dat hij NL gezien moet hebben voordat hij nog meer toeristische praat gelooft. En hij mij kan begrijpen dat ik in Egypte niks te zoeken heb. Ik moet nl. in deze periode af en toe werken en jureren. Dan zal hij ons tempo eens zien :wereld:.
Maar ik weet dat er ook anderen zijn. En ik ga nog steeds niet roepen ik heb de beste maar ja als we niks proberen weten we het nooit. En beter spijt van wat je gedaan hebt dan spijt wat je niet gedaan hebt.
Vanmorgen is mijn vriend om 8.00 uur naar de ambassade geweest waar hij zijn origineel ticket en paspoort af moest geven. Mocht het vanmiddag terug op halen en…afwijzingsbeschikking met als reden : niet genooeg aantoonbaar dat hij terug zal keren naar zijn land.
vind het heel jammer Marmah, voor jou en jouw vriend, maar hou de moed er toch in, had hij dan geen retourticket naar egypte ? Dat ze dat nu toch afwijzen, heel vreemd hoor.
Dag Marmah, vind het echt heel jammer voor jou. Hopelijk komt alles toch nog in orde. Alvast veel sterkte en ik zou zeggen: niet opgeven, blijven vechten.
Echt vervelend dat het zo’n enorm gedoe is om een Egyptenaar naar Nederland te halen…
Sterkte er mee Marmah…
Kan je niet als je je vriend bijv. voor 2 weekjes over wil laten komen, hem via België o.i.d laten vliegen? Aangezien de regels daar iets minder streng zijn?? Of is dit ook geen optie? (Dit vraag ik ook omdat mijn vriend evt naar Nederland kan komen)
Ben zelf net terug van een weekje Egypte, enorm genoten en wil echt weer terug… Zal nu alleen wat lastiger worden, hoop dat ik in juni een weekje kan gaan als het niet te duur wordt en mijn ouders er mee in stemmen dat ik alleen ga…
jammer voor jou ,maar eerlijk gezegd verbaasd het me niet- mn vriendin woont al 10jaar in egypte met haar vriend samen-gij is ook nog nooit in belgie geraakt ,mits vele pogingen-- de ambassade moet 100 percent zekerheid hebben dat gij terugkomt. sterkte
Jee Marmah, dit had ik ook niet verwacht hoor. Zo zie je maar weer, we moeten nooit te snel juichen. Hoop echt voor jullie dat het alsnog goed komt, dit moet wel. Maar wat beschouwen ze dan als niet aantoonbaar genoeg? Als je dat nou eens weet.
Nou, ik duim voor jullie hoor, het moet gewoon gaan lukken.
ja je moet duidelijk te weten komen wat ze als niet aantoonbaar beschouwen(mischien te weinig zakgeld bij) met doel op de vrouw ginder zorgt voor mij(ambassades kennen die verhalen op hun duimpje—mijn ex is met 250 euro belgie binnen gekomen!!! nou dit zou in australie-amerika-zwitserland nooit lukken, gij is tenslotte ook jou man niet hee zij zien dat als invitation,jij staat in voor alles van als gij in jou land is-- probeer gewoon te achterhalen wat er fout liep-sterkte-
Ik heb sinds maart 2009 ook een relatie met een bloedmooie Egyptische jongen. Wij zijn allebij 22 jaar. Liefde op het eerste gezicht en ik had een appart gevoel net alsof ik hem al heel lang kende.
We hebben erg veel contact via email, msn, videogesprekken met cam, telefoon en we smsen veel. En ik ga over 5 weken weer naar hem toe in Egypte.
Hij werkt als ober in een hotel in Hurghada. Daar heb ik hem leren kennen.
Als we elkaar beter kennen willen we over een jaar trouwen. En hij wil bij mij in Nederland komen wonen en ik vind dat natuurlijk Geweldig.
We willen in Egypte trouwen in de stijl van de farao’s.
Maar ik vroeg me af hoeveel tijd het gaat kosten om een verblijfs vergunning te regelen voor hem. En hij moet ook nog het examen inburgering afleggen en we moeten trouwen zodat hij een verblijfsvergunning kan krijgen. Ik vraag me af hoeveel tijd dit allemaal in beslag gaat nemen. En hoe ik moet beginnen met dit process want er komt veel bij kijken om hem naar Nederland te halen optenduur.
We willen elkaar een jaar beter leren kennen en dan hoop ik met hem te trouwen en samen te gaan wonen in NL voor een verblijfsvergunning. Hoe moet ik beginnen met deze procedure? Heeft iemand hier verstand van?
Ik ben me maar alvast aan het orienteren op het gebied van verblijfsvergunningen.