inderdaad zo is het eenmaal lol
er wordt met mijn arabisch ook meer als eens gelachen haha
wie weet wat ik allemaal al verteld heb in het arabisch lol2
lol2 ja ik zal het ook niet weten
Hihi engels is soms ook lastig.
M vertelde helemaal in het begin eens over de keren dat ik mee ging in zijn groep met duiken dat hij dat wel lastig/moeilijk vond: i was feeling hardâŠ
Eh⊠ja⊠it was hard for youâŠ
Hahaa!
Funny funny! Suusieme was het maar waar! ![]()
Hadiya⊠dood in de woestijn teruggevonden? :s Ik dacht dat moslims allemaal zo heilig waren⊠Ik bedoel steel dan de juwelen, maar laat ze dan toch tenminste leven⊠alleja zo zou ik het doen ![]()
Goeike Camilla, hij leert het wel!
Ja je kunt er eens mee lachen, maar ik persoonlijk vind het lastig gevallen worden op de duur wel irritant hoor. Dan mag je nog op hotel zitten⊠achter elke hoek sta er wel iemand! Donât you have anything better to do! Zo wasi k vorig jaar in marsa alam en er was zo een padje naar het strand met allemaal leuke bochtjes, dus niet rechten door. Die ene kerel sneed telkens alle bochtjes af om mij toch maar voor te zijn om een praatje te kunnen slaan. Gelukkig liep het pad in de zee uit ![]()
grtjs
Suusje, jij bent al terug!!
Vertel eens hoe het was, ik ben echt benieuwd ! ![]()
ja zonnetje das wel waar maar denk dat er hier nu al genoeg tips op staan om ze zelf es âne kloot te draaienâ zoals wij in belgie zeggen ![]()
lol2
doen zou ik zo zeggen, probeer ze eens allemaal uit! lol2
haha, op welke manier uit proberen? ![]()
Nee nee, zoals al iemand zei : ik moet geen manwhore hebben ze. Zo iemand dat al op de helft van europa heeft gezeten! bahh!!!
Nu denk ik wel⊠van alle mannen die ik in Egypte al heb ontmoet en waarmee ik gesproken heb⊠hoeveel moeten er daar niet tussenzitten die iedereen afgaan! En dan te denken dat ze het op jou gemunt hebben⊠bahhh!!
lol2neenee bedoel dat er genoeg tips vernoemd zijn om ze zelf eens liggen hebben! niet om er letterlijk te gaan op liggen he lol2
Jaaaah! Misschien moeten we zo allemaal tips verzamelen tegen de volgende keer! als plan a mislukt hebt je toch nog altijd plan b! Toch? ![]()
Dan kan je eens goed lachen⊠dat hebben ze graag ![]()
Een vriend zegt wel: Als Mubarak aftreedt zal Egypte er nog veel mooier uitzien en de mensen vriendelijker! Ja maar diegenen die in het toerisme werken die gaan niet veranderen hoor!
Ik heb even een volledig andere vraag hier voor jullie, vooral voor de dames (en heren) die Luxor goed kennen ![]()
Wat is/zijn de rammenalle in Luxor??
Zijn dat die grote beelden van Ramses II of is dat nog iets anders??
(ben bezig aan mijn "huiswerk voor jetair :D)
Aaaaah! is het dan toch Egypte geworden?
Geruchten gaan weer dat hij vanavond of morgen af zal tredenâŠ
nee hoor weet bestemming nog niet en vrees dat egypte zal zijn
we moeten 2 excursies verkopen tegen volgende week, uitleggen in de 2 talen (ned/frans) en zo proberen te verkopen aan onze collegaâs
en er zit een dagje luxor bij off course :d
vandaar mijn vraag wat dit juist is⊠moet mijn excursie beetje degelijk kunnen uitleggen he ![]()
Doe die van Luxor dan maar goe! Zodat ze zien dat je kennis van Egypte op een hoog peil staat!
Dreetje, mijn mama komt binnen en zegt hetzelfde. Hij zou sevens een belangrijke mededeling doen⊠Hoop dat het een goeie is
Maar ja we zullen ons maar op het ergste voor bereiden , dan is de euforie achteraf eens zo groot!
ik doe mijn best!!
alles draait nu sowieso rond egypte ![]()
ben benieuwd naar toespraak straks!!!
al mijn excursies verhalen en dergelijke gaan ook meestal over egypte tijdens mijn opleiding dus ze weten denk ik al waar mijn hartje zit haha ![]()
M ook net gehoord aan telefoon, zat bij zijn familie en zijn allen naar televisie aan het kijken en ook in spanning aan het wachten op de toespraak⊠welk uur zou die zijn??
Ik vind t spannend!! ![]()
idd raks de hele top van het leger ed is bijeengeroepen dus dat is wss niet voor een taske koffie en ne cake te verdelen he lol2
en laat ons hopen dat ik er vlug geraak raks ![]()
en ja inwoners (europeanen) van egypte zeiden me ook al âidd mensen vermoord maar als ze zich als de hoer gaan gedragen in dit land hebben ze er zelf om gevraagdâ dus ik veronderstel ook dat het dan vooral om russische gaan lol2
och stout! niet mooi om met moorden te lachen, maar komt door al die grappige gesprekken hier van afgelopen dagen, voel me zelf ook al veel beter door de leuke gesprekken hier ![]()
ik vermoed dat ze de sfynxenlaan ( zoals de meeste gidsen ze hier noemen bedoelen)
dat is een weg die in de oudheid de tempel van Luxor met de tempel van karnak verbond . de laan begint aan luxortempel als je met je rug naar de obelisk en de tempel staat .
deze is een paar kilometer lang en tot voor enkele jaren zat het laatste gedeelte richting karnak nog bedolven onder de huizen en straten.
Men is een tijdje geleden ( weet niet juist wanneer ) begonnen met de restauratie van deze sfynxenlaan.
alle huizen en zelfs een moskee die op het einde van het domein van luxortempel stond is ervoor afgebroken.
de bedoeling is om de verbinding tussen de twee tempels zoals ze in de oudheid was te herstelllen. Zal niet gemakkelijk zijn want het geddelte richting karnak is zwaar beschadigd.
Als je naar de luchthaven rijd moet je over een weg die nog over een gedeelte van de laan ligt en kan je heel goed de laan zien.
Ik vermoed dat deze weg ook zal moeten verdwijnen en misschien komt er wel een brug over de sfynxen laan .
wat ook zou kunnen is dat ze het stuk bedoelen als je net karnaktempel binnen bent daar staan aan weerszijden ook rammen, maar dat is maar een kort stukje.omdat je zegt alléé is de kans groot dat het de lange
sfinxenalléé is.
sucses met je huiswerk