'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

als je verliefd bent zie je niet alles, is normaal!
het is niet dat je naief bent

In de sport heb je ook zoiets, en iedereen kent het: Het absolute onvermogen om de prestaties van een andere club in het juiste perspectief te zien. Zelfs als die andere kampioen wordt, is het niet omdat ze beter waren, maar wordt het kampioen van de armoede o.i.d.
Dan wordt er lachend gezegd dat hij door een rood/witte bril kijkt. Verblind door de clubkleuren en niet in staat de realiteit te zien.

Zoiets is het met dit soort verliefdheden ook. In eerste instantie lijkt het allemaal normaal, men is zich bewust van de risico’s en lijkt de signalen op waarde te schatten. Maar, zoals zij over het land en de mensen praten, lijken ze geen besef van de realiteit te hebben. Ze zijn gevoelig voor kritiek, en voelen zich dan bijzonder gauw gekwetst. Vaak verkeren ze in een sociaal isolement, want in de omgeving wordt de relatie afgekeurd. Geen intieme contacten waarmee je zulke zaken zou kunnen bespreken, en daardoor komen ze op een internetforum terecht.

En dan ontmoet men mensen met een boodschap die men eigenlijk niet wil horen. Dat brengt verwarring, want ook die mensen kunnen natuurlijk ongelijk hebben. Eigenlijk moet je je vooraf beseffen dat je, voordat je post, misschien wel dingen te horen kunt krijgen die je niet wil horen, en wat ga je daar dan vervolgens mee doen? Als je een relatie hebt met iemand waarover de omgeving zich voornamelijk afkeurend en negatief uitlaat, wat denk je dan te vinden op een openbaar forum? Enkel die goedkeuring of die bevestiging dat je het wƩl goed doet?

We zijn allemaal, tot op een bepaalde hoogte, vrij in ons doen en laten. Echter, we kennen de normen en waarden van onze cultuur, en van onze ouders en familie. De mening van de ouders is belangrijk, maar nog belangrijker is de mening van je vriendinnen. En als die het allemaal afkeuren, dan lijkt het typisch vrouwelijk te zijn om die goedkeuring of bevestiging elders te zoeken. En niĆ©t te bedenken dat die anderen misschien allemaal weleens gelijk konden hebben…

hey petry, j heb helemaal gelijk, daarom worden er ook altijd vele waarschuwingen gegeven aan de dames die net pas op het forum komen. Toch vind ik dat dit forum er ook is om respect te krijgen van anderen en dat ze je kunnen steunen. Sinds ik deze site kende heb ik regelmatig echt veel gehad aan de steun van de dames hier. tijdens ruzie’s word er veel meegeleefd en ook zijn er dan leuke en minder leuke dingen die ej hoort. dit is ten alle tijden goed, aangezien het je eventueel kan wakker schudden.

Ik weet nog heel goed dat t net uit was met N. bijna NIEMAND (ook niet uit mijn familie/omgeving, waar dan ook) heeft gezegd: Ik zei het toch! of Ik heb je gewaarschuwd!
er is maar 1 pers zei die zei: je hebt neits aan die mensen die dat zeggen, maar ik zag het vanaf het begin al aankomen. Aan dat sort mensen heb je ook niets.
Via de site en ook in mijn opmegiving heb ik heel veel steun gekregen en complimenten dat ik sterk was/ben.

Op t forum ben je niet perc op zoek naar bevestigingen. je wilt graag steun, raad (op een normale manier beschreven niet aanvallend) en je weet dat deze dames veel meer begrijpen over relaties met een egyptenaar dan andere mensen in de omgeving. er zitten hier een hoop meiden in hetzelfde schuitje:
verliefd geworden, getrouwd, dames die n einde hebben gemaakt aan de relatie, mensen die er vaak komen en veel hebben zien gebeuren en iedereen willen behoeden.

(vooral even op susu gericht maar ook anderen n btje) maar het blijft zo dat ik vind dat je best mag luisteren naar de mensen, maar volg je eigen weg, zoals je dat nu ook doet om daarheen te gaan. als dat voor jou goed voelt, doe dat dan, kijk en leer. je moet het zelf ondervinden anders leer je er niet van. maar laat wel altijd je alarmbellen rinkelen. gebruik neit alleen je hart maar ook je verstand altijd laten werken.

raks je zei dat ik neit welkom was in zijn dorp, maa rik was niet welkom in zijn huis tijdens de ramadam.
ik was al eerder in zijn dorp geweest en heb toen bij zijn tante gegeten. eht had een hele tijd geduurd voordat zijn moeder mij WILDE ontmoeten. vader en zusje had ik wel ontmoet tijdens mijn verblijf in zijn dorp.zijn moede rhad me ontmoet toen ze voor een paar dagen naar hurghada kwam met zn zusje.
aan echte liefde ontbrak het niet, maarja de rest was wel duidelijk…

2 likes

Ik belde hem gister. hij was thuis dus ik wilde ophangen… Maar hij zei dat het niet hoeft en dat we gewoon kunnen praten ā€˜ze verstaat geen Arabisch’ maar dat vond ik te gemeen en zei toch dat ik wilde ophangen en toen zei hij ā€˜ma elsalama’ en vandaag heb ik hem 2 keer gebeld en hij neemt niet op… zou hij boos zijn of is er iets gebeurd??

egyptische mannen kunnen nogal eens koppig zijn en ze kunnen ook erg goed zijnj in Negeren (nederlandse mannewn soms ook ja ;))
succes, ben benieuwd wanneer hij wat van zich gaat laten horen.

oja ik heb N. n bericht gestuurd en dit kreeg ik terug:
hey,Suzanne,
thanks for your clear msg,it is so strength of u to say it,to make the situation be clear,i will respect wht u said and really u r right we cant match or be togather anymore a lot of things has changed,nabil and suzanne who were togather in the past not like nabil and suzanne now.i am not angry from u really,it is gives me more queit to not do any effort more in that not matching relation,as well oneday both of us will find the real true love with someone else,
grts

hij heeft ook gelijk het leidje en de 2 foto’s van mij van zn fb gehaald.

dus dat is ook weer ā€˜ā€™ geregeld’'. pff hier in gerlos is t onwijs druk 300 man aangekomen gisteren (ook echt bijna alleen MAN) gister al eerste drankjes gekregen, vandaag n kleine massag ein de kroeg (heb ik er zo langzamerehand al tig van gekregen haha, zo een 1 minuut massage lol) Maarja ik vermaak me dus wel prima hier!
vanavond 538 en woensdag wolter kroes en verder heb iok gehoord dat gerard Joling hier op vakantie is, op t hengstenbal! haha

1 like

suusieme,

ik kan me voorstellen dat je alle leuke momenten mist, maar de vraag is, mis je hem, of mis je wat jullie hadden?
ik geloof altijd, iemand was de goede voor je op het goede moment. En als dat moment nu gedaan is, wil dat niet zeggen dat het niet mooi was. Alleen maar, dat het nu voorbij is.

Als het pas zo kort uit is, is het logisch dat je nog steeds gevoelens voor hem hebt. Maar het een nieuwe kans te geven kan pas als het verleden afgesloten is, als jullie beide verder gegroeid zijn en dus niet dezelfde problemen tegen zullen komen die jullie nu de kop heeft gekost.
Oftewel, het kan zijn dat er in de toekomst een moment komt, dat hij weer de goede voor je is. Maar jullie zullen eerst beide het verleden moeten afsluiten.

Het heel je zo veel moeite en energie en verdriet gekost om Egypte te verlaten, en daar zijn we allemaal heel erg trots op! blijf die kracht vasthouden die je toen hebt getoond :slight_smile:
je kunt het meid! dikke knuffel

die meiden die goed nieuws hebben gehad de laatste tijd: proficiat!

1 like

hey teigetje, dankjewel! ik mis wat we hadden. niet persee hem. ja als ik hem mis is het meer om tegen te kunnen praten en om een arm om me heen te krijgen… daar ben ik zelf ook al uit en dat maakt t moeilijk, maarja mijn mail naar hem is gelukkig ook duidelijk geweest.
xxx

Mooi om te horen dat het ā€˜geregeld’, komt echt wel goed met jou.
Hij heeft me net smsjes gestuurd, dat hij thuis was… Nu is het mijn buurt om te negeren :wink:

Ik hoor dat sms weer werkt?? Kan het zelf even niet zo makkelijk testen maar meer mensen die dit kunnen bevestigen?

(jaja kom ik weer aan met mn gezeur over sms haha)

Yep, het werkt terug…

Hurghada ook :smiley:

sms in hurghada werkte gister en vandaag weer!

sms in Luxor en Marsa alam werken ook weer :zon02:

Ik heb gehoord dat sommige vlieg maatschappijen vanaf de 14de weer vliegen :smiley:

Bah… ik ben er even klaar mee. Krijg geen reactie op smsjes (afgelopen dagen ook niet) en als ik bel wordt er niet opgenomen. Vanaf vanmiddag lijkt het zelfs of die telefoon het niet doen (hoewel ik nog niet de arabische mevrouw heb gehoord). Telefoon gaat niet over of gaat wel over maar dan hoor ik op het eind dat de telefoon niet beschikbaar is.
Ik word er helemaal chagarijnig van… en boos en verdrietig. Blegh!

kan me heel goed voorstellen dat je daar van baalt!
soms helpt het mij om op z’on moment even iets anders te gaan doen…

Sterkte en kop op!

Groetjes
Pit:dag:

Ik dacht ik probeer het nog 1 keer, dan stop ik er mee. En ik had hem aan de lijn!! Yay, ongelooflijk! Alleen viel de verbinding na 20 min weg, toch jammer. Maar goed, we hebben in elk geval een beter bel systeem af kunnen spreken :smiley: Hij heeft geen smsjes van mij ontvangen en ik niet van hem. Ook die van vandaag niet.
Maar goed, ik weet in elk geval waar hij is en zo. Hij zei dat de banken in Hurghada nog steeds dicht zijn, geen salaris gekregen net als vele anderen en dat het moeilijk is om benzine te krijgen…
Hopelijk wordt het snel beter…

Oh en hij wil absoluut niet dat ik die kant op kom, eerst zorgen dat het daar wat rustiger is en men weer een beetje vooruit durft te kijken, nu durft niemand te zeggen hoe de situatie volgende week is.

Ik kreeg hem gelukkig wel erg aan het lachen :slight_smile: Kon ik toch nog iets voor hem doen…

ja snugger zijn ze niet altijd he :smile:
M ook: heb je al zoveel berichten gestuurd, ja dan mag je nog herhalen dat ze niet aankomen, blijven proberen… lol

Nou raar dreetje want ik kreeg net te horen dat de banken terug open zijn in Hurghada, wel lange wachtrijen en ze zijn minder lang open dan normaal (10.00 tot 13.30)

Haha ja ik dacht ook gehoord te hebben dat ze weer af en toe open zijn. Maar ik dacht, laat ik nou niet de betweter uit gaan hangen die hem vanuit het verre Holland wel even weet te vertellen dat de banken bij hem in de stad wƩl open zijn :smiley:

1 like