'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Bah… k kwam even wat berichtjes van eerder tegen van M en ik mis hem nu even echt heel erg :frowning: Heb hem nu 3,5 mnd niet gezien, steeds hebben we het weerzien moeten uitstellen… en nu lijkt het er voorlopig ook niet in te zitten.
En het is zo k***e dat ik hem nu niet fatsoenlijk kan bereiken, dinsdag voor het laatst wat gehoord. En als mensen dan ook nog zeggen: ‘he joh… wat een gedoe allemaal… zou je niet liever iemand gewoon in NL zoeken?’ dan ga ik bijna slaan…

Zo… even een enorme dip.

Hey dreetje,

De situatie is echt wel erg lastig voor diegenen die hier in nl zitten en hun geliefden niet kunnen bereiken, ik geef toe… ik zou zelf ook zot worden hoor. Die onzekerheid, als ze dan zeggen dat er doden en gewonden zijn gevallen, het moet die van jou maar overkomen. Maar zo mag ja natuurlijk niet denken.
Internet is nu terug, de lijnen zullen hopelijk niet lang meer op zich laten wachten. En hij kan niet even skypen met jou fzo? geen optie?

grtjs

Nee… geen optie. Helaas.
Tis gewoon stom zitten en wachten. Sms moet gewoon weer even gaan werken!!! Ik moest al wennen dat we dat de laatste tijd niet zo veel meer konden als voorheen… maar nu helemaal niets meer… :cry:
En ik mag niet klagen want ik weet dat hij relatief veilig zit, daar maak ik me niet zo’n zorgen om. Ik mis hem gewoon heel erg.

Ik kan het nog steeds niet geloven, haha. No way, dat mijn 18 jarige dochter in haar eentje naar Egypte zou reizen om daar een getrouwde man te ontmoeten. Nu niet en nooit niet. Hij zou het eerst maar eens met vrouw nummer 1 netjes moeten afhandelen, want zoals je doet word je gedaan! Maar ja, ik ben waarschijnlijk een krengerige moeder… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

18???
Ik ben een volwassen vrouw van 24 jaar

@ Petry
Ik heb geen idee of je een krengerige moeder bent, maar wat ik wel weet is dat je een krengerig vrouw bent!!

Ik dacht dat deze forum bedoeld is om elkaar te steunen en advies te geven en niet om nutteloos, beledigende opmerkingen naar elkaar te smijten!!!

Dat is niet de eerste keer dat je zo’n opmerking na mij toe maakt, vertel nou wat het echte probleem is?
Waarom val je me telkens aan? Waarom maak je het persoonlijk?
Ik luister…

hey meiden,
kutzooi!!! ik krijg net een bericht van N. via facebook.
Met als titel only 4 U en dan als bericht: i really miss u
daarbij heb hij ‘‘ons’’ nummer op zn fb gezet: you raised me up (met als titel Only 4 U). met Nederlandse ondertiteling. Ook heeft hij opeens 2 foto’s van mij op zn fb gezet.
NEE!!! waarom maakt hij t zo moeilijk?? of ben ik degene die het juist moeilijk maakt?
Wat denken jullie dat het beste is? helemaal geen contact met hem hebben? zal dat beter zijn?
sjonge, die gozer weet mn zwakke plek gewoon gelijk te vinden dat ik in tranen vol schiet!
weet nu echt even iet wat ik ermee aan moet. wil ook graag steunen ivm wat er nu gebeurt in egy, maar ik weet dat ik het neit kan en neit wil om nu weer met hem een relatie aan te gaan. je probeert alleen de leuek dingen te herinneren, maar las ik verder denk weet ik dat het toch niet kan werken, omdat ik mezelf niet meer kon zijn.
Pfff ben zo radeloos…

Hey meid,
Waarom kon je eigenlijk jezelf niet meer zijn als ik vragen mag?

Ik denk dat hij je echt mist, ik heb wat van jullie 2 gelezen, en ik weet dat wanneer een Arabische man zijn vriendin aan zijn moeder ‘familie’ voorstelt, dat hij echt heel veel van haar houdt!!!
Hij wilt het zeker niet moeilijk voor je maken, maar ik denk dat hij aangezien de situatie in Egypte nu, hij jou extra mist en dat het hem te veel wordt om het nog in zich te houden…
en over contact, ik weet niet waarom je jezelf niet meer kon zijn, waarom het mis is gegaan.
want liefde is toch een belangrijke basis voor elke relatie, naast vertrouwen… wat was er dat het mis ging??

Hoi Suusemie,

Volgens mij geef je zelf het antwoord al.
Ik lees: maar ik weet dat ik het niet kan en niet wil om nu weer met hem een relatie aan te gaan.
Sommige mensen weten nu eenmaal feilloos op welke toets ze moeten slaan om een ander te raken…(of dat nu gaat om verliefdheid, verdriet, boosheid etc).
Als je even niet weet wat je moet doen, doe dan even niets… (zei mijn vader altijd en voor mij heeft dit vaak geholpen!)
En bedenk: het gaat erom wat *jij *wel of niet wilt!

Groetjes en sterkte!
Pit:dag:

Beste Susu. Laat ik beginnen met te stellen dat je zélf hier een nogal ongewoon zeer persoonlijk verhaal schrijft. Het is zelfs zo ongewoon dat ik het niet kan geloven. En áls het dan waar is, dan gaat het tegen de normale normen en waarden van beide culturen in. Volgens mij besef je je dat terdege. Als moslima in relatie gaan met een getrouwde man, en dan advies vragen aan Nederlandse vrouwen die niks met een getrouwde man willen!!! dat gaat toch nergens over???
Anyway, ik denk niet dat ik het persoonlijker maak dan een ander, je vraagt immers expliciet iets over je eigen relatie, en mensen antwoorden daar dan ook op. Het enige verschil is dat ik duidelijk ben in mijn gedachten over deze, en de rest niet.
En sorry, maar je posts blijven ongeloofwaardig! Als je niet graag kritiek krijgt op je priveleven, dan moet je het niet op het internet zetten…

ik woonde/werkte in egypte, met andere woorden, automatisch ga je respect tonen voor het land en bij mij sloop er steeds meer bij in.
eerst kon ik gek doen op straat met mijn ex, rare bekken trekken enzo en daarna begon hij zich ervoor te cschamen, uiot respect wil je natuurlijk neit dat je vriend zich voro je schaamt, dus dat deed ik opeens niet meer. ik had helemaal niets dat ik echt alleen/voor mezelf kon doen. wild egraag fitess, maar daar is dat alleen n mannebende en kan ik neity alleen gaan. Ik ging niet alleen naar het strand, voelde me er niet prettig bij, maar later bleek het dat ik dat alleen maar deed voor hem, om hem respect te tonen. Nadat het uti was ging ik opeens wel, eigenlijk heel appart hij heb nooit gezegd dat ik het niet mocht (aklleen naar t strand) maa ik wilde het gewoon niet.
uiteindelijk waren er in de laatse maandne heel veel dingen gebeurd. hij had me alleen achter gelaten tijdens ramadam en is naar zjn familie gegaan. ik had vrij geregeld op werk zodat ik mee zou gaan en uiteindelijk zei hij: mijn ouder willen neit dat je komt. ik ehb voorgesteld in hotelt e slapen/ bij zijn tante, maar hij was vastbesloten dat ik niet mee zou gaan en dat hij wel ging.
Je hebt het gevoel van: je hoort te zijn bij de mensen waarvan je houd en je gaat naar je ouders en laat je leifde die voor hem naar egypte is gekomen alleen achter.
eigenlijk een gevoel: hij houd meer van zijn ouders dan van mij. natuurlijk kan j in zo een geval neit zeggen: je ouder of ik. maar zo voelde het wel. ik wil ook niet dat hij tegen mij zou zeggen je ouders of ik. dat mag/kan geqwoon niet, maar heeft me erg veel pijn gedaan.
Op een gegeven moment vroeg hij ook opeens of hij 450 euro van me kon lenen om een schuld af te betalen. normaal gesproken zou ej zeggen oke, maar vanwege beziiness en alle verhalen en oa door eht geloof is dit geen goed teken. een man mag NOOIT aan een vrouw geld vragen, dit moet altijd via een andfere man gebeuren: vader/broers/ooms/vrienden.
daarbij werden ruzie’s steeds agressiever waarbij ik n duw heb geregen en hij een gat in de kast had geslagen.
nouja als je dat zo leest snap je denk ik wel dat ik de juiste keuze heb gemaakt, maar toch als je aan die leuke herinneringen denkt, da tie in Nederland was voro de 1e keer sneeuw zag enzo. dat zijn dingen ja die vergeet je nooit. m eerste echt grote liefde, en heb zo veel met hem doorstaan en beleefd. ook qua ruzie’s enzo. echte liefde is/was er zeker, maarja mijn verstand schudde me wakker en ik realiseerde me dat ik me niet veilig voelde als ik thuis was. terwijl dat juist de plek hoort te zijn waar dit wel t geval is…

Misschien is het wel gewoon reageren omdat jij interesse in hém blijft tonen… maar als je het zeker wilt weten, waarom vraag je het dan niet gewoon? Ik denk dat je, als je iets wilt afsluiten, altijd afstand moet nemen. Na verloop van tijd kun je er dan beter mee omgaan…

Dat is normaal he Suus, je eerste grote liefde, je zegt het zelf!
Wil je weten hoelang ik erover gedaan heb om mijn 1e grote liefde te vergeten?? 3 jaar!!! en nu zijn we nog steeds beste maatjes en horen we elkaar soms es, heb hem gisteren zelfs nog gezien en hij heeft een lief en wont samen en heb daar absoluut geen problemen mee! maar die eerste grote liefde duurt ff om te vergeten gewoon… nu heeft dat een plaatsje gekregen en had vroeger moeite met het feit dat hij steeds contact met me opzocht maar zo is het nou eenmaal, weet nu ook dat ik voor hem steeds een deel van zijn hart ga uitmaken en dat ie het niet zou kunnen om af en toe eens geen nieuws van me te hebben… dus dan pak ik dat erbij gewoon :slight_smile:

is normaal hoor meid! met de ervaring(en) en de leeftijd leer je wel iets makkelijker om hart en verstand te scheiden, en liefde overkomt je ook gewoon, daar kies je niet voor…
Geef het tijd en idd Pit zegt het heel goed! als je niet goed weet wat doen, doe dan liever niets.
behoed je van stommiteiten te begaan :wink:

en praat er wel eens over met hem als jij je er sterk genoeg voor voelt en maak hem duidelijk dat er géén relatie meer inzit… heb ik ook overlaatst nog mogen uitleggen aan zo’n egyptenaar :wink:
denk wel dat je hen dit duidelijk moet maken, maar geef het wat tijd! komt wel goed!

Ok, maar voor de 1000ste keer ik heb geen relatie met hem, en ik hoor graag opbouwende kritiek. Dus als je die hebt, let me know!!

Dan heb je zeker de juiste besluit genomen…
En het beste wat je nu kunt doen is denk ik afstand nemen, hoe moeilijk dat ook is en vergeet niet waarom je er een punt achter hebt gezet.
Het komt goed, het zal tijd kosten maar je zult er door heen komen, echt!
En ik weet zeker dat je een man tegen zult komen die jou gelukkig zal maken, want zo als ik merk ben je een hele lieve meid en verdien je de beste!!!

En ik weet dat het nu moeilijk is, ik had drie jaar relatie ‘mijn eerste grote liefde’ maar als ik nu aan hem denk, word ik misselijk. Bij mij is dan een hele andere verhaal… Maar wat ik wil zeggen is dat je het ooit zult ‘vergeten’. Het gevoel dan!!! Je geeft het een plek en sluit het voorgoed af, zo gaat dat eenmaal met relaties

Haha, okay, ik zal er aan denken! Maar jij moet je realiseren dat jij, zo gauw je iets plaatst op een openbaar forum, kritiek kunt krijgen op die posts! Het is eigenlijk hetzelfde als in het normale dagelijkse leven. Stel, dat je voor een groep mensen gaat staan, en daar vertelt wat je hier vertelt hebt. Een aantal mensen zal daar op reageren en een aantal niet. Een deel zal positief reageren, een deel neutraal, én een deel negatief. Dat is allemaal het gevolg van iets wat je zélf in de hand gewerkt hebt!
Dit was trouwens niet eens kritiek. Een deel was een persoonlijke mening, en een deel was een vraag. En behoorlijk kritisch, dat klopt.
Dat is inherent aan openbare fora…

Ik heb gelukkig gisteravond weer wat van mijn lief gehoord. Hij is in Cairo geweest, heeft meegedemonstreerd maar is gisteren weer terug naar huis gegaan. Hij zei dat hij veel nare dingen had gezien. Zijn hand heeft wond van een steen maar hij is gelukkig gezond. Ik heb me echt heel veel zorgen gemaakt de afgelopen dagen. Ik heb drie smsjes gestuurd maar die zijn alledrie niet aangekomen terwijl ik wel een ontvangstbevestiging kreeg. De telefoonlijn was wel heel duidelijk, zowel dinsdag in Cairo als gisteren aan de rode zee.

Ik weet hoe Arabieren zijn, helemaal Egyptenaren, die zullen never nooit iemand die gast bij hen wil zijn weigeren, nooit!!
ik denk dat hij het niet wilde