'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Jij kan wel smssen met je NL nummer naar Egypte, die worden ook ontvangen. Alleen kunnen zij niets terug sturen :frowning:
Ik probeer regelmatig met mijn Egyptisch nummer te smssen, maar die worden tot nu niet afgeleverd.

bij mij is het ook nog steeds erg wisselvallig of smsjes naar mij vanuit egypte, of naar egypte vanuit mij aankomen.
het netwerk is blijkbaar nog steeds niet stabiel?

Sms verkeer ligt nog steeds plat. Internet doet het wel, ik zie diverse vrienden uit Hurghada online op Facebook en Skype.

Weet iemand wat ‘eet smakelijk’ is in het arabisch?

Wa enta kamem :slight_smile:

Kamen*

Ik heb geboekt, de 18de
ik wil heel graag gaan maar aan de andere kant helemaal niet

Susu, als ik jou was zal ik wachten tot het hier echt weer rustig is. De sfeer is nog erg gespannen, en de vlam kan ieder moment weer in de pan slaan!! Het is nog niet voorbij.
Denk aan je eigen veiligheid!!
Als het niet echt noodzakelijk is om nu naar Egypte te komen, blijf dan veilig in Nederland. Ga het gevaar niet opzoeken!!
Dit is mijn advies en ik denk ook van vele anderen!!
Succes met je beslissing!

1 like

Bedankt voor je advies!! Ik zal er zeker over nadenken.
Het is nog lang niet de 18de, dus moet ik het afwachten, als het erger wordt dan kom ik niet.
Maar hoe het er nu uit ziet is het niet onveilig voor mij om erheen te gaan, ik denk dat ik de voordeel heb dat ik Arabisch ben… En ik ben dan bij mensen die me goed zullen beschermen mocht er iets gebeuren.
En aan de andere kant voel ik me verplicht tegen mezelf om er heen te gaan, ik hou niet van toe kijken en niks doen… En daarnaast ben ik echt wel wat gewend, ik ben Irakees ej, wij hebben de ergste dingen die je kunt bedenken meegemaakt :frowning:

Helemaal eens!!

Ik ben het eens met advies van Kaumeya. Blijf veilig in NL als je dat kunt. De toekomst is te onzeker en heel erg moeilijk te voorspellen.

Het is elk uur anders.

1 like

@Susu

Heej Susu,
Wil je echt zo graag naar Egypte voor je ontmoette vriend?
Is het het waar dom naar een, door alle kanten aangewezen, onveiloig gebied te gaan, je leven op het spel te zetten voor hem nu op dit moment? Kan je niet beter even wachten?
Ik denk dat iedereen heeel graag naar hun geliefde wilt op dit moment, zou zelf ook graag niets liever willen… maar ik kies voor me eigen veiligheid en blijf in Nederland… Hoe moeilijk en hard het ook voor me is…
De ambassade doet niet voor niets zo’n beslissing nemen…

1 like

Susu,

Je geeft aan dat je aan de ene kant wel en aan de andere kant helemaal niet wilt gaan.
Ik weet niet wat de andere kant voor jou inhoudt maar mijn advies aan jou is om alles goed af te wegen.
Ook ik ben het liefste bij mijn lief.
Hij wil niet hebben dat ik naar Egypte afreis voordat de rust is teruggekeerd…

Groetjes
Pit:dag:

Ik heb het niet gevraagd maar ik zoals ik hem inschat wil mijn lief mij daar nu liever ook niet hebben. Hij zou zich alleen maar heel erg zorgen maken (dat doet hij al als ik in NL ben) en zelf zou ik het niet willen want mocht er ik weet niet wat gebeuren met zijn familie of vrienden dan wil ik dat hij vrij is daar naartoe te gaan oid.
Hoe graag ik nu ook bij hém zou willen zijn… pfoeh!

Onze tijd komt wel weer…

Gaat je broer of je vader mee, susu?

Haha Petry, je blijft t proberen…

1 like

Nee, als ik ga dan ga ik alleen.
En de andere kant is dat ik vliegvrees heb, heel heel heel erg!!
Ik slaap al paar dagen niet omdat me ouders maandag naar Irak vliegen.
En hij wil ook niet dat ik erheen ga, hij weet het niet eens…
Is mijn laatste kans voor komende half jaar om naar hem te gaan… Binnenkort tentamens en stage.

En ik ga niet als het zo blijft, ik ga er van uit dat het over 2 weken rustig is. En daarnaast, geloven wij moslims dat iedere mens dood gaat op zijn dag, dus als het mijn dag is, dan ga ik dood ook hier in NL. Wat dat betreft ben ik niet bang, het ergste zou zijn als ik niet terug kan keren, lijkt me erg sterk dat er ineens niks meer gaat vliegen, ik ben uiteindelijk gewoon een Nederlandse burger.